Струва ли си Amazon FBA в Европа ?

Grundy

New Member
Здравейте ,

от няколко дена чета за нещото наречено Amazon FBA. Искам още в началото да спомена , че живея в Австрия понеже чух , че българските акаунти нещо нямат право да ползват Amazon FBA ( или нещо от сорта беше ). Американците казват , ако сте ЕU продавайте на EU пазара. Та има ли някой опит в тази сфера ? Продуктът , който имам предвид все още не е много известен в Европа , но за сметка на това е скъп ( 50$ на брой ). Ще бъде импортиран от Китай в fulfilmemt център на Amazon. Какви такси трябва да се плащат и мога ли да продавам като физическо лице ? Благодаря предварително !
 
Последно редактирано:
Четеш тази тема. Разочаровам те отсега казвайки ти, че в AT (твоята страна, където сега живееш) НЯМА AZ Fulfillment Center/warehouse, което авт. значи, че НЕ можеш да „FBA“-ваш. Що? Щото AZ EU FBA Centers / има в: UK / DE / FR / ES / IT (съответно предприемачите с бизнеси, регистрирани от там намясто, заедно със стока ПАК ТАМ И НАМЯСТО) могат да се възползват от това да storage-ват стока там БЕЗ нуждата от регистрация по VAT (USt/MwSt.).

Което не значи, че няма да можеш да продаваш артикулът си от CN в AT и от там да си го продаваш като не е listed as FBA-item, а като shipped from AT, съответно си ползваш Österreichische Post или там друг частен куриер (DHL / TNT / FedEx / etc., със сигурност ще изнамериш локални частници в твоя град, ship-ващи и към чужбина). При import-а му в AT си плащаш 20% VAT и съответно митническите такси/мито.

Какви такси трябва да се плащат зависи през кой от главните 5 x Европейски AZ sites ще го list-неш. Щом DE ти е по-близо, то логично описание на немски и го list-ваш през AZ DE. Изяждаш тези страници:

Всяка една от секциите я изяждаш, вкл. от връзките, които са там с бутоните и подвръзките, всичко. Заделяш няколко дни в четене и препрочитане. Тъй като имаш право на ЕДНА регистрация и НЯМАШ право на гафове. Не можеш да се регистрираш като „частник“ (Basiskonto) и да се „метнеш“ по-нататък като професионален, т.е. можеш, но с висок шанс за банан на целия акаунт (по отзиви от интернационалните групи във Facebook, десетки подобни истории, немърливи били, искали да продават малко, то пък взело, че потръгнало и продали над 40 items за месеца, решили още да продават, AZ ги блокирал, искали им docs и що не са се регистрирали от самото начало като Professional Vendors и т.н., накрая бананец). Не ползваш AZ App, нито ползваш логването в Seller Central от чужди IPs, различни от Home IP. Забравяш си на router-а споделения интернет, изключваш му Wi-Fi-то (незасимо, че е защитено, която защита е пробиваема), ползваш нет с LAN пъхнат кабел в router и забравяш за Wi-Fi.

Започваш от създаването на фирма първо… фирмен/бизнес банков акаунт (AT IBAN), счетоводител, регистрации, сертификати по reg и т.н., предварително си подготвяш изисканите docs:

upload_2017-3-15_2-35-44.png

И нататък си действаш. Докато минеш и преди да понечиш, влез в десетките Facebook групи, свързани с Amazon FBA или изобщо Amazon и влез в 40-50 от тях. Или повече. Ето малко и legal videos от кантора.

В US е подобно, там има Nexus, има пак Sales Tax (вместо VAT), има разни други такси. Където се storage-ва стоката, там значи, че имаш Nexus и трябва да събираш такси, но ако щатът (където е стоката ти) бил еди си какъв трябва да събираш X sales tax, ако buyer-а от Y щат, трябва да събираш неговата такса, освен, ако Z фактор не повляе… там бюрокрацията е общо взето 5 до 8 пъти повече от тази в EU. За някои хора им се струва мега по-лесно да се продава там (US FBA), а всъщност е обратното. Но ти пак можеш да си list-ваш стоката и през всичките AZ sites, вкл. AZ COM (US), просто ще я пращаш internationally от AT direction. Разбира се, трябва да покриваш metrics, иначе пък откъм seller performance може да гризнеш банан.

Да, много четене трябва и из сайта, и из Seller Central Forums (на AZ), и из Facebook групите старите теми от последните 2г. за поне 40-50-тина от тях. Това долу-горе отнема доста време и доста хиляди tabs на браузъра (изядена RAM).
 
Благодаря много Шерифе ! Щом Австрия няма "FBA" център , значи ли това , че не мога да пратя цялата стока във fulfilment център в DE ? Относно IP-то , не знам точно как ще стане понеже съм в студентско общежитие и сме с по един рутер на етаж. Попринцип имам изход за кабел в стаята , но WiFi-то си бачка постоянно.
 
