Adsense CTR и Click dropped

cumo_bg

Member
Отварям нова тема, защото в другата много малко хора се включиха.
От 20 ноември насам CTR ми падна с 0.80% от около 1.00 до около 0.20%. Трафика си ми е същия даже се увеличава, импресиите също. Порових се из гугъл, доста хора има пропищели от това. Интересното обаче е, приходите не са се променили, ако съм имал 40 клика и 2.00 евро, сега имам 20 клика и 1.70. такова съотношение открих горе долу. Някой още има ли същия проблем и има ли повече инфо защо се случва това?
Ето това ми е статистиката към 15:00 като, когато беше нормално беше двойно, а сега в единия ми сайт има много повече посещения, та се очаква да е тройно.

AdSense за съдържание 1 991 6 0,30% 0,09 € 0,27 € 0,54 €. Това даже е добре защото вчера и онзи ден беше много по-зле по това време...
 
От: Adsense CTR и Click dropped

Тези теми за цтр, рпм и т.н. в Адсенс на мен започнаха да ми омръзват. Понеже отдавна изучавам и анализирам точно този пазар и точно за български сайтове, юе взема да споделя моите наблюдения и дано успеете чрез тях да си изясните защо падат, стават или не мърдат определени показатели.
Подчертавам, че говоря изцяло и само за БГ пазара на Адсенс.

За да се анализира адсенс пазара, трябва да се започне от адуърдс пазара.
Пазара на адурдс за България е малък, много малък. Според мен от порядъка на 1000 - 2000 рекламодатели, като поне 50 % от тях са с ниюожни бюджети от 100-200-300-1000 лв. на месец. Пазарът на адурдс обаче не е ритмичен. Периодично се появява голям рекламодател - обикновено някоя закъсала банка, застрахователите по време на някоя кампания, или някой от водещоите брандове в търговията с хранителни стоки и тогава общия бюджет за пазара се увеличава значително - увеличават се и приходите, но не столкова много, че всички да са щастливи, защото се разпределят между много хора (сайтове).
По-големите бюджети естествено се управляват от посредници (рекламни агенции) и те обикновено са месечни. Те предполагам, че следят какмпанията си и ако до някое време през месеца бюджета се изразходва по-бързо, намаляват плащанията за клик или ограноичават излъчването на рекламата в края на месеца, което от своя страна води до рязко спадане на приходите и кликовете. Обратното - когато бюджета в рамките на периода не е натоварен достатъчно в края на месеца увеличават излъчванията, а често и стойноста на клик за да успеят да го усвоят. Това съответно води до повишаване на приходите в края на месеца (случва се често).
Отделно от това зависи и кой точно бранд в момента е решил да инвестира по-голям бюджет и това е в пряка връзка с броя кликове в съответния сайт.
Пример - имаш сайт за мотори, коли и др. подобни. Съответно бранд свързан с дамските превръзки е решил да инвестира голям бюджет и да кажем, че част от излъчваноията са в твоя сайт. Само дето в твоя сайт едва ли има някой, който да се интересува от този бранд и броя кликове, и приходите ти клонят към нула естествено. Обаче ако някой бранд свързан с автомобили реи да вдигне бюджета, ти зашочващ да щракаш с пръсти, щото обираш каймака, а сайтовете с женска аудитория плачат, че цтр-то им станало 0.01 %.

До някъде е възможно да се регулира притока на потенциални неинтересни за посетителите реклами, както и на предполагаеми такива с много ниска стойност на клик. Аз лично съм си направил труда да прегледам всички реклами, които някога са били показвани на сайта в центъра за преглед на рекламите в адсенс - вярно, че са много, но според мен си струва да се прегледат. Забранил съм излъчването на всякакви реклами за игри, емотикони, хороскопи, карти таро, сайтове за дето ти правят от снимката разни глупости и др. подобни, както и някои други, които може би са по-стойностни, но според мен са безинтервсни за посетителите ми. Така може би ще се излъчват по-малко на брой реклами, но вероятноста някой да прояви интерес към тях е доста по-голяма.
Отделно от това редовно следя заявките от рекламодатели в адвордс за излъчване на точно техните реклами в точно моя сайт и удобрявам подходящите, съответно забранявам неподходящите според мен.

