Колко сайта имате?

muteki

New Member
Замислих се колко собствени сайта може да поддържа един уебмастър? Ако някой има желание може да сподели, например, колко общо има, колко от тях поддържа/развива, и колко от тях му носят доходи?
 
От: Колко сайта имате?

7 от които 5 са англоезични, за момента главно развивам 5те които са англоезични...
 
От: Колко сайта имате?

добре звучи, късмет с анлгоезичните, те по трудно набират трафик...

Само един сайт ми носи доходи, той е от края на 2009 година и не е нито на бг нито на ен, един англоезичен от края на 2010, който все още не мога да кажа, че носи някакви по-сериозни пари, и имам още 38 чисто нови сайта от този месец, които съответно са много далече на тема приходи. Старая се да развивам всичките и досега успявам.
 
От: Колко сайта имате?

добре звучи, късмет с анлгоезичните, те по трудно набират трафик...

Само един сайт ми носи доходи, той е от края на 2009 година и не е нито на бг нито на ен, един англоезичен от края на 2010, който все още не мога да кажа, че носи някакви по-сериозни пари, и имам още 38 чисто нови сайта от този месец, които съответно са много далече на тема приходи. Старая се да развивам всичките и досега успявам.
Ти си шампион направо
 
От: Колко сайта имате?

40 сайта трудно можеш сам да буташ. Имам предвид 40 сериозни сайта, а не просто сателити на самоход. Има вариант ако успееш да автоматизираш повечето от нещата, да кажем с някой от скъпите SEO софтуери.
 
От: Колко сайта имате?

Ами аз съм се насочил към един англоезичен, с голям потенциал. Предпочитам 1 който би ми донесъл същите пари както 30-40 взети.
Обичам да концентирам енергия, време и ресурс в смислени неща
 
От: Колко сайта имате?

Ами аз съм се насочил към един англоезичен, с голям потенциал. Предпочитам 1 който би ми донесъл същите пари както 30-40 взети.
Обичам да концентирам енергия, време и ресурс в смислени неща

Това не е добра схема, защото можеш от раз да останеш без доходи, ако разчиташ само на един сайт.
 
От: Колко сайта имате?

Е така си е, ако не знаеш какво да правиш ;)

Тези, които диверсифицират просто се застраховат от незнанание, та и затова имат редица сайтове. Реално погледнато останлите капят съвсем малко. Да си хабя времето за капене не мерси, обичам да тече стабилно. А също така повече от 1 сайт, в даден период не може да се оперира. Аз след 1 месец гледане и развиване само на 5 различни сайта от различно естество, да ги направя стабилни, ще ми трябва нам си колко време почивака и те пак ще западнат. В дългосрочен план многото управление е пак пагубно, а тези които могат значи имат сайтове ей така пуснати на самотек я има я не ....

Сега за тези, които ще почват ме емват им казвам, по умни хора от вас са го казали, че трябва концентрация, а не диверсификация - търсете си аналогии в маркетинг, финанси инвестиране и различни други сфери :)
 
От: Колко сайта имате?

Е така си е, ако не знаеш какво да правиш ;)

Тези, които диверсифицират просто се застраховат от незнанание, та и затова имат редица сайтове. Реално погледнато останлите капят съвсем малко. Да си хабя времето за капене не мерси, обичам да тече стабилно. А също така повече от 1 сайт, в даден период не може да се оперира. Аз след 1 месец гледане и развиване само на 5 различни сайта от различно естество, да ги направя стабилни, ще ми трябва нам си колко време почивака и те пак ще западнат. В дългосрочен план многото управление е пак пагубно, а тези които могат значи имат сайтове ей така пуснати на самотек я има я не ....

Сега за тези, които ще почват ме емват им казвам, по умни хора от вас са го казали, че трябва концентрация, а не диверсификация - търсете си аналогии в маркетинг, финанси инвестиране и различни други сфери :)
Уча маркетинг и аналогията я няма въобще. Нещо повече, последното което го каза, важи, ама като го обърнеш наобратно. Всеки един бизнес, за да оцелее и да е в крак с времето, трябва да е иновативен и да диверсифицира.
 
От: Колко сайта имате?

