Цена на press release

dilqna

New Member
Здравейте, приятели!

Имам един кратък и ясен въпрос и той е следният : Колко горе долу струва написването и разпространението в българските медии, сайтове и блогове на едно прессъобщение?
Този въпрос от доста време ме вълнува, а и ми е любопитно как вървят цените, при положение, че никъде в Интернет не може да се намери много информация по тази тема. :)
 

Blinky

Owner
Здравей и на теб.

Преди време PRWeb искаше по около $100 на PR статия, като те си я класираха като читава и добра. Предполагам е така. Тук не съм запознат с пазара, но хубав материал си е барички, поне ако искаш да хванеш голямо внимание. Не мога да ти дам цени, тъй като аз лично не съм се интересувал, просто ги пишех, както и като работех шефа от части аутсорсваше тази фунция на маркетинг отдела. Да си кажа честно външните фирми не взимаха малко, но там се купуваха големи пакети и реално пак не мога да дам точни цифти. Знам, че за месец взимаха около 2-3К, но се включваха диструбиции, писане, евенти и други PR нещица. След това мина на наемане на журналисти, което доста облекчи бюджета. Другата част с ивентите и кампаниите минаха към отдел маркетинг, за което си беше нормално до някаква степен. Това мога да ти дам като ориентир. Но не мисля, че повече от 100 лева биха ти взели хората. Говоря за професионална услуга. Иначе всеки може да ти я драсне за 10-20 лева. Вече за дистрибуция, не знам. Все пак какво целиш като покритие. И това има значение. Въпросът е да е качествено свършено всичко.
 

dilqna

New Member
От: Re: Цена на press release

Blinky, благодаря за включването.
Като покритие целя да е България, тъй като предлаганите услуги и продукти от фирмата, която ми е клиент се отнасят само за БГ.
Разбира се услугата, която предлагам ще е професионална - държа на качеството, защото така се печелят най-неоценимите и верни клиенти. :)
Прессъобщението ще го пиша и разпространявам аз. Досега съм проучила голяма част от сходни сайтове и блогове, с които бих могла да се свържа, както и с различни медии в БГ, които биха имали интерес от публикуването на такова съобщение. Запознах се подробно и със самия формат на прессъобщението, но единствения проблем остана каква цена да поискам да свършената от мен работа.
Естествено не мога да сравнявам цените у нас и в чужбина. В чужбина винаги ще взимат тройно повече за същата работа, която вършим и ние в България, но такава е действителността.
 

Blinky

Owner
Значи аз ти предлагам да се съсредоточиш върху:

- всички социални сайтове в БГ
- нишови медии (за твоя продукт / услуга / бранд / бизнес)
- нишови блогове
- бг артикъл директории
- нишови форуми и др. социални сайтове
- сегашни и бъдещи (потенциални) клиенти, чрез мейли, месинджъри
– нишови сайтове и портали

Идеята е да стигнеш до максимално повече хора, като в същото време удариш и в целта. Без излишни елементи.

За цената сметни колко ще струва всичко и си сложи твоята работа, както се оценяваш на час. В интерес на истината PR агенцията, който се занимаваше с бившата ми фирма можеше да им свали без проблем едно 300-400 лева. Но там реално щяха да ги вържат на абонамент за 1-2 месеца, като за всеки ще им взимат по 1-2К, а защо не и 3К. Цените са в левове де.
 

Странникът

Well-Known Member
От: Re: Цена на press release

Blinky, благодаря за включването.

Прессъобщението ще го пиша и разпространявам аз. Досега съм проучила голяма част от сходни сайтове и блогове, с които бих могла да се свържа, както и с различни медии в БГ, които биха имали интерес от публикуването на такова съобщение. Запознах се подробно и със самия формат на прессъобщението, но единствения проблем остана каква цена да поискам да свършената от мен работа.

Не знам каква ти е идеята Диляна, но имай предвид и друго - в цената на разпространение на това прессъобщение, кой ще го плаща? Нали се сещаш, че макар и прессъобщение - това си е реклама на фирма, реклама, която никоя медия няма да пусне безплатно. Не си ли платиш за това - забрави да види бял свят. Медиите получават на ден понякога по една дузина такива прессъобщения, които отиват веднага в кошчето! След като имаш намерение да разпространяваш съобщението - предлагам ти да почнеш да се свързваш със съответните медии. Потърси журналистите. Проучи медията, ако имат сайт - разгледай го, набележи си журналист от съответния сектор и се свържи с него. Така може и да "минеш метър" за заплащането, което ми се струва, че едва ли ще стане.
След като медията ти поиска цена за излъчване - ти може да сумираш тази цена на месечен принцип или от всички медии (както ти е удобно!), слагаш си 20% отгоре, които да са твои и почваш работа. Ако мислиш, че 20% са много - то тогава сваляш на 10 - 15%, колкото е съгласна да даде фирмата, тези пари си ги вземаш и си добре. Но имай предвид и друго - ако сумата е голяма, тогава и 5 % ти вършат работа за да имаш добър доход.
Ако се случи да говориш с рекламния отдел - проучи цените и не се оставяй да ти предлагат разни промоции. По принцип имат хубави пакети, но тук са на принципа да продадат на всяка цена рекламно време, понеже тия от рекламния отдел на медията са на % - и вземат немалък % за реклама. За това задължително искай отстъпки и бонуси за редовна работа с медията.
Не знам дали би ти било от полза това което написах, но това бих ти препоръчал.
 

dilqna

New Member
От: Цена на press release

Blinky и Странникът - много благодаря за съветите! Наистина много ми помогнахте и ми дадохте важни насоки.

Странникът, това, което си ми написал е доста полезно. Вече започнах да оглеждам различните медии и тематични сайтове и блогове и смятам вече да се свържа със съответните редактори и журналисти. Там, където не мога да "мина метър", ще водя преговори за платена реклама.
 

Boryana

New Member
От: Цена на press release

Само мога да добавя към горните мнения, че ПР на едно събитие не включва единствено написването и разпространението на едно прессъобщение. Още повече ако трябва да бъде професионална услуга. Запознанството с една дузина журналисти също не би било достатъчно. Ако наистина искаш да се занимаваш в тази област, може би трябва малко по-сериозно да проучиш нещата. Може би, малко стаж в някоя фирма, защото особено в България, опитът е най-полезен. Тук нещата често се случват по един по-особен начин. Моят съвет е да се запознаеш с някой дългогодишен практик и при желание от негова страна да те обучи ... и то дългосрочно. Теоретичната част също е задължителна поне базовата. Иначе ти желая успех : )
 

Горе