Съвети и трикове за Pay Per Click (PPC)

Дискусията в 'Pay Per Click Management - PPC Advertising' стартирана от coolice, Февру 4, 2007.

  1. coolice

    coolice Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    12,235
    Харесвания:
    648
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    Като начало ние ви препоръчваме да направите много подобрен с информация уебсайт, богат по съдържание на сходни продукти,които искате да рекламирате. На този сайт вие ще предлагате продукта,който искате да продадете с вашия присъединен линк на клиентите.



    Pay Per Click (PPC) търсачките могат да бъдат мощен,незабавен източник на квалифициран трафик за вашия уебсайт – осигуряващ ви да си вършите работата и да инвестирате малко време в ръководене на нашта кампания.


    Много хора смятат,че единствения начин да развиеш успешна плати на клик кампания е да имаш най-високия рейтинг с популярна ключова дума в топ 2 на PPC търсачките, Overture и Google AdWords.
    Вярно е,че топ рейтинг обява,както с тези 2 индустриални гиганта ще гарантира голямо излагане на показ на вашия сайт – така и когато вие обявавате ключови думи,които съществено количество от хора търсят.Проблемът е,вие често ще трябва да плащате повече за тази 1ва позиция.И в случай на повече съревноваващи се ключови думи, това може да означава наддаване (bid) от $1.50 до $5.00 (или повече) на клик.

    Ако искате да имате успех с PPC търсачките,вие трябва да наддавате за ключови думи, които ще привличат кликания от “квалифизирани” купувачи (противоположно на "tire kickers",които ще увеличат вашите разходи),докато поддържате вашите наддавания възможно най-ниско.

    7 съвета,които ще ви помогнат да постигнете това:

    1.Разберете за какво може да си позволите да наддавате.Това може да звучи очевадно,но трябва да бъде казано:Не наддавайте повече,от колкото можете да си позволите!Много бизнеси правят тази грешка.
    Преди да платите за каквото и да е рекламиране, изчислете цената на един посетител на вашия сайт.Разберете ли веднъж колко струва един ваш посетител,вие ще знаете максимум количеството,което ще можете да си позволите да платите на едно кликване.

    2.Да бъдете номер 1 не винаги е най-доброто.Не ви е нужно винаги да бъдете поставен под номер 1 в ранглистата за дадена ключова дума, за да привличете клиенти. Разбира се помага,когато вашата реклама се появава в топ 10 резултатите.Но хората кликват на обявите,поставени на втора дори и на трета страница от резултатите за конкурентни ключови думи.Така че направете наколко проби.Променяйте вашите наддавания,така че вашия листинг да се появи по-отгоре и по-отдолу на страницата и вижте какъв ефект в позиционирането ще има във ваша полза.Може всъщност да откриете,че за повече ценни ключови думи, незначително ниска позиция в класацията е по-изгодно.

    3.Наддавайте на ниско струващи варианти и често неправилно написани отделни ключови думи. Често ще виждате бизнеси наддаващи $5.00 на кликане за популярни клячови думи- докато никой не наддава за често неправилно написани или подобни ключови думи,които струват просто пенита на кликване.Използвайте Wordtracker да откриете ключови думи,които съответстват на вашия бизнес и които често са били търсени от твоя магазин,но нито един от твоите конкуренти не е наддавал за тях.

    4.Наддавайте за много търсени фрази с по-малко трафик. По-добре да наддаваш за шепа от генерални ключови думи,които са по-скъпи,защото те биват най-много търсени, отколкото да наддаваш за дузини или даже стотици високо целеви ключови думи,които са по-евтини.Например, вместо да наддавате за “продукти за домашни животни”,вие бихте могли да наддавате за “червена кучешка каишка”,”о громна кучешка колибка”, и “котешки играчки с звънчета”.Със сигурност ще видите по-добри продажби на по-целевите ключови думи,защото те привличат повече квалифицирани купувачи.И от както никой не наддава за тези ключови думи, твоите рекламни разходи, свързани с този трафик са много ниски.
    Друг плюс на тази стратегия е че вие може да насочите тези квалифицирани посетители към страница,която им дава точно това което търсят.В по горния пример, вашия списък за ключова дума, “ огромна кучешка колибка” би могла да се свърже директно към вашата страница с каталог за кучешки колибки, отколкото към вашата страница за продукти за домашни любимци.

