Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

lqllqlq

Well-Known Member
Здравейте,
работя по една идея за магазин към ЕН говорящите, в Европа, а живот и здраве на по-късен етап и към други локации.
Доста са нещата, които трябва да се уточнят, но ми излязоха и такива, чийто отговор ме затруднява. По-долу съм посочил както въпроси, на които се надявам да ми помогнете да си отговоря, така и решенията, на които съм се спрял за да е полезна темата и на други след мен.
По темата:
1. Относно документи като фактури е ясно - фирмата е по ДДС, за Европа и по-конкретно ЕС ф-ри с 20% ДДС за всички, за ЮЛ не начислявам.
2. Относно логистиката за сега съм се спрял на Интерлогистика. Предлагат доставки в рамките на 4-6 работни, тракинг и най-важното за мен - застраховка срещу 0,34% от стойността. Увериха ме, че предоставят при нужда обратна разписка.
3. Плащанията са ми проблема - малко ме притесняват ПейПал поради правата им за щяло и нещяло да задържат пари. Повече ме дразни таксата им от 3,4% + 0,35 евро...Мисля си за MoneyBookers, но нямам преки впечатления от тях. Ползвал съм ги само веднъж за да плащам и няма как да съм доволен или недоволен.

Сега въпросите:
1. Какво бихте ме посъветвали за системата и начина на плащане?
2. Срок на доставка 4-6 дни дали ще е проблем, при условие, че местните търговци предлагат 2-3 дни?
3. Как процедирате по отношение връщане на стоки и рекламации? За чия сметка?
4. Маркирате ли продукти за да си спестите шанса клиента да се пробва да ви изиграе, с друг аналогичен и неработещ продукт?

Това са питанията ми към момента, но ако излязат още въпроси ще допълня.
 
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Относно 3 от първия абзац – колкото по-разнообразни методи и начини за разплащане, толкова по-добре. Колкото повече локални за съответната държава платежни методи има, отново толкова по-добре. Е-магазин се „нагажда“ според тях, не те „според“ магазина.

За Moneybookers трябва Merchant да е типа на акаунта и да е отворен във валута „EUR“. Ако е BGN, ще те цакат с превалутирания.

За PayPal трябва да е Business с добавена и верифицирана EUR карта от EUR банкова сметка, за да няма превалутирания от Withdrawals.

С MB не би следвало да имаш проблеми. Дори може и да се пусне през него gateway за приемане на плащания чрез кредитни/дебитни карти, срещу съответните тамошни условия, разбира се. Не знам каква е програмата за Chargeback.

С PP, тяхната „майка“ eB предлага следните gateways като техни „верифицирани и authorized“ партньори, от които първия пък е също и за PP. Може да се прегледат цени, такси и др., както и най-вече – справянето срещу chargebacks, каквито несъмнено ще има. Не искаш да ти плащат с крадени кредитни/дебитни карти, нали (нито със своите оригинални такива, но плащане през Proxy/VPN/VPS)?

Относно PP все пак, приготви се на по-късен етап да имаш документи за: ID Card, Proof of Address (bill), Bank Statement при първа лимитация. При втора: Tracking Numbers, Invoices. При трета: Provide Supplier Contacts & Provide Supplier Invoices. При четвърта: вкарване на EIN/VAT number. Не знам откъде какво продаваш, кои са „снабдителите“, за тях е важно да са genuine & legit ones (относно третата). Не ти какви фактури издаваш на customers, а на теб какви ти дават suppliers – всички разписки, цени, подписи, печати, е-фактири - всичко складирано и да го има на едно място, готово по всяко време за сканиране със скенер и изпращане на 1-2 .PDF файла (където във всеки да има там по 20-30-50-100 стр. съответно).

Google Checkout е по-добре по принцип и от 2-те (PP/MB), 15-тина минути proceed-ва транзакцията, в което време чрез техните алгоритми проверяват дали картата е крадена, дали адреса отговаря (AVS) и всичко необходимо, за да е легално и да няма „гафове“ при получателя им (chargeback). Е, пак си има, но % е доста по-малък. С Amazon Payments не съм запознат. БОРИКА за чужбина е ясно, че няма как (и е калпава). ePay.bg/en/ накрая пак минава през БОРИКА, файда. За е-banking transfers IBAN-to-IBAN вече може да се открие и банков акаунт в DE/UK/FR (да речем), за да идва трансфера на същият ден, а не да се чака поне 2 дни, докато дойде в BG, и човека отсреща да пита „К'во ставало?“.

