НАП - регистър на собствениците на е-магазини

Wllb

Active Member
В допълнителните разпоредби на ЗПУПС са дефинирани понятията: “Наличен паричен превод” е платежна услуга, при която средствата се предоставят от платеца, без да са открити платежни сметки на името на платеца или на получателя, с единствена цел прехвърляне на съответната сума на получателя или на друг доставчик на платежни услуги, действащ от името на получателя, и/или когато тези средства се получават от името на получателя и са на негово разположение.
т.е. по въпроса ми за myPOS и възможността да се използва без необходимост от издаване на касова бележка, отговора е - Не може
Въпреки, че компанията присъства в регистрите на БНБ, услугата е обвързана със сметка на името на клиента и собствен IBAN.
 

Toshkoxxx

Member
Ох не издържам вече. Пращах всичко това на счетоводителя и той вика да ама все пак трябва да подадеш информация за собствеността на електронния магазин, хостинга, домейна и т.н. Кажете на кое гише в НАП ще ми обяснят, че вече сериозно ми омръзна.
.......

Търгуващите в Интернет декларират електронните си магазини
в НАП до 29 март 2019 г.
07 Януари 2019
Търговците, които използват собствени, наети електронни магазини
или публично достъпни онлайн платформи за продажби са длъжни да
подадат информация за това пред Националната агенция за приходите
до 29 март 2019. Изискването е валидно за лицата, които и в момента
осъществяват е-търговия, а търговците, които занапред ще използват
електронен магазин, трябва да изпратят данни за него преди да
стартират дейността си.
Подаването на информация става само по електронен път чрез
портала за е-услуги на НАП, като е необходим електронен подпис.
Изискването важи за физически и юридически лица, които извършват
продажби по интернет по занятие, т.е не засяга гражданите, които
инцидентно са продали свои лични вещи, допълват от приходната
агенция.
Електронната услуга работи от 28.12.2018 г. като до момента вече са
декларирани 10 електронни магазина.
 
Последно редактирано:

TheEntrepreneur

Active Member
Ох не издържам вече. Пращах всичко това на счетоводителя и той вика да ама все пак трябва да подадеш информация за собствеността на електронния магазин, хостинга, домейна и т.н. Кажете на кое гише в НАП ще ми обяснят, че вече сериозно ми омръзна.
.......

Търгуващите в Интернет декларират електронните си магазини
в НАП до 29 март 2019 г.
07 Януари 2019
Търговците, които използват собствени, наети електронни магазини
или публично достъпни онлайн платформи за продажби са длъжни да
подадат информация за това пред Националната агенция за приходите
до 29 март 2019. Изискването е валидно за лицата, които и в момента
осъществяват е-търговия, а търговците, които занапред ще използват
електронен магазин, трябва да изпратят данни за него преди да
стартират дейността си.
Подаването на информация става само по електронен път чрез
портала за е-услуги на НАП, като е необходим електронен подпис.
Изискването важи за физически и юридически лица, които извършват
продажби по интернет по занятие, т.е не засяга гражданите, които
инцидентно са продали свои лични вещи, допълват от приходната
агенция.
Електронната услуга работи от 28.12.2018 г. като до момента вече са
декларирани 10 електронни магазина.
Последното изречение от цитираното ще ти подскаже отговора.

Ако беше за всички, които засяга, далеч повече щяха да са регистрирани досега.
 

Karata

Member
Дейзи пускат новите апарати другата седмица - информацията ми е от преди 1 час. За другите не се знае кога.

НАП никога не са твърдели, че всяка пратка трябва да е с касов бон. Касов бон се издава само ако плащането е в брой, с карта, чек или чрез нерегистрирана в БНБ платежна система или нерегистриран в КРС пощенски оператор. Сторно на касова бележка се прави с друга сторно касова бележка. В останалите случаи парите се връщат по начина, по който са получени - банка, ППП, чрез платежна система.

Пак повтарям когато нямате задължение за издаване на касови бележки, Наредба Н-18 не ви касае, съответно не мислите за СУПТО, УНП, регистрации в НАП на ел. магазин или СУПТО. Четете наредбата, там всичко това го пише!
За тези, които не приемат плащания, които изискват издаване на касов бон, добре - а за останалите? Имате ли идея за какво става въпрос, защото не ми е ясно как на практика може да се прилага тази наредба.
 

N1ck

Active Member
В случай на приемане на плащания с карта в ел. магазин как да подкарам WooCommerce / Shopify / OpenCart да генерира касов бон и да го печата спазвайки закона?
Ще се рег. в НАП, ще си купя каквото трябва - но как да ги вържа да работят така че да е ок? (примемат се плащания 24/7)
 

spear

Member
От половин час ровя сайта на НАП и не мога да намеря къде се прави регистрацията на ел магазин o_O
Може ли някой да помогне с линк?
 