    5.Наддаване по ключови думи, по-малко известни в PPC търсачките. Overture и Google са водещи в PPC индустрията,но някои от по-малките PPC търсачки също си струва да бъдат използвани.Най-популярните са:
     Findwhat
     Kanoodle
     Enhance Interactive
     LookSmart
     Espotting (за Англия и Европа)
    Тези търсачки не ще ви осигурят същата популярност на вашя сайт,която може да получите с Overture and Google AdWords,но вие все още ще можете да създадете значително количество от трафик с тях.И най-доброто, те са много по-евтини.

    6.Създайте отделна обява за всеки продукт или услуга,която продавате. Това е значително ефективна стратегия,но много малко бизнеси я използват. Напишете обява конкретно за всяка ключова дума и фраза,на които наддавате.Например, вместо да напишете обява за “спортни стоки”, напишете обява за “ качествени кожени футболни топки”, друга за “намалени дамски тенис обувки” и т.н.
    Тези обяви ще привлекат повече внимание (кликвания!) от компетентни купувачи. И разбира се,вие ще бъдете способни да превърнете повече от тези посетители в купувачи, ако ги насочите към страница от вашия сайт с точния продукт или услуга, които те търсят.

    7.Сложете в списъци специалните PPC търсачки. Знаете ли,че има характерни PPC търсачки,които обхващат различни пазари като булки, собственици на домашни любимци,колекционери на антики,собственици на автомобили и т.н.?
    Проверете PayPerClickSearchEngines.com за да видите дали има някакви соътветстващи на вашия бизнес,които би си струвало да бъдат включени в листата.

    Насочете вашите кампании


    PPC търсачките непрекъснато търсят нови начини да подобрят своите услуги – и вашите резултати.Най-накрая, те искат от вас да продължавате да поръчвате обяви от тях и не от техни конкуренти.

    Ето един общ преглед на някои чудесни средства,които те предлагат,за да ви помогнат да направите най-подходящята обява и да поддържат вашите разходи за кампанията ниски:

    1.Ключова дума със съвпадаща опция (предлага се от Overture and Google AdWords). Тези 2 търсачки предлагат опции,които ви позволяват да fine-tune начина,по който вашата ключова дума съвпада с фразите,използвани от хората в търсачките. Техните опции се отличават значително,но ето ви един тежък неуспех:
     Exact match листингът е задействан от точнака ключова фраза и нищо друго.Пример: “рибарска въдица” ще съвпадне с “рибарска въдица”,но не с “модерна рибарска въдица”.
     Phrase match листингът е задействан от ключовите фрази,когато бъдат написани или бъдат включени при други условия.Пример: “рибарски въдици” ще съвпадне “древни рибарски въдици и макари”,но не “въдици за риболов”.
     Broad match.Списъкът е задействан от ключова фраза,дори ако думите не са подредени в ред или са разделени от други думи.Пример: “рибарски въдици” ще съвпадне с “с въдица за риболов на пътешествие в Аляска” и възможно дори “Rod's Fish & Chips". Предупреждение: Опцията broad match може да работи добре за много специфични запитвания,като маркови имена или серии от номера,но може да даде много лоши резултати за всеобхватни теми,особено теми,които имат повече от едно значение,като думата “dolly”,която имат повече от 5 значения някои от които са кукла, бухалка за пране,перфоратор и т.н. или думата “tackle”,която значи принадлежности, полиспат,такелаж,опит да се вземе топка,спречвам се и други още или думата “nails”,която значи нокът,пирон,остър израстък,мярка за дължина и др.
     Negative match.Когато дума като отрицание се напише в търсачка заедно с ключовата дума списък няма да се появи.Пример: “рибарски въдици- евтини” ще съвпадне с “ рибарски въдици и принадлежности”,но не и с “евтини рибарски въдици”.

