com vs bg индексиране

cWeb

New Member
Здравейте!

Теоритично, ако имам два домейна с еднакво име и различно разширение, кой би имал по-голям бонус при търсене от google.bg - "com" или "bg"?

Също така, има ли бонус за по-кратки ключови думи? Пример: ако фразата е "ads network", кой домейн би имал по-голям бонус: "ads.com" или "network.com"?

Мерси!
 
От: com vs bg индексиране

1 > Няма значение . Досега единствено съм останал недоволен от малумните .co домейни, но това е друга тема за разговор.

2> ads-network.com би взел най-много от възможния + за keywords в домейна.
 
От: com vs bg индексиране

Мерси! Що се отнася до (2), все пак има ли значение коя от думите ще се ползва, ако се ползва само едната? Въпросът ми беше по-скоро генерален - има ли значение дължината на ключовата дума.
 
От: com vs bg индексиране

Стига с тези ключови думи в домейна. Това има някакъв смисъл евентуално, ако правите сателитки и искате да извлечете максимума от вложение от няколко долара. По-добре си избери име на домейн, което ще можеш да брандираш с времето. Индексацията не зависи от разширението на домейна, известни трудности съм срещал в първите дни само с .info домейните, докато понатрупат съдържание и авторитет, после са си ОК. Индексацията зависи от много други фактори, но не и от TLD-то.
 
От: com vs bg индексиране

Ако си избрал кл.фраза "ads network" се бориш за нея без значение колко е дълга. Щом има търсене Г ще показва резулатаи. Не разбирам какво общо има дължината на кл.фраза със СЕО!?
Спрямо кое да има значени дължината на фразата? Ако имаш конкуренти те ще се борят за същата фраза, няма как да я pack-нат или expand-нат.
Логиката е такава: СЕО се прави за определени кл.думи/фрази върху определен сайт, а не да се избират кл.думи/фрази и домейни заради СЕО. Как може да направиш втората стъпка преди първата, та да се върнеш на първата за тунинговане????? Нещо тотално сте се сбъркали напоследък тука.

А това за домейните съм го казвал и преди. Гугльо индексира съдържание, а не домейни!
Домейна го продаваш на клиента като бранд, щото хората обичат да са фенове на даден бранд, противно на Гугльо, който обича съдържанието!
 
Последно редактирано:
От: com vs bg индексиране

бе не знам... ама аз купих десетина домейна с желана дума и с по няколко статийки на пресчи... и гогле ги блъска по първите страници, като пъпчив седмокласник злобарки в тоалетната
 
От: com vs bg индексиране

Направо ме изядохте с парцалите :oops:

Всичко което питам е просто теория защото ми е любопитно. Ако избирах име на домейн само според определни ключови думи/фрази, то щеше да е доста грозно.

Може би не обясних добре въпроса си... идеята му беше следната: Ако 2 сайта се борят за "ads network", единият е "ads.com", а другият - "network.com" - кой би получил по-голям +. Има ли значение дължината на думата и позицията й във фразата.

Съжалявам, ако звуча некомпетентно, със сигурност не мога да се нарека експерт на тема SEO.
 
От: com vs bg индексиране

еми по пътя на логиката втория... щото ще му хакнеш отпред едно адс. едикоси...

не че ще има кой знае какво положение в тази ситуация, щото и адс и нетворк са думи за които трябва да се спукаш или от работа от СВИРЕПИ свирки на гугълджии за да изскокнеш на по предни места:)
 
От: com vs bg индексиране

True, просто ги дадох за пример, да звучи по-луксозно :-o
 
От: От: com vs bg индексиране

Ако 2 сайта се борят за "ads network", единият е "ads.com", а другият - "network.com" - кой би получил по-голям +.

В така дадения пример - нито един от двата. На теория, ако в този случай регнеш домейн adsnetwork.com или ads-network.com би имал теоретично по-добър шанс в иделания случай.

Има ли значение дължината на думата и позицията й във фразата.
Ако питаш за дължина на името на домейна, пак няма значение, освен в идеалния случай (long tail searches). Позицията на отделните думи в домейна също няма значение. Масово нещата се определят от контент + линкове, особено второто :)
 
От: От: com vs bg индексиране

Направо ме изядохте с парцалите :oops:

Всичко което питам е просто теория защото ми е любопитно. Ако избирах име на домейн само според определни ключови думи/фрази, то щеше да е доста грозно.