Та с тези си действия съм постигнал за м. ноември например CTR 0.8% , CPC 0.10 евро, RPM 0.69 евро. Това е. Но подчертавам, че приходите зависят първо от рекламодателите и второ от смисленоста на сайта. Посоченоите горе показатели са постигнати на смислени сайтове с качествено съдържание и 90% натурална (от гугъл) аудитория.
На сайтовете ми от тип спамилка - букмарк сайтове, директория за статии и т.н. тези показатели са значитено по-малки, което аз отдавам на нискокачественото съдържание и абсолютно незаинтересованта към рекламите аудитория и нулев интерес от странана потенциални рекламодатели да насочват рекламите си към тях.
 
От: Adsense CTR и Click dropped

Отделно от това редовно следя заявките от рекламодатели в адвордс за излъчване на точно техните реклами в точно моя сайт и удобрявам подходящите, съответно забранявам неподходящите според мен.
Би ли обяснил това как го правиш?

По темата 0,09 € си е страхотно, аз примерно съм с 0,03 € което найстина е много малко и не случайно при анкетата която ми изпратиха миналият месец ясно им отговорих че не съм доволен
 
От: Adsense CTR и Click dropped

Би ли обяснил това как го правиш?

От меню "допускане и блокиране на реклами" в адсенс, "Център за преглед на реклами" - "Предстоящи реклами" - там престояват 24 часа всички насочени от рекламодатели реклами директно към твоя сайт - имаш вариант да ги отхвършлиш или да одобриш всички реклами от този рекламодател. Ако 24 часа не направиш нищо, т.е. не ги отхвърлиш, те дирекно се добавят към предпочитани от теб рекламодатели, затова е добре поне веднъж на 24 часа да се преглежда този раздел, за да не се укаже, че сайта ти е пълен с китайски реклами.
Не е добре да се допускат всички реклами от този рекламодател, защото може да се окаже рекламна агенция, която днес пуска "добри" реклами, а утре не се знае какво ще пусне.
 
От: Adsense CTR и Click dropped

От меню "допускане и блокиране на реклами" в адсенс, "Център за преглед на реклами" - "Предстоящи реклами" - там престояват 24 часа всички насочени от рекламодатели реклами директно към твоя сайт - имаш вариант да ги отхвършлиш или да одобриш всички реклами от този рекламодател. Ако 24 часа не направиш нищо, т.е. не ги отхвърлиш, те дирекно се добавят към предпочитани от теб рекламодатели, затова е добре поне веднъж на 24 часа да се преглежда този раздел, за да не се укаже, че сайта ти е пълен с китайски реклами.
Не е добре да се допускат всички реклами от този рекламодател, защото може да се окаже рекламна агенция, която днес пуска "добри" реклами, а утре не се знае какво ще пусне.

Много правилно, поне веднъж в деня трябва да се гледа какво рекламираш, тъй като понякога пускат някакви странни реклами и CTR-то пада доста.
 
От: Adsense CTR и Click dropped

Това беше много полезна информация. Благодаря за което. Поразрових се по-задълбочено из гугъл, точно за това драстично падане на CTR, имаше и други хора с подобен проблем. На мен такъв рязък спад за толкова дълго време от 2 години насам за първи път ми се случва, за повече от 1-2 дни. До този момент 1:20, CTR е по-добре от вчера и от предните дни 47%. Предполагам има някаква дупка от няколко дни до седмица, преди да започнат коледните и новогодишните рекламни кампании, очаквам от средата на седмицата да се нормализират нещата. Но да видим.
 
От: Adsense CTR и Click dropped

Днеска ставам гледам СТР 34 % да се притесняваме ли? Малко поразместих рекламите ония ден
 
От: Adsense CTR и Click dropped

При мен също падна горе-доло около дата, която си посочил. Лошото е обаче, че при мен паднаха и приходите.От 2 - 2.50 на 1.20-1.70. Същите посещения и същите импресии. Не си го обяснявам ...
 
От: Adsense CTR и Click dropped

При мен също падна горе-доло около дата, която си посочил. Лошото е обаче, че при мен паднаха и приходите.От 2 - 2.50 на 1.20-1.70. Същите посещения и същите импресии. Не си го обяснявам ...

