Онлайн магазин - Еконт - Счетоводство - банка/фактури

vasilevv

New Member
Здравейте,

напълно нов съм при онлайн магазините, правя малко продажби, но е време да направя фирма.

Целта ми с тази тема е хора, като мен да научат всичко на едно място от по запознатите и вече минали по този път подробно, със сигурност ще стане интересна дискусия.

Фирмата ще бъде ЕООД, съветват ме да направя така сключвам договор със еконт, всички пари се изплащат на мен по банков път - няма касов апарат, а счетоводството има достъп до моята сметка и те се оправят със всичко "останало".

За фактурите също не разбрах, кога се издават, за какво, какво значи фактура - ще прочета във интернет разбира се, счетоводството от моята банкова сметка какво теглят и т.н.

До колкото разбрах имат и принтер за товарителници от еконт, от къде мога да си взема такъв?

Въпроса ми е: аз изпращам например днес 10 пратки през фирмената си сметка (с договор или без договор с еконт?), как да процедирам?

Какви са стъпките, какви са процедурите, трябва ли да давам пълен контрол на счетоводството, за еконт разбрах че имало значение дали е пощенски превод или наложен платеж, как да сключа договор със еконт къде трябва да отида и трябва ли да докажа пратките които съм изпращал вече? Доста объркано пиша и ще помоля някой запознат минал по този път да ми обясни как да действам за което ще съм много благодарен. Надявам се че ще помогнете на новак в това, всеки се учи, със сигурност ще имам и други въпроси. Поздрави :)
 
За Еконт отиваш в офиса, в който ходиш, и казваш на шефа/ шефката да ти направи договор.
Но първо се регистрира фирма.
И си правиш в ee.econt едно споразумение за ППП по банков път.
 
Да, с Еконт работата става за 5 мин от компютър, а със Спиди е ГОЛЯМА БУМАЩИНА - все едно ще теглиш 100К евро от банката! Минах и двата пътя. За Спиди ми отне един месец и накрая се оказа, че доставка до адрес с Еконт е по-евтино!
 
Т.е. ППП - пощенски паричен превод?- всички суми които ми изплащат ще минават по банков път.

Може ли в друг офис да направя този договор?

След това като изпращам пратки трябва ли да правя нещо допълнително за счетоводството?
 
Еконт офисите са на франчайз и е добре да се направи договор от мястото където ще се праща най-много. Реално договора е със Еконт, така че няма проблем да се праща от всеки един офис.
Просто е добре да работиш от място, където ти е най-удобно, за да се сближиш и с персонала. А не да обикаляш офиси като цветарка.

Плащането се прави с услуга Пощенски паричен превод. И се слага споразумение в ее Еконт за банков превод.

За фактура при поръчка, да , даже самата платформа на която ще бъде онлайн магазина си има функция за разпечатване на фактура.
И в края на месеца пращаш всички фактури за продажби на счетоводството, за да ти водят дневник за продажбите.
 
За фактура при поръчка, да , даже самата платформа на която ще бъде онлайн магазина си има функция за разпечатване на фактура.
И в края на месеца пращаш всички фактури за продажби на счетоводството, за да ти водят дневник за продажбите.
Я, може ли повече подробности, коя платформа, WooCommerce, OC?
Благодаря!
 
Здрасти,
Личен съвет като човек който има бизнес - не давай на счетоводството си 100% достъп до онлайн сметките и банкирането.
Ако толкова искаш да си вадят сами отчетите за месеца (справки платежни) дай им само с право на гледане в банкирането, а не и да банкират вместо теб!
Винаги сам си прави банкиранията
Еконт - договор и ППП бързо стават
Рапидо - договор и ППП - 1 седмица ( 30+ страници попълване )
Спиди - договор и ППП - 2 седмици ( 30+ страници попълване )
Толкова куриери са ти достатъчни, да не кажа че и заначало само един куриер ти е ок
Фактури за куриерски услуги получаваш 1 път месечно
Абе като цяло вземи поговори с някой който има фирма от над 1 год. и ако има физически магазин, не само онлайн ще е по-добре щото и там има спънки които трябва да знаеш ....
 

Горе