Но главно така или иначе PP е най-разпространен (за съжаление, biggest scamming company ever), така че за/с/в/от него най-много нерви, усилия, документация, limits и прочие ще се има, несъмнено. Ако изядеш „банан“, сгафиш, заминава акаунта. С него заминават и вече подадената лична карта, както и EIN/VAT. Забравяш за това IP, с което си бил, както и MAC адрес, flash cookies & browser cookies + Windows acc. Дълга и широка е вече от тук нататък и строго НЕпрепоръчително да се стига до там, тъй като дори и да се стигне, и след това да се борим за 2-ри нов acc, то от PP не са глупаци – щом той е въведен през X акаунт (e-mail) за плащане към WWW.YYY.COM уебсайт, то ако се регистрира нов, ползва се същият този домейн, то автоматично това link-ва към стария („проблемен“) акаунт и тогава пак изгаряш. Или иначе казано – нямаш право на гафове, иначе после ще трябва на нов домейн да се мести сайта, ако ще се пробва метода пак за PP като разплащателно средство (особено и ако 60-70-80% от транзакциите са именно през него!). И нов EIN/VAT.

Оплакванията от PP в интернет са десето и стохиляди бройки.


По 1-4, вече другите оставям да пишат :).
 

lqllqlq

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Интереса ми е към УК.
Относно PP за оторизация до сега, без да има транзакции, съм минал верификация на карта, банкова сметка, ДДС номер, инфо за фирмата (управител, съдружници), остана само подпис с електронен такъв на управителя. Изобщо не знам защо е цялата галимация, при условие, че няма транзакции към момента.

Не ми се струват по-евтини Google Checkout:
Monthly Sales Through Google Checkout Fees Per Transaction
Less than $3,000 2.9% + $0.30
$3,000 - $9,999.99 2.5% + $0.30

An additional 1% fee will be assessed on transactions where the merchant's country is different from the buyer's billing country. With 10 days notice, we may also charge higher transaction processing fees to merchants that incur excessive chargebacks or otherwise pose financial risk to Checkout.

При всяко едно положение ще трябва да открия сметка във валутата, въпросът е, че ако е за УК трябва да е в лири или ако е в евро ще избягам от превалутирането? Въпреки всичко, това беше полезно, защото го бях пропуснал във сметките.
Мерси за отговора.
 
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Не знам при него в каква валута ще са fees, тъй като има разлика:

https://checkout.google.com/seller/fees.html?gl=BG
https://checkout.google.com/seller/fees.html?gl=US
https://checkout.google.com/seller/fees.html?gl=DE
https://checkout.google.com/seller/fees.html?gl=GB

BG = US = the same. GB вече в лири и по-дебело става, естествено и със сметка в лири ще трябва, вместо € (щом customers ще са главно от UK).

Може би има значение дали вече се има Google акаунт и от какво IP е регистриран той. Ако е от BG, би следвало (щом е тоя „gl“) да charge-ва в $ (за DE странно също - в €, или нещо през Google.de не намирам връзката аз точната). Всеки случай каквато и да е валутата, важното е картата, която е вкарана в X merchant account-а / gateway-я да е със същата валута, в която ще се плаща. Както и в същата, в която ще се тегли (Withdrawals).

Нагаждане според маркета. BGN:EUR не е чувствително голяма разликата („Купува“ и „Продава“), но BGN:USD (особено и при различните банки) и най-вече BGN:GBP… вече 7-13 стинки. Първо би следвало да протече разузнаване от всички банки какви са курсовете на GBP – намиране на банката, на която курсът ѝ е най-добър (и за „Купува“, и за „Продава“) и задължително да има e-банкиране, което да е лесно да „изваждане“ (не тип като на „ЦКБ“). £1000 x 2.2628 = 2262,8 лв. : 2.3477 = £963,85 (или £36,15/81,80 лв. загуба на 1000). После и плащанията към доставчика в каква валута ще са, неговата банка коя/каква е (таксата за валутни банкови преводи е по-висока, ако е от GBP към BGN/EUR/USD/GBP…, вместо сравнително ниската BGN-to-BGN), ако доставчика е от GB – отидоха поне €20 такса за превода (ако е през MB/PP разбира се, по-малко ще е, май). И общо взето доста неща, свързани с плащанията и валутите. Не е шега работа, все пак от този „бизнес“ (пасивни доходи от правене на НИЩО) се изхранват доста компании, и по възможност по-малко даване на кинти за fees. В BG ежегодишно 800M лв. ли беше за 2011г. за банкови такси (бахтън НЕспоменатите такива взети: на ръка, през ePay, EasyPay, Econt, Пощите, PP, CG, MB, etc.).
 

