Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

AdSenser

Member
Здравейте,
Наскоро научих, че рекламните агенции работят основно с данни от броячите (статистиките на) Nielsen Online и Gemius. Така е доста по-вероятно, ако имаш успешен сайт, да бъдеш потърсен от рекламна агенция или директен рекламодател, който да пожелае да рекламира в сайта ти.

Знаете ли как стои въпросът с включването на даден сайт в тези броячи? Дали приемат всякакви сайтове на всякакви тематики, дали се заплаща абонамент от някакъв вид? Дали е добре човек да работи и с двете фирми, или някоя засега е за предпочитане? Благодаря ви предварително!
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Но дали еднократно или месечно?:shock: Чудя се тези фирми имат за цел да дадат максимално ясна обща картина, или да лансират своите сайтове? Защото ако е второто, има защо да се плаща... пък и ако не си "техен" човек, надали нещо ще стане ;)
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Nielsen Online и Gemius имат за цел да ти съдерат кожата, вземайки ти пари за нещо, което Гугъл предоставя безплатно.
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Е да, но е факт, че рекламни агенции ползват техни данни... аз имам вече чувството, че рекламата в България е една затворена структура от почти мафиотски характер, и всеки налива пари на своя човек (поне да е познат...), останалите да духат супата ;) Ама дано не съм прав.

То всъщност във всички сфери контактните успяват, кво се оплаквам.:)

Така или иначе, ако някой има малко по-конкретни данни, ще се радвам да каже ;). Не намерих сайт на нито една от двете компании, което е достатъчно показателно.:shock:
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Много съм съгласен с теб. Наистина се дават пари само на батко и братко, а другите, без значение дали са по-качествени, духат супата.
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Просто се чудя дали не е въпрос на престиж да участваш в тези метрики, и съответно дали сумите са космически, както и дали са еднократни, или пък месечни.

Просто като виждам как дадени сайтове разпространяват ежемесечно тази класация, фукайки се, а в същото време примерно мен Google ad Planner ме поставя под номер едно или две в същата категория, и като виждам по Google Analytics (по месечни импресии и посещения) как ще се наредя също на едно добро място... се чудя дали пък в края на краищата няма да спечеля, участвайки там, отколкото да загубя. Но нямам и ни най-малка представа от цените. Сайт не намирам...

Честно казано неизвестна ми е и дали нещата наистина са мафиотизирани, или просто ако "си докараш малко имидж" няма пък да те забележат:shock:
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

А имаш ли наблюдения дали участващите в тези метрики имат реклами различни от тези, показвани през Google AdSense, EasyTrader и пр.?:wink:

Аз намерих, че таксата на едната програма е около 200-300 лв. месечно, което... големият въпрос е дали може да се избие с по-добри рекламодатели :)
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Брой импресии Цена на месец
Up to 50.000 50.00
50.001-100.000 70.00
100.001- 250.000 90.00
250.001 – 500.000 120.00
500.001 – 1.000.000 200.00
1.000.001 - 2.000.000 280.00
2.000.001 – 5.000.000 380.00
5.000.0001 – 10.000.000 500.00
10.000.001 – 20.000.000 550.00
20.000.001 – 50.000.000 600.00
50.000.001 – 100.000.000 850.00
100.000.001 – 150.000.000 1 100.00
150.000.001 – 200.000.000 1 300.00
250.000.001 – 300.000.000 1 500.00
300.000.001 – 400.000.000 1 800.00

Цените са от миналата година, но мисля, че няма промяна
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

И на мен ми е интересно дали една такава инвестиция си струва. Щото като гледам тези цени ще трябва да дам поне едно 100лв. Интересно ми е колко подробен анализ правят и по какъв/и метод/и.
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Благодаря ти, bgkulinar! Ти участваш ли в тази статистика и донесла ли ти е тя достатъчно позитиви, че да си избиеш парите?

Въпрос на престиж ли е участието в нея, или човек може да постигне сходни резултати и с данни от Google Analytics, стига да знае къде да ги предостави?
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Моето мнение по темата е следното ако сайта ти прави пари в България най-бързият начин за монетаризиране е EasyTrader, AdSense и евентуално няколко банера който да продадеш през агенция. Нека да направим няколко изчисления за сайт с 250 000 импресии месечно. При да кажем цена на банера 3 лв на 1000 импресии = 700 лв само от рекламата на единият банер. Ако приемем че от тях дадеш 100 лв за Nilsen май не е чак толкова скъпо ? Като Nilsen има едно много важно предимство данните да му се публикуват ежемесечно в .Net списанието което значи че получаваш и допълнителна реклама отделно влизаш в списъка на големите сайтове в даден бранш следователно има по-голяма вероятност да привлечеш качествени посетители. Като цяло не е чак толкова лошо но не е за всеки тази класация и именно това и е идеята.
 
От: От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Интересно ми е колко подробен анализ правят и по какъв/и метод/и.
Доста подробен анализ. Жалко че няма как да ви покажа. За методите, едва ли ще си признаят. По-интересното е, че има един тул за рекламни агенции, които като съставят кампания задават пол, възраст и други данни и гемиусът плюе сайтовете, които отговарят на тези данни.

Благодаря ти, bgkulinar! Ти участваш ли в тази статистика и донесла ли ти е тя достатъчно позитиви, че да си избиеш парите?
Засега съм на минус от цялата тази ситуация (10 месеца), но за бъдещи периоди смятам, че ще се изплати многократно.

Въпрос на престиж ли е участието в нея, или човек може да постигне сходни резултати и с данни от Google Analytics, стига да знае къде да ги предостави?
С гугъл аналиткикс няма как да стане номера с тула, за който писах по-горе.

Ако приемем че от тях дадеш 100 лв за Nilsen май не е чак толкова скъпо ?.
При Нилсен цените започват от 2к нагоре, ако с не лъжа. Тази справка е за Гемиус.
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

Ето, на това му казвам полезна информация.:) Благодаря ти bgkulinar, ако трябва да съм честен - твоите мнения в нета винаги много са ми помагали.:)
 
От: Участие в метрики Nielsen Online и Gemius

А този tool няма ли еквивалент при Nielsen?
 

Горе