Пощенски паричен превод - Еконт или Спиди?

momcheto

Well-Known Member
Здравейте,
Знам че доста от вас се занимават с електронни магазини и спедиция. Малко съм бос, но ми трябва ориентир, а и мисля ще е полезна темата. Все пак другите теми са от предишни години.

Следното: Да речем имам 100 налични книги. През уебсайт 90 души са заявили предварително, че искат да купят копие. Въвеждат форма с адрес, тел. номер, мейл и т.н. След няколко седмици започва доставянето.
1) Кой спедитор е по-добър избор по отношение на цена? (гледах им цените, Спиди ми се сториха в пъти по-достъпни като цена)
2) Какво се случва с пратките, когато някой се откаже по някаква причина? Тоест, книгата е пратена, но човекът е решил да я върне. Дължат ли се такси?
3) Трябва ли ми касов апарат? Не е онлайн магазин, а четох, че товарителницата играе роля на касова бележка, когато е ППП? Дали е актуална информация?

Доколкото разбрах от всичко изчетено, ППП работи по следния начин:
1) Спедиторът приема пратка, прави се товарителница
2) Спедиторът доставя пратката и прибира сумата при наложения платеж.
3) Спедиторът изпраща получената сума към изпращача. Предполагам по банков път?

Доколкото разчетох не ми е нужно СУПТО и подобни дяволии.
 
Здравей,

Ще се опитам да бъдя възможно най-полезен

1) Спиди. Работя с тях и досега не съм имал проблем.
2) При непотърсени пратки, плащаш доставката в двете посоки. Затова си потвърждавай поръчките преди да ги пращаш.
3) Не ти трябва касов апарат, ако изпращаш с ППП. Нужно е да сключиш договор със Спиди и анекс за ППП за да може да изпращаш по този начин.

Правилно си разбрал как работи ППП.

Но като бонус съвет, има условност при работата със Спиди: имат такса 0,60 лв за ППП и можеш да избереш кого да я плаща - ти или клиента. Избираш ти да платиш таксата (реално той я плаща чрез варианта по-долу, но е нужно ти да я поемеш първо, сега обяснявам защо), защото на клиента тази такса му я казват след като си плати паричния превод и е вече готов да излезе от офиса - някак си ще се ядоса/разочарова като разбере че има такса да плаща и като му кажат от офиса, че ти си избрал така да работиш.

Затова варианта е ти да платиш доставката и след това да я включиш тази доставка + такса в превода: Примерно книгата струва 10 лв, доставката е 3,60 стандартно за клиента и 0,60 лв за теб, но по-удачния вариант е плащаш я предварително доставката (и съответно таксата) и можеш да добавиш 4,20 лв към сумата на книгата, който да плати клиента за да си покриеш тези 0,60 лв на пратка.

Ако не го приложиш този вариант, клиента ще плаща 3,60 лв за доставка, а ти ще поемаш 0,60 допълнителен разход.

Надявам се съм бил полезен.
 
Само да споделя за една невероятна опция при Спиди!
Изпращаш книга до Шумен, клиента я пренасочва до близко село (без ти да си уведомен), отказва пратката и ти поемаш всичко.
 
Само да споделя за една невероятна опция при Спиди!
Изпращаш книга до Шумен, клиента я пренасочва до близко село (без ти да си уведомен), отказва пратката и ти поемаш всичко.

Това е леко кофти.
Значи е по-добре с ниската цена
1. Поне да се вътриш с по-малко
2. Пратките да се пращат до офис на Спиди и изрично да не може да се сменя адрес. Ако клиентът реши, да се върне пратката при подателя.
3. Тези от Спиди май не са по-изгодни.

Всъщност, колко пък често да се случва подобно нещо? Все си мисля, че са изолирани случаи.

"Операторът уведомява подателя и му връща пратката за негова сметка. Пратката се връща в 14 дневен срок от уведомлението, като подателят дължи заплащане на услугата в двете посоки. Операторът не носи отговорност при отказ на подателя да получи обратно пратката и да заплати услугата, както и при невъзможност пратката да му бъде доставена по причините, посочени по-горе в тази точка."


"Цена за извършване на услугата:
Такса за приемане и предаване на Пощенски паричен превод от офис до офис на Спиди – 1.2% от стойността на паричния превод, минимум 1.80 лв.
Такса за приемане и предаване на Пощенски паричен превод от или до адрес на подателя/ получателя – 1,2% от стойността на паричния превод, минимум 1.80 лв. + 6.00 лв. за посещение на адрес на подателя + 6.00 лв. за посещение на адрес на получателя.
Таксите са платими от подателя на Пощенския паричен превод."
 
