BRAND domain VS KEYWORD domain

maiak

New Member
Гледах видеото на Мат Кътс, в което обяснява за значението и тежестта на имената на домейните - brand vs keyword domain.
http://www.seobook.com/googles-matt-cutts-talks-down-keyword-domain-names

Интересно, във видеото дава като пример за brand домейни yahoo, google, twitter и т.н. Те са лесни за помнене и водят returning visitors. Обаче Мат спестява подробността колко време и пари са нужни за налагането на успешна марка. От известно време мъча да развивам сайт с brand domain. Но обмислям да сменя името с keyword domain по следните причини:

А. yahoo и bing класират отлично такива домейни, а трафика от тези търсачки, макар и по-малък, конвертира по-добре: more average time on site, more pages per visit, less bounce rate, more sales.
B. от предишни проекти с keyword domains си правя извода, че SEO-то върви доста по-леко, т.е. това пести пари и време.
C. Гугъл уж ще намалява тежестта на ключовите думи в домейните, но за яху и бинг това ще е фактор поне още няколко години.

Та по тия причини мисля да се откажа от идеята за brand domain. Става дума за англоезичен сайт за дрехи. Още не съм напреднал с линкбилдинга, така че сега е момента да правя промени. Смятам да запазя всичко каквото мога - продукти, марки, стуктура, навигация, дизайн.

Имам 2 варианта - 1. редирект 301 на целия сайт или 2. все пак да запазя този домейн и да разработя нов keyword domain с нови title, description, text content и т.н.
Как бихте постъпили на мое място ?

Ако избера redirect 301 (1.)има една важна подробност. Направих неудачен експеримент. Гугъл почти се справи с него, но яху още пази индексирани стотици нереални страници (динамично генерирани комбинации от филтрите на навигацията). Вече спрях тяхното генериране, но в това море от страници търсачките се объркаха кои са реално важните и още показва кофти страници в резултатите. Не ми се иска чрез редирект 301 на целия сайт да влача с мен тая грешка.

Ако избера ново копие (2.) имам един въпрос:
Навигацията е голяма част от кода и това, че ще съвпадат цели блокове код ме притеснява да не се приеме за дублирано съдържание. Последователността на продуктите в каталога мога да разбъркам.

Помагайте, случая е заплетен и не бъдете строги :)
Като цяло търся начин да набавя уаноо трафик, които в моя случай е много полезен - оттук тръгаха разсъжденията ми.
 
Последно редактирано:
От: BRAND domain VS KEYWORD domain

Относно марка или ключова дума бих заложил по следния начин.

За БГ - марка

За Англоезичен сайт - ключова дума


Причината е, че колкото по-голяма е конукренцията, толкова марката е по-трудна за утвърждаване.

Всичко естество зависи. Зависи от продукта/услугата, която предлагаш. Уникална ли е тя? Имаш ли голям ресурс? - Вероятно не...

Като цяло за мен философията в бранда е да търсиш уникалност и отлечителност пред другите. Но това само с име не става.
 
От: От: BRAND domain VS KEYWORD domain

Всичко естество зависи. Зависи от продукта/услугата, която предлагаш. Уникална ли е тя? Имаш ли голям ресурс? - Вероятно не...

Точно така е, дори да бях производител, пак трудно бих пробил с марка без сериозен ресурс... А той липсва.

Остава да реша как сега да преобразувам нещата, така че да запазя максималко направеното ...

Забравих да кажа - става дума за англоезичен сайт.
 
Последно редактирано:
От: BRAND domain VS KEYWORD domain

Според моето скромно мнение е добре да започнеш с домейн с ключова дума или фраза, с която ще можеш да пробиеш. Запази си brand домейна, ако нещата се развият силно, за да направиш един редирект после...

Според мен гугъл към момента са по-важни и редирект не е изключен.

Друг вариант, според мен е да направиш canonical на старият домейн към новия домейн. Така вероятно няма да се обърка поне Гугъл и ще се прехвърлят страниците.
 
От: BRAND domain VS KEYWORD domain

Благодаря за отговорите,
ще обмислям още плюсовете и минусите на вариантите.

Ще се радвам ако още някой сподели мнение.

Ако направя ново копие голяма част от кода т.е. структурата + навигацията + продуктире ще съвпадат и това ме притеснява да не се приеме за дублирано съдържание сега или занапред... не се знае Панда 2 какво ще предложи...
 
От: BRAND domain VS KEYWORD domain

моят сайт е с име на бренд но без проблеми си го извеждам на челни позиции. не мисля, че ключовата дума в домейна е особено важен фактор. конкурентите също имат бренд в името на домейна си

пс: според мен няма проблеми основният ти домейн да си е със сериозна търговска марка - иметонафирмата.бг а пък после да си слагаш различни сателити с ключова дума в домейна.
 
От: BRAND domain VS KEYWORD domain

Ако направя ново копие голяма част от кода т.е. структурата + навигацията + продуктире ще съвпадат и това ме притеснява да не се приеме за дублирано съдържание сега или занапред... не се знае Панда 2 какво ще предложи...

Кода и структурата на сайта не би трябвало да влияят, защото ако влияят всички онлайн магазини и блогове, който са с готови системи ще бъдат прецакани. Би трябвало само кънтента да не се дублира :)
 

Горе