Реклама с таргетиране - Сечение или Обединение?

Convenix

Member
Здравейте! :)

Когато се пуска реклама във facebook нали има опция да се избере кой да се таргетира. Например може да се избере - хора, който се интересуват от Мерцедес. Може например и хора, които се интересуват от Ауди.

Обаче когато се наредят например няколко, то кои хора се взимат? Сечението или обединението?

Тоест ако съм задал хора интересуващи се от - Мерцедес, БМВ, Ауди. То ще ми покаже, кое от двете:
1. Всички хора, които се интересуват от Мерцедес И БМВ И Ауди
2. Всички хора, които се интересуват от Мерцедес ИЛИ БМВ ИЛИ Ауди

Как точно е ?

Благодаря! :)
 

biaaro

Well-Known Member
Кое не е ясно тука!? Ще те показва пред хора, които се интересуват от трите марки по отделно, разбира се. Ти не таргетираш "мерцедес и ауди" или "ауди и бмв". Ти таргетираш мерцедес, бмв, ауди, което значи че таргетираш по отделни интереси. За да ти е по спокойно, раздели си бюджета на три и пусни три реклами насочени конкретно към аудиторията. :)
 

Convenix

Member
Не ми е това целта по-отделено. А точно обратното. Искам колкото се може повече интереси да добавя, за да ми е по-точно таргетирането. (Но това би работило, ако е като сечение на всички интереси), но аз не знам дали е сечение или обединение на избраните интереси. Затова пуснах темата :)
 

biaaro

Well-Known Member
С тея сечения и обедидения, дето си ги измисляш съвсем си труден за разбиране :)

Предполагам питаш това - Всички интереси, които посочиш, фейсбук ще се стреми да ги обхване според бюджета, който си посочил и възможностите на таргетираните интереси. Като бюджета ще се разпредели пропорционално на възможностите на групата. Примерно - мецедес 50 %, ауди и бмв по 25%, това ако приемем, че във фейсбук има 1000 човека с интереси мерцедес и по 500 с интереси ауди и бмв. Най общо казано всеки въведен интерес е отделно перо в общия бюджет и така погледнато се получава нещо ката сечение :)




Не ми е това целта по-отделено. А точно обратното. Искам колкото се може повече интереси да добавя, за да ми е по-точно таргетирането. (Но това би работило, ако е като сечение на всички интереси), но аз не знам дали е сечение или обединение на избраните интереси. Затова пуснах темата :)
 

Convenix

Member
Добре.

Представете си, че има три множества от хора:
A = {хората, които обичат да четат}
B = {хората, които обичат да танцуват}
C = {хората, които си интересуват от котки}

Например в A са 20 човека, в B са 30 човека и в C са 50 човека.

Кое от двете ще се случи, когато се добавят и трите?

- Facebook ще вземе и трите множества и ще покаже рекламата на всичките 100 човека. (обединение)
или
- Ще вземе всички, които И обичат да четът И обичат да танцуват И се интересуват от котки. Т.е. около 10 човека например (сечение)

Май пак много сложно го обясних и пак не успях да обясня какво имам предвид.
 

blackout8

Well-Known Member
Във ad set-a има едно нещо наречено narrow audience, ако сложиш всичко А,B и C на един интерес, то ФБ ще ти покаже рекламата на всички, които отговорят на поне един от тези 3-те, т.е. рекламата ще бъде видяна точно от 100 човека.
Ако направиш A и стесниш с нов интерес от B и ново с C, т.е. таргета ще е до хора, които задължително трябва да харесват 3-те интереса, т.е. ще имаш 10 човека :)
 
Последно редактирано:

kpetrov

Well-Known Member
ФБ(р), ще обясни на тези, който обичат да танцуват - да танцуват с котки, а на онези, които обичат да четат - колко е готино да танцуват с котки, докато четат.
 

Mat

Active Member
По дифоулт имаш едно меню за посочване на интереси във всеки Advert Set. Дали ще сложиш 1 или 10 интереса в него, Facebook брои това поле като един поток. Рекламата ти се показва на хората от целия поток.

Можеш да имаш повече от едно поле за интереси( всяко играещо роля на отделен поток), като във всяко от тях можеш да сложиш неограничен брой интереси.

Пример:

В Поток 1 си избрал: Rihanna, Ariana Grande, Selena Gomez

В Поток 2 си избрал: Elle, Cosmopolitan, GQ

В Поток 3 си избрал: Jewelries and Accessories, Online Shopping, Fashion Accessories

Така рекламата ще се показва на хора, които
1. Са фенове на поне една от Rihanna, Ariana Grande, Selena Gomez
+ 2. Харесват поне едно от трите списания Elle, Cosmopolitan, GQ
+ 3. Имат поне един от трите афинитета/поведения Fashion and Accessories, Online Shopping, Fashion Accessories

В примера горе имаш три потока от по три интереса, като Facebook се предполага да комбинират поне по един интерес от ред, за да достигнат до перфектните за теб могат. Т.е. по горния начин можеш да достигнеш до хора, които отговарят на между три до всички девет от зададените от теб критерии.

От това по-ясно не знам дали може да бъде обяснено.
 

lowriderzzz

Well-Known Member
Здравейте! :)

Когато се пуска реклама във facebook нали има опция да се избере кой да се таргетира. Например може да се избере - хора, който се интересуват от Мерцедес. Може например и хора, които се интересуват от Ауди.

Обаче когато се наредят например няколко, то кои хора се взимат? Сечението или обединението?

Тоест ако съм задал хора интересуващи се от - Мерцедес, БМВ, Ауди. То ще ми покаже, кое от двете:
1. Всички хора, които се интересуват от Мерцедес И БМВ И Ауди
2. Всички хора, които се интересуват от Мерцедес ИЛИ БМВ ИЛИ Ауди

Как точно е ?

Благодаря! :)

Ще ти включи всички хора, които се интересеуват ИЛИ от Мерцедес ИЛИ от БМВ ИЛИ от Ауди. (за това ще видиш че и аудиторията е по-голяма)

Ако искаш да е с И (тоест да се интересуват задължително И от Мерцедес И от БМВ И от Ауди) трябва да натиснеш от долу под таргетирането Narrow Further. Тогава въвеждаш само един интерес във всяко поле и то включва хора, които задължително се интересуват от изписаното (аудиторията тогава ще е по-малка).
 

Горе