Последно редактирано:
Да речем 5-10% от пратките ти ще се връщат. Зависи от книгата. Емоционална покупка има по-голям шанс да бъде върната.
 
Докато се работи с наложен платеж, винаги трябва да си предвидш един 5-15 % от пратките, които няма да бъдат потърсени и ще трябва да им платиш куриерските услуги. Ако изпращат поне по 150-200 пратки месечно, то спедиторската фирма ще ти предложи някаква програма за отстъпка, с които да си покриеш куриерските разходи.
 
Няма опция да забраниш пренасочването. Просто от днес спирам да работя със Спиди. Въпроса е принципен, не се прави така.
 
Да речем 5-10% от пратките ти ще се връщат. Зависи от книгата. Емоционална покупка има по-голям шанс да бъде върната.

Този процент не ме изненадва. Но дали с предварително позвъняване няма да се увеличи ангажимента към получаването на пратката? Например "потвърждавате ли пратката".

Това с пренасочването звучи доста кофти.

Като гледах условията на Спиди - когато получаваш ППП плащаш 6лв+процент от пратката. Минимум 1.80 лв май беше.
При Еконт видях само процент - примерно:
Книга - 16 лв.
Наложен платеж - 6лв. - клиентът си го плаща + цената на книгата - демек 22лв.
При мен се получават - 15,5лв. някъде, след 2% за изплащане на ППП.

При Спиди ми се стори доста неизгодно:
Книга - 16 лв.
Наложен платеж - 3-6лв. - клиентът си го плаща + цената на книгата - демек 20-22лв.
При мен се получават - 14,2 лв. някъде, след 1,2%, но минимум 1.80 лв за изплащане на ППП. А имат условия ако пратката е до офис се пращат някакви 6лв.

Карам по спомени, понеже сайтът им връща 500 Internal Server Error.
 
Няма опция да забраниш пренасочването. Просто от днес спирам да работя със Спиди. Въпроса е принципен, не се прави така.

Ако работиш с ППП, колко ти е таксата за получаване на парите след спедирането като процент или има фиксирана сума?
 
Здравей,

Ще се опитам да бъдя възможно най-полезен

1) Спиди. Работя с тях и досега не съм имал проблем.
2) При непотърсени пратки, плащаш доставката в двете посоки. Затова си потвърждавай поръчките преди да ги пращаш.
3) Не ти трябва касов апарат, ако изпращаш с ППП. Нужно е да сключиш договор със Спиди и анекс за ППП за да може да изпращаш по този начин.

Правилно си разбрал как работи ППП.

Но като бонус съвет, има условност при работата със Спиди: имат такса 0,60 лв за ППП и можеш да избереш кого да я плаща - ти или клиента. Избираш ти да платиш таксата (реално той я плаща чрез варианта по-долу, но е нужно ти да я поемеш първо, сега обяснявам защо), защото на клиента тази такса му я казват след като си плати паричния превод и е вече готов да излезе от офиса - някак си ще се ядоса/разочарова като разбере че има такса да плаща и като му кажат от офиса, че ти си избрал така да работиш.

Затова варианта е ти да платиш доставката и след това да я включиш тази доставка + такса в превода: Примерно книгата струва 10 лв, доставката е 3,60 стандартно за клиента и 0,60 лв за теб, но по-удачния вариант е плащаш я предварително доставката (и съответно таксата) и можеш да добавиш 4,20 лв към сумата на книгата, който да плати клиента за да си покриеш тези 0,60 лв на пратка.

Ако не го приложиш този вариант, клиента ще плаща 3,60 лв за доставка, а ти ще поемаш 0,60 допълнителен разход.

Надявам се съм бил полезен.

Благодаря за насоките.

Тези 0.60 лв са за всякакви суми или е процент? Предполагам те се дължат, за да получа парите от книгата?
Няма ли да е валидно също да кажа книгата е 17лв (вместо 16лв) и вътре да предвидя тази такса от 60 стотинки?

А доставката към клиента винаги ли е 3.60 лв?

Всъщност видях в сайта им за наложения платеж, но не са обявили за кого е тази такса.
16 лв *0,6% ~ 0,25лв., но минимумът е 60 стотинки.

