Некоректен онлайн магазин без фирма, какво да правя?

ivan87sn

New Member
Здравейте, регистрирах се тук понеже има доста компетентни хора и имам нужда от съвет. Тези дни направих покупка от онлайн магазин. По-точно директно от фейсбук страницата им, но отделно си имат и сайт. Продукта дойде, взех го но после открих че много от нещата описани в сайта всъщност не са верни, говоря за функции и характеристики. 2 дни след покупката се свързах със сайта и исках да го върна, но ми отказаха. Сега и не ми вдигат телефона. Ясно е, че аз съм си виновен, не проучих добре сайта, а сделката изглеждаше изгодна. Не съм някакъв отмъстителен типаж, но се чувствам малко прецакан. Парите си ги прежалих и без това не са много. Но ми се иска, ако може по някакъв начин да се въздейства на този търговец. Имам само товарителница от Еконт, там се вижда че пратката е изпратена от ФЛ, парите се вземат в брой директно в офис на куриер, няма споразумение за банков път и пощенски паричен превод. На сайта няма фирма, само телефон и мейл, де да бях видял по-рано...Та мисълта ми е може ли нещо да се направи или да не се занимавам? Ако да, към кого трябва да се обърна? Четох за КЗП, но след като няма фирма не знам дали изобщо случая е за тях?
 
Звъниш настоятелно от различни телефони, като се свържеш, почваш да плашиш. Измисляш си каквото се сетиш. Последно време много на мода е да се представяш за служител на КЗП :) Можеш да ползваш и това. Ама си трябва малко актьорско майсторство. Ако смяташ, че ще ти е трудно, дай на някой твой приятел да свърши работата.
 
Сподели какво и откъде си купил, че и други да не се прецакат.
 
КЗП не могат нищо да направят като не е фирма, за съжаление. Те "са силни" само срещу малките и "що годе изрядни фирми", които си пишат фирмите и адресите по сайтовете, както е по закон. Другаде никъде нищо не могат да направят. За твоя случай ... жалба в полицията или прокуратурата. Това си е измама, независимо от сумата и т.н.
 
Щом продава онлайн , има фб страница и онлайн магазин , значи има и оборот като физическо лице в Еконт..
Пускаш една жалба в НАП , пускат му проверка за наложените платежи по Еконт и е готов.
 
Здравей колега, ако домейна е .bg, пробвай да провериш дали не е регистриран на фирма (доста по-лесно е от колкото на ФЛ). Може да излезе нещо :)
 
Здравей колега, ако домейна е .bg, пробвай да провериш дали не е регистриран на фирма (доста по-лесно е от колкото на ФЛ). Може да излезе нещо :)
Каква е разликата?
 
За физически лица, ДЗЗД и консорциум заявката ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да бъде
подписана ПО ЕДИН от следните начини:

- електронен подпис;
- нотариално заверена;
- място в офиса ни в гр. София, пред акредитиран служител на хостинг компанията.

Аз не съм от София, нямам ел. подпис и не ми се занимава с нотариуси. Затова бих предпочел да го регистрирам на фирма. Попълва се единствено пълномощно на хостинг компанията и тя прави всичко.

А до това дали домейна е регистриран на ФЛ или ЮЛ, мисля, че и сам можеш да се сетиш каква е разликата след като прочетеш първият пост.
 
За физически лица, ДЗЗД и консорциум заявката ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да бъде
подписана ПО ЕДИН от следните начини:

- електронен подпис;
- нотариално заверена;
- място в офиса ни в гр. София, пред акредитиран служител на хостинг компанията.

Аз не съм от София, нямам ел. подпис и не ми се занимава с нотариуси. Затова бих предпочел да го регистрирам на фирма. Попълва се единствено пълномощно на хостинг компанията и тя прави всичко.

А до това дали домейна е регистриран на ФЛ или ЮЛ, мисля, че и сам можеш да се сетиш каква е разликата след като прочетеш първият пост.
А това пълномощно кой ти го заверява?!?
 
Да домейна е БГ. Но как да проверя дали е регистриран на фирма? Проверих с WHOIS излиза името на лицето, което е и изпратило пратката, както и негов мейл. А от какво значение е това?
 
А това пълномощно кой ти го заверява?!?
Никой не ти го заверява. Пращаш го по пощата. https://help.superhosting.bg/bg-domain-requirements.html можеш да намериш повече информация.

А Ванка, мисля че това означава, че домейна не е регистриран на ЮЛ, а на ФЛ. Тук по-компетентните може да потвърдят
 
А каква е разликата във функциите и характеристиките? Да не би просто да не си догледал какво поръчваш :)
 
Проблемът си е в мен, че изобщо поръчах от тях. Но не смятам, че съм виновен аз, че работят без фирма и то не от вчера явно, гледам сайта го има от 2 години. Отделно доколкото съм запознат имам право да върна в 14 дневен срок.
Как да подам сигнал до НАП? Това ли е варианта ми?
 
Дано тази тема дръпне и излезе напред в СЕРПА. Повече хора ще се научат да проверяват от какъв магазин купуват. Поне елементарни данни на фирмата зад сайта да има.
 
Именно. Трябваше вече да си се свързал и да си го уведомил, че искаш да върнеш стоката в законния 14 дневен срок (през който срок не е нужно да даваш обяснения за решението си). Изпрати имейл (ако има :)) това ще ти помогне да не изтървеш срока и да имаш доказателство. Напиши недвусмислено, че си наясно с правата си. За предпочитане е нещата да се решат на това ниво.
Иначе, ей го закона. Цъкни на зеления бутон долу и ще видиш кои комисии са посочени, така че не НАП, а по-скоро КЗП или Европейски потребителски център . Ако искаш звънни им и пиши какво са отговорили.
 
Що за глупости? Какъв закон? кви права?
Я малко прочетете преди да давате акъл на кило!
Закона е ако зад сайта има фирма. Ама няма.
Кви са тия филми с камери в Еконт? Що не пробвате да искате вие запис да видя какво ще вземете?
НАП - мап, на баба ви хвърчилото. Ще пише че му е продал лична вещ и те да докажат обратното.

Пусни чешмата да се източи, пии една студена вода и толкова. Нямаш права като не намираш за нужно да се информираш за елементарни неща. Другия път ще четеш. И не се депресирай - който го мързи да чете се учи като троши пари. А това е отличителна черта на БГ потребителите онлайн.
 

Горе