lqllqlq

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Относно доставчиците - не мисля, че е проблем. Стоката в 90% е налична при мен или мога да я осигуря на локално ниво и да е налична при мен, Тоест няма да е UK доставчик, аз посредник към отново UK клиент.
Стоките внасяме ние, платени са мита и ДДС-та тук, за това споменах, че ме интересува ЕС пазара, тъй като спестявам на клиента ходене по митници на този етап.
И тъй като голяма част от стоката е внесена в БГ, ние я продаваме и през БГ онлайн магазина си, тоест е направено ценообразуване. Разликата е, че то няма да съвпада с това за УК магазина по ред причини - за да намаля стойността на доставката, част от нея ще влиза в цената на продукта, което ще наложи леко завишение на крайна клиентска цена, но спрямо тези на УК пазара ще остане нормална или дори по-ниска.
Принципно мога да вкарам таксите по плащанията към клиента, или поне да ги разпределя в някакво отношение между клиента и мен. Все още го обмислям като вариант.
Основните ми притеснения са с ПейПал. На ясно съм, че са най-разпространен начин за плащане, но се притеснявам от евентуални задържания на пари. Не на последно място превалутиранията им са на изключително неизгодни условия. Имах неприятно преживяване с тях, когато ми обърнаха лев в евро при 2.05 курс...
 

the.rampage.rado

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Много ни е куца доставката от тук. Дори по пощата да пращаш пак за ЮК не ти мърдат 30 лева доставка на килограм... :(
Не е реално просто... Дори някой да иска да купи нещо трябва да му го дадеш на безценица, за да стъпи на добри пари на клиента...
 

lqllqlq

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Интерлогистика с техните 30лв без ДДС до 2кг ме устройват. Това са около 13 лири, от които 5 мога да вкарам в цената на артикул, което прави 7 лири доставка без ДДС. А последното е с 7 по-евтино от средното за тази сфера. Всъщност имат и до 5кг плик - 30лв без ДДС
БГ пощи никак не ме привличат с техните 15-тина дни доставка срещу 4-6 на Интерлогистика.
 

coolice

Owner
Имахме мнение тук във форума как протича вноса от Китай в UK куриера ти звъни на вратата и ти носи поръчката ако дължиш нещо на държавата (мито и ддс) ти подава преносим ПОС терминал минаваш си картата и се подписваш и всичко е оправено от към документи и такси,

Пак имахме мнение ако не е с куриер пак отиваш на гише за полчаване в пощата и там ти казват какво дължиш плащаш подписваш се и получаваш (само че не мога да се сетя за държавата дали беше за УК или друга европейска)


Това което е в БГ никъде го няма и е от простотията на Симеон Дянков, щото той може да е финансист хал хабер си нямаше от реален бизнес (камоли малък) и не е наясно че едно синтетично гласуване на закон без да се обмисли забърква хората в невъобразима бюрокрация.... Все пак цел на държавата е да си прибере митото и ддс то а не да създава работни места на 5 човека на който да им носиш като гламав една камара документи (за който да ти вземат пари за попълване) за нещо на стойност 50 долара където прибират няма и $10 такси и да си загубят няколко часа в работа (затова се казва че българската икономика е не конкурентно способна поради ниска производителност)


Иначе за да съм полезен донякъде да не звуча разубеждаващ едни англични дилър на авточасти втора ръка слагаха микро маркировка за да не подменят изделията явно го има този момент
 
Последно редактирано от модератор:

the.rampage.rado

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Интерлогистика с техните 30лв без ДДС до 2кг ме устройват. Това са около 13 лири, от които 5 мога да вкарам в цената на артикул, което прави 7 лири доставка без ДДС. А последното е с 7 по-евтино от средното за тази сфера. Всъщност имат и до 5кг плик - 30лв без ДДС
БГ пощи никак не ме привличат с техните 15-тина дни доставка срещу 4-6 на Интерлогистика.

Дааа... има нещо вярно в разсъжденията ти. За UK излиза, че те са най-на оферта.

