Програмиране, маркетинг или и двете

stanislavvpro

New Member
Здравейте, искам да се занимавам с онлайн търговия и със онлайн магазини. Според вас кое би ми помогнало повече, ако уча програмиране или маркетинг ?Или и двете едновременно, но не знам да не стане от двата стола на земята.. не знам дали е добра идея да уча и двете.
Вие какъв съвет бихте ми дали и към кое да се насоча ?
 

timedoc

Active Member
Ако си екстроверт и имаш много приятели и социален живот - давай маркетинг.
Ако си интроверт, не обичаш да говориш с хората и си сравнително по-умен от останалите - давай програмиране.
 

stanislavvpro

New Member
А вярно ли е, че някой дигитал маркетинг специалисти изучават програмни езици. И те също ли пишат кодове ? Какви езици и за какво ги изучават някой наясно ли е ?
 
Обикновено хората, които се занимават с дигитален маркетинг наемат програмисти за определени задачи, а не обратното.
 

timedoc

Active Member
В дигиталния маркетинг не се изучава програмиране, желателно е само да имаш базови познания по HTML, CSS. Виж програмите на: https://digital.softuni.bg
 

stanislavvpro

New Member
SEO оптимизацията не се ли извършва и чрез програмни езици и редактиране на кода ? А SEO не е ли работа на дигиталния маркетинг ? Тоест не се ли използва пак програмиране в дигиталния маркетинг ?
Също така дали е възможно според вас да се изучават и двете - уеб програмиране и дигитален маркетинг или това си е почти невъзможно и нерационално и е по-добре е да се избере само едното.
 
Последно редактирано:

rujel

Active Member
А вярно ли е, че някой дигитал маркетинг специалисти изучават програмни езици. И те също ли пишат кодове ? Какви езици и за какво ги изучават някой наясно ли е ?
Аз бих предположил, че изучават езици, които да им помогнат при статистически изследвания. Не че реализират някакви сложни алгоритми, а просто правят нужната им автоматизация при ползването на вече готови функции за различен вид анализиране на данните.

SEO-то не се занимава с хора, а с търсещите "роботи". Твърде различни области са. Това все едно вместо на лекар да ползваш за същите цели услугите на авто-монтьор.

По другият въпрос - как да ти даде мнение човек, ако не ги е изучавал в комплект? Питай въпроси по-конкретно отделно за програмиране и отделно за маркетинг.
 

John Galt

Well-Known Member
Ако си екстроверт и имаш много приятели и социален живот - давай маркетинг.
Ако си интроверт, не обичаш да говориш с хората и си сравнително по-умен от останалите - давай програмиране.
И аз така си мислех, ама заебах програмирането още на 17 и се оказах що-годе ОК с маркетинга, въпреки че съм тотален екстроверт.
 

stanislavvpro

New Member
Аз бих предположил, че изучават езици, които да им помогнат при статистически изследвания. Не че реализират някакви сложни алгоритми, а просто правят нужната им автоматизация при ползването на вече готови функции за различен вид анализиране на данните.

SEO-то не се занимава с хора, а с търсещите "роботи". Твърде различни области са. Това все едно вместо на лекар да ползваш за същите цели услугите на авто-монтьор.

По другият въпрос - как да ти даде мнение човек, ако не ги е изучавал в комплект? Питай въпроси по-конкретно отделно за програмиране и отделно за маркетинг.
Исках да кажа, че SEO-то се извършва от хора и тези, които се занимават с това не са ли специалисти в дигитален маркетинг, а не програмисти ? Не че SEO се занимава с хора.
В google просто излизат резултати като - https://www.digitalinformationworld...-be-useful-in-a-digital-marketing-career.html
Или кой се занимава със SEO оптимизация - специалист по дигитален маркетинг или програмист ?
 
Последно редактирано:

stanislavvpro

New Member
Питането ти е производител ли да стана или търговец. Има успели производители, има и успели търговци, както и обратното.
Така погледнато ми изглежда - по-добре производител, които разбира от търговия, отколкото търговец, които разбира от производство :D
 
Така погледнато ми изглежда - по-добре производител, които разбира от търговия, отколкото търговец, които разбира от производство :D
Иначе погледнато е по-добре да си професионалист в една област, от колкото разбирач в много. ;)
 

M.I.6.

Active Member
Моят съвет е следният:

Опитай с базовите познания и на 2-те и виж с кое ще се чувстваш по-добре. Имат си и предимства и недостатъци. Като по-малък имах страшно желание за програмиране. Взех си една дебела книга на C++, която освен за четене ставаше и за самозащита при нападение и започнах да чета. След 1 месец така ми се напълни главата, че започнах да забравям как се държи вилица при хранене. Отказах се. Преди няколко години отново събрах кураж (ей така от любопитство) и пак не ми се получи както трябва. Може би нямам необходимите качества, а може и подсъзнателно да съм клонял към друга везна.

