Седем водещи тенденции в social media маркетинга през 2014 година

highlife

Member
Непрекъснатата динамика в социалните мрежи кара експерти и анализатори да правят постоянно прогнози за развитието им. Авторитетното американското издание „Forbes” посочва 7 топ тенденции относно развитието на social media маркетинга през 2014 година

Нека да ги разгледаме накратко:

1. Инвестицията в социалните мрежи ще стане необходимост, а не лукс – главните причини за това са, че социалните мрежи подобряват социалните сигнали, рекламират марката от „уста на уста”, повишават клиентската лоялност, доверие и разширяват обхвата и влиянието върху аудиторията.

2. Google + ще се превърне в главен фактор – Със събирането на информация (демография, интереси, местонахождение) социалната мрежа на Google няма да бъде просто поредната платформа, а важна част от SEO и социалните сигнали.

3. Възход на социални мрежи базирани на изображения – Визуализирането на съдържанието като снимки и изображения, ще бъде важна част от social media маркетинга. Бизнесът трябва повече да се замисля да използва социални мрежи като Instagram, Flickr и Pinterest (която според мен напоследък се развива доста успешно и все по-комерсиално).

4. Прогрес на микро-видеото в социалните мрежи – Vine и възможността да споделяме кратко видео чрез Instagram стават все по-актуални напоследък. Това се дължи и на мобилния маркетинг. Чрез своите сматрфони потребителите обичат веднага да записват и качват своите клипчета и това ще ги задържи повече в тези социални мрежи през 2014 г.

5. Forsquare ще западне рязко – тази тенденция се очаква, заради това, че и Facebook и Instagram и Twitter разполагат с приложения, които позволяват чекирането на всяко едно място. Това неминуемо ще намали интерес към Forsquare, а и от там ще повлия негативно и на самата социална мрежа.

6. Растеж на MySpace – малко изненадващо автора на статията за „Forbes” прогнозира възход на тотално забравената и неизползвана от всички нас социална мрежа Myspace и това ще се дължи на различните Iphone приложения позволяващи ни да слушаме персонализирани радиостанции. Въпреки, че имам слабост към Myspace, защото това беше първата социална мрежа, която пробвах, мисля че това е невъзможно. Откакто основателя на компанията Том Андерсън напусна Myspace, нещата поема стремглаво надолу и истинско чудо трябва да стане, за да си възвърнат позициите през 2014. Ще видим все пак.

7. LinkedIn ще е главен фактор в растежа на B2B взаимоотношенията – LinkedIn и сега става все по-влиятелен и полезен сайт и все повече бизнеси осъзнават полезността му и необходимостта му при B2B проектите.


Това са накратко тези тенденции. С кои от тях сте съгласни и с кои категорично не? Ще се радвам и ако споделите и заедно обсъдим, също така други тенденции, които вие читателите на SocialEvo.Net забелязвате.

изображение: Forbes
 

Горе