Сайт на няколко езика

SylaR

Member
Здравейте, какво е вашето мнение и опит за организиране на мулти-езични сайтове, какви са предимствата и недостатъците на следните структури ?
  • brand.com (български език), brand.com/de (немски), brand.com/es (испански) и т.н
  • brand.com (български език), de.brand.com (немски), es.brand.com (испански) и т.н
  • brand.com (български език), Събдомейни с ключова дума за контретен език schuhe.brand.com (немски) zapos.brand.com (испански) и т.н
Независмо от езика продуктите, които се предлагат на сайта са едни и същи.
 
Последно редактирано:

ReminD

Well-Known Member
Зависи какво съдържание имаш и колко неща са част от транскрипцията.
 

GordonGekko

Member
Прави отделни сайтове за всеки език
По-добро няма
 

John Galt

Well-Known Member
Или за всяка държава си регистрираш местния домейн
brand.bg
brand.de
brand.co.uk
brand.com
brand.fr
brand.it

ии тн...
 

EASYSURVIVOR

Well-Known Member
да но зависи от къде очаква трафик.. ако очаква органик трафик тогава 1 домейн е по-добре , за да не трябва да инвестираш и да се занимаваш с 10 сайта.. ако ще е платена реклама, социал маркетинг т.н. тогава може да направи и 20 сайта да..
 

Станимир И

Well-Known Member
Здравей, има голяма разлика между езикови версии и езикови ферми на сайт/магазин.

site.com/en - е езикова версия, това значи че, нямаш сериозен BI и проследяване
site.com/ site.ro / site.gr - е нов сайт изцяло базиран на един език който има проследяване
es.site.com - езикова ферма която е изцяло независима и взема базата данни продуктите и превод към тях, което значи че, има сериозно BI

Какво имам впредвид проследяване, моят опит съм направил до сега 8 магазина и няколко от тях са на големи брандове и там прилагаме метода ферми, farm1.eu-zara.com примерно, защо е важно всичко да е отделено, просто ако имате сериозно застъпване в Румъния или Германия като даден пазар, ще трябва да вкарате методи за доставка, проследяване, плащане и системи като ERP, което доста усложнява всичко и става една каша и то голяма каша, най-вероятно вашият магазин ще е малък, ако е голям трябва да имате фирма със опит иначе, става лошо. Най-добрият начин е всичко да е разделено, просто ще си спестиш много главоболия, всичките варианти стават но ако нямаш опит просто разделяй всичко.


Поздрави,
Станимир И
 

ReminD

Well-Known Member
Здравей, има голяма разлика между езикови версии и езикови ферми на сайт/магазин.

site.com/en - е езикова версия, това значи че, нямаш сериозен BI и проследяване
site.com/ site.ro / site.gr - е нов сайт изцяло базиран на един език който има проследяване
es.site.com - езикова ферма която е изцяло независима и взема базата данни продуктите и превод към тях, което значи че, има сериозно BI

Какво имам впредвид проследяване, :hankey: моят опит съм направил до сега 8 магазина и няколко от тях са на големи брандове :hankey: и там прилагаме метода ферми, farm1.eu-zara.com примерно, защо е важно всичко да е отделено, просто ако имате сериозно застъпване в Румъния или Германия като даден пазар, ще трябва да вкарате методи за доставка, проследяване, плащане и системи като ERP, което доста усложнява всичко и става една каша и то голяма каша, най-вероятно вашият магазин ще е малък, ако е голям трябва да имате фирма със опит иначе, става лошо. Най-добрият начин е всичко да е разделено, просто ще си спестиш много главоболия, всичките варианти стават но ако нямаш опит просто разделяй всичко.


Поздрави,
Станимир И
 
  • Like
Реакции: Sky

madgooglebot

Well-Known Member
Ако не искаш да си мега-топ, пускаш си един gtranslate плъгин и забравяш за мъките и разправиите, работи чудесно и без пари :) И най-важното - нема 100е на час за Станимир :D:D:D

Втората ти опция (паз без 100е на час) ти е: brand.com (български език), brand.com/de (немски), brand.com/es (испански)
Всичко друго си се води отделни сайтове, т.е, отделни разправии и тн, за SEO ако мислиш, че ше има голяма файда, значи са те излъгали. Това, нали както казваш - 1/1 контента. Освен това има тенденция Гошо да се ебава със сайтове на поддомейни ;)

 

SylaR

Member
Може би подведох с пример за обувки, сайта е услуга SAAS.

