От: Сайтове където мога да рекламирам бар.
Сега въпроса е дали търсиш само публичност или искаш сайтове, който ще привлекат хора към бара ти.
Аз лично бих заложил на сайтовете за групово пазаруване като Grabo например. Признавам си, че не купувам от тях, а и може би от 4-5 години не съм пускал оферта по такива сайтове, но принципно са полезни, стига да успееш накрая да си доволен от това, което ще ти излезе рекламата в такива места. В един добър случай ще си на нулата, в един малко по-добър случай ще си и малко на печалба, но най-важно е да привлечеш хора към съответния бар нали, не гониш първоначална печалба от тях.
Друг добър вариант, ако търсиш дългосрочен ефект за бара би било да го вкараш в TripAdvisor и да си поиграеш акаунта на бара там да е привлекателен и като информация, снимки, както и като ревюта. Може пък да привлечете доста туристи към него така. Това лично за себе си не съм го пробвал, но бях разглеждал барове по Пампорово, които имат позитивни ревюта там и туристите им се радват. Въпроса е дали има смисъл това да се прави за София - но ти ще си прецениш. Ако проработи - TripAdvisor не е единствения интернационален сайт, от който хората черпят информация за това кои места си струват да се посещават, просто е най-известния. Така че намираш и други сайтове като него и се опитваш да привлечеш колкото се може повече туристи.
Третото нещо, което можеш да направиш - ако бара с близо до хотел, можеш да се разбереш с хотела на някаква схема за делене на печалбата от клиентите, които ти докарат. После представяш общата ви оферта, която сте изготвили с управителя на хотела пред туристическите агенции в България, които се занимават да развеждат чужденци наоколо. Ако туристическите агенции харесат идеята ви, ще ви доведат доста туристи, които пак са си клиенти.
Друго - ако бара предлага гледане на мачове през уикенда и ШЛ през делниците, или ако реши да го предлага - овършаваш всички фен-сайтове и фен-клубове на феновете на чуждестранни отбори, тъй като те по-трудно могат да следят всеки мач на своя любим отбор ходейки на стадиона, така че гледат мачове по телевизията. Доста често с компания от същия фен-клуб. И тъй като в София има доста фенове на тези отбори - можете да си направите много добра реклама и да си осигурите постоянна клиентела. Само внимавайте да не поканите прекалено много различни фен-клубове, докато не сте наясно с колко от тях едновременно можете да се справите, тъй като не искате да захапете по-голяма хапка, отколкото можете да преглътнете.
И друга идея за привличане на клиенти, когато заведението е по-празно - огранизирайте турнир по белот с награда за победителя каса бира. Една каса бира преди струваше около 12-14лв. на склад, сега не знам колко е. Но не е нещо фрапантно. А ако се разчуе за турнира и дойдат повечко хора, това са ви към 20-тина човека, които ще играят белот в продължение на 2-3-4-5 часа, а не можеш да стоиш в заведение толкова дълго на едно кафе само. Т.е. все ще си избиете парите и сигурно ще сте и на печалба. Тази идеята ти я споделям, тъй като има/имаше един бар тук в Пловдив, който огранизираше такъв турнир всяка неделя следобеда. Едва ли щяха да го правят, ако нямаха полза.
Иначе не знам дали идеята ти е привличането на повече клиенти за бара, но ако това търсиш - горните неща са безплатни или почти безплатни в крайна сметка, но приложени правилно могат да ви качат месечния оборот с доста.
ЕДИТ: И ако ще залагаш на варианта с туристите, Google има една относително нова функция, мисля че беше за Google Places. Т.е. когато изкара ресторанта ти при търсене в Google Places, също така и изкарва менюто на ресторанта, за да може потребителя да го разгледа. Не знам само дали Google.bg прави същото, не работя в сферата. Ако искаш менюто на бара да излиза при Google търсене, потърси Google от кои сайтове черпи информация за менютата, мисля че бяха 2-3 от по-известните международни сайтове за събмит на места за развлечение. Вкарваш сайта в един или всички от тези международни сайтове, за да можеш да вкараш и менюто в тях. След това Google ще може да използваха тяхната база данни, за да показва менюто на потребители, които правят Google търсене.
Само внимавай, защото понякога дори да актуализираш менюто в тези сайтове, Google продължава да си изкарва старото не update-нато меню.
И така.
Поздрави!