Размисли относно маркетинга, креативното мислене и провокацията

dnc

Well-Known Member
Ще се радвам да се получи дискусия, да се споделят мнения на база личен опит за да бъде темата полезна на всички ни.

Ще споделя опит от продажбите и налагането на бранд в офлайн средите, като все си мисля, че някой неща могат да бъдат приложени и онлайн.

Трафикът на един сайт за мен това е дистрибуция на продукт, а именно възможността този продукт да достигне до най-много хора - в случая голям брой посещения на сайта ни.

От първостепенно значение е представянето на продукта и неговата опаковка.

Полезността на продукта ( сайта )

Какви клиенти търсим ( аудитория гоним )

Мисля, че много хора – включително и аз бързат да си покажат сайтовете преди те да са готови - напълнени с информация и предлагащи полезност на клиента. Това е все едно да си купим кренвирши, не в познатата ни опаковка, а просто завити в целофан! Някой си решил и той да прави кренвирш, ама не му стигнали парите за опаковката, та решил да по изкара малко и тогава.
Колко ли ще си купят от тези кренвирши- ще погледната и ще си заминат, същото е и със един недовършен сайт-влизат, гледат и си заминават-няма коментар, няма клик на банер да не говорим за продажба на продукт от сайта ни.

Когато създаваме един сайт какво правим, убеден съм че повечето от нас гледат какво е модерно в момента като визия, гледат какво е оборотно като продукт, но трябва да си дадем сметка, че щом това вече е на пазара и съществува времето му бързо ще отмине – просто живеем в динамичен свят, а новите технологии го правят и ужасно непредвидим. Копирането и имитирането на някой успешен бизнес, бил той онлайн или офлайн, може да донесе печалба и постъпления, но това ще е за кратко, някой пак ще измисли нещо ново, към което масите ще се втурнат, ние тепърва ще започнем да се чудим дали да не го копнем за да сме в крак с времето и хоп, когато сме на крачка да успеем и то вече му минала модата.

Сайтове и бизнеси направени само да се цъка на банери и рекламки няма да ги коментирам, защото това за мен е кокошкарски бизнес и парите са ужасно малко.

Преди време, работех за една цигарена компания в голям български град-като почнах работата дистрибуцията на водещата им марка беше толкова ниска, че клиентите аха да забравят за тая марка цигари и то вземе някой техен приятел да си я купи та да ги подсети ,че съществува. Отне ми 5 ГОДИНИ, естествено с помощта на колегите да направим най-скъпите цигари в България, най-продавани. Стана така, че хората забравиха името ми, а като ме видеха и казваха - оооо Д........ф как си.


Седя и си мисля как се случи всичко това – дистрибуция в цялата област 9% , а след 5 години 98%.
Че работех здраво работех, но истината е че като се виждах с клиенти - собственици на магазини заведения или търговци на едро аз не показвах ,че искам да им взема парите, говорехме за всичко к....ви, с..х за лятото на морето за пиене, просто за всичко и накрая сама с едно изречение от рода: Ей дай да свършим малко работа и нещата се случваха, та се чудя сега как да приложа всичко това онлайн, след като контакта лице в лице липсва, няма го потупването по рамото и други наглед дребни, но съществени нещица.

Уморих се и ще си лягам, но ми се струва, че качваме ( не всички, но повечето от нас ) статии по сайтовете си просто за да има обем, а не мислим за тия 5, 500 или 5000 дето ще я прочетат тая статия.
Трябва да ги потупаме по рамото онлайн, да разберат че не им искаме парите, пък ние после ще им ги вземем.

Вижда се, че ще дописвам друг път.
 
От: Размисли относно маркетинга, креативното мислене и провокацията

...
Трафикът на един сайт за мен това е дистрибуция на продукт, а именно възможността този продукт да достигне до най-много хора - в случая голям брой посещения на сайта ни.
...

Сайтът служи за продажби. Но служи и за позициониране. Позициониране в съзнанието на хората.

Малко са хората, които търсят само, когато ще купуват. Т.е. повечето хора си сърфират и си гледат, четат и прочие. И в някой следващ момент решават да купят. Тогава може да се сетят, че един сайт им е бил полезен и да се опитат да го потърсят директно него. Или като гледат отново няколко сайта и попаднат на онзи "полезния" да си изберат от него продукта/услугата.

Всичко това означава, че офлайн търговските ти умения ще намерят приложение и в Мрежата. Бъди полезен със сайта, не се прави на най-великия, използвай инструментите на Интернет да ги потупваш по рамото и така. Всъщност Интернет и офлайн магазините имат различни методи да вкарат клиентите в магазина. След влизането им нещата са почти еднакви. Казвам почти, защото уеб средата си има своите специфики, с които не може да не се съобразяваме.

Иначе евала за популяризирането на Д.....ф :).
 

Горе