Айде като учиш маркетинг хвърли едно око за оптимизиране на производствени линии, посредством активизиране на такива ресурси, целящи с 1 куршум да се вадят няколко ползи и да излиза по рентабилно - като за начало икономии от мащаба. И виж после колко ще струва, ако всичко го правят на няколко различни линии. А като си наясно и с маркетинга виж коя глава се занимва с разтеж на компанията там ще видиш разтеж - чрез нови продукти и чрез нови клиенти и ще ти се обесни колко е трудно и винаги е в целивия си пазар, не да имаш 10 целеви пазара :D

Сега и ще ти въведа и микроикономика в частно абсолютно и сравнително предимиство и защо има специлизиация и търговия и всичко с каква цел се прави - оптимзиране на ресурса - ключова дума е спеицилизация или иначе аналогия с маркетинг целиви пазар и група.

Многото сайтове от различни сфери, ясно до къде ще те докарат, цялостно разхищение на ресурс и енергия.

И не на последно, ако си наясно с инвестици и знаеш кой е Бъфет, прочети какво говори за диверсификацията.

Та сега, ако имам аз сайт за хапчете, за фитнес добавки, за красота, за хазартни и други афилиети, хайде да съм по точен само от 5 различни ниши та да се управялва това нещо в дългосорчен план, ще си все едно излязаъл от Аушвиц.

Бизнеса да оцелее е нужно да е податлив на гъвкавост и динамика, няма как да диверсифицира целивите пазари може само да иновират ползите както ти каза.

Да обобщя с микрото, ресурса е оскъден и колкото повече сайтове имаш толкова повече се лишаваш от ресурс към другите и в дъглосрочен план сайта, който е лишаван ще замре. Няма как да работиш отвъд границата на производиствените си възможности, а тя е съвсем малък брой сайтове, не 30-40.

П.С. Екипа на Инвестор.БГ Медиата- по едно време бе над 150 човека - за 15-на сайта. Големите инфо медии или големите др сайтове специлизират само в един пазар с няколко сайта - 2 -3 , за повече няма. За да стане, трябва се акумулират капитали и сериозно научно-технологично ниво

Надявам се да разбирате какво се опитвам да кажа.
 
Последно редактирано:
От: Колко сайта имате?

Производствените линии нямат много общо с нашия случай, защото не говорим за manufacturing/trading company - дейностите, които тук извършва един уеб мастър в "производствения процес" са в пъти по-прости и по-малко.

Ресурсите, които имаш, са време и пари. Влагаш парите в копирайтинг и личното си време в оптимизация на сайтовете. Диверсификацията гради стабилните основи на бизнеса, прави го по-гъвгав и неподатлив на външни /макроикономически/ влияния. Или в нашия случай - като те вкара Гугъл в трета глуха, като те баннат от Адсенс, като хостинга ти свали сайта за 1 седмица, като те хакнат - имаш втори, трети и четвърти източници на приходи.

Тук също си наполовина прав:
Бизнеса да оцелее е нужно да е податлив на гъвкавост и динамика, няма как да диверсифицира целивите пазари може само да иновират ползите както ти каза.
Какви са ти core competences? Да правиш и развиваш сайтове. Какъв ти е целевия пазар? Интернет аудиторията. И дори да важи в реалния живот правилото, че "няма как да се диверсифицират целевите пазари" - мога да те оборя със следните примери /които продължават до безкрайност/:
  • Virgin Media moved from music production to travel and mobile phones
  • Walt Disney moved from producing animated movies to theme parks and vacation properties
  • Canon diversified from a camera-making company into producing an entirely new range of office equipment.
http://en.wikipedia.org/wiki/Diversification_(marketing_strategy)

 
Последно редактирано:
От: Колко сайта имате?

Виж сега, прав си до известна степен - теорията ти е 100%, но фокуса е тази тема е сайтове - производство

Аз ти говорих за бизнес развиеите - спрямо способностите на компанията, абстрахирайки се от основните действащи фигури в бизнес средата:

  • Текущи конкурнети
  • Потенциални/нови Конкуренти
  • Алтернативни продутки
  • Клиенти
  • Дистрибутори
  • Доставчици
Разбира се дори и всичко да ти е налице в твоя полза - без основите индивидуални фактори - капитали и ниво на технолгоии няма да имаш разтеж

" Диверсификацията гради стабилните основи на бизнеса, прави го по-гъвгав и неподатлив на външни /макроикономически/ влияния." каква диверсификация ми говориш от автомобилна индустрия на фармацевтичната, ясно че не е :D, диверсифицираш или продуктите в целевия пазар или ако имаш ресурса стъпваш на 2 или 3 целеви пазар.