ЕДИТ: как се дава ряпа тука бре??? Обърнах форума на опаки, не мога да намеря... аххаха
ЕДИТ2: 10x, Coolice! ;)
 
Последно редактирано:

lqllqlq

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Сегаааааааа. Аз може би малко куцо си зададох въпроса, та нека пак да обясня схемата:
Имам си Бг фирма, внесъл съм си стоката в БГ, платени са ДДС/мита и прочие. Стоката се продава в БГ. Част от нея си е налична/моя, друга част на друг вносител, който също я има на склад. Тоест всичко като стока е налично в БГ.
Идеята е освен, както споменах по-горе, е да започна да продавам и в ЕС. Искам да започна с УК по причини извън тази дискусия. Тоест да изнасям от БГ към УК пазара.
От всичко, което изчетох, разпитах и говорих с познати извода за поведението на този пазар е плащане с дебитна/кредитна карта. Тоест остава пред мен въпроса да избера просесор на плащанията. Сметката ще е най-вероятно в евро, тъй като живот и здраве след време, ако добавя и друга дестинация, то евро сметка ще ми е най-удобна. Няма вариант да си спестя превалутиране. Ако не сега, то на по-късен етап ще излезе като въпрос.
Споменах по-горе притесненията ми свързани с ПейПал - няма да се повтарям.
Прегледах MoneyBookers, обаче не мисля, че са по-евтини. 2.9%, но за БГ добавят още 1%, което е с 0,5% повече от този на ПП.
При Google Checkout ситуацията е същата.
При това положение и почти равни такси, почти едни и същ вид обработвани карти остава въпроса дали да бъде ПП или МБ и кой от двата би ми създал по-малко проблеми на бъдещ етап с изисквания и простотии.
Изчетох дискусиите за предпочитани разплащателни системи и стигам до 2 извода: Предпочитанията са на база купувач, а не търговец какъвто е моят случай. Малкото, които са изказали мнения като търговци продават услуга, а не продукти. Ето за това не мога да реша.
 

coolice

Owner
пей пал са най евтиния процесор по евтино не съм виждал, ама го има риска от фендли фрауд ... освен това е най познат сред потребителите...

процесори който работят във ниши който се водят високо рискови продукти, например по екзотични хербал продукти като за уголемяване на мъжкото достойнство - CCBILL взимаха по 15% за процесинг едно време...

2 checkout взима 5.5% + $0.29
 
Последно редактирано от модератор:

radoslav68

Active Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Merchant account ли ти трябва за да приемаш плащания онлайн (интергиран виртуален терминал) или тъй наречените Wallets, като Paypal etc? Ако е за UK тези са добри - http://www.worldpay.com/index.php?c=UK.
 

lqllqlq

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

След няколко часа по-обстоен преглед и калкулация наистина ПП са по-евтините. Най-вероятно ще са те, не за друго, а са най-разпознаваеми сред потребителите.
Разсъждавайки по тарикатски - всеки може да те запали, ако е решил да го прави.
Четох някъде, че продавачите в ebay си маркират стоките. Аз за друго не мога да се сетя като превенция освен от онези маркери, които светят на УВ светлина или нещо от сорта. Не, че ще е решение, ама пак е нещо. Някои прави ли подобна гимнастика? Не мога да си позволя немърливост в това отношение, тъй като цените са от 40 до 500-700 лири и ми се ще да се презастраховам.
 
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Аз бих заложил на сигурното и доказаното (по-скъпо), отколкото на (най-)евтиното и с описани десетохиляди измами/блокажи/оплаквания в нета. Всяка една по-нататъшна загуба през „евтиното“ ще е със сигурност доста повече (като сума), ако иначе се е действало през „по-скъпото“.

Иначе може да се прегледат също:

http://support.google.com/checkout/sell/bin/answer.py?hl=en&answer=45175
http://support.google.com/checkout/sell/bin/answer.py?hl=en&answer=165604
https://www.google.bg/search?q=paypal+scammed+seller

Reduce Online Fraud with the minFraud Service
Telephone Fraud Detection by Number Identification Phone
 

mantaman

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Ако не продаваш нещо уникално - което ме съмнява щом го внасяш от китай защо реши че англичаните ще купуват от теб а няма да си купуват директно от китай?

В УК има няколко типа клиенти

Супер консервативни - не пазаруват онлайн

Консервативни - пазаруват само от доказани онлайн магазини - и не поглеждат Ебай или Амазон нищо че са на половин цена и шипват от УК

Нормални - Пазаруват от всякакви магазини които шипват от УК

Рискови - Пазаруват от всякъде само и само да имат най добрата цена

Къде се виждаш в цялата схема - 4-та графа ако можеш да дадеш цена под тази на китайските сайтове може и да продаваш - но да лежиш на това уше че някой ще те предпочете щото си в БГ а не в китай направо го забрави - Англичаните поне знаят къде е Китай - БГ вервай ми даже не са я и чували макар и в БГ напоследък доста да се шуми как там не ни искали.

