Маркетинг или Връзки с обществеността

SandWraith

New Member
Можете ли да ми кажете кое повече се доближава до PR, защото съм пред дилема кое от 2те да пиша на 1во място.
Благодаря ви!
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

PR е част от маркетинга.
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Най-общо казано, разликите са следните:

- Маркетингът промотира продукта, а Връзки с обществеността - компанията
- Маркетингът рекламира стоките, а Връзки с обществеността - бранда
- Маркетингът е краткотраен актив, а Връзки с обществеността - дълготраен
- Маркетингът гони печалба, а Връзки с обществеността - репутация
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Много добре описано , това е всичко което трявба да знаеш. Пиши това което ти се иска повече..

Най-общо казано, разликите са следните:

- Маркетингът промотира продукта, а Връзки с обществеността - компанията
- Маркетингът рекламира стоките, а Връзки с обществеността - бранда
- Маркетингът е краткотраен актив, а Връзки с обществеността - дълготраен
- Маркетингът гони печалба, а Връзки с обществеността - репутация
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Ами искам да знам ако уча връзки с обществеността дали после мога да работя като PR или търговски представител.

Благодаря!
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Връзките с обществеността определено са твоя правилен избор. Много по-полезни неща ще научиш, а и самата професия е вървежна - с много добри перспективи. Специалисти по PR се търсят все повече и повече. Тепърва ще се увеличава значението на тази професия в България. Ако имаш възможност бих ти препоръчал даже да вземеш първо бакалавърска степен по Маркетинг (4 години) и после да изкараш магистратура по PR (2-3 години). Така ще си много по-актуален на пазара на труда и ще си подсигуриш стабилно бъдеще.
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

При цялото ми уважение - нито една от съпоставките не е вярна.

- Маркетингът промотира продукта, а Връзки с обществеността - компанията
- Маркетингът рекламира стоките, а Връзки с обществеността - бранда
- Маркетингът е краткотраен актив, а Връзки с обществеността - дълготраен
- Маркетингът гони печалба, а Връзки с обществеността - репутация


И за да не съм празнословен и да подкрепя коментара ми, че ПР е част от маркетинга и в този ред на мисли няма как едното да се противопоставя на другото:

Елементи на маркетинговите комуникации

Автор (година) Средства на маркетинговите комуникации

Lancaster and Massingham Реклама, стимулиране на продажбите, връзки с обществеността, лични продажби
(1993); Lane and Russell (2001)
Fill (2002) Реклама, стимулиране на продажбите, връзки с обществеността, личнипродажби, директенмаркетинг
Belch and Belch (2001) Реклама, стимулиране на продажбите, публичност /
връзки с обществеността, лични продажби, директен маркетинг, интерактивен / интернет маркетинг
Smith and Taylor (2002) Реклама, стимулиране на продажбите, публичност / връзки с обществеността, лични продажби, директен маркетинг, спонсорство, изложения, опаковка, реклама на мястото на продажбата/ мърчандайзинг, реклама от уста на уста , е-маркетинг, корпоративна идентичност
Smith (1998) Реклама, стимулиране на продажбите, публичност / връзки с обществеността, лични продажби, директен маркетинг, спонсорство, изложения, опаковка, POS / мърчандайзинг, WOM, корпоративнаидентичност
Shimp (2003) Реклама в масмедиите, онлайн реклама, стимулиране на продажбите, POS, опаковка, и-мейл с позволение , публичност, спонсорствонасъбитияикаузи, лични продажби
Duncan (2002) Реклама в масмедиите, стимулиране на продажбите, връзки с обществеността, лични продажби, мърчандайзинг, POS, опаковка, премийна реклама, лицензиране, директен маркетинг, е-търговия, вътрешен маркетинг, спонсорство на събития и каузи, търговски събития (изложения), потребителски сервиз
 
Последно редактирано:
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

квото от тия двете за запишеш си една 'украсена' секретарка/кафеварка.
всички тия гъзарски специалности те подготват за безработен. примери бол.
другото е от лукавия....
как пак един не пита - химия ли да уча или физика или математика?!
ПС тая страница ще е тук след 5 г и може да се провери дали съм бил прав.
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Това е вид софизъм. Опонираш на твърдение, което не е било изказвано.

