Как търговец загуби сделка - липса на плащане с карта

Дискусията в 'Разплащателни Системи' стартирана от Вискяр Градинаров, Дек 19, 2017.

  1. Вискяр Градинаров

    Вискяр Градинаров Well-Known Member

    Рег.:
    Ян 11, 2012
    Съобщения:
    3,861
    Харесвания:
    931
    Точки:
    113
    Професия:
    Артист в градината
    Място:
    Градина Вискяр
    Как търговец загуби сделка, заради начина на плащане и невъзможност да се плати с карта .

    [​IMG]
    Кой търговец ще спечели клиента и ще има сделка?!

    След проучване на пазара, като се наложи да разровя и форумите, си избрах трима доставчици. Двама са вносители, със сходни цени, дават 4 години гаранция. (Вече конкуренцията и качеството се цакат и с дълги гаранции.) Третият е производител, с 5 години гаранция. И малко по-високи цени.
    Отзивите и за тримата са много добри. И тримата участват активно в тематичните форуми.
    Производителят А има доста куц сайт. Но все пак има.
    Единият търговец - Б, има ужасно куц сайт - една невероятно грозна и с невъзможна навигация индекс страница и три pdf страници, които не обхващат цялата гама на предлаганата продукция. (Брат ми е завършил компютърна техника и той ми прави сайта. Знам, че е калпав - много хора го казват, но нищо не мога да направя. Не, не искам да ми предлагате безплатни мостри за нов сайт.)!
    Третият търговец - В, има хубав сайт. От него съм пазарувал и преди.
    И трите магазина имат цени на сайтовете си (че доста от конкуренцията им ги крият и дават само срещу запитване - напишете тук име и телефон и ние веднага ще се свържем с вас!) и собствени добри сервизи - на търговец В съм го ползвал.
    В един хубав ден търговец В пуска 33% отстъпка за интересуващ ме артикул - само за деня и само за онлайн поръчка.
    Това слага край на колебанията ми за "подкрепете родното" и по-дългата гаранция - разликата в цената става голяма, а разликата в параметрите е минимална; обаждам се по телефона за доуточняване и евентуална замяна на детайл с по-полезен за мен.
    След разговора попълвам формата за поръчка.
    На сайта чета, че тя се изпълнява след обаждане за потвърждаване от страна на продавача. Доставката е безплатна до адрес.

    Няма картово плащане.

    След недълго време получавам имейл, където чета текста от поръчката ми, плюс номера на самата нея. Няма информация за изпълнението.
    Планирах да платя с карта. Обаждам се на Еконт куриера и го питам дали мога да платя на него с карта. Имал POS терминал в себе си, но не работел надеждно - подозирам, че ме слъга за това, по негови си причини. В офиса имали безпроблемно плащане с карта.
    На другата сутрин нямам имейл от куриера, нито от продавача. Нямам SMS от куриера за пратка.
    Необичайно е да нямам нито имейл, нито SMS от Еконт. Дори често получава такива за пратки, които не са за мен.
    Отивам на сайта на търговеца и чета, че доставките ги правят чрез Спиди. Нямам телефон на техен куриер, нямат и офис, където Еконт имат. Имат офис малко по-далече, което не е болка за умиране, но е в друга линия на обслужване. Варианта за кратък заем от съседа излиза на предна линия.
    Докъм обяд никакво движение по въпроса. Имам нужда от консумативи и допълнителни неща за покупката, търговец Б ми е близо и тръгвам към него.
    Физическият магазин е важно нещо при онлайн търговията.
    Покрай другите покупки му споменавам за поръчката от конкуренцията и го питам дали той може да ми направи такава отстъпка за неговия артикул. След кратка справка с калкулатора се оказва, че може! :D
    По това време телефона ми звъни, но аз съм зает и не вдигам.
    Награбвам пазаруваното доволен, качвам се в колата, прибирам се и се обаждам на търговец В за отказ от поръчката.
    Тогава научавам, че поръчката ми е изпратена. Но не по Спиди, както пише на сайта, а по M&BM куриер. Промоциите ги изпращали с този куриер. Предполагам, че позвъняването е било от куриера. Нямаше повече обаждания, а съм доста сигурен, че от продавача не са се обадили на куриера за отказа.

    Ето как, заради липсата на картово плащане на сайта, както и заради куриерски недостатъци, търговец В изгуби сделка. Ако бях платил с карта поръчката, щях да си чакам чинно куриера да ми я достави. Нямаше къде да мърдам, дори да минат няколко дни.
     
    Blinky харесва това.
  2. bgseoeu

    bgseoeu Active Member

    Рег.:
    Май 5, 2012
    Съобщения:
    331
    Харесвания:
    56
    Точки:
    28
    Пусни му линк към написаното :)
     
  3. Вискяр Градинаров

    Вискяр Градинаров Well-Known Member

    Рег.:
    Ян 11, 2012
    Съобщения:
    3,861
    Харесвания:
    931
    Точки:
    113
    Професия:
    Артист в градината
    Място:
    Градина Вискяр
    Симпатичен човек е и сърце не ми дава.
    Но ще намеря начин да си разбере грешките.
     
  4. iliqnktz

    iliqnktz Active Member

    Рег.:
    Юли 7, 2010
    Съобщения:
    295
    Харесвания:
    84
    Точки:
    28
    По-добре му кажи истината както си му е реда, именно защото е добър човек. В противен случай му правиш мечешка услуга както се вика и ще продължава да губи поръчки. Разбира се, това си е твое решение. Аз лично се гневя, дори когато в магазин ми се пулят за 10 лева, че ще минат през карта, вместо да се радват, че за 2 минути няма да им минават пари през ръцете, да отварят каси и прочие, но тъпият ни манталитет цака нещицата. Все пак лицето Х е свикнало да отвори портфейла, където къта последните си 50 лева, но едва ли не да демонстрира наличието на капитал в кеш в себе си. Загубена работа, още по-загубени са някои т.н предприемачи, управляват например голям хранителен магазин, а с години нямат желание да си сменят скапаните устройства, които губят връзка, не работят или просто не са мотивирали служителите си, които ще те лъжат само и само да не докоснат тези страшни апарати. :mad:
     
  5. rds100

    rds100 Premium

    Рег.:
    Май 14, 2013
    Съобщения:
    523
    Харесвания:
    43
    Точки:
    28
    Място:
    Varna
    Няма гаранция. И да беше платил с карта, пак можеше да откажеш сделката и да искаш връщане на парите. Може и да получиш стоката и до 14 дена да я върнеш (в оригиналния вид) и пак да си искаш парите.
     

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice