301 и 302 редирект на изтрити продукти от онлайн магазин

gena7a

New Member
Здравейте, рових се доста, но това, което открих като информация е доста противоречиво.
Имам интернет магазин от 7 години, натрупаха се над 3000-4000 продукта, които са били индексирани и впоследствие изтрити от сайта. В момента се трупат 400-500 хита дневно към 404 страници.
От вас искам съвет.. Би ли било полезно в този случай да се направят 301 редирекции или напротив - не трябва?
 
Винаги трябва да има страница 404, редирект към заглавна страница не е удачен по няколко причини - обърква потребителя и имаш проблеми с Гошо
Аз съм го направил освен 404 да има и информативно съобщение за изчерпан или несъществуващ продукт
Най добрия начин според мен е да използваш URL-ите на изтритите продукти и на тяхно място да заредиш нови подобни ако можеш - и това е основен недостатък на seo-френдли URL, затова и аз не ги ползвам за онлайн магазин.
 
Последно редактирано:
Точно така, правиш редирект към подобни продукти или релевантната категория. Не е много добра идея само към началната страница, понякога редирект 301 може да бъде нож с две остриета.
 
На много места съм виждал да не се трият продуктите, а да остават завинаги - просто пише, че за изчерпани и няма наличност. По този начин винаги се зарежда правилното нещо, а в самата навигация на сайта този адрес може въобще да не съществува, но ако някой го достъпи от гугъл, ще отвори продукта.
 
Още в началото ми се стори, че е абсурдно да правя пренасочване към главната страница, затова започнах към категории отговарящи на заглавията на продуктите.
Ако не е полезно, ще започна да се опитвам да замествам продуктите.
Преди време опитах да оставям продуктите в статус 'изчерпани'.
За мен това е най-добрият вариант, но с течение на времето започнаха да се увеличават хората, които изпращаха запитвания от сорта "има ли го", "кога ще го има", "не може ли да го заредите заради мен", и това започна да ме притеснява, че ги отблъсквам.
 
Да точно заради това "има ли го", някои магазии решават да ги трият. Иначе, ако имаш изчерпани продукти, ги прави така, че да не се виждат в категориите на сайта, а само да седят за гугъл. Измисли надпис или изкачващ прозорец "Този продукт е изчерпан, вече не се предлага. Съдържание на тази страница е изцяло за информативна цел"
На 3000-4000 продукта ако сложиш редирект, не знам може да стане опасно. По добре да седи 404 и след 1-2 секунди да рефрешни към началната
Също, може да видип в WMT, към кои от тези страници имаш линкове и само на тях да направип 301 към нови родуки
 
Това, че питат, означава че има интерес, което е добре. Може да им се предложи нещо подобно или направо да излизат подобни продукти в страницата на изчерпания.
 
Дали да връщат 404 или да се пренасочват с 301 е въпрос, на който всеки трябва да си отговори индивидулано. Няма еднозначен отговор.
Аз без да имам някакви данни в подкрепа, само теоретизирайки, бих казала че най-добре би било продуктите да се изтрият и да връщат 404, но на страницата да има някаква логика за показване на сходни продукти (анализ на линка и показване на сходни продукти на 404 страницата).
По идеята да се пазят 3000-4000 продукта и да не са в наличност: Тези хиляди записи в базата данни натоварват работата на магазина при всяко зареждане на страницата(дори и да са кеширани) и собственика на сайта трябва да вземе решение кое е по-важно за него: да идват посетители на неналични продукти или сайта да работи по-добре във всички останали случаи.
 

Горе