Toshkoxxx

Member
От половин час ровя сайта на НАП и не мога да намеря къде се прави регистрацията на ел магазин o_O
Може ли някой да помогне с линк?
И аз не намерих, а и нямам все още електронен подпис. Първо трябва да се свдобия с такъв.

Допълнителна информация за изискванията към е-търговците може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700.

Мисля утре да звънна на този номер. А знаете ли електронния подпис ( ако съм МОЛ на фирмата) на фирмата ли трябва да е или на физическо лице?
 

emkata_bk

New Member
Електронната услуга работи от 28.12.2018 г. като до момента вече са
декларирани 10 електронни магазина.
Това е като извадка от вестник, въпреки че го видях на страницата на НАП, пак си е като извадка от вестник. И къде е закона към тази вестникарска публикация, която задължава всички с онлайн магазини или е само да сплашат тези, които и до сега се крият и продават нелегално без да плащат данъци. Това няма да стресне нелегалният "бизнесмен" и той ще си продължи по същият начин да си продава. И как електронната услуга работи от тогава(28.12.2018), като НАП почиват до 10.01.2019 и нищо в сайта не им работи, а пък са регитрирани 10 магазина, странна работа? :)
 

Toshkoxxx

Member
Това е като извадка от вестник, въпреки че го видях на страницата на НАП, пак си е като извадка от вестник. И къде е закона към тази вестникарска публикация, която задължава всички с онлайн магазини или е само да сплашат тези, които и до сега се крият и продават нелегално без да плащат данъци. Това няма да стресне нелегалният "бизнесмен" и той ще си продължи по същият начин да си продава. И как електронната услуга работи от тогава(28.12.2019), като НАП почиват до 10.01.2019 и нищо в сайта не им работи, а пък са регитрирани 10 магазина, странна работа? :)
Факт - има го в сайта на НАП - Скоро ще се разбере за какво става въпрос.
Който иска да звъни :
Допълнителна информация за изискванията към е-търговците може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700.

ТОВА Е ОТ БТВ НОВИНИТЕ
https://btvnovinite.bg/pari/ako-prodavate-v-internet-nap-iska-da-znae-do-29-mart.html?fbclid=IwAR2cJc8JmwFffZTGqSHVxZmvWjcCjqtaJ2oMJbD6-S8KzwFLtaAma1XXR_g
 
Последно редактирано:

AmKom

New Member
Добре де, някои хора не са наясно с четене на такава суха материя. Не може ли да обясните на прост български език.
Имаш електронен магазин - така и така. Трябва ти касов апарат и регистрация в НАП
Нямаш електронен магазин - продаваш във Фейса, Олх, Базар, Амазон, Ибей, - така и така , не ти трябва .. и т.н
При плащане само по банков път Еконт Спиди , Пейпал и т.н , касов апарат не ти трябва , нито регистрация в НАП
Получаваш пари на ръка - касов апарат и НАП - задължително!
Тук не сме всички с технически образования. Затова се пита едно и също по пет пъти и пак не се разбира..
 
Последно редактирано:

Toshkoxxx

Member
Уж четете, ама май само гледате текстовете. Прочетете отново пост #170.
Днес звъннах на Информационния център на НАП 0700 18 700 от там ми казаха, че АБСОЛЮТНО всеки електронен магазин трябва да се регистрира. Кой каквото иска да чете, това ми отговориха. Ако някой друг е звънял се е убедил
 

AmKom

New Member
А който няма електронен магазин, но извършва онлайн търговия. Фейс, емаг, Базар, Амазон?
 

kokovi4

Active Member
Търговците, които използват собствени, наети електронни магазини
или публично достъпни онлайн платформи за продажби
Това мисля че отговаря на въпроса ти..........
Тук е интересно как се тълкува
4. Продажбите се извършват чрез:
4.1. Ползване на услуга за продажба на стоки/услуги в интернет (онлайн платформа) ?
4.2. Собствен/нает електронен магазин
 
Последно редактирано:

spear

Member
Днес звъннах на Информационния център на НАП 0700 18 700 от там ми казаха, че АБСОЛЮТНО всеки електронен магазин трябва да се регистрира. Кой каквото иска да чете, това ми отговориха. Ако някой друг е звънял се е убедил
И аз им се обадих. Уточних че работим с наложен платеж на Еконт и Спиди и те ни превеждат парите по сметка, както и че получаваме преводи от Пейпал и казаха че трябва да се регистрираме.
 

vassy

Active Member
Заради Paypal са ти казали да се регистрираш. Paypal е неясен, поне за мен. Относно регистрацията за разплащане с електронни пари, и преди два дни не го намерих в регистъра на БНБ, въпреки, че беше там преди месец.
 

Горе