    2.Целене във връзка с контекста ( предлагано от Overture, Google AdWords, Kanoodle and Enhance Interactive).Насочването към контекста поставя вашият PPC списък в сайтове,където основната идея се свързва някак си с вашата обява.Очевидно, това че бъде чудесен начин да увеличите популярноста на вашата обява.
    Ако решите да използвате този начин,обаче,наглеждайте къде е поставяна вашата обява, защото ефективността на този вид търсене във връзка с контекста може широко да се променя.Вашите обява могат да бъдат поставяни на сайтове,които нямат почти нищо общо с вашата реклама и така ще привлича ненужни кликвания.
    На пример, скорошна статия в USnews.com за започване на бизнес имаше серии от "Hermosa ваканция на крайбрежието” Google Ads листвани до нея, защото първият интервюиран човек в тази история случайно живял в Hermosa Beach!Тези прахосани кликвания могат много бързо да изпразнят вашата банкова сметка ако не сте внимателни.

    3. Geotargeting (предлагано от Overture и Google AdWords). Geotargeting ви позволява да избирате в коя страна или географичен район да се появи вашата обява. Този вариант е много подходящ за бизнеси,които предлагат местни услуги или продукти,които са необходими само в точно определени райони.
    На пример, ако предлагате градинарски услуги и живеете в щата Вашингтон, вие най-вероятно не ще искате да плащате за кликания от посетители извън вашия щат. В края на краищата, живеещи те в района на Тексас не биха използвали вашите услуги.

    4. Day Parting (предлагано от Kanoodle).Точно сега, Kanoodle е единствената търсачка,която предлага тази опция. "Day parting" ви позволява да изберете точно определен час от деня,в който искате да се появи вашата обява в различни региони,така те ще бъдат възможни само през “ основното време за гледане”,т.е. “prime viewing times."
    На пример, ако вашите пазарни проби показват,че повечето хора кликват на вашата обява,за да направят поръчка надвечер,вие ще се погрижите вашите обяви да се появават само през това време в различните райони,където живеят вашите потенциални клиенти.

    5.Средства за търсене на ключова дума (предлагат се от Overture, Google AdWords, FindWhat, Kanoodle, LookSmart и Enhance Interactive). Най-популярните ключови фрази винаги са най-скъпи.Средствата за търсене на ключова дума ви помагат да намерите подобни варианти и грешно написани от повечето популярни ключови думи,така може да поддържате вашите разходи ниски,докато все още генерирате трафик.
    Повечето сложни средства за търсене на ключова дума ви позволява да видите колко ви е нужно да наддавате,за да постигнете изключително място в класацията (на пример, първа позиция,седма позиция и т.н.),преди да завършите вашето наддаване.Те могат също да ви осигурят оценки за трафика за различните ключови думи и фрази, за които наддавате.

    6.Многобройни обяви за една и съща ключова дума (предлагани от Google AdWords). Google AdWords ви позвалява да направите разделен тест ("split test") за различни обяви за една и съща ключова дума,за да може да видите коя обява е най-атрактивна сред плащащи те клиенти.Това може да ви спести много време, и ви позволява да сте сигурни,че вашите обяви ще ви носят възможно най-високи приходи.

    7. Софтуер за “Автоматично наддаване” (предлаган от Overture, Google AdWords, FindWhat, Kanoodle, LookSmart и Enhance Interactive).Софтуерът за автоматично наддаване е ръководна програма за наддаване,която следи активността на наддаването по вашите различни ключови думи и автоматично наглася вашето количество на наддаване,за да може да поддържате вашите позиции в класацията.Повечето сложни ръководни програми за наддаване ви позволяват да поддържате определен лимит на вашите наддавания,така че никога да не похарчите повече от колкото искате.
    Те също елеминират “пропуск от наддаване” ("bid gaps"),който е възможен,когато човек,който наддава и се намира под вашия листинг намали своето наддаване – вашето наддаване автоматично се понижава,така вие ще поддържате вашите позиции без да харчите повече от необходимото на кликване.