Давам ти пример - продавам една стока на БГ вносител от Китай аз съм на първа страница в Г.ко.ук те са в платеното с посочена цена която е на половин цена от моята и предлагат безплатна доставка - аз продавам те гледат


Щом имаш продукт с добра цена направи всичко възможно да го продаваш от УК всичко друго е ходене по мъките.

Това което го е написал Кулайса съм го писал и в други теми - DHL Ти носят пратката до врата и плащаш ДДС на ръка или с карта може и онлайн още щом влезе на митница - Рекорда ми с ДХЛ е за 3 дни от китай иначе около 4-5 дена
 

ledepidemiq

New Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

След няколко часа по-обстоен преглед и калкулация наистина ПП са по-евтините. Най-вероятно ще са те, не за друго, а са най-разпознаваеми сред потребителите.
Разсъждавайки по тарикатски - всеки може да те запали, ако е решил да го прави.
Четох някъде, че продавачите в ebay си маркират стоките. Аз за друго не мога да се сетя като превенция освен от онези маркери, които светят на УВ светлина или нещо от сорта. Не, че ще е решение, ама пак е нещо. Някои прави ли подобна гимнастика? Не мога да си позволя немърливост в това отношение, тъй като цените са от 40 до 500-700 лири и ми се ще да се презастраховам.

Има много варианти за защита, но достатъчно добри за промишлени продукти са холограмни стикери (има избор на готови в китай, а можеш и да си поръчаш с твое лого/бранд)
за малка серия е още по подходящо стикери с печат от "гаранционно фолио" -специално фолио което не се разлепя и репозиционира, а се разтяга и се къса(печата може да бъде сито/инк/диджитъл и т.н(обърни се за второто към рекламна агенция.
Има и разбира се по високотехнологични варианти, но ако не продаваш в русия или китай не ти трябват :)
П.С. ще следя темата, и аз съм със налични продукти в БГ, и в момента продавам "там" но сайта ми има само Ен версия без оптимизация а и продажбите са главно B2B и то главно явно емигрантски фирми в ук.
 

lqllqlq

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Ако не продаваш нещо уникално - което ме съмнява щом го внасяш от китай защо реши че англичаните ще купуват от теб а няма да си купуват директно от китай?

В УК има няколко типа клиенти

Супер консервативни - не пазаруват онлайн

Консервативни - пазаруват само от доказани онлайн магазини - и не поглеждат Ебай или Амазон нищо че са на половин цена и шипват от УК

Нормални - Пазаруват от всякакви магазини които шипват от УК

Рискови - Пазаруват от всякъде само и само да имат най добрата цена

Къде се виждаш в цялата схема - 4-та графа ако можеш да дадеш цена под тази на китайските сайтове може и да продаваш - но да лежиш на това уше че някой ще те предпочете щото си в БГ а не в китай направо го забрави - Англичаните поне знаят къде е Китай - БГ вервай ми даже не са я и чували макар и в БГ напоследък доста да се шуми как там не ни искали.

Давам ти пример - продавам една стока на БГ вносител от Китай аз съм на първа страница в Г.ко.ук те са в платеното с посочена цена която е на половин цена от моята и предлагат безплатна доставка - аз продавам те гледат


Щом имаш продукт с добра цена направи всичко възможно да го продаваш от УК всичко друго е ходене по мъките.

Това което го е написал Кулайса съм го писал и в други теми - DHL Ти носят пратката до врата и плащаш ДДС на ръка или с карта може и онлайн още щом влезе на митница - Рекорда ми с ДХЛ е за 3 дни от китай иначе около 4-5 дена

Веднага ти отговарям за първата част: По принцип не е лишено от логика съждението ти, но ако всички мислеха така едва ли би имало повече от 5 магазина.

Не знам защо Китай е нарицателно за некачествено?! Дори iPhone сглабят там, но не съм чел за "китайският Apple", но виж "американската компания" съм я чувал.
Малко ме обърка с питането защо да предпочетат мен - сигурен съм, че знаят къде е Китай, но също така съм сигурен, че крайният клиент не купува по 100 и повече броя от даден артикул затваряйки $3-5к за да вземе по-ниска цена, а само 1-2-3. А цените са различни.