Докато програмирането най-просто казано да "преведеш" на компютъра, желания от теб outcome, за което се изисква много логика, последователност и практика, то при маркетинга и рекламата са ти нужни креативност и способност за анализ на понякога ОГРОМЕН обем информация. Както е казал бащата на икономиката (ако не се лъжа) Адам Смит - Планиране, прогнозиране, контрол, анализ, промяна. Най-просто казано това е системата, която се използва в маркетинга + 1000 други tool-ове, психологически трикове, платформи и така нататък.


И двата избора определено не са от най-лесните, но пък ако се докажеш са добре платени. За маркетинговата част не са ти нужни програмни умения. При SEO-то зависи. Някои го правят със, други без познания по програмиране. Основни познания по HTML, CSS и Javascript са ти от полза, но не е задължително, а зависи дали ще се специализираш в TECH SEO, On-Page (On-Site) SEO или Off-Page SEO.

Общо взето това е. И двете насоки, в които си се ориентирал са "дълбоки води", така че ще ти е малко трудно да държиш и двата края.
Колкото до Интроверт-Екстроверт на Карл Юнг, не мисля че има някакво значение. Можеш да си Екстроверт, когато си в добра компания и Интроверт, когато си заобиколен от добитък вместо хора на работното място или навън. Относително е, така че не задълбавай в Юнговата дупка, че и той е многослоен. После ще стесняваме кръга с архетипи, сянката, Анима, Анимус и току виж си забравил за къде си се запътил първоначално.
 

rujel

Active Member
Маркетингът е икономика. SEO-то е вид информатика, но подобно на хакерството то е от "другата страна на барикадата" и затова не се учи примерно в университетите (не говорим за softuni - това не е университет).
 

MyLead

Member
Здравейте, @stanislavvpro,

Опитайте се да придобиете познания и в двете направления. За дигитален маркетинг не се нуждаете от познания по програмиране (с изключение понякога на SEO).

Можете например да започнете да изучавате дигитален маркетинг и да възложите по-трудните задачи на външно лице.

Споменахте, че желаете да се занимавате с онлайн търговия/онлайн магазини и в тази връзка бихме искали да Ви попитаме дали някога сте опитвали да печелите пари посредством афилиейт маркетинг? Афилиейт маркетинга е част от дигиталния маркетинг, където Вие като издател промотирате избирани от Вас афилиейт програми и в замяна получавате комисионна, когато Ваш получател направи напр. покупка.

Поздрави,
MyLead
 

hristonev

Well-Known Member
Както споменаха по-горе Софтуни не става. Иначе никой не може да ти даде акъл техническа или икономическа специалност. Има още що годе нормални университети. Положи усилия и ще ти стане ясно, след като имаш по-широк поглед. Жалкото е, че повечето деца в днешно време тръгват с мисълтта за парата, а не за знанието!
 

petrov321

Well-Known Member
Мисля, че може да пробваш и двете (имаш време). Запиши се на някакъв онлайн курс (в СофтУни има за маркетинг и програмиране). Така смятам, че ще добиеш някаква представа. С писане по форумите трудно.

Дигитален маркетинг - има две платформи (Фейсбук и Гугъл) - за да изкарваш добри пари трябва да си много добър специалист с поне една от платформите. Тук или си добър или си посредствен. Трудно ще намериш стаж в хубава компания.

Програмиране - има десетки платформи и програмни езици. Уменията се измерват най-вече в години трудов опит и/или работа с един/няколко езика. Изключително много компании предлагат стаж или наемат хора с малък опит. Само трябва учене и желание от твоя страна.

Заключение - и двете имат бъдеще и с двете може да се изкарват много пари. Ти трябва да си избереш едно от двете.
Българският пазар е малък и затова позициите са по-малко. Не съм попадал на статистика, но няма да се учудя ако 80% от програмистите работят за чужди компании.
За дигиталния маркетинг мисля, че е по-различно и чуждите компании са много малко.
 

$INeed$

Well-Known Member
И двете. Повярвай ми много помага да разбираш от двете. А в последствие ако нещо те повлече повече, почваш да дърпаш натам. Така бих го изиграл аз. И с двете се изкарват кинти, както вече писаха, и двете ще са ти супер нужни за всякакъв топ онлайн бизнес, и двете са осланят на логиката и криейтива. Давай смело и двете. Ще видиш, че на места имат доста допирни точки. Ще видиш постоянно как маркетинг отдела, и в частност техния SEO специалист, пише големите препоръки на програмистите какво трябва да се случи с някои неща на сайта, за да отговаря на тези и тези изисквания.
 

Горе