    Последни идеи

    Ако още не сте пробвали кампании за PPC търсачки, аз ви препоръчвам да го направите скоро.Все още има тонове евтини ключови думи,чакащи за вашето наддаване – но те могат скоро да изчезнат.Все повече и повече онлайн бизнеси осъзнават това,което е правилно – PPC кампания може да бъде прекрасен източник на евтин,мигновен, високо качествен трафик.
     Наддавайте на евтини целенасочени ключови думи и фрази,включващи и грешно написани думи, и избягвайте скъпи генерални думи,за които всеки наддава.
    ● Никога не наддавайте повече на кликване,от колкото струва един потребител на вашия сайт – това е най-добрия начин да сте сигурни,че вашат обява ще остане печеливша.
    ● Включете се в списъците на останалите PPC търсачки.Можеби ще ви бъде възможно да наддаване при популярни условия,които не може да си позволите в Overture и Google AdWords.
    ● Когато е възможно, поставете се в топ 3 класациите на Overture и Google AdWords. Тези обяви се появяват в обширен брой мрежи от сайтове (включително Yahoo!, MSN, AltaVista, Excite и много други) и могат да достигнад до 80% от всички активни интернет потребители,така може да получите повече кликвания за всеки ваш лев.
    ● Направлявайте вашите обяви колкото се може повече.Напишете "custom"обяви за всяка ключова дума и използвайте различни ръководства за наддаване и целеви средства предлагани от различните PPC търсачки,за да намалите вашите разходи и да увеличите вашите кликвания.
    ● Проектирайте вашите основни страници,така че да превърнат посетителите в потенциални купувачи.Ако вашата обява предлага “котешки играчки и звънчета”, бъдете сигурни,че те наистина насочват посетителите към страници,от които ще е лесно за тях да купуват тези продукти.
     
    SxPro2, venci, Rock и още 1 човек харесват това.
  2. coolice

    coolice Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    12,235
    Харесвания:
    648
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    това е общо взето всичко ако изполвате тези техники внимателно ROI то ви винаги ще е положително 8)
     
  3. vitohol

    vitohol Premium

    Рег.:
    Апр 11, 2007
    Съобщения:
    858
    Харесвания:
    23
    Точки:
    18
    Много добър пост, много информатмивен. Ако е пък авторски евала ти бравя, бате! Само едно нещо не ми стана ясно и ми се струва, че има грешка защото нещата се взаимно отричат.

    Може ли да прочетеш пак какво пише, и да ми кажеш правилно ли е това или има грешка. Лично аз сам чел, че е по добре да надаваш за целеви думи дори и с по малко трафик, но първото изречение го отхвърля. А от следващите примери пък става ясно, че е по добре да плащаш за високо целеви думи, отколкото за генерални.

    Верно е, че сам на 2 бири но може и да не сам разбрал, така че извинявай ако ми е глупав въпроса.
     
  4. Todor

    Todor Guest

    Бате аз всяка вечер съм на две бири и още нещо и често чета поста по няколко пъти :) ама кво да се прави
     
  5. vitohol

    vitohol Premium

    Рег.:
    Апр 11, 2007
    Съобщения:
    858
    Харесвания:
    23
    Точки:
    18
    Демек викаш пак да чета? Не те разбрах нещо какво искаш да кажеш.
     
  6. Todor

    Todor Guest

    че се случва човек да се обърка :)
     
  7. vitohol

    vitohol Premium

    Рег.:
    Апр 11, 2007
    Съобщения:
    858
    Харесвания:
    23
    Точки:
    18
    Ми да особено ако си на компа по 12 часа на ден. Много ценен пост е това. Дава ти общо взето 90% от PPC маркетинга. Останалите 10% с опит се достигат :)
     
  8. Todor

    Todor Guest

    мда посте много полезен за хората които искат да се пробват с пепецето :)(PPC),btw с него доста бързо може да се разбере дали това към което сте се ориентирали е топ продукт и така да се захванете със SEO :). Самоче гледайте инвестицията да се възвръща, че лошо :)
     
  9. vitohol

    vitohol Premium

    Рег.:
    Апр 11, 2007
    Съобщения:
    858
    Харесвания:
    23
    Точки:
    18
    Абе пич, как да се връща инвестицията като има 7-8 страници със раклами за малките думички а чат пат може да намериш и някоя със 3 страници. Бахти хората какъв трафик им идва на тия дето са на 3 страница примерно. Не им ли дисабалват думичките ако не се кихаш да си на първа страница .... То аз със SEO ще излезна от воле на тия думички в 10 тката :)

    Малко помощ как да преодолея псишическата бариера ...
     