Никъде не се е твърдяло, че не са свързани и че не са части от едно и също цяло. Но стечение на времето и развитието им определенията претърпяват еволюция. Виж какво е сегашното определение за маркетинг според АМА, например, и сравни с примерите, които си дал от началото на века.

А аз в най-общи линии съм отбелязал тънкостите. Ако можеш да опонираш кое в тях не е вярно (ама конкретно, без общи приказки), то заповядай. Ще те прочета с интерес.

При цялото ми уважение - нито една от съпоставките не е вярна.




И за да не съм празнословен и да подкрепя коментара ми, че ПР е част от маркетинга и в този ред на мисли няма как едното да се противопоставя на другото:

Елементи на маркетинговите комуникации

Автор (година) Средства на маркетинговите комуникации

Lancaster and Massingham Реклама, стимулиране на продажбите, връзки с обществеността, лични продажби
(1993); Lane and Russell (2001)
Fill (2002) Реклама, стимулиране на продажбите, връзки с обществеността, личнипродажби, директенмаркетинг
Belch and Belch (2001) Реклама, стимулиране на продажбите, публичност /
връзки с обществеността, лични продажби, директен маркетинг, интерактивен / интернет маркетинг
Smith and Taylor (2002) Реклама, стимулиране на продажбите, публичност / връзки с обществеността, лични продажби, директен маркетинг, спонсорство, изложения, опаковка, реклама на мястото на продажбата/ мърчандайзинг, реклама от уста на уста , е-маркетинг, корпоративна идентичност
Smith (1998) Реклама, стимулиране на продажбите, публичност / връзки с обществеността, лични продажби, директен маркетинг, спонсорство, изложения, опаковка, POS / мърчандайзинг, WOM, корпоративнаидентичност
Shimp (2003) Реклама в масмедиите, онлайн реклама, стимулиране на продажбите, POS, опаковка, и-мейл с позволение , публичност, спонсорствонасъбитияикаузи, лични продажби
Duncan (2002) Реклама в масмедиите, стимулиране на продажбите, връзки с обществеността, лични продажби, мърчандайзинг, POS, опаковка, премийна реклама, лицензиране, директен маркетинг, е-търговия, вътрешен маркетинг, спонсорство на събития и каузи, търговски събития (изложения), потребителски сервиз
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

квото от тия двете за запишеш си една 'украсена' секретарка/кафеварка.
всички тия гъзарски специалности те подготват за безработен. примери бол.
другото е от лукавия....
как пак един не пита - химия ли да уча или физика или математика?!
ПС тая страница ще е тук след 5 г и може да се провери дали съм бил прав.

Защото форума не е за химици, физици или хамали. Тези "екзотични" за теб специалности като предприемачество, маркетинг и т.н. белите страни са ги заложили като основоположни преди десетилетия, да не казвам век.
Относно секретарките - ако ще и ядрена физика да си завършил, ако инициативността ти клони към -3.3526457 и имаш амбиция за израстване колкото на ром тогава пак ще си нечий роб(от).
 
От: От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Това е вид софизъм. Опонираш на твърдение, което не е било изказвано.

Никъде не се е твърдяло, че не са свързани и че не са части от едно и също цяло. Но стечение на времето определенията претърпяват еволюция. Виж какво е сегашното определение за маркетинг, например, и сравни с примерите, които си дал от началото на века.

А аз в най-общи линии съм отбелязал тънкостите. Ако можеш да опонираш кое в тях не е вярно (ама конкретно, без общи приказки), то заповядай. Ще те прочета с интерес.

Запазвам си правото на дуплика за по-късно, тъй като иначе ще закъснея за среща. :)
 
Re: От: Маркетинг или Връзки с обществеността

квото от тия двете за запишеш си една 'украсена' секретарка/кафеварка.
всички тия гъзарски специалности те подготват за безработен. примери бол.
другото е от лукавия....
как пак един не пита - химия ли да уча или физика или математика?!
ПС тая страница ще е тук след 5 г и може да се провери дали съм бил прав.

