Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Преди да предприемате каквото и да било действие трябва да направите хубаво представяне на фирмата си. Направете си стилно лого, хубави визитки, рекламни флаери, дипляна или брошура представящи дейностите ви подробно и добре структурирано. Използвайте позитивно послание, с красиви хора и домове - например вижте какъв може да е вашия дом (мечта), а не вижте в какво живеете (в повечето случай реалност). Не показвайте на хората грозни гледки, на никой не му е приятно да се изтъкват негативи и да се виждат навсякъде. Каквото послание имате, така ще ви възприемат и хората.

В строителните хипермаркети има листчета милиметрова хартия и малки моливчета. Ефтин продукт, а са ефектни. Може да си запишеш размери, подробности ... В един сватбен магазин преди време ми дадоха, малко тефтерче - 20тина страници, лепено. Много ми хареса и си го пазя и до днес, като спомен ми е. Не е същото, защото има сантиментална стойност, но пък е подарък, може да си го пазиш в чантата и да си водиш записки за нещо - телефони, бележки. Жените винаги има какво да си запишат :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Абсолютно съм съгласна с Йоана Христова :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Влагането е за сметка на поръчителя, плаща се на фирма за да го вложи, може да не се налага да се опакова, но пак има много разходи. Не става въпрос за 200-300бр., трябва да се съобразите с тиража на вестника или списанието. Според мен е много по-скъпо да произведеш и вложиш флаери, от колкото рекламното каре. Цената на всяко списание може да се разбере много лесно, има телефон или имейл.

Независимо дали е вестник или списание, трябва да се съобразите с тематиката му. Няма смисъл да е в списание за жени, освен ако няма статия посветена на дома ... Как да го обясня, няма смисъл да го четат домакини или тинейджърки.

Както е написала Julia_P, важен е баланса между онлайн и офлайн кампания. Едното не може без другото. Малък сайт, Фейсбук страница, електронен бюлетин за известяване за новости и услуги, блог (на по-късен етап). Важното е ежемесечно, ежеседмично да напомняте на хората за себе си, за да може когато им потрябва подобна услуга, да се сетят първо за вас.

С качеството винаги трябва да се внимава, независимо дали е химикалка, блуза или дизайн! ;)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Мислете преди да предприемете нещо, консултирайте се с близки и приятели.
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Благодаря за мненията ви, колеги! :)
Намалих шрифта на инфото за фирмата ни увеличих текста "затваряйте врата, моля!" Пуснах като за начало 100 стикера с размер 13 на 10 см. Вчера залепих на 10 входа, като го правех около 17.00 часа- точно когато се прибират хората от работа. Уцелих този час поради простата причина, че по това време намерих "пролука" между два монтажа и се възползвах. Срещайки доста хора прибиращи се от работа по входовете, те ме заразпитваха за стикерите, за фирмата ни и т.н. Аз от своя страна попитах "вашият вход дали има нужда от такъв стикер?" .Отговорите бяха" не ме занимавай с глупости сега!" , " ако искаш лепи!" , "добра идея" и дори едно "благодаря" Стигнах до следните два извода:
1-во - от кампанията ще има и доволни и недоволни, но поне си мисля, че негативите към фирмата ще бъдат по-малко от асоциирането на "врати, дограми и т.н. с нас
2-ро - повече няма да си позволя лукса да влизам в ролята на интервюиран, разлепвайки в час, в който всички са около входовете! ;)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Успех! Дано имате полза от съветите ни! Не се колебайте да питате, с радост бих помогнала :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Колега, винаги ще има доволни и недоволни, това е нормално. По т.2, мисля, че пряката комуникация впечатлява, въпреки че някои хора първоначално неглижират едно или друго начинание. Хич да не ти пука, ти говори, представяй се, рано или късно това се отплаща ;)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

На местно ниво радио рекламата е доста ефективна - имам опит и със сигурност е добре за стартиращ бизнес. Билбордове ползваме редовно. Дори и да не водят много директни клиенти, помагат за популяризиране на бранд. Пробвай специализирани магазини, които не са ти конкуренти за размяна на брошури с тях - ламинат, плочки, тапети...
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

