Работа с клиентска база за повече продажби.

Federal

Active Member
Голяма част онлайн магазините ни атакуват, като събират нашите данни от интернет- скайп, фасбук профили, имейл адреси и ни изпращат информация, която често се оказа ненамясто.

Какво би сталано, ако Онлайн търговец за отоплителни инсталации плати за произволни имейл адреси в интерент и изпрати оферта на човек, който не живее в страната ни.

Нищо! Получателя би игнорирал писмото и скоро ще забрави за него. Това би станало и с търговец, който изпраща писма с предложения за женско бельо на хора, които не са в таргет групата му.

Какво е решението?

Търговеца във времето събира клиентска база, в която има потенциални клиенти, които биха купили и постоянни клиенти, които редовно правят поръчки. Тогаеа се разпределят таргет целите и се атакуват групите клиенти. На тези, които отдавна не са купували се правят покани с подходящи слогани и мотивационни писма, с които се подканват да пазаруват. Това може да бъдат индивидуални купони или определени стоки от асортимента. Т.е това ни е таргет групата, която отговаря на Потенциалните клиенти. Ние събираме информация за тях във времето и изучаваме техните навици. Те ще купят или ще се откажат, това зависи изцяло от нас.
Постоянните ни клиенти, това са групата, която ни следи в продажбите, контактува с нас и се интересува от нашите предложения.

Това е най-сладката част от клиентите ни. Защо? Те оставят не малка част от парите си при нас.
Как да извлечем максимални продажби от тази целева група? Това е въпрос, към който може да се подходи с агресивен начин или примамлив, удволетворяваш тяхните изисквания. Грешка, която допускаме, че не правим допълващи продажби. Това най-често се изразява в Клиент купува Комплект за хранене, но не му предлагаме нашите нови чаши за вино. Тук има два начина, за уплътняване на продажбите. Единия е прозвъняваме клиента и го информираме, за нашето допълнително предложение или правим бъндъл предлложение, преди клиента да направи поръчка. Обединяваме два или повече артикула в един. Така цената става обща за няколко неща, които ще донесат много по-голям приход.

Голяма част от търговците не изпълняват цялата продуктова гама с която разполагат. А казват Ние сега продаваме това, но ако искате друго и не го виждате в сайта ни, ни потърсете и веднага ще го намерим. Клиента не е длъжен да използва компас или да предполага, за нашите възможности. Търговеца е длъжен винаги да предага толкова, колкото клиента може да приема/плати до степен докато се откаже да купува още. Ние не знаем, нашия клиент богат ли е, автомобилен състезател ли е или просто един обикновен чиновник с голяма банкова сметка.


Колкото повече бъдем адекватни в променящата се ситуация на пазара, толкова по-гъвкави ще бъдем пред клиента и толкова по-близо до него. Стоим ли и чакаме да купуват сами и да обвиняваме нашата система на магазина, толкова повече ще ни надминават конкурентите.
 

Горе