Това, че има нереализирали се, не означава, че и авторът няма да се реализира. Подобно заключение е доста повърхностно. "Примери бол" можеш да кажеш за всяка специалност.
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Значи кое ще е по-добре 4 години връзки или 6 или 4 години връзки и 2 маркетинг?
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Абе момче... тръгва се от общото към частното. Колегата ти каза че Връзките с обществеността са част от Маркетинга. Аз бих избрал варианта 4 години маркетинг и 2 години връзки с обществеността.
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Значи това е най-доброто решение така ли? Ще сбъркам ли ако уча само 4 години връзки?
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Тука няма верен или грешен отговор. Решението зависи от желанието и възможностите. Магистратурата в повечето случаи е скъпо удоволствие.
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Проблемът не е в парите, проблема е там, че не искам да сбъркам ако уча примерно само връзки. :)
 
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Още едно дребно уточнение, ако учиш 4 години маркетинг, след това ПР-а ти е СС (същата специалност, т.е. продължаваш си по специалността) и няма да го учиш 2/3 години, а 2/3 семестъра като зависи дали учиш редовно или задочно и да не говорим, че ще минеш много по-тънко във всяко едно отношение.

@strana

Както понятието "брандиране" се асоциира от 98% от хората само и единствено с лепене на стикери по коли, витрини, визитки и флаери, така и маркетингът е леко тъмна Индия.
Маркетингът е съвкупност от различни методи и средства за анализ, изграждане на стратегии, тактики и техники и след това пак анализ. В зависимост от поставените цели се определят и гореизброените, които ще се прилагат, за да се достигнат желаните резултати. От тук и произтича мнението ми, че:

1 и 2-ра точка са еквивалентни
Маркетингът не промотира продукт. Конкретни стъпки във фирмената маркетингова политика са насочени към промотирането на продукта, но не само и единствено. Връзки с обществеността съответно е лицето на фирмата пред света, а това лице представя хората във фирмата, нейната визия и т.н., но също така и продукт, услуга, защото нали те са смисъла да съществува фирмата.

3т.
Маркетингът може да се разглежда като краткотраен актив, ако се разглежда като съвкупност от канцеларски материали. Изграждането на М. стратегия, изпълнение на поставените задачи, анализирането на резултатите и вземането на управленско решение са си съвсем дълготраен процес. Дори и балони на панаир да продаваш маркетинга започва от преди да надуеш балоните и свършва след като се потупаш по джоба, а това че си си говорил с купувачите по средата на деня (ПР-а) е по-краткия процес. (Тук правят изключение държавните институции, в които макар да няма М отдел има PR лице, който или е завършил механотехникум или грам не му се отдава работата, но за сметка на това взема заплата во век и веков, въпреки, че няма кой да координира какво и защо се прави).

4т.
Да - маркетингът гони печалба, MROI-я ако е <1 - както викат брат'чедите: няа файда. Но това е в частта с кинтите към момента. Цялостната концепция на маркетинга е да изгради стабилност и да се минимизират рисковете, а трупането на репутация е насочено и то към трупането в последствие на финикийски знаци.

Както имаше 1 лаф - това са мойте 20 сти'нки.
 
  • Like
Реакции: bizz
От: Маркетинг или Връзки с обществеността

Маркетинг!

Това не е само да продаваш, както е писано по-горе. Маркетигна се стреми да намери и да задоволи потребностите на потребителите, като проучва и създава продукти за тях.
Маркетинга е един от най-важните отдели във всяка компания.

ПР е част от маректинга, част от маркетинговият микс. За мен е по-добре маркетинг, а и не на последно място колко ПР се търсят и колко маркетолози? ПР в повечетото случаи трябва да маже, ако ти е кеф давай, но си и лимитиран от действие. Ако ти е кеф как работи пазара и механизмите, и да има свобода на действие маректинг. Просто е :)
 

Горе