На местно ниво радио рекламата е доста ефективна - имам опит и със сигурност е добре за стартиращ бизнес. Билбордове ползваме редовно. Дори и да не водят много директни клиенти, помагат за популяризиране на бранд. Пробвай специализирани магазини, които не са ти конкуренти за размяна на брошури с тях - ламинат, плочки, тапети...
Ами, преди 2 години паралелно с радио реклама разнесох флаери и разпитвах клиенти те си, водейки статистика за източника на информация за тях - те споделяха за флаерите, и твърде малък процент от свързалите се с нас бяха чули по радиото! ;) А и на мен ми звучи логично - заслушани в любими песни/ новини едва ли не изключваме мислено радиото по време на реклами и обяви. А един флаер поставен по подходящ начин според мен постига повече целта си! А флаерите ги слагам по пощенски кутии, до поставки за писма по блоковете, до касите на хранителните магазини /познавам почти всички собственици на хранителни магазини покрай предният ми бизнес/ и по желазарии и магазини за плочки. :)
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Флаерите са си флаери - при мен най-добрия им ефект е с вестникарското разпространение както беше споменато по горе - те може би са най-доброто решение. Все пак за вида реклама си зависи и от нишата на бизнеса. В моята сфера радиата са пълни с реклами на конкуренцията - пробвахме и ние при откриване на нов обект в друг град и беше добре. Там е много важно таргетирането - не радиото, което на вас ви харесва най-много, а това което е най-близо до повечето от потенциалните ви клиенти. Има си статистики кой какво радио слуша :) Щом сте пробвали може и да не работи за вас незнам..
 
От: Re: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Забелязал съм, че материали, които са и практични, не се озовават в кофата. :) Давам го като съвет това. ;)

Интересно е да се помисли какви ли материали могат да бъдат практични в този случай? Виждала съм например рекламен метър, като шивашки, но от здрава хартия, с лого и данни за компанията. Също така разни моливчета с данни по тях (нали често се ползват за отбелязване).
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Здравейте,

колкото и добре да е направен един флаер, то той няма да има успех без надеждно разпространение. За съжаление услугата безадресно разпространение на рекламни материали по пощенските кутии не подлежи на реален контрол от страна на клиентите. Разчита се на дадената дума на фирмата разпространител.

Работя в тази сфера и качеството на разпространение е под всякаква критика, от там и успеха на рекламните кампании страда.

Най-честите злоупотреби са:
- нереално завишена бройка на разпространените флаери. Дори и ръководството на фирмата разпространител да е коректно какво се случва на практика. Казва се на служителите тук има 5000 пощи, ето ти 5000 флаера разнеси ги.

Само, че дори и да има 5000 пощи, част от тях са претъпкани (на неживущи или рядко посещаващи апартамента), много грозна гледка е смачканата до неузнаваемост брошура натъпкана, че да влезе в пощата.

Друга част са разбити и флаера дори и да се постави в нея при първото отваряне на входната врата отива на земята от течението. Част от входовете са с външни пощи, но друга част са с вътрешни в заключени входове и трябва да се звъни на живущите за да се влезе. Масово разпространителите подминават такива входове и слагат брошурите на решетките. Виждал съм входове с 20 пощи и 100 флаера сложени на решетката... (ако искате да видите видео клип от подобна злоупотреба вижте тук)

Друг проблем са общите пощи, дори и разпространителя да си направи труда да отброи 20 флаера за вход с 20 вътрешни пощи за да ги пусне в общата външна поща това, което се случва най-често е чистачката от входа да ги извади от общата поща и да ги премести в коша. :) Не е реално да се очаква, че 20 човека ще минат и ще си вземат по 1 флаер. Оптималното решение е да се звъни на звънците и да се влиза и в ходове с обща поща. Ако това не стане най-много да се пуснат 5 броя в общата поща.

Накрая на разпространителя му остават известна бройка флаери, който прилежно складира в мазето си за да ги върне за вторични. Един от клиентите ми е фирма за изкупуване на вторични суровини и складовете им са препълнени с неразопаковани рекламни материали, къде върнати от самите разносвачи, къде от самите фирми.