Може би не обясних добре въпроса си... идеята му беше следната: Ако 2 сайта се борят за "ads network", единият е "ads.com", а другият - "network.com" - кой би получил по-голям +. Има ли значение дължината на думата и позицията й във фразата.

Съжалявам, ако звуча некомпетентно, със сигурност не мога да се нарека експерт на тема SEO.

Както казах Г индексира съдържание!
Ако направя сайт за чорапи и го кръстя котка.ком, Г ще ми даде ли + за думата котки?
Ако направя сайт за дебели котки и го кръстя дебели.ком, Г ще ми даде ли + за фразата "дебели котки"? А за "дебели"? А за "котки"?

Когато търся "котки", Гугльо ми изкарва най релевантните резултати за "котки", а не за "дебели котки" и обратно. Думите "ads", "network" и "ads network" нямат нищо общо една със друга! Те са различни и отговарят на различни търсения. И въпреки всичко Г ще ме класира добре по думата "чорапи" със домейн котки.ком, ако съм писал за чорапи, докато чорапи.ком ще остане назад, ако не е писано в него за "чорапи", а за "котки".

Прочети ми мнението няколко пъти и го осмисли. Гарантирам ти че в тези няколко реда се крие голямата загадка наречена "онпейдж СЕО"

Едит: Следващият въпрос който трябва да зададеш е "Как да пиша SEO friendly съдържание?"
 
Последно редактирано:
От: com vs bg индексиране

Абе придава тежест в думата, но малка.
Тия дето казват, че нямало абсолютно никакво значение да си спомнят какво стана с ипотпал и как бяха купили преди това ipotpal.com / Ипотпал.com / и другите 1 keyword домейни преди състезанието за да не може да ги използват след това.

Аз пък предпочитам да се възползвам от тоя бонус, който ми дава домейна и в повечето случаи си слагам keyword в адреса.
 
От: com vs bg индексиране

Тия дето казват, че нямало абсолютно никакво значение да си спомнят какво стана с ипотпал и как бяха купили преди това ipotpal.com / Ипотпал.com / и другите 1 keyword домейни преди състезанието за да не може да ги използват след това.
Да, ама ние сме в България, колега :) Тук нещата по отношение на SEO, както и във всяка друга сфера, са още доста назад. Нишите са много по-малки, конкуренцията в болшенството си - също. Просто тук всичко е преиначено и старите номер все още минават, все по-рядко, но минават. А по времето на ипотпала (мина 1 година вече, тогава Гугъл беше по-широко скроен) и то в БГ ниша, за която нарочно нямаше никакви резултати до преди старта на състезанието, нещата не бих казал, че могат да служат точно за пример :) Това е едно изключение.
 
От: com vs bg индексиране

То е ясно, че повечето алгоритми не са точни за БГ, някои номера наистина минават, ето ви пример:


http://samo.bg/ - хич не е black hat. WP MU

http://freebg.eu/ и туй WP MU

Те такива неща например веднага биха отнесли наказание ако са на en


----


Именно защото нямаше конкуренция, защо трябваше да купят ипотпал.ком и ipotpal.com.
 
Последно редактирано:
От: com vs bg индексиране

Именно защото нямаше конкуренция, защо трябваше да купят ипотпал.ком и ipotpal.com.
Защото в този изолиран случай и самите имена на домейните даваха известно предимство.

Иначе за двата сайта, които си дал за пример, освен, че са бъкани с изходящи линкове (над 100) и продават линкове като за световно от поддомейни. Гугъл може още да не е насъбрал достатъчно доказателства за някое наказание на основния домейн, но линковете опт поддомейните са натоварени с такава отрицателна репутация, че не само не си струват парите, но и човек си рискува сайта, ако плати за линк от тях.
 
От: com vs bg индексиране

Объркал си се :) специално за freebg.eu
виж например - www.hosting.freebg.eu например > е ? първо място по дума "хостинг" . Другите субдомейни също са класирани супер добре в серпа, пък като гледам супер добре са се налинкнали защото са хванали добър PR , почти всички субове и вътрешни страници са с +PR1.
Иначе нямам нищо против собствениците на двата сайта, аз съм ги признал че са супер кадърни, да не се сърдят че ги давам като пример :)
 

Горе