Онлайн търговия с Еконт

Здравейте!
Може ли някой запознат с онлайн търговията през Еконт да ми даде малко повече информация относно следните въпроси:
1. Мога ли да подпиша споразумение с еконт и да не е задължително да издавам касов бон и парите да ми се изплащат по банков път?
2. При евентуална проверка от Н@П какъв документ се представя?
3. Това, че имам и физически магазин където работя с касов апарат, ще ме бърка ли нещо при евентуална проверка за равнимост на касата? Или това с еконт няма да има нищо общо с физическата каса?
Като цяло това в което ме интересува, цялото осчетоводяване...
Благодаря предварително!
 

Maverick

Well-Known Member
1. Да
2. Споразумението с еконт.
3. Не те бърка.
 
1) Лице, което извършва продажби чрез електронен магазин, но не приема плащания, за които е налице задължение за издаване на фискален бон, не попада в обхвата на задължените по чл. 3 лица, съответно за него не е налице задължение по чл. 52м за подаване на информацията, посочена в Приложение № 33 на Наредба № Н-18/2006 г. Единствено по желание на лицето, същото може да бъде включено в публичния електронен списък на електронните магазини, който НАП поддържа и е достъпен на интернет страницата на агенцията, след подаване на информацията, посочена в Приложение № 33 на Наредба № Н-18/2006г.

2) При положение, че плащанията от клиентите ще се извършват по банков път и само и единствено чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски паричен преводи по смисъла на ЗПУ, не е налице задължение за въвеждане в експлоатация на фискално устройство и отчитане на извършваните от Вас продажби чрез издаване на фискални касови бележки по реда определен в Наредба Н-18/2006 г. на МФ.

Преди няколко месеца от КиК Инфо зададохме подобен въпрос на НАП и получихме същия отговор, който публикувахме в нашия портал. Очевидно данъчната практика на НАП в това отношение е единна, което налага изводът, че електронните магазини, които нямат задължение да издават касов бон, не са задължени да се обявят в НАП.
 
Благодаря за отговорите първо.
Второ искам да отбележа, че ще продавам през фейсбук страница и олх.
Задълължително ли е да регистрам сайта през който ще продавам в НАП ?
 

Maverick

Well-Known Member
Не е задължително щом няма "количка".
 
А накрая на годината как се отчитат приходите пред НАП?
Изисква се от Еконт справка за получените приходи ли ?
 

Stelit777

New Member
За някои стоки ще представя, за други не.
Като цяло и мен ме интересува как се отчитат стоките след продажба за които няма фактура за покупката им. Също така и какъв данък се дължи върху тях?
 
Като цяло няма значение за кои стоки имаш фактури и за кои не. Накрая на годината мисля, че събират всички разходи от фактури и всички приходи и на тяхната разлика плащаш % данък печалба..
 

Stelit777

New Member
Като цяло няма значение за кои стоки имаш фактури и за кои не. Накрая на годината мисля, че събират всички разходи от фактури и всички приходи и на тяхната разлика плащаш % данък печалба..
Четох някъде че за стоки без фактури се плаща 10% данък върху 75% от стойността им. Което е доста по щадящо от 10% върху 100% от стойността. Но дали е така или не някой да потвърди.
 

hap23

Active Member

Maverick

Well-Known Member
Държавата не се интересува за коя стока имаш фактура и за коя не. Интересува се колко ти е оборота. Еконт служи за проверка от органите, а не за счетоводство на търговците. Ако нямаш фактура не можеш да си оправдаеш разходите и оборота ти става чиста печалба. И е нормално, защото всеки може да каже, че няма фактура и да си актува 1-2 стотинки разлика купува/продава.

П.С. Има вариант за осчетоводяване на разходи без фактура. Така както правят в заложните къщи. Но силно се съмнявам, че някой (ако не е здраво закъсал) ще си предостави личните данни само за да можеш ти да си оправдаеш разходите.
 

Stelit777

New Member
Държавата не се интересува за коя стока имаш фактура и за коя не. Интересува се колко ти е оборота. Еконт служи за проверка от органите, а не за счетоводство на търговците. Ако нямаш фактура не можеш да си оправдаеш разходите и оборота ти става чиста печалба. И е нормално, защото всеки може да каже, че няма фактура и да си актува 1-2 стотинки разлика купува/продава.

П.С. Има вариант за осчетоводяване на разходи без фактура. Така както правят в заложните къщи. Но силно се съмнявам, че някой (ако не е здраво закъсал) ще си предостави личните данни само за да можеш ти да си оправдаеш разходите.
Как го правят в заложените, също е интересно и при моргите как е?
Аз мисля за варианта да регистрирам фирма на някой роднина пенсионер, понеже четох че при пенсионерите се облекчава с 50% данъка тоест става 7.5% върху оборота. А ако случайно стигна 50 000 ще закриля фирмата и ще отворя нова на същото лице.
 

Maverick

Well-Known Member
Няма защо да се закрива. Отваря се нова и оборота се разпределя на двете фирми.
 

Горе