На "Вие" или на "ти"

От: На "Вие" или на "ти"

Като нямат “ти”, роднините в семейството също ли си говорят на “вие”? Как говориш с брат си и сестра си?
 
От: От: На "Вие" или на "ти"

Според мен обръщението трябва да е на "вие" и то не от гледна точка на уважението към потребителя, а по-скоро защото аудиторията е многобройна и към нея трябва да се обръщаме с мн.ч. :)
 
От: На "Вие" или на "ти"

За водещите компании е нормално да ползват "ти". С това те целят сближаване с клиента, един вид да се почувства той (клиента) едва ли не приятел, близък, важен с тези гигантски за БГ пазара фирми. Когато това се случи, доверието за изполване на услугите/стоките нараства и реално това е крайната цел на всички тези кампании на "ти". Говоренето на "ти" е стара практика в ритейлита, така че не виждам какво толкова се възмущават някои хора. Ако бизнеса е например адвокатска кантора е недопустмо, така че според бизнеса и отношението. Лично мен ме дразни прекаленото фамилиарничене във магазин за дрехи примерно. По-скоро би ме навила да си купя нещо консултантка с едно "Здрасти, какво си търсиш" отколкото "Добър ден, с нещо да Ви помогна". Разбира се все още съм в зоната на младоста до 35 години :)
 
От: От: На "Вие" или на "ти"

За водещите компании е нормално да ползват "ти". С това те целят сближаване с клиента, един вид да се почувства той (клиента) едва ли не приятел, близък, важен с тези гигантски за БГ пазара фирми. Когато това се случи, доверието за изполване на услугите/стоките нараства и реално това е крайната цел на всички тези кампании на "ти". Говоренето на "ти" е стара практика в ритейлита, така че не виждам какво толкова се възмущават някои хора. Ако бизнеса е например адвокатска кантора е недопустмо, така че според бизнеса и отношението. Лично мен ме дразни прекаленото фамилиарничене във магазин за дрехи примерно. По-скоро би ме навила да си купя нещо консултантка с едно "Здрасти, какво си търсиш" отколкото "Добър ден, с нещо да Ви помогна". Разбира се все още съм в зоната на младоста до 35 години :)

Очевидно не знаеш значението на думата ''фамилярничене'', така че в твоя случай не е въпрос на младост, а на известни пропуски. Ако продавачка ми заговори на ''ти'' без да ме познава лично, ще отнесе поне два шамара, а може и със зъб да се раздели. :lol:
 
Последно редактирано:
От: На "Вие" или на "ти"

Абсолютно подкрепям Нанди-Банди! И на 15 години не ми беше приятно да ми говорят на "ти". Даже ме дразнеше. Фамилиарното поведение не се котира никъде. На един зрял 30-35 годишен човек да му говориш на "ти" е меко казано неприемливо. Никой не може да ми говори на "ти", ако си позволи, както посочва Нанди-Банди, ще си получи нещо.
Явно трябва да се изучава повече психология от маркетолозите. И то поведенческите реакции на хората в определени ситуации.
 
От: На "Вие" или на "ти"

Аз не знам защо продължаваме този спор, след като Бени му сложи категорична точка на предишната страница. Освен това се видя и от линковете, дадени от GeorgeG, че големите компании си позволяват да се обръщат на ''ти'' само в Call To Action формите и кратките рекламни текстове, за които това е нормално и типично - на всички останали места се използва 2 лице мн.ч - вие.
 

Горе