  10. Todor

    Todor Guest

    без да пробваш няма как да стане, аз например се занимава с пепецето и негледам да съм винаги за главните кииуърди на първа позиция,средно 5-6 позиция също дават добри резултати :)
     
  11. vitohol

    vitohol Premium

    Рег.:
    Апр 11, 2007
    Съобщения:
    858
    Харесвания:
    23
    Точки:
    18
    Тошка, много добър и логичен отговор си дал, аз го знам това. Въпроса е, че в нишите които сам, са яко блъскани с реклами и ако плащам за да сам в 5-6 ще трябва да се набутам толква, че май нама да има положително ROI. Та затова питам дали да не си продължа да си правя нови и нови странички за SEO или да си потърся по малко компететиве ниши като за начало или пък да се гмурна в дълбокото и може с по голямо CTR да изплувам.
     
  12. Todor

    Todor Guest

    съвет продължавай и с двете но с гооклик внимавай с бида че там си е... знаеш коя :)
     
  13. Sobieski

    Sobieski Well-Known Member

    Рег.:
    Апр 29, 2007
    Съобщения:
    1,994
    Харесвания:
    27
    Точки:
    48
    Място:
    Burgas
    За адсенсе знам много як трик как да си цъкаш сам на страницата :D и то без да разберът ако има нещо питайте че то има много да са обяснява за ламерщината :lol: но бих помогнал.
     
  14. arsenal

    arsenal Playa

    Рег.:
    Апр 12, 2007
    Съобщения:
    2,720
    Харесвания:
    10
    Точки:
    0
    Професия:
    Трейдър
    Място:
    София
    Абе все някой ден ще те гепат :)
     
  15. coolice

    coolice Owner

    Рег.:
    Апр 12, 2006
    Съобщения:
    12,235
    Харесвания:
    648
    Точки:
    113
    Пол:
    Мъж
    :evil: Аи не е готино защото така всъщност прецакваш хората като нас които си плащат за реклама там :evil:
     
  16. arsenal

    arsenal Playa

    Рег.:
    Апр 12, 2007
    Съобщения:
    2,720
    Харесвания:
    10
    Точки:
    0
    Професия:
    Трейдър
    Място:
    София
    мдам тука си много прав
     
  17. georgimateev

    georgimateev Member

    Рег.:
    Апр 27, 2007
    Съобщения:
    754
    Харесвания:
    7
    Точки:
    18
    Професия:
    Web Expert
    Място:
    Дуисбург, Германия
  18. naskobg

    naskobg Well-Known Member

    Рег.:
    Апр 15, 2007
    Съобщения:
    1,982
    Харесвания:
    57
    Точки:
    48
    Професия:
    Системен Администратор
    Място:
    Бургас
    такива начини повечето ги знаем.и аз ги знам но за съжаление нямам време да си губя времето.да ..става..но е адски бавно и много време трябвяа да се отделя..
     
  19. dtodorova

    dtodorova New Member

    Рег.:
    Май 5, 2007
    Съобщения:
    75
    Харесвания:
    1
    Точки:
    0
    Професия:
    SEO & SEM
    Място:
    Варна
    PPC

    Chestno kazano nedoumqvam kak xorata prodalzhavat da falirat s Adwords pri polozhenie che v Google Learning Center vsichko si go pishe i ne e koi znae kakvo. Az s moite tesni ramenca si ima 6 takiva accounta v momenta i vsichko e 6, a znam che ima celi firmi koito sa izlezi ot obrashtenie zaradi Adwords ... malko chetene i zdrava logika trqbva i tova e vsichko, Google nqmat polzva ot falirali advertiseri ;-)
     
  20. vitohol

    vitohol Premium

    Рег.:
    Апр 11, 2007
    Съобщения:
    858
    Харесвания:
    23
    Точки:
    18
    Май 6 акаунта е забранено. Как ги менажираш едновремено без да се усетят???
     

Сподели страницата

  1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies.
    Dismiss Notice