1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Откриване на фирма

Дискусията в 'Юридически и Счетоводни Въпроси' стартирана от xvi_, Март 20, 2017.

  1. xvi_

    xvi_ Member

    Рег.:
    Септ 18, 2012
    Съобщения:
    80
    Харесвания:
    4
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Здравейте,

    Предстои ми да отваря фирма и не съм много наясно с някои неща.

    Фирмата ще е ЕООД, за момента само аз ще изпълнявам някаква дейност - възможно ли е аз да съм собственик и управител?

    Как стоят нещата с данъците, осигуровките? Тоест дочух че имало някакви месечни осигуровки, които са по около 100лв, вярно ли е това?

    Трябва ли ми счетоводител? Водят ли се месечни отчети, или само ГДД?

    Това за момента въпросите ми, бих се радвал, ако споделите нещо друго важно, което би трябвало да знам.

    Благодаря!
     
  2. cross

    cross Well-Known Member

    Рег.:
    Юни 2, 2015
    Съобщения:
    1,784
    Харесвания:
    144
    Точки:
    63
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    Копирайтър
    Място:
    София
    Привет,
    По същество на въпросите ти:
    1. Да, може да си собственик и управител. Никакъв проблем
    2. Да, трябва да внасяш осигуровки. Горе-долу толкова е сумата.
    3. Да, счетоводител ти трябва, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Иначе ще изгориш с доста глоби още в началато

    Надявам се да съм помогнал. Пиши ако имаш други въпроси.
     
  3. s1yf0x

    s1yf0x Well-Known Member

    Рег.:
    Юни 12, 2012
    Съобщения:
    2,128
    Харесвания:
    559
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    System administration
    Място:
    Sliven/Sofia
    Па още колко въпроси има:

    1. С договор за управление ли ще упражняваш тази дейност на управляваш собственик на капитала или не - много важно за да не се окаже, че осигуровките трябва да са 3 пъти повече от ориентировъчната сума
    2. Ще бъде ли регистрирана по ДДС или не - много важно за това, на което му казваш месечни отчети
    3. Ще имаш ли касови продажби - много важно за фискално устройство и надлежно водена касова книга.
     
  4. testkiwi

    testkiwi Well-Known Member

    Рег.:
    Септ 20, 2010
    Съобщения:
    1,157
    Харесвания:
    282
    Точки:
    83
    Професия:
    unemployed :)
    Място:
    Sofia

    не е верно,
    първо никъде не е казано, че ти трябва счетоводител в закона! Може и да нямаш, ако сам се оправяш - оправяй се, никой не те задължава
    ако не си по ддс - няма месечни отчети, а само годишен.
    осигуровки - според http://www.contabil.bg/uploads/pictures/MOD-2017.pdf

    с глоби няма да изгориш дори да не си плащаш нищо, що за глупости? В края на годината (фискалната) ако не си по ддс намираш един счетоводител да ти оправи бакиите за 200 лв и си готов
     
    Последно редактирано: Март 20, 2017
  5. Aramis

    Aramis Member

    Рег.:
    Февру 22, 2016
    Съобщения:
    104
    Харесвания:
    20
    Точки:
    18
    Пол:
    Мъж
    Задължително счетоводител и не го мисли.
    За 40-50 лв месечно ще си спестиш сума главоболия.
     
  6. jufo

    jufo Active Member

    Рег.:
    Ноем 22, 2013
    Съобщения:
    802
    Харесвания:
    30
    Точки:
    28
    Счетоводител ти трябва... все едно да си в съда и да се защитаваш сам :)
    Дори има и онлайн счетоводители , ако не ти се търси за по 50-60 кинта.
     
  7. s1yf0x

    s1yf0x Well-Known Member

    Рег.:
    Юни 12, 2012
    Съобщения:
    2,128
    Харесвания:
    559
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Професия:
    System administration
    Място:
    Sliven/Sofia
    Подвеждаш го. Дори и да не е по ДДС има месечни осигурителни декларации. Не вярвам да може сам да си ги попълни и да ги подаде, дори и с КЕП. PDF-а който си плеснал не му дава никаква представа какви ще са му осигуровките, защото първо не са посочени проценти за осигуровки, второ той и на идея си няма каква категория труд ще упражнява или пък какво представлява СОЛ - самоосигуряващо се лице. Отделно от това няма никаква представа как се формира общия процент осигуровки, колко от тях са засоциално, колко за здравно и какъв процент ще плаща, за да има право на обещетение при пълна или частична загуба на работоспособност. Не знам как ги хвърляте тия съвети едно към гьотере.
     
  8. devilx

    devilx Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 14, 2008
    Съобщения:
    1,549
    Харесвания:
    88
    Точки:
    48
    Аз момента се водя земеделски производител и плащам 100 лв осигуровки, като открия фирма и сам работник ще трябва ли да плащам отделно 100 лв пак?
     
