ivan.tsukev
New Member
Една тема, която може да е полезна за хората, които започват сега с блог.
Започването на блог може да е доста вълнуващо. Всички ти казват колко е добре да имаш блог, а сега вече имаш собствен. Особено ако ти е първият блог си е цяла тръпка...
Нагласен е софтуера за блога, избрана е тема (което най-вероятно е отнело повече време отколкото трябва) и е написана първа публикация от типа "Здравейте на всички, стартирам блога" (въпреки че никой все още не го чете).
И сега какво?
Следващата стъпка е да сложим съдържание. Има три основни елемента, които се правят в началото и те са:
1. Страница "за мен"
Не знам дали знаеш, но страницата "за мен" е една от най-четените в един блог. Това се получава, защото много често хората харесват блоговете точно заради личността, която стои зад блога. Една от първите стъпки, които правят новите читатели е да проверят страницата "за мен" и на нейна база решават дали ще посетят блога отново.
Най-добрият начин е да разкажеш "твоята история" и как блога ще помогне и на другите. Тази страница трябва да отговаря на два въпроса: кой си ти и защо по дяволите трябва да те слушам какво говориш? Как твоя блог ще ми помогне да си реша проблемите по темата?
2. Страница "контакти"
Страницата контакти е чудесно маркетинг средство, особено когато блогът е на малък бизнес. Една обикновена форма за контакт дава възможност за двупосочна връзка с аудиторията ти. Читателите сами ще ви пишат за проблемите и трудностите си, а няма по-добра публикация от тази, която е "решение на реален проблем". Така освен средство да засилиш връзката си с читателите, получаваш и генератор на идеи за публикации.
3. "Стожер" публикации
"Стожер" публикациите или както ги наричат на английски Pillar Posts са опорите на твоя блог. В блоговете често има новини, неангажиращи анонси и публикации, които след някой друг месец губят актуалността си. "Стожер" публикациите са точно обратното, те са солидни и значителни, с евъргрийн съдържание. Те учат читателите на важните неща в нишата, в която е блогът ти. Това не са идеи откраднати от други сайтове, а оригинално съдържание, което отличава твоя блог.
Тези публикации са обикновено по дълги и често с повече графики и дори видео. Те може да отнемат повече усилия време за създаването им, но са задължителна част от успешния блог.
Започването на блог може да е доста вълнуващо. Всички ти казват колко е добре да имаш блог, а сега вече имаш собствен. Особено ако ти е първият блог си е цяла тръпка...
Нагласен е софтуера за блога, избрана е тема (което най-вероятно е отнело повече време отколкото трябва) и е написана първа публикация от типа "Здравейте на всички, стартирам блога" (въпреки че никой все още не го чете).
И сега какво?
Следващата стъпка е да сложим съдържание. Има три основни елемента, които се правят в началото и те са:
1. Страница "за мен"
Не знам дали знаеш, но страницата "за мен" е една от най-четените в един блог. Това се получава, защото много често хората харесват блоговете точно заради личността, която стои зад блога. Една от първите стъпки, които правят новите читатели е да проверят страницата "за мен" и на нейна база решават дали ще посетят блога отново.
Най-добрият начин е да разкажеш "твоята история" и как блога ще помогне и на другите. Тази страница трябва да отговаря на два въпроса: кой си ти и защо по дяволите трябва да те слушам какво говориш? Как твоя блог ще ми помогне да си реша проблемите по темата?
2. Страница "контакти"
Страницата контакти е чудесно маркетинг средство, особено когато блогът е на малък бизнес. Една обикновена форма за контакт дава възможност за двупосочна връзка с аудиторията ти. Читателите сами ще ви пишат за проблемите и трудностите си, а няма по-добра публикация от тази, която е "решение на реален проблем". Така освен средство да засилиш връзката си с читателите, получаваш и генератор на идеи за публикации.
3. "Стожер" публикации
"Стожер" публикациите или както ги наричат на английски Pillar Posts са опорите на твоя блог. В блоговете често има новини, неангажиращи анонси и публикации, които след някой друг месец губят актуалността си. "Стожер" публикациите са точно обратното, те са солидни и значителни, с евъргрийн съдържание. Те учат читателите на важните неща в нишата, в която е блогът ти. Това не са идеи откраднати от други сайтове, а оригинално съдържание, което отличава твоя блог.
Тези публикации са обикновено по дълги и често с повече графики и дори видео. Те може да отнемат повече усилия време за създаването им, но са задължителна част от успешния блог.