В нашия случай не говорим да имаш 10 сайта за хазарт, а говорим за диверсификация в редица различни ниши - или поне аз за това говорих.

Но да се абстрахираме и от това нека кажем имаме 10 сайта за хазарти афф.

Всеки го развиваме до едно ниво повече от което не може - даваме време и ресурс. - всеки месец имаме 100 кинта приходи или 1к приходи за 1 месец. Разбира се целим продуктова диференцияция или по-точно сайтова за различните целеви групи и разбирасе позиционира - в единия пиши за футбол, другия за конни състезание, покер и т.н до 10. Ти ще можеш да развиеш сам всеки един сайт до 1 ниво и повече няма да можеш, защото конкурнецията ще те смаже с техните си сайтове който са специлиирани и обират пая, за теб са трохите и потенциала ти е до 100 долара - да кажем средно по 1 час на сайт ти отнема или 10 часа на ден за 10 сайта, това е алтернативната цена, която плащаш за сметка на излизане с приятели, гаджета, купони и т.н веселата страна.

Просто работиш на границата на производствние възможности и се пукаш по шевовете и да искаш да развиваш даден сайт ще е за сметка на друг, къде е алтернатива ами специлизирането.

Целия ресурс от време и пари го концентрираш в един сайт към едни целиви клиенети - да кажем покера и отново вадиш 1к приходи, спрямо специлизиацията си намаляваш и разхода от време от 10 часа на 6-7 часа, по малко разходи даваш поради икономия от мащаба, за един бранд имаш да мислиш не за 10, за едно развиете имаш да мислиш за една бизнес реалзиция и т.н. и накрая енергията е по-малко която даваш и този допълнтелен ресурс го влагаш в развиете и разтеж или за повече време с приятели.

Да риска е да те шитнат, от Г но кво от това има и други редица диструбиционни канали ( да знам какво писах, моля не ме анетемосвайте :D)

При цялстен изграден бизнес план с добра маркетингова стратегия да имаш 1 сайт води до повече от колкото 10 - ключа е, че се оптимизират разходи и максимизират приходи, а риска винаги спохожда всяко начинание - след 10 години само 5% от новосъздадените компании още работят.

Относно смяната от един пазар в друг веднага ще ти кажа за 3M, едни от най-големите, идеята за смяна на пазарите и дори секторите, е да имаш предмиемаческия дух и лидерските качества - да винаги има изключение, но тези компании са почнали в един и са преминали в друг сектор - трудно подържат две или различни пазари - затова се създават концерните и конгломератите и дори там най-често е хоризонтална интеграция, дори за големите е преклано трудно да имат вертикална интеграция (Диего са едни от добрите примери), още може се говори но се сменя фокуса на темата.

Ако вземеш 10 човека и да диверсифицирате 10 сайта в който има специлизация е тогава е добре диверсификация, но в нашия случаи си 1 - а дори и при 10 специлизирани сайта и с 10 човека, те са продуктови дифернтирани и имат редица допирателни, пак всичко с цел оптимизиране :) Аз съм про продуктово диверсифкация на целив пазар с цел налагане на бранда и изграждането му, защото си концентирал в него и си специлзирал, но диверсификация на различни целиви пазари и сегменти си е глупост и то голяма.

Концентрирайки се в една ниша и този сайт има стойност и повече ползи от конкурентите и задоволяват нуждите на клиентие и имайки конкурнетно предимство и изгражайки добър имидж, който асоциира успех, е в пъти по-добре от това да имаш 10-20 сайта.

Разбира се тука говоря да има стойностен продукт(сайт), който удолетворява, няколко нужди, демек имат 2-3 ползи за потребителите - ползи които клиентите искат а този сайт може да ги удолтвори по-добре от конкурентните. Не говория си направиш няквъв сайт ей така безцелно, без нивки предмиства и т.н. ако това си мислите в силно конкурентна ниша която може максимум трохички да вземете, е да тогава е добре да имате и 100 сайта ама и ако те са на същия хал по добре изобщо да не се захваща :D
 
Последно редактирано:

Горе