Онлайн магазин за дрехи.

Pavlin

Active Member
Тук бих искал да събера малко мнения от хора, които имат опит в онлайн търговията с дрехи/обувки/часовници и други подобни или просто администрират такива сайтове.
Въпросите, които ме интересуват са:

1. "Маркови" (китийски/румънски/турски) или оригинални стоки на недотам популярни марки биха се продавали по-добре? Приемаме че ще намерим начин да не сме в нарушение на закона с т.нар, "маркови" стоки.
2. Доколко определящи са сроковете на доставка? Най-посещаваните сайтове доставят за месец-два и въпреки това набират много поръчки.
3. Доколко важно е да има и реален освен виртуален магазин
4. Как да бъде организиран магазина - по марки (брандове) или по продуктови групи?
5. Кои са най-добрите начини за популяризиране на магазина и набиране на качествен трафик?
6. Има ли място за нови магазини в тази ниша или конкуренцията е прекалено силна?

Ясно е че никой няма да тръгне да ми обяснява детайлно как си е организирал бизнеса, но все пак ще се радвам на всяко мнение по темата.
 
От: Онлайн магазин за дрехи.

2. Доколко определящи са сроковете на доставка? Най-посещаваните сайтове доставят за месец-два и въпреки това набират много поръчки.

Кой доставя за толкова? Мен ми се правят на интересни "Ама как не мога да получа в неделя?", а за 1-2 месеца дори не си го представям. То ако е за толкова, коя ще е причината да не поръча директно с безплатна доставка от малките китайци?
 
От: Онлайн магазин за дрехи.

Честно казано нямам представа, но това със срока ми хвана окото и ме учуди. Ако са склонни - ок.
Гледам по моята половинка - снощи гледаше някви магазини и я слушам като си мърмори "ми аз ако ги чакам 3 седмици е като да си го поръчам от сайта, от които те купуват..." Съгласен съм, че не винаги е така, но не са толкова боси посетителите
 
От: Онлайн магазин за дрехи.

Повечето магазини в Бг са на хора с реални магазини в някой град. Аз опитах да направя изцяло онлайн магазин без да продавам в нормален, но го махнах защото много се сви пазара и ако не продаваш през няколко канала, паричките не са достатъчно дори и да имаш страхотна стока. Второто препятствие е огромното предлагане. За да убедиш клиента да купи от теб зависи от много фактори. Относно какво да продаваш съм на мнение , че има клиенти за всичко. Моят съвет е да не се захващаш ако нямаш добри познания относно търговията с облекла и и-комерс. Ако ще го правиш не се разпилявай , а се специализирай в нещо определено. Клиента иска разнообразие, за това по добре му предложи 50 модела тениски от колкото 5 тениски 5 модела дънки и 5 потника. Просто няма да можеш да се бориш с вече остановилите се на пазара с големи каталози магазини.
 
От: Онлайн магазин за дрехи.

1. Заради селският манталитет по-голяма част от хората все още предпочитат да носят "маркови" стоки. Мисленето им казва, че няма никакъв смисъл да се носят непопулярни марки, които произвеждат качествени дрехи, понеже така няма да направят впечатление на никой.
2. Колкото и да продават Fashiondays, БГ потребителите все още държат на доставката в рамките на 24 или 48ч.
3. Аз пък съм против реалния магазин, освен ако нямаш място за такъв магазин в центъра на един голям град. Защото реалният магазин има и много реални разходи като: наем, ток, интернет, обзавеждане, разрешителни и т.н.
4. По мои наблюдения потребителите предпочитат онлайн магазини, които подреждат артикулите си по продуктови групи, а не по продукти, понеже не всеки знае примерно за Slazenger, но всеки влиза в категория "тениски"...
5. Все още работя по този въпрос, но главните са: Adwords, Добавяне в директории, социални, сайтове за обяви, статии, Facebook страница, Google+ и всичко останало, чрез което можеш да достигнеш до потенциалните клиенти.
6. Да, все още има място за нови магазини. Обаче не за магазини, които си поставят цел да спечелят през следващото тримесечие еди колко си лева, а за магазини, в които работят амбицирани и разбиращи от работата си хора, които да мислят за клиента.
 

Горе