Черен списък на потребители / клиенти

От: Черен списък на потребители / клиенти

Трудно е да се работи с крайни клиенти, всеки със своите изисквания и чудатости. Преди да се захвана с онлайн, имах офлайн бизнес 4 години, в сектора на услугите, нагледал съм се на всякакви простотии. Има си ги винаги тегавите клиенти, които дали ще са при теб или при конкурента все си създават проблеми. Не е решение в блокирване на скайпове и подобни от една страна и не е решение да посочваш с пръст изпълнителя по форумите - от друга. Просто се търси компромисен вариант (в повечето случаи е връщане на парите, преразглеждане на сделката и кой откъде). Както спомена колегата TheCrazyBastard, не се знае, кога пътищата ще се пресекат отново ( в случая поръчител - изпълнител).
Или с други думи, намерете компромисно решение между двете страни, защото взаимното плюване по форуми и подобни други публични пространства само ще донесе негативи и на двете страни:wink:
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

Именно. Както е старата приказка - опитайте се да походите малко в обувките на отсрещната страна. Въпроси и към двама ви има много, но те са си ваша работа. Добрият продавач и добрият купувач се опитват винаги да стигнат до успешна сделка и за двете страни, а не до сделка, която се проваля, но пък можем да хвърлим камъните в чуждата градинка. От това никой не печели.
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

Няма ли да се спре с тези съвети и идеи как се работи, ако сте чели по горе от кога се опитвам да върна парите на клиента (с добро) и да не се стига до подобни глупости в форума. Утре сигурно и в БТВ ще стане на въпрос за глупавите пари.
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

Връщането на пари е крайна мярка :)

Успешният търговец на запад прави какво ли не, само и само да не си поискаш парите обратно(ако си купувач/клиент).

Правят се компромиси, опитваш да угодиш на клиента, особено ако работиш за първи път с него. Следващите пъти вече ще си подготвен и ще вземеш мерки при работата с него: договор за изработка, работа по задание, договорен брой възможни корекции, срокове и/или тем. подобни. Но да да му върнеш парите означава "не мога да свърша работата, мислех, че мога, но се оказа че съм некадърен и не мога". Или поне това ще означава за него, независимо какво си му казал. Същото ще бъде и за неговите приятели и познати.

Ако нещата са толкова зле винаги можеш да поискаш допълнително заплащане, тъй като клиента ти отнема повече време в комуникация, или допълнителни неща, които е искал в процес на работа. Ако откаже да ти плаща допълнително просто му казваш, че за съжаление парите, които сте договорили вече са "изхарчени" като време и труд и можеш да отделиш още 1 ден/час/седмица, за да добият нещата завършен вид, както в началото сте се договорили :)

Това съм го прилагал с няколко клиента, повечето нямат против да доплатят, съответно следващия път са по-подготвени какво точно и как го искат, за да не плащат допълнително.
Само 1 случай имах, в който ми казаха добре, довършвай квото ще довършваш. Да видиш как бързо му се изясни какво точно и как го иска като му казах, че съм на разположение още 1 ден, след това вече приключваме :)

Но пари не връщайте хора :) В смисъл, връщайте само ако клиента ги поиска, лоша стратегия е сам да го предлагаш!
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

Много разбирачи станахте, ще закриете ли темата :D manuel: кат си голям разбирач вземай клиента какво чакаш :D
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

Опитвам се да помогна, защото не успя да се справиш с клиентката, и вината си е твоя и на никой друг. Независимо колко е претенциозна или има странни разбирания за процеса на работата. Вината пак е изцяло твоя! Тя е тази, която плаща, но ти си този, който казва как ще протече работния процес, защото си ще вършиш работата. Както и да е... ясно е че не всеки може да работи с клиенти, но всеки може да се научи. Аз когато бях прохождащ фрийленсър питах постоянно колеги как се справят с по-трудните клиенти. Но щом според теб клиента е виновен, успех в намирането на нови клиенти :)

Разбирач? Хаха, все повече ме отказвате от този форум :)
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

мани много си напред и ги разбираш нещата :D
 
От: От: Черен списък на потребители / клиенти

мани много си напред и ги разбираш нещата :D

Пич, много рядко давам отрицателни репутации, но ти ме изкушаваш да ти лепна една - зесега ще се въздържа...
Ти си от всезнайковците, действащи на принципа: ''Мене ми не требе жокер - я го знам - скакауец!''

Хората ти дават безплатно нещо, за което умните си плащат, а ти, вместо да кажеш благодаря се фръцкаш, като ощипана госпожица. Разбери, че подарък ти прави не тоя, който те тупа по рамото и ти казва ''Браво'', а тоя, който ти посочва грешките, защото така ти помага да ги избягваш вбъдеще. Може да си много добър специалист, но ако ти липсва елементарна способност да комуникираш (което явно е така), много недоволни клиенти ще срещаш и много пари ще връщаш. Успех!
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

Браво бе, мъжки! Велик си! Опитал се да ми даде червено, писал ми на лично: ''Давай, понеже много ги разбираш отношенията клиент/изпълнител'', без да знае изобщо дали ги разбирам или не, абе... страшен!

Успя да обърнеш симпатиите, които бяха в твоя полза в негативи. Сега вече всички сме убедени, че клиентката е права, а ти си некоректен и вероятно дори некадърен. Успех в намирането на нови клиенти във форума. :)

Още се въздържам от ряпата, но с тая селска арогантност ще получиш и от другите. :)
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

Аз му дадох червена ряпа, май е първата изобщо, или първата от няколко години насам, която давам.
Минутка по-късно и той ми е дал няква негативна репутация, или нещо от сорта, не разбирам много системата. Но това не е важно, важното в случая е че се опитвам да помогна, а той нашия видиш ли се засегнал, че как може някой да му дава акъл :)

А с тези инфантилни отговори се излага още повече.
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

Ще си позволя малко офтопик
ще закриете ли темата

Понеже не за пръв път срещам нещо подобно във форума, бих искал да се уверя че това не е някаква практика.
Би било много жалко да се трият теми след като Автора/двете страни и т.н. са се разбрали помежду си и за тях въпроса е приключил.
Аз лично научих много полезни неща от тази тема, за което благодаря на всички включили се. Дано да остане "жива", защото има златни съвети, които често забравяме когато работим с клиенти. Аз още си сърбам попарата 1 година по-късно от неспазване на някой от правилата. Вината си е изцяло моя, но нали за това са грешките, трябва да се учим.

Поздрави
 
От: Черен списък на потребители / клиенти

Здравейте! От скоро съм във форума, защото мисля, че ще открия тук полезни неща, също и хора, които са професионалисти и биха помогнали срещу заплащане. Парите са ми върнати, за мен въпроса е приключен, но не биваше да се стига до там. В момента ползвам услугите на друг потребител от форума, като се надявам с него да имаме и двамата по-коректни отношения. Желая успех на всички и се радвам, че всеки има възможност да изразява свободно мнение.
 
Тук има подобен списък на некоректни купувачи и търговци- www.nip.bg
Можете спокойно да впишете всички купувачи,които не си взимат пратките и ви набутват с транспорт.

 
Във фб има няколко групи за некоректни потребители - там публикуват със скрийншотове от екраните, чатове и обясняват подробно проблема.
 

Горе