Можеш да я пратиш, но ако беше прочел темата с червените букви от горния пост щеше да разбереш, че това АВТ. ще trigger-не изискването да подадеш заявление за имане на DE VAT Number, т.е. регистрация по ДДС в Германия. За да можееш да push-неш стоката в DE Fulfillment Center (бил той на Amazon или някоя друга фирма) след това. Иначе си в грубо нарушение и може да отнесеш глоби солени рано или късно при auditing.

Или как да се изразя… не само, че техническата част е важна, но и legal правната част кое, как, защо става/не става. Да, всеки иска да има възможно разпределена стока в най-много държави, най-бърз domestic shipping, авт. customer service и т.н. (това е Pan-EU отметката):

upload_2017-3-15_13-39-22.png

Но това със себе си води до ЗАДЪЛЖЕНИЕТО за имане на 7 x VAT numbers (UK/DE/FR/ES/IT/PL/CZ) since the beginning. Нормалните sellers с малко стока/тепърва развиващи бизнеса и живеещи или стоката им се намира на РАЗЛИЧНО МЯСТО от основните 5 (UK/DE/FR/ES/IT) държави, логично или НЕ използват услугите на Amazon EU (или кой да е друг fulfillment warehouse), т.е. техен warehouse да складират стоката, за да НЕ се регистрират по ДДС (пораждащо куп задължения, fillings, etc.), а директно си продават с shipping „от тях си“ или от техният „склад/гараж/тераса/изба/маза/таван“ с ръчно отиване и подаване на пратките през тяхната си държавна поща или частен куриер, съответно се възползват от „Distance Selling Thresholds“, и ЧАК КОГАТО в X държава reach-нат или достигат максималният праг, напр. в DE към DE buyers – distance прагът е €100K. Т.е. продаваш стока за 12 последователни месеца и направиш преди изтичането на 365-тия ден €100,001 в продажби – това авт. ще trigger-не изискването да се регистрираш по немски VAT ID. И съответно ЕДВА ЧАК ТОГАВА можеш да се решиш на стъпката да „пренесеш“ цялата си стока от AT (или коя да е др. държава, от която разпращаш стоката, напр. за българите това пък важи за BG, четящи темата) в DE fulfillment warehouse, понеже ВЕЧЕ ще имаш DE VAT regged number.

По-нататък във времето пък достигат праговете и за FR / ES / IT (по €35K са за всяка), логично какво следва? Регистрация и там по FR VAT / ES VAT / IT VAT. Достигаш прагът и в UK (£70K / €80,3K), логично и там се регистрираш по UK VAT. Достигаш праговете и в PL и CZ към PL/CZ buyers (при достигнати PLN 160,000 / €37K и CZK 1,140,000 / €42K прагове) и оп – регистрираш PL и CZ VAT numbers. И общо вече имайки 7 x VAT numbers, чак тогава можеш да се решиш да активираш tick „Pan-European FBA“, съответно стоката авт. да се преразпределя между 7 x AZ Fulfillment Warehouses и да си изряден. До тогава обаче има страшно много и хляб, и sales, и стока да се разпродаде. Т.е. 100K + 3 x 35K + 80K + 37K + 42K = €364K sales volume стока да се продаде за 12 последователни месеца (независимо дали стартираш вчера или утре или след 10 дни) към едновременно: UK/DE/FR/ES/IT/PL/CZ buyers. Останалите buyers от другите EU-states държави, разбира се, че и към тях ще продаваш, т.е. и от там ще има клиенти, но драстично по-малко sales ще има и едва ли някога ще reach-неш Distance Selling Threshold-а да речем в RO, в BG, в GR, в SR… е, разбира се, ако го направиш, ще трябва да се регистрираш по тамошен VAT пак, до няма как да складираш пък там стока.

Масово sellers НЕ продават, използвайки AZ warehouses. Което ест. не значи, че не продават през AZ list-вайки стоките си и с shipping „от тяхната си държава“ – правят го търговци от целия свят, нормално. Само тези, които са бая стока или с бая кинти за инвестиция, инвестират директно (в 7 x VAT numbers since the beginning, активиращи PAN-EU отметката) и действат „с кофите“, вкл. и със стока в US, в MX, в JP, в IN, в CN. От есента и в AU (Австралия).
 
Последно редактирано:
директно си продават с shipping „от тях си“ или
от техният „склад/гараж/тераса/изба/маза/таван“ с ръчно отиване и подаване на пратките през тяхната си държавна поща или частен куриер
Разгеле стана дума...
В ибей при free shipping няма negative feedback. За AMZ личен опит нямам, но FBM продавачи КАЗВАТ, че проблем с пишман пощи може да се третира като дефект в продукта - 2:19 на видеото
 
Искаш да кажеш – няма „дефект“ що се отнася по ЕДНА от точките за DSRs, а именно „Shipping“:

upload_2017-3-15_20-36-22.png

При останалите… винаги могат да ударят 1-ци DSRs, както и да сложат Negative, както и да сложат отметка за „Late Shipment“ в eB.