Очаквах, че сега преди празниците, ще се вдигнат, но уви... Очаквам даже декември месец да е по-зле от колкото ноември... както е тръгнало, вече ми паднаха и парите, а импресиите и посещенията си се покачват ежедневно :) много ми харесва лошото време, хората си стоят по къщята и цъкат по реклами и сайтове :p В момента, чета и пробвам разни неща. Общо взето до тези изводи стигнах сигурно много хора ги знаят, но все пак ако някой не се е сетил:
- Преди зависеше от това в коя ниша ти е сайта, но гугъл вече персонализират рекламите в зависимост от това какво търсиш и чак след това в каква ниша ти е сайта, съответно ако не видят подходяща реклама за търсенията от теб, още по-лошото е както е при мен, че и по нишата няма реклами, а тя е за филми и актьори... няма никакви реклами и явно също от това ми е лошо CTR.
- Много е важно разположението на рекламите. Най-лице приятно според мен е Горе в центъра 728 - 90, на всяка страница, в ляво 250 - 250, и големия банер 336-280 някъде в кънтента
- Относно цветовете, не трябва да ярки да ти се набиват на очи, защото дразни, но не трябва и да се сливат с дизайна на около. Трябва да са семпли, но да се знае че там има реклама и тя не цели да ти навреди!
- Много зависи дали в конкретния момент от време има атрактивен рекламодател, зависи дали за нишата или персонализираната(търсената дума) реклама има конкуренция, колкото е по-голяма толкова е по-скъп клика.
- И най-важното за повече приходи и по-голям CTR е сайта да не ти е на БГ.

Общо взето ако си направил всички тези неща, трябва да се стремиш не да разбираш Adsense а да си оптимизираш сайта и да създаваш хубаво и уникално съдържание. Защото като стигнеш определен брой посещения вече можеш да се бориш за директна реклама... за което някой ден ще отворя допълнителна тема :) само да ги направя около 5000 посещения :)
 
От: Adsense CTR и Click dropped

- Относно цветовете, не трябва да ярки да ти се набиват на очи, защото дразни, но не трябва и да се сливат с дизайна на около. Трябва да са семпли, но да се знае че там има реклама и тя не цели да ти навреди!

Това не е точно така и е според зависи. Понякога е хубаво да се отличават рекламите, да се набиват на очи, друг път не. За това трябва да се консултирате с дизайнери, но от опит знам, че не го правите, а се правите на "всичколози", че разбирате от всичко.

- И най-важното за повече приходи и по-голям CTR е сайта да не ти е на БГ.

Това също не е вярно.

...и големия банер 336-280 някъде в кънтента

Това за мен е отвратително и избягвам да посещавам такива сайтове, много ми е гадно когато една статия е разделена от гадна реклама, никога не съм го правил в мои сайтове и никога не бих го направил, но това си е мое решение, вие правете каквото искате.


Защото като стигнеш определен брой посещения вече можеш да се бориш за директна реклама... за което някой ден ще отворя допълнителна тема :) само да ги направя около 5000 посещения :)

Това не е вярно и не си разбрал темата. Зависи от сайта, в каква ниша е, ако е в някоя специализирана ниша и си направил сайта хубав, посетителите да се задържат в него, да се връщат - тогава може да печелиш много от директна реклама, нищо, че сайта ти е на пръв поглед с малко посещения.
Но ти търсиш количество, а не качество, това са две различни неща.
 
От: От: Adsense CTR и Click dropped

Странникът извинявай, но аз не се правя на "всичколог", споделям до какви изводи съм стигнал! Ако не са правилни, поне сподели, кое в тях не е правилно и кое и как е правилно! Иначе такива хвърлени във въздуха "не е вярно", "не е така" нямат никаква тежест и с нищо не помагат, а целта на тази тема и други теми, е да помогна на себе си и на другите. Когато нямаш да кажеш нещо съществено... по добре не казвай нищо, понеже от това което прочетох ти се правиш в случая на "всичколог", а повечето неща, които отричаш са напълно безпочвени... но не искам да влизам в полемики с подобни всезнайковци.
 
От: От: Adsense CTR и Click dropped

Ако не са правилни, поне сподели, кое в тях не е правилно и кое и как е правилно!

Точно това и съм направил - написал съм кое и защо не е правилно!
 

Горе