Тук пък намерих, че е само за плащане с карта от клиента... съвсем се обърках.

Допускат ли изплащане на ППП към подателя по банков път , защото Еконт изрично не го позволяват?
 
Последно редактирано:
Отиваш и търсиш търговски представител или регионален при двете фирми. Аз имам договор за изплащане на ППП по банка и при двете. Другото вече е според оборота който правиш да ползваш отстъпки, но това няма как да стане от първия ден.
 
Този процент не ме изненадва. Но дали с предварително позвъняване няма да се увеличи ангажимента към получаването на пратката? Например "потвърждавате ли пратката".
Да, това е част от тактиката, която също си има своите недостатъци. Ще улучваш хората в неподходящ момент (кой се къпе или е в тоалетната, кой спи след нощна смяна, друг спи следобеден сън, шофират, готвят, на лекар са) винаги трябва да си любезен и едновременно делови, ще си губиш времето, защото някои хора са твърде приказливи и др. такива. Обаждането по телефона заслужава цял клон на науката. Пусни си това видео, да придобиеш представа само за една от многото вариации, които те очакват. Вариант е да разделиш клиентите на рискови и лоялни и да звъниш само на рисковите. Отначало всеки да е рисков, после по някакви твои критерии да може да мине към лоялните. Практикува се и известяване по имейл за статуса на поръчката, което има за цел да подготви клиента, че трябва да си вземе пратката и като цяло повишава доверието към бизнеса ти.
Друго нещо което се практикува е, доставката да е безплатна или поне предварително, още преди поръчването, клиентът да знае колко ще му струва. Това в голяма степен филтрира недоволните от високите цени на куриерите (но не и тези, които не знаят какво искат).
Трети вариант е след получаването на пратката на клиента да се дава бонус (обикновено някакъв код), който да му дава отстъпка за следваща поръчка.
И пак ще имаш случаи, когато на хората им се случва нещо извънредно, или размислят, или имат желание, но нямат пари, или пазаруващи за отмъщение (дъщерята на едни познати си отмъщаваше на собствените родители, поръчвайки неща на тяхно име), или цъкащи просто за развлечение (я да видим какво ще стане като натисна този бутон). Като установиш колко са ти загубите от такива покупки, просто разхвърляш загубите между останалите продукти и, както казват футболните национали, продължаваме напред.
 
Последно редактирано:
Да, това е част от тактиката, която също си има своите недостатъци. Ще улучваш хората в неподходящ момент (кой се къпе или е в тоалетната, кой спи след нощна смяна, друг спи следобеден сън, шофират, готвят, на лекар са) винаги трябва да си любезен и едновременно делови, ще си губиш времето, защото някои хора са твърде приказливи и др. такива. Обаждането по телефона заслужава цял клон на науката. Пусни си това видео, да придобиеш представа само за една от многото вариации, които те очакват. Вариант е да разделиш клиентите на рискови и лоялни и да звъниш само на рисковите. Отначало всеки да е рисков, после по някакви твои критерии да може да мине към лоялните. Практикува се и известяване по имейл за статуса на поръчката, което има за цел да подготви клиента, че трябва да си вземе пратката и като цяло повишава доверието към бизнеса ти.
Друго нещо което се практикува е, доставката да е безплатна или поне предварително, още преди поръчването, клиентът да знае колко ще му струва. Това в голяма степен филтрира недоволните от високите цени на куриерите (но не и тези, които не знаят какво искат).
Трети вариант е след получаването на пратката на клиента да се дава бонус (обикновено някакъв код), който да му дава отстъпка за следваща поръчка.
И пак ще имаш случаи, когато на хората им се случва нещо извънредно, или размислят, или имат желание, но нямат пари, или пазаруващи за отмъщение (дъщерята на едни познати си отмъщаваше на собствените родители, поръчвайки неща на тяхно име), или цъкащи просто за развлечение (я да видим какво ще стане като натисна този бутон). Като установиш колко са ти загубите от такива покупки, просто разхвърляш загубите между останалите продукти и, както казват футболните национали, продължаваме напред.

Изключително полезно.
Въпрос: има ли начин да се договоря с куриерите за някаква осреднена цена, вместо с API да вадя актуалната доставка за всеки адрес.

Това с мъстителната дъщеря... посмях се.
Играчка е, знам. Но пък надявам се си заслужава.
 
