Кое е най-важното в един успешен бизнес ?

Кое е най важно за един бизнес, за да е той успешен ?

  • Екипът - без добър отбор нищо не може да се постигне

    Votes: 37 20.1%
  • Идея - идеята е отправна точка във всеки успешен бизнес

    Votes: 47 25.5%
  • Лидерство/цел - ако няма визия и цел нишо няма да се получи

    Votes: 31 16.8%
  • Здрава работа - всичко е въпрос на упоритост и здрав труд

    Votes: 39 21.2%
  • Капитал - колкото и да си упорит нямаш ли капитал нишо не може човек да направи

    Votes: 13 7.1%
  • Свободна ниша - най-добре е да се започне бизнес в някоя непокрита до сега ниша.

    Votes: 17 9.2%

  • Общо гласове
    184

randb

Member
ЗДРАВА РАБОТА, малко повече акъл от останалите и ОТДАДЕНОСТ. Смисъл не може да си казваш, че искаш да постигнеш нещо голямо, а да не влагаш в това да се развиваш и да бъдеш супер продуктивен, супер навътре в нещата и да познаваш материята до болка.
Също ако не обичаш това, което правиш, а го правиш само заради парите, няма да успяваш дълго.
 

prophet

Active Member
За мен най-важното е мотивацията. После постоянството, след това здравата работа и т.н. Трябва всеки ден да научаваш нещо полезно, нещо, което ще ти е в полза. Няма нужда да си мъчите мозъците да решавате уравнения по математика, ако няма да се занимавате с това. Не съм много съгласен в това, че без капитал не може да направиш нищо. Ако предлагаш някоя скъпо-платена услуга няма да са ти нужни пари, а знания. Всичко зависи, ако форумът е добър като този да не се искат такси при публикуване на дадена услуга, и да има добър трафик не ви трябват пари.
 

Visual

Member
И аз ще взема да се разпиша в тази тема. Ето списък на нещата, които допринесоха за развитието на бизнеса ми, представени в хронологичен ред като кратка история, за да мога да ги вкарам в контекст и да се разбере как са ми помогнали.

1. Интерес

2. Късмет

3. Know-how и контакти

4. Саможертва

5. Постоянство

6. Капитал

7. Екип

The End. :)
Помагат, но не са ключови. Ако искаш успех ти трябват 2 неща:

1. Достатъчно голям и мотивиран пазар да купува;
2. Продукт задоволяващ нуждата на този пазар;

Всичко друго е без значение преди да имаш тези двете. Можеш да имаш най-готиният екип и огромен бюджет, но като продаваш нещо, което пазара отхвърля - часовника до фалита тиктака неумолимо. Обратното, имаш ли достатъчно добър продукт в силен и печеливш пазар, трябва ти само екип който да не прави глупости.

Всичко останало си идва от самосебе си.

Наблюдавал съм доста стартъпи и разликата между успешните и фалиралите беше, че успешните проучваха пазара поне няколко месеца преди старт. Неуспешните масово не го правеха. А имаха чудесни екипи, капитал, контакти, офиси и готини плазми в тях....

Така че, преди да намериш голям платежоспособен пазар и продукт, който да му задоволи нуждата, всичко останало е второстепенно.

П.С. Поздрави за хубавата тема!
 

Attacker

Well-Known Member
Помагат, но не са ключови. Ако искаш успех ти трябват 2 неща:

1. Достатъчно голям и мотивиран пазар да купува;
2. Продукт задоволяващ нуждата на този пазар;

Всичко друго е без значение преди да имаш тези двете. Можеш да имаш най-готиният екип и огромен бюджет, но като продаваш нещо, което пазара отхвърля - часовника до фалита тиктака неумолимо. Обратното, имаш ли достатъчно добър продукт в силен и печеливш пазар, трябва ти само екип който да не прави глупости.

Всичко останало си идва от самосебе си.