Днес разгледах https://developers.google.com/searc...n&visit_id=637594661046275768-1675099381&rd=1

Както и https://www.facebook.com/seo.cloxy/...-seo-оптимизация-с-hreflang/2560778114031749/

Стигам до извода, че няма особено значение структурата, а по скоро е важно добре да се опишат връзките между сайтовете.

Друг пример, който разгледах е stripe.com, там е комбинация на локация плюс език като директории и всичко описано с hreflang
 

Станимир И

Well-Known Member
Може би подведох с пример за обувки, сайта е услуга SAAS.

Днес разгледах https://developers.google.com/searc...n&visit_id=637594661046275768-1675099381&rd=1

Както и https://www.facebook.com/seo.cloxy/videos/сайт-на-няколко-езика-seo-оптимизация-с-hreflang/2560778114031749/

Стигам до извода, че няма особено значение структурата, а по скоро е важно добре да се опишат връзките между сайтовете.

Друг пример, който разгледах е stripe.com, там е комбинация на локация плюс език като директории и всичко описано с hreflang

Привет, нещо тотално грешно има във избора ти, за какво ще го правиш сайта със цел SEO, няма значение, имаш нужда от човек със опит да ти помогне ако ще е нещо сериозно, ще ти спести пари и нерви. Не се мисли само как google ще го сканира, това няма значение, защото във всичките случаи няма да е проблем, мисли се, как ще работи и как ще се проверя при държави, валута и езици. Но все пак всеки решава сам за своят бизнес.

Поздрави,
Станимир И
 

ReminD

Well-Known Member
Че като е SaaS, то няма много страници, повечето предполагам са скрити зад auth? Много го мислиш, няма смисъл от толкова мислене, правилен начин няма, нито грешен.
 

bnice

Active Member
Най-добре е да бъдат brand.com/de, brand.com/en и т.н. Като основната версия е без разширение. Обвързваш всички страници от езиковите версии с hreflang. Така тежестта на целия сайт ще се разпредели между езиковите версии без излишни инвестиции за seo.

Ако ги правиш на поддомейни, за търсачката това са отделни сайтове и тежестта на допълнителните езикови версии е по малка.

Също така по-лесно ще управляваш съдържанието през един сайт, цени, наличности и т.н Пак зависи и от системата на сайта.
 

SylaR

Member
Май ще се ориентирам към brand.com/{lang} и още едно въпросче. Използвате ли някакви техники за редирект на потребителя към конктретна езикова версия или поп ъп с предложение да смени езика, ако сте преценили, че е попаднал на грешната верися , имам предвид неща като, IP или език на браузера ? Струва ми се, че нито едно решение не е идеално, а и от google съветват да не се прави защото, ботът от USA може никога да не достигне до /de версията

Благодаря за изказаните мнения и съвети.
 

bnice

Active Member
Езиковата версия, която автоматично ще се отваря трябва да бъде според езика на браузъра или ОС, а не според гео локацията. Не видях информация за системата на сайта, тъй като си има адекватни решения по този въпрос, ето универсално решение:
 

Blinky

Owner
Или за всяка държава си регистрираш местния домейн
brand.bg
brand.de
brand.co.uk
brand.com
brand.fr
brand.it

ии тн...
Бих се съгласил с този отговор най-вече. Може би ще имаш дублаж при co.uk и .com, но честно казано лесно може да се избегне. ;) Все пак говорим за локал. Ще се нагласят нещата да са локал. И така ще можеш да добавяш различни опции за всеки сайт, ще може леко да пипнеш стилът. Абе по-гъвкав си. Зависи и колко голям ща ставаш де. :)
 

Станимир И

Well-Known Member
Бих се съгласил с този отговор най-вече. Може би ще имаш дублаж при co.uk и .com, но честно казано лесно може да се избегне. ;) Все пак говорим за локал. Ще се нагласят нещата да са локал. И така ще можеш да добавяш различни опции за всеки сайт, ще може леко да пипнеш стилът. Абе по-гъвкав си. Зависи и колко голям ща ставаш де. :)

Това е най-доброто решение определено, просто защото се спестява проблеми и нерви после.

Поздрави,
Станимир И
 

Горе