Не, няма. Но куриерите имат отстъпки за количество. При еконт е на база стойността на услугите им всеки месец и съответно се променя всеки месец. Ще ти дадат един лист с отстъпките им - би трябвало да гравитираш около 10% отстъпка. Един познат беше написал така - доставка 7 лв, независимо от селище/брой артикули/ до адрес или до офис и с това беше приключил всички свои и на клиентите терзания колко ще струва доставката.
Според мен, най-предпочитаната "екстра" от потребителите е безплатната доставка, но в твоят случай може би трябва да сложиш някакъв минимум на поръчката, за да се "отключи" тази екстра.
 
Последно редактирано:
Аз имам договор и със Спиди и с Еконт. Разлики кой знае какви в цените им няма.
Цените които съм дала за доставка са 5лв до офис и 6лв до адрес на клиента.
Когато генерирам товарителница си слагам ППП със сумата на продукта + цената за доставка - тоест ППП от клиента е примерно 25лв - 20 продукт+5 за доставка до офис и така си ги маркирам и в магазина, тоест си фактурирам и доставката и клиента знае точно колко ще плати. Куриерската такса в такъв случай е за моя сметка, но това си ми е предварително калкулирано в цените които давам за продукт.
Тоест понякога плащам доставка 5.90лв, понякога плащам 3,60лв а таксувам клиента 5лв, но няма изненади за клиента от типа такса ППП, такса гориво, такса нз си какво.
Когато поискаш договор от Спиди, ще ти изготвят договор и ще ти го изпратят, преди да го подпишеш чети подробно за всички такси и цени, защото много хора не четът и после се оплакват, че имало скрити такси, а реално всичко си го пише.
Еконт пък трябва да попаднеш на точния служител, за да ти изготви пълномощното което трябва да им разпишеш за ППП, че май не всички са на ясно все още как стават нещата.
Прозвъняването на клиентите в повечето случаи се случва по следня начин - Здравейте ние сме еди кои си, обаждаме се по еди къв си повод (потвърждение на направената поръчка, заявка и т.н) и обикновено казват: "а, да потвърждавам". Благодарим...Приятен ден и това е. Има и такива дето ще разпитат кога ще я пратите, кога ще пристигне - мой съвет е никога не обещавайте "утре". Спиди не веднъж са бавили пратки казвайте, "днес я пращаме до ден два е при Вас" и обикновено нямате проблеми... :)
 
Колеги, здравейте. Аз имам друг казус с Еконт в момента и мисля, че вината не е моя.
В продължение на 1 година изпрашам пратки с НП през ЕКОНТ от юридическо лице с касов бон, както си му е редът!
Едва вчера аз разбрах, че пратките ми не са пускани от юридическо лице - фирмата, а от физическо - мен. Това автоматично ме прави задължено лице и може вече да съм пусната към НАП. Въпросът ми е друг. Някой от Вас знае ли какво мога да направя, за да коригирам тази грешка? Реално вината не е моя, а на служителите на Еконт, които са приемали пратките ми. Аз няма как да го знам това, тъй като, когато се свързват служители на Еконт по телефона с мен, винаги са се обръщали с името на фирмата като подател, а не са търсили лично моето име. И съответно аз си продължавам по този начин, мислейки си, че изпращам от името на фирмата, а накрая се оказа, че е от мен като физ. лице. Свързах се с Еконт-централата и не могат нищо да ми отговорят, казаха ми да се свържа с НАП да ми дадат инфо по тоя въпрос. Ама грешката не е моя, а на техните служители, че не са ми пускали пратките от фирмата и не са ми потърсили никакви данни. Аз не гледам в компютъра им, за да знам какво се случва, а и реално на бележките, които ми даваха си пишеше подател и името на фирмата. Това е заблуда, защото накрая какво се случва - уж подател е фирмата, ама не е .Някой от Вас запознат ли е дали мога да пусна жалба някъде, защото това не е коректно към мен като техен клиент. Един път аз съм задължена към НАП и втори път фирмата, която също плаща данък, понеже всичко е пускано с касови бонове. Какво мислите? Благодаря предварително!
 
Затова предполагам е по-добре да се оформят пратките през онлайн системата им и само куриер да минава да ги събира с вече въведена лично от вас необходимата информация?
 
Вероятно грешката е не как са пускани пратките, а как са изплащали наложените платежи. Като ти изплащат сумите какво пише на бележката? Примерно ЕКОНТ изплати на служите на фирма еди коя си, еди каква си сума или ЕКОНТ изплати на еди коси сумата.... Каквото и да е, според мен не е фатално. Щом си цъкала всичко, не е проблем, поне според мен. Ще се занимаваш малко с тъпотии, ще обесняваш и това ще е . Не могат да ти вземат два пъти данък за едно и също....


