Търговия с автомобили

От: Търговия с автомобили

В Румъния има добри цени, но пак е относително, трябва да се следи постоянно.
 
От: Търговия с автомобили

Ако ще започваш както са написали някои хора по-горе купувай МАРКИ, които държат цена и след 1 година пак ще струва толкова, а и тези автомобили по се търсят.
 
От: Търговия с автомобили

бизнесът с автомобили никога няма да свърши, но с малък капитал, без познания за пазара, без контакти със сервизи, без възможност за внос на евтини автомобили, нямаш шанс.

ако не разчиташ на този бизнес за да се храниш, ако имаш познанията и малко акъл можеш да правиш пари дори и с този капитал, но трябва наистина да знаеш какво правиш, да купуваш изгодни коли от желани модели, освежаваш на изгодна цена, да имаш търпението да се разправяш с клиенти и най вече да си готов да чакаш. има коли които ще продадеш за ден, има такива които ако не уцелиш може да се заседят с години и да си много на загуба.

Както съм описал в първото си мнение, мога да разчитам на познанията на конкретния човек, както и от контактите му със сервизи и магазини за части, тъй като той самия би имал интерес от това да взимам коли от него. Човека е средно-голям вносител от чужбина, има си изградена верига и вкарва всякакви автомобили, по-голямата част от която ги препродава веднага на автокъщи. Автомобилите ги взима на достатъчно добра цена, за да може на мен да ми даде даден модел с някаква горница за него, така че и на мен да ми излезе около 1000лв под пазарната цена в България.

Друг наш познат вече започна по тази схема, напусна работата си за да се занимава само с това, като до момента може би изкарва колкото и на работата си, но пък за сметка на това е далеч по свободен и не блъска пет пъти седмично по 8 часа. Трябва да се отбележи, че и капитала с който почна беше 2-3 пъти по-голям от моя. Моята идея е да бъде нещо странично от работата ми.

Несъмнено би било нещо рисковано, но кое не е? Идеята с този капитал да опитам някакъв онлайн бизнес също е добра, но там за момента нямам никакви познания и опит, няма да имам и на кой да се опра в началото. Опитвал съм онлайн търговия с телефони, дрехи, аксесоари, но така и не успях да намеря добър доставчик за да направя нещата по сериозни.
 
От: Търговия с автомобили

трябва да ги регистрираш и да ги продаваш с табели. мисля, че никой не обича да купува коли без регистрация. тва е твоето предимство пред автокъщите.
 
От: Търговия с автомобили

@beemer
А имаш ли достатъно познания относно автомобилите (реални, не от и-нет), следиш ли кои марки и модели се търсят, кои не и защо е така?
Ако не, шанса да се сдобиеш с автомобил които се обезценява бързо и продава бавно е доста голям.
1000лв. под пазарната за кола с цена 5000-6000 е добре, но трябва да имаш предвид че при тия сделки пада голямо пазарене :D.
Иначе съвет които бих могъл да ти дам е да не купуваш кола за препродаване емоционално. Също така както каза колега можеш да пробваш с регистриран автомобил, в момента екотаксите/регистрации/застраховки са си доволен разход.
 
От: Търговия с автомобили

ако имаш достатъчно време и търпение и следиш определени модели ще попаднеш на изгодна обява и тук.

като пример ще ти дам че онзи ден изтървах кола на която и искаха 6000лв, аз имам клиент който щеше да ми плати за нея 7000лв, но се бях захванал с един сайт и видях обявата 2 ч. след като беше пусната. вече беше продадена...

и друг пример: преди няколко месеца внесох едно пежо 3008 перфектно от Белгия на реални км и всичко по колата ок, излезе ми в бг около 14500 като първата обява бяше 17000лв. исках й 16500лв.
в момента колата ми стой още, обявил съм я на 14600 и няма интерес, като в момента вече има и по ниски оферти...
най-доброто предложение което съм получил за нея е 13000лв по телефона...
 
От: Търговия с автомобили

Винаги има търсене и винаги има схема в тая ниша! Но е малко мутренска така че с едно на ум :)
 
От: Търговия с автомобили

Хубавото на най-ниския ценови клас е, че дори и на вторични да ги дадеш колите си избиваш една голяма част от вложените пари. Един познат скоро внесе едно Пежо 206 дизел за 400 Евро. Продаваш му скъпите неща за части и тенекията я пускаш на вторични суровини и генерираш добра печалба. Пример - ГНП - 200 лева, Дюзи - 100 лева, Климатик - 200 лева, Главата на двигателя - 100 лева, джанти с гумите - 100 лева - фарове, стопове, мигачи, стъкла, ламарини по договаряне и шасито за старо желязо. Затваряш едни пари за известно време но пък можеш да ги умножиш по две (че дори и по три) ако се постараеш както трябва. Винаги при продажбата на части има по-голяма печалба.
 
От: Търговия с автомобили

Като прост потребител (на коли на старо) няколко нахвърляни наблюдения:
- пазар има, щото и цените са ниски и колите и сервизите стари и скапани (а сервизите на чистак новите коли - тесла). Като гледам как е сменят номерата в София (нали сравнително наскоро СА просто свършиха и почнаха да дават на новите СВ) май средната караемост на при активно ползване е около 2-3 години. Ползваш и хвърляш общо взето. Всеки освен за служебни, тежките мутри и тук-таме някое семейство вземат кола на старо и като се поразтрака или позаскапва, поужули или катастрофира - айде следващата. От друга страна при нас са и евтни, чак от съседните страни си купуват и регистрират от тук.
- цените са по-ниски отколкото на същите в Германия :shock:, ами транспорт, печалба и т.н.? Което значи, както и са ми казвали механици че се често се вкарват направо насипно размазани, затварят се в хале и излизат "ТОП", "150 000", "Идеално запазена!" "Една швейцарска бабка си я карала до магазина и обратно и си забравила очилата в жабката" (София) и "Абе от един бартер ни остана, един купи нова на жена си, ето и стелката е пробита от токчетата" (Дупница). Ако ще от три коли да са събрали една. В София на Горубляне като ням хора пада едно мазане с лак за нокти... :D. Ама пък и там са най-добрите козметици - нацепена и влачеща е по земята броня ми залепиха и пръснахата стана като нова за 40 кинта.
Никой не им и вярва де, ама се стараят :D
Извода е че за печалба дългосрочно е добре да имаш под ръка добър и доверен сервиз.
 
От: Търговия с автомобили

може странично,вьпросат е кой ще ти праща от италия или германия? имаш ли човек?и да я вкаш на фирма...
 
От: Търговия с автомобили

Според мен нов човек и с малко средства може да успее само в тунинга на автомобили. Тогава би се получила по-голяма разлика в съотношението приходи/вложения и евентуално повече възможности за пазарно маневриране нататък, както и достигане до по-платежоспособни клиенти. Разбира се, за това ще Ви е необходим поне един ортак (автомеханик) с необходимата инструментална екипировка, с която да се работи.
 
От: Търговия с автомобили

Към автора на темата,
какво стана с идеята? Впусна ли се в начинанието и какво се случи ?
 

Горе