Казаното от теб и това как продаваш, малко ми противоречи на предходно написаното от теб, освен ако с това ми изтъкваш, че част от причината е защото си на място. Тук няма какво да споря с теб - най-лесно наистина се продава, когато си на място, но ако продаваш в 3 държави няма как да си и в трите. Така, че пълно щастие няма.

Въпросът в даденият пример от теб е: след като не си с най-ниската цена, не си в платените, не даваш безплатна доставка - в коя група се вписваш ти?
Като всеки новопоявил се попадам в последните две, а целта е да влеза във 2рата група. Няма как да излезеш на пазара и да си вече доказал се...

Пак повтарям ДДС и мито не са проблем - не говорим за дропшип от Китай към Англия, управляван през БГ. Говорим за стока влязла в ЕС.

Има много варианти за защита, но достатъчно добри за промишлени продукти са холограмни стикери (има избор на готови в китай, а можеш и да си поръчаш с твое лого/бранд)
за малка серия е още по подходящо стикери с печат от "гаранционно фолио" -специално фолио което не се разлепя и репозиционира, а се разтяга и се къса(печата може да бъде сито/инк/диджитъл и т.н(обърни се за второто към рекламна агенция.
Има и разбира се по високотехнологични варианти, но ако не продаваш в русия или китай не ти трябват :)
П.С. ще следя темата, и аз съм със налични продукти в БГ, и в момента продавам "там" но сайта ми има само Ен версия без оптимизация а и продажбите са главно B2B и то главно явно емигрантски фирми в ук.

Стоките и сега имат стикери, моделите са специфично поръчани за фирмата. Самите артикули не са брандирани с логото по търговски съображения. Работата е, че и стикера и другите видими неща могат да се махнат, макар не много лесно и това ме кара да мисля за резервен план.
 

garnet

Well-Known Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Сега въпросите:
1. Какво бихте ме посъветвали за системата и начина на плащане?
2. Срок на доставка 4-6 дни дали ще е проблем, при условие, че местните търговци предлагат 2-3 дни?
3. Как процедирате по отношение връщане на стоки и рекламации? За чия сметка?
4. Маркирате ли продукти за да си спестите шанса клиента да се пробва да ви изиграе, с друг аналогичен и неработещ продукт?


1. мислил ли си за витуален ПОС терминал и да приемаш директно КК ДК на сайта. Тук ще ти трябва ССЛ и има вероятност някой клиенти пак да ги е страх. ВПОС може май да се вземе от БГ банка, но не знам как са такси/цени. А май може и от УК банка.
2. Едва ли ще е проблем но ако е до 6 дни. за кви продукти став дума?
3. Нормално е връщането да е за сметка на клиента. После 2 пътя - или пращаш нова за твоя сметка или връщаш парите.
4. Зависи от стоката, но не е лоша идея
 

ledepidemiq

New Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

Стоките и сега имат стикери, моделите са специфично поръчани за фирмата. Самите артикули не са брандирани с логото по търговски съображения. Работата е, че и стикера и другите видими неща могат да се махнат, макар не много лесно и това ме кара да мисля за резервен план.[/QUOTE]

Не четеш:гаранционно фолио-не може да се маха, разлепя, репозиционира.....
 

ares8008

New Member
От: Малко въпроси за работа на магазин насочен към ЕН аудитория

В UK най използваният начин за пазаруване е paypal и credit cards.а също хората обичат и амазон checkout ,колкото по сигурно толкова повече продажби.Ако нете кефи паи пал ползвай амазон checkout http://services.amazon.co.uk/servic...d=SEUKCBAADGogBRUSUKPAYamazon_online_payments

Наи добре даже да има избор.Паи пал и checkout.Така ще има доверие в твоя сайт.Лично мнение.Понеже пазарувам само по интернет всичко в УК а и всички около мене и тва са двата начина.Паи пал и Кредитна карта.А наи добрият вариан за пращане от бг в УК за кратко време е ако пращаш от УК.Всички ползват амазон и ебаи заради бързата доставка на royal mail 1st и2nd class,т.е ако ти се занимава можеш да намериш fulfillment house и да пратиш стоката на тях.Отам нататък те отговарят за всичко.Порачка и доставкав рамките на ден два http://www.cylex-uk.co.uk/fulfillment house.html ето една директориа за такива.Но незнам дали ще те одобрят .по принцип е трудно
 

Горе