Колеги, здравейте. Аз имам друг казус с Еконт в момента и мисля, че вината не е моя.
В продължение на 1 година изпрашам пратки с НП през ЕКОНТ от юридическо лице с касов бон, както си му е редът!
Едва вчера аз разбрах, че пратките ми не са пускани от юридическо лице - фирмата, а от физическо - мен. Това автоматично ме прави задължено лице и може вече да съм пусната към НАП. Въпросът ми е друг. Някой от Вас знае ли какво мога да направя, за да коригирам тази грешка? Реално вината не е моя, а на служителите на Еконт, които са приемали пратките ми. Аз няма как да го знам това, тъй като, когато се свързват служители на Еконт по телефона с мен, винаги са се обръщали с името на фирмата като подател, а не са търсили лично моето име. И съответно аз си продължавам по този начин, мислейки си, че изпращам от името на фирмата, а накрая се оказа, че е от мен като физ. лице. Свързах се с Еконт-централата и не могат нищо да ми отговорят, казаха ми да се свържа с НАП да ми дадат инфо по тоя въпрос. Ама грешката не е моя, а на техните служители, че не са ми пускали пратките от фирмата и не са ми потърсили никакви данни. Аз не гледам в компютъра им, за да знам какво се случва, а и реално на бележките, които ми даваха си пишеше подател и името на фирмата. Това е заблуда, защото накрая какво се случва - уж подател е фирмата, ама не е .Някой от Вас запознат ли е дали мога да пусна жалба някъде, защото това не е коректно към мен като техен клиент. Един път аз съм задължена към НАП и втори път фирмата, която също плаща данък, понеже всичко е пускано с касови бонове. Какво мислите? Благодаря предварително!
 
Колеги, здравейте. Аз имам друг казус с Еконт в момента и мисля, че вината не е моя.
В продължение на 1 година изпрашам пратки с НП през ЕКОНТ от юридическо лице с касов бон, както си му е редът!
Едва вчера аз разбрах, че пратките ми не са пускани от юридическо лице - фирмата, а от физическо - мен. Това автоматично ме прави задължено лице и може вече да съм пусната към НАП. Въпросът ми е друг. Някой от Вас знае ли какво мога да направя, за да коригирам тази грешка? Реално вината не е моя, а на служителите на Еконт, които са приемали пратките ми. Аз няма как да го знам това, тъй като, когато се свързват служители на Еконт по телефона с мен, винаги са се обръщали с името на фирмата като подател, а не са търсили лично моето име. И съответно аз си продължавам по този начин, мислейки си, че изпращам от името на фирмата, а накрая се оказа, че е от мен като физ. лице. Свързах се с Еконт-централата и не могат нищо да ми отговорят, казаха ми да се свържа с НАП да ми дадат инфо по тоя въпрос. Ама грешката не е моя, а на техните служители, че не са ми пускали пратките от фирмата и не са ми потърсили никакви данни. Аз не гледам в компютъра им, за да знам какво се случва, а и реално на бележките, които ми даваха си пишеше подател и името на фирмата. Това е заблуда, защото накрая какво се случва - уж подател е фирмата, ама не е .Някой от Вас запознат ли е дали мога да пусна жалба някъде, защото това не е коректно към мен като техен клиент. Един път аз съм задължена към НАП и втори път фирмата, която също плаща данък, понеже всичко е пускано с касови бонове. Какво мислите? Благодаря предварително!

Аз имах подобен проблем преди. Обадиха ми се от НАП и ме попитаха дали пратките минават през фирма. Дадох им булстат и повече не са ме търсили. Явно са си проверили, че се внасят някакви данъци и са си спестили разправията.
 
Аз имах подобен проблем преди. Обадиха ми се от НАП и ме попитаха дали пратките минават през фирма. Дадох им булстат и повече не са ме търсили. Явно са си проверили, че се внасят някакви данъци и са си спестили разправията.

Благодаря, поуспокоихте ме. Дано и при мен станат така нещата. Аз бях решила да си изготвя един документ, където да опиша всичко, което съм изпращала с номер на касовия бон и т.н., за да съм подготвена. Но след като и Вие сте имали такъв казус и всичко е минало само с данни на фирмата, може да си спестя тази работа.
 

Горе