Наблюдавал съм доста стартъпи и разликата между успешните и фалиралите беше, че успешните проучваха пазара поне няколко месеца преди старт. Неуспешните масово не го правеха. А имаха чудесни екипи, капитал, контакти, офиси и готини плазми в тях....

Така че, преди да намериш голям платежоспособен пазар и продукт, който да му задоволи нуждата, всичко останало е второстепенно.

П.С. Поздрави за хубавата тема!
Нещата са много относителни в зависимост от сферата на дейност на бизнеса, но за мен продуктът и позиционирането на пазара (както и всички други аспекти от дейността на дружеството) са функция на качествата на хората в екипа и наличният финансов капитал. Например ако имаш страхотен продукт в огромен пазар, но никой не знае за теб, дали няма да фалираш? В такива случаи явно има проблем с хората от екипа, които се занимават с маркетинга и продажбите. Идеята ми е, че както и да се въртят нещата, проблемите винаги идват от липсата на качествен екип и/или финансови средства, като първото е по-важният фактор при стартъпите.
 

EliaCapaccio

Well-Known Member
Бих казал неоткрита досега ниша, или поне подобряване дотолкова на продукт/услуга, че да предложи върховен комфорт и опции сравнено с конкурента му. Всеки, който се бори да се мушка по хоризонталната права ... успех му пожелавам.
 

Alcyone

New Member
Аз за разлика от колегите, не мисля, че единствения вариант да изградиш успешен бизнес е да развиеш неоткрита досега ниша. Към този момент едва ли има чак толкова възможности за подобно нещо, а и когато реално не знаеш с какво се сблъскваш е още по-трудно. Интернет от друга страна предлага много възможности, ако човек иска да се развива като онлайн предприемач, да навлезеш в подобен бизнес е евтино, като пазара пък е достатъчно голям, не си териториално ограничен, както е при повечето "физически" бизнеси, а единственото, което ти е нужно е - отдаденост към това което правиш, труд, по-добро планиране за развитие и точно до къде искаш да стигнеш, реклама и добър екип, който да движи всичко това.
 

bobby2w

Member
Поставих лидерството на първо място, но истината е, че няма как едно от всичките да е най-важното... Всяко от тях е важно, но може да се обори от липсата на други...

Екип - ако няма лидер няма екип...
Идея - В днешно време идеите не струват - сега някой ще почне да говори, как за това ли имало интелектуална собственост и т.н., да ама не - можеш да имаш 1000 идеи и да държиш патенти,но ако не предприемеш целенасочени действия, то идеята си остава идея. За това, гробищата били най-богатото място.... Най-големите фирми почват с една идея и накрая се получава нещо друго, защото идеите се оформят по пътя, а не предварително..
Лидерство - понеже пише визия, това означава, че има идея и просто трябва правилния човек за да сглоби парчетата от пъзела и да я превърне в реалност. Тук идва ролята на лидера.. Добър екип без лидер няма, капитал неуправляван ефективно не струва и т.н.
Здрава работа - това според мен не е фактор, а средство - тоест здравата работа винаги трябва да я има и тя няма заместител, но само с бачкане също не става. Мога да копая цял месец и накрая да дойде 1 багер за 3 часа да изкопае повече, трябва да се бачка умно и целенасочено
Капитал - Капитала не е чак толкова важен, съжалявам но е така. Колко тото милионера са по-бедни от преди.. Верно ако искаш да нарпавиш новото БДЖ с ултра модерни влакове ще ти трябват пари, но не мисля, че има човек който не би дал 5 за да вземе 10, тоест добра визия и идея, ще привлече инвеститори..
Свободна ниша - това го поставям на последно място по-важност, понеже е нож с две остриета - ако е свободна има ли причина за това... Ако продаваш нещо не толкова добро, дори и свободна ниша няма да помогне. Пример ако си в град от 200 000 души и си отвориш китайски ресторант и няма друг, има добър шанс да постигнеш резултати, но ако храната е гадна и си натровил 5 човека за последните 6 месеца няма как да се получи нали така...
 

Горе