Клиентът е цар! Клиентът е Бог!

apostol

New Member
КЛИЕНТЪТ Е ЦАР! КЛИЕНТЪТ Е БОГ!

Клиентът е вашият Бог и Той винаги е прав! Защо ли?… Защото в крайна сметка Н. В. Клиентът ще плати всичките ви сметки. Той може да плати дори и вашите капризи. Стига да знаете как да подходите към него...

Междувпрочем, на взаимоотношенията с клиента съм посветил цяла една глава в моя курс по Интернет маркетинг “Как да печелим от Интернет”.
Голямо внимание на този въпрос отделям и в най- новата си книга “Технология на успеха”, издадена наскоро от ИК “Труд”.

Важно, изключително важно е да не дразните по никакъв начин клиентите с вашия комерсиален сайт. Когато те влязат в него, веднага трябва да се почувстват уютно и удобно.
Кои са елементите, които дразнят посетителите на един сайт? Посетители, които са всъщност и потенциални клиенти…

Ще изброя няколко често използвани похвати, които с течение на времето не само че загубиха своето очарование, ами на моменти вече дори могат да вбесят човека.
Първото нещо са така наречените pop- ups. Съвсем определено мога да ви кажа, че тяхното време мина. Мина и времето на банерите, но това е една друга тема, на която ще отделя специално внимание.
Напоследък находчиви хора измислиха нещо, което много успешно подменя всеки един pop- up. Това са така наречените hover ads. В моите комерсиални сайтове аз ги използвам с много голям успех.
Знайте и помнете: всички актуални проучвания показват, че един hover ad увеличава продажбите с цели 162 % !

На второ място бих изтъкнал и безконечните уеб страници. Писал някой, писал, та чак се забравил. Решил да сподели графоманските си наклонности с всички хора по белия свят...
Установено е, че по- дългите уеб страници продават по- добре от късите, но една мъдра римска поговорка гласи: “Всичко с мярка!”
Затова ви препоръчвам да не се увличате, да не засипвате посетителите на сайта си с ненужна и сива словесна помия.


На трето място поставям ексцесивната употреба на графики, илюстрации и ненужни дизайнерски трикове. Има уеб дизайнери, които смятат, че “лъскавите” страници продават повече и по- добре. Точно обратното е вярно. Ще повторя за кой ли път: дизайнът не продава; думите продават.
Освен това сложните дизайнерски решения объркват посетителя, разсейват го и правят сайта ви тромав. Той се зарежда бавно, а това може да се окаже гибелно за целия ви бизнес! Не забравяйте все пак- в наши дни никой няма чак толкова време, че да седи пред един компютър и да чака някакъв сайт да зареди.

Ужасно вбесяващо е също така, ако вместо търсения от вас сайт се появи съобщение, че сайтът се обновява или реконструира. Добрият уеб дизайнер може да извърши съществени промени в сайта ви само за няколко часа. Така че всичките тези съобщения са наистина неоправдани.

Липсата на съдържание е един друг елемент, който може да изкара от равновесие посетителя на сайта ви. Поставете се на негово място: влизате в един сайт, четете, четете и не разбирате нищо. Най- накрая, след като сте загубили 15 минути от безценното си време, разбирате, че човекът, който е писал текста, си е чисто и просто един кръгъл идиот.

Не мога да не спомена и една друга дивотия, която все още доста често се среща. За да разгледате един сайт, вие сте принудени да свалите определени програми от някъде си. Или пък трябва да прибегнете до плъгин, сложни маневри и пр. Всичко това ядосва, вбесява, ожесточава посетителя на сайта.
Преди години някои американски бизнесмени “вграждаха” в сайтовете си музика, която прозвучаваше веднага след влизането в сайта. С течение на времето стана ясно, че музиката само разсейва и отклонява клиента от най- важното- от стоката и евентуалната покупка. Не правете тази грешка дори и да сте меломан!

На последно място искам да спомена и непостоянния уеб дизайн. Нерядко става така, че посетителят на даден сайт просто се “изгубва” в него. Казано другояче, навигацията на сайта е не само сложна, но и непостоянна. Тя се променя на всяка отделна страница, тук- таме дори и липсва. Това води до печални резултати.
Посетителят на един комерсиален сайт трябва да има всъщност само две възможности- да го напусне или да ЗАКУПИ предлаганата стока. Просто и ясно, но ефикасно.

Ефективните решения са винаги прости, но всички прости неща по правило са… сложни…

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
 

Горе