  9. biaaro

    biaaro Well-Known Member

    Рег.:
    Май 27, 2008
    Съобщения:
    2,496
    Харесвания:
    479
    Точки:
    83
    Място:
    в кюпа
    В момента се осигуряваш на 300 лв, максималния осигурителен доход е 2600 лв.... Имаш време :)

    Съмнява ме да ме разбереш, ама друг да обяснява, че тъкмо отворих бирата :)

     
  10. orhideq

    orhideq Member

    Рег.:
    Авг 21, 2012
    Съобщения:
    172
    Харесвания:
    16
    Точки:
    18
    не, тогава ще ти се вдигнат осигуровките
    аз се занимавам със земеделски производители, предполагам сега си физичестко лице 60/40 се облагаш и искаш да направиш ЕООД ли?
     
  11. hap23

    hap23 Member

    Рег.:
    Окт 30, 2015
    Съобщения:
    135
    Харесвания:
    24
    Точки:
    18
    Професия:
    Счетоводител
    Място:
    София
    Първо - с какво ще се занимава фирмата?
    Възможно е Вие да сте собственик и управител. За да дължите осигуровки около 130 лв. трябва да сте СОЛ. Писали са Ви и за Договор за управление и контрол.
    Ако се регистрирате по ЗДДС - задължително Ви трябва счетоводител.
    Ако не сте регистриран по ЗДДС може да минете и без счетоводител. Задължително обаче трябва в началото на имате счетоводител, който да ви каже какви декларации да подадете в началото, платежни и др. Надявам се в следващите месеци през годината ще се справите и сам. За края на годината отново Ви трябва счетоводител.
    Трябва Ви касов апарат или банкова сметка - все някъде ще трябва да си получавате парите от клиентите.
     
  12. helf_php

    helf_php Member

    Рег.:
    Апр 16, 2011
    Съобщения:
    414
    Харесвания:
    16
    Точки:
    18
    Интересна тема. Значи смятам общо какви са разходите на месец:
    - Счетоводител, който си разбира от работата = 100лв /месец
    - Осигуровки = 130лв
    Тоест с този разход за месец ти излиза към 230 лева за осигуровки и счетоводител общо разходи ?
    Само това ли е разхода за фирмата?
    Задължително ли е фирмата да има офис?
    Тоест с 1500 лева мога да отворя фирма и да действам в сферата на услугите?
     
  13. orhideq

    orhideq Member

    Рег.:
    Авг 21, 2012
    Съобщения:
    172
    Харесвания:
    16
    Точки:
    18
    Зависи от услугите
     
  14. hap23

    hap23 Member

    Рег.:
    Окт 30, 2015
    Съобщения:
    135
    Харесвания:
    24
    Точки:
    18
    Професия:
    Счетоводител
    Място:
    София
    Др.месечни разходи - телефон, Интернет и т.н.
    Услуги може и без фирма, като физическо лице.
    Весел празник!
     
    Последно редактирано: Апр 14, 2017
  15. bestoil

    bestoil New Member

    Рег.:
    Ноем 25, 2016
    Съобщения:
    9
    Харесвания:
    0
    Точки:
    1
    Пол:
    Мъж
    Отговор на въпросите:

    1. Ако фирмата е ЕООД ти препоръчвам да си собственик и управител и да се осигуряваш като СОЛ (Само осигурително лице), осигуровките са 140 лв. месечно, ако собственик и управител са различни лица ще трябва договор за управление и минималния праг на осигуровка на управител беше 1050 или 1100 лв по спомен или около 400 лв. осигуровка на месец.

    2. Отговора е в точка 1

    3. Задължително ти трябва счетоводител. Дали ще се регистрираш по ДДС или не се подават справки декларации. Най малкото се подават декларации 1 и 6 за само осигуряване, да не говорим за другите бюрокращини. Плюс това най-вероятно ще издаваш фактури и дори като не регистриран по ДДС трябва да се отразяват. Да не говорим за банкови извлечения при плащания, които трябва да се осчетоводят.

    Нагоре четох няколко коментара относно офис и сумиране на месечните разходи:

    Офис не е необходим, можеш да ползваш жилище, което помещаваш стига да имаш договор за наем или собственост.

    Та като цяло - 140 лв осигуровки 70 - 100 лв. счетоводство, другото както си го нагласиш.

    Към офиса ( жилището могат да се закрепят комуналните нужди - телефон, ток, интернет, като приспадаш 20 % от ДДС - то така наречения "Данък Уикенд"
     
  16. xvi_

    xvi_ Member

    Рег.:
    Септ 18, 2012
    Съобщения:
    80
    Харесвания:
    4
    Точки:
    8
    Пол:
    Мъж
    Здравейте,

    Благодаря на всички за отговорите. Фирмата я направих чрез адвокат, излезе ми около 150лв (за който го интересува).

    Успех на всички!
     
    Blinky и hap23 харесват това.

Сподели страницата