ППП + Еконт без банка

DGeorgiev73

New Member
Здравейте,

опитвам се да пусна в експлоатация онлайн магазин без фискално устройство и рег. на магазина в НАП, съответно да се възползвам от вратичката в Наредба Н-18/2006 г. а именно:

1) Лице, което извършва продажби чрез електронен магазин, но не приема плащания, за които е налице задължение за издаване на фискален бон, не попада в обхвата на задължените по чл. 3 лица, съответно за него не е налице задължение по чл. 52м за подаване на информацията, посочена в Приложение № 33 на Наредба № Н-18/2006 г. Единствено по желание на лицето, същото може да бъде включено в публичния електронен списък на електронните магазини, който НАП поддържа и е достъпен на интернет страницата на агенцията, след подаване на информацията, посочена в Приложение № 33 на Наредба № Н-18/2006г.

2) При положение, че плащанията от клиентите ще се извършват по банков път и само и единствено чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски паричен преводи по смисъла на ЗПУ, не е налице задължение за въвеждане в експлоатация на фискално устройство и отчитане на извършваните от Вас продажби чрез издаване на фискални касови бележки по реда определен в Наредба Н-18/2006 г. на МФ.

източник
- https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=24647.0

Казуса ми е следния: от този месец господата от Еконт са променили споразумението за изплащане на Наложен платеж с ППП като са извадили от него опцията за изплащане по Банков път, съответно остават другите два варианта за изплащане а те са 'в офис на еконт' и 'на адрес'. След дълги разговори със служители на Еконт и техни колеги се разбра, че вече се пуска отделно искане за въпросното изплащане 'по банков път' и съответно следва одобрение (като ми се каза, че в момента не одобряват никой а и аз като чисто нова фирма едва ли ще имам тази чест). При тези обстоятелства мога ли да използвам ППП с начин на плащане 'в офис на еконт' и влизам ли в гореспоменатата вратичка (без въвеждане на фискално устройство и без рег. на магазина в НАП)?

Нужен ми е наистина сигурен отговор за да знам какво да предприема, ако се сещате за адвокат/кантора или счетоводна къща компетентна по този казус моля дайте кординати.
 
Последно редактирано:
Здравейте,

Според Чл. 3. от Наредба Н-18 - Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД, освен когато плащането се извършва чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги.
Никъде в Наредбата не се споменава как трябва да бъде изплатен пощенският паричен превод т.е. ако Вие сключите споразумение с лицензиран пощенски оператор за изплащане на ппп, то няма да имате задължение да издавате фискален бон и естествено отпада задължението да регистрирате онлайн магазина си в НАП.

Ако имате и други въпроси, относно счетоводното отчитане на онлайн магазина, можете да се свържете с нас:
счетоводна къща ДИЕМТИ ФИНАНС
тел: 0895799405
email: [email protected]
www.dmtfinance.com
Милена Тодорова
 
Преди месец от еконта сами ми предложиха да слючим допълнително споразумение за изплащане на ППП по банка. Аз от почти година съм така с тях. На мен ми казаха, че може ако искам и кеш да ми ги изплащат, но често като има по-голяма сума и се затрудняват да ми и я изплатят. Та за това избрах да си продължим по банка.

На прост език ако в документа който ти издават при получаването на превода пише "ППП" или "Паричен превод" (така си го водят те, другото е наложен платеж) то тогава всичко е ОК.
 

Горе