AZ не искам да коментирам техните метрики (ултра сурови и трудни), че ми призлява само като се досетя за тях. „Пишман пощи“ и AZ в едно изречение = комедия. Или по-скоро плач, когато се изяде банан на база „Bad / Late Metrics“. Но те за това са такива, все пак са №1 online retailer и в доста отношения вече задминават Google като Homepage за търсене. Съответно човек, ако иска да получава 10 до 20 пъти повече sales в сравнение с eB, то се насочва към AZ. Но си има обица, че бързо могат да му „стъжнят животеца“ и metrics, и проблеми, свързани с performance, и свързани с IP/cookies-related неща. Дерат яко, ЯКО.
 
Значи е доста хлъзгава почвата като цяло. Да си призная , представях си го по-лесно. Ще прегледам пак нещата , благодаря на всички за отделеното време!
 
Значи е доста хлъзгава почвата като цяло. Да си призная , представях си го по-лесно. Ще прегледам пак нещата , благодаря на всички за отделеното време!
Ти сериозно ли???
 
Едно е да се извършва бизнес от или в държава, където има AZ EU warehouse (UK/FR/ES/IT) и най-важното – си РЕГИСТРИРАЛ фирмата си там, за да ВАЖАТ за ТВОЯТА фирма „Domestic Thresholds“ ПРЕДИ reg за VAT, т.е.:
  • 1BmRzLi.png
    £85000 (от 01.04.2017) важащи за британски-resident компании към UK buyers;
  • oh7IwsD.png
    €17500 важащи за германски-resident компании към DE buyers;
  • ZPKvfU5.png
    €32600 важащи за френски-resident компании към FR buyers;
  • isez1z1.png
    None важащ за испански-resident компании към ES buyers;
  • T2y8XgU.png
    €60000 важащи за италиански-resident компании към IT buyers;
  • 7ZztVXw.png
    50000 лв. важащи за български-resident компании към BG buyers.
Кратко списъче.

Лошото е, че BG няма AZ EU Warehouse (и едва ли ще има това столетие), съответно българските регистрирани фирми НЕ могат да се възползват от горепосочените domestic thresholds на тамошните държави (както и като цяло от domestic/resident established thresholds на останалите 27 EU-States).

Съответно практически излиза, че since Day 1 при warehousing на стоката в коя да е от 5-те (UK / DE / FR / ES / IT) държави, non-resident бизнес трябва да се регистрира по VAT директно. Съответно авт. става НЕконкурентоспособен спрямо британските, германските, френските и италианските resident фирми. Само спрямо испанските е „наравно“, понеже те от самото създаване на фирма им трябва ES VAT.

Добрата част е, Corp. Tax тук са най-ниски (advertised, неофициално – са в Malta, 5% при 5/6th refund to non-resident shareholders of the company) – 10% спрямо останалите държави. Лошото е, че като се добавят и останалите „бремена“, пак долу-горе излиза, че сме наравно спрямо тях. И пак не излиза сметката.

За това и логично повечето предприемачи гледат да си действат и възползват, достигайки за 12 последователни месеца Distance Selling Thresholds отдалечено от собствената си държава (пращани през „Пишман пощи“ или други куриери/спедитори) sales към:
  • 1BmRzLi.png
    £70000 към UK buyers;
  • oh7IwsD.png
    €100000 към DE buyers;
  • ZPKvfU5.png
    €35000 към FR buyers;
  • isez1z1.png
    €35000 към ES buyers;
  • T2y8XgU.png
    €35000 към IT buyers.
Отколкото тепърва да се регистрират по VAT в някоя от горните, за да „складират“ стока там (било в AZ warehouse или кой да е друг, доста упоменати тук).


Да, ясно е, че в днешно време може да се направи отдалечено от тук дори британска/немска/германска/испанска/италианска фирма и да се пратят goods за warehousing там, но…

…това вече си е преценка на самият предприемач. Както и справянето с deal-ването с логично UK/DE/FR/ES или IT wholesalers/suppliers (купувайки in bulk и просто прехвърляйки/изпращайки стоката от склада на wholesaler-а към твоя склад, бил той Fulfillment Center или 4PL warehouse).

За Private Labelling стока от CN/HK – от там няма мърдане, VAT reg. Търговски количества „сам“ физ. да се внасят, малко трудно, не и невъзможно. Все пак, трябва да се ползват правилните хора/посредници за целта.
 
Не ползваш AZ App, нито ползваш логването в Seller Central от чужди IPs, различни от Home IP. Забравяш си на router-а споделения интернет, изключваш му Wi-Fi-то (незасимо, че е защитено, която защита е пробиваема), ползваш нет с LAN пъхнат кабел в router и забравяш за Wi-Fi.

Това e нещо ново за мен, защо така? Какъв е проблемът откъде се логваш в акаунта си и с WiFi router-a?
 

Горе