Така клиента плаща двойно, веднъж за печат на флаери, които няма да достигнат до клиенти и втори път за разпространението им. После хората се чудят, защо хранителните вериги разпространяват брошури и им се получава, а те като опитат не. Хранителните вериги са големи клиенти и там въпреки че се случва същото е в много по малка степен, докато някоя малка фирма с 10000 флаера буквално потъва като 30-40% от флаерите й така и не достигнат до клиенти.

Но лекарство има :) и това са видео записите. Единственото възможно доказателство, че работата е свършена на 100% е човек лично да види как флаера му влиза в пощенската кутия. Първо не се плаща на проверяващи, които проверяват субективно района. Показателно колко неуспешна е тази форма на проверка е, че част от колегите разпространители рекламират услугите си с това, че имат проверяващи на проверяващите... :)

Видео записите за разлика от човека не са субективни и подлежат на точно отчитане на разпространените флаери.

В заключение колеги, дори и да направите най-добрите флаери, ако ви ги разпространява фирма, която заплаща малка част от платеното от Вас на служителите си(доста често роми) не очаквайте резултати. Най-коректни в това отношение са от БГ пощи, но и при тях стават гафове и се уволняват хора. Единствената гаранция са видео записите и в момента само една фирма предлага такива, въпреки че е много по-евтино да инвестираш еднократно в техника, отколкото всеки месец да плащаш на проверяващи и на проверяващи на проверяващите... ако ги има изобщо ;)

Лечение за този проблем има
 
Последно редактирано:
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Абсолютно съм съгласна с това че е важно кой разпространява флаерите. Според мен не трябва да се доверявате на непознати. По-скоро наемете познат, някой който го е грижа за вас и цени труда ви. Не е казано, че флаерите трябва да се разнесат за ден! Някой безработен приятел, роднина, някой който иска допълнителна работа, важна е мотивацията и качествената проверка. :)

Преди години имах един работодател, който ни даваше допълнително възнаграждение за раздаването на флаери. Събирахме се на общ пункт и разделяхме квартала на части, аз взимах една приятелка за компания и после изпивахме печалбата :). Така хем се разхождахме и не висяхме по кафетата, хем си говорим, хем трупахме точки пред шефа. След като приключим с раздаването, минаваха да проверят дори и по контейнерите, така че не можехме да не минем навсякъде. След няколко раздавания, разбираш къде колко флаера отиват, така че загубите постепенно намаляват, но е факт че има кражби! Това не може да се отрече.
 
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Раздаването на рекламни материали е майсторлък, а не просто стандартно занимание. Виждал съм как оръфани момченца и момиченца затрупват пощите с брошури или тъмни субекти раздават флаери, но това не е печеливша практика. Същото важи и за рекламата чрез визитки, която се осъществява посредством определени маниери. Не става просто да подадете визитната картичка на някого и да си тръгнете, краткия увод е задължителен, ако искате да се представите на високо ниво. Промоциите са един от успешните начини за презентация на бизнеса, защото какво представлява един шарен флаер, без интересно съдържание, което да привлече потенциални клиенти и да им донесе някаква изгода?

С очите си съм виждал как "разносвачи" на фирмени флаери и каталози ги оставят по пейките, пред пощите или на места, които няма да донесат желания резултат. Ето защо подбирайте кадрите си, пък макар да платите малко повече. На всяка цена, измислете система за следене на работата, понеже съгласете се, че всеки може да ви метне, както си пожелае. Споделям тези неща от опит, а не да си запълвам свободното време.
 
Последно редактирано:
От: Към хора с офлайн бизнес!Как разпространявате рекламни материали?

Попаднах на един интересен сериал - "Дамска детективска агенция", за една мадама чернокожа пухкавелка в Ботсуана, тя така си направи листовки и ги даде на едно оръфано сираче да ги разнася. И му каза, че на всеки човек, който дойде в офиса й с флаер, то ще получи по 2 парички (някаква си валута там) и да видиш старание и подбор точно на кого да ги дадеш :)
 

Горе