eTaxi.bg - Поръчай такси бързо и лесно!

D.D.

Active Member
Здравейте,
дойде време да обявя и следващия ни проект. eTaxi.bg
В началото на седмицата доставихме оборудване в първите три населени места /София, Добрич и Варна/ и приключихме с регионалните настройки на системата. Имаме готовност и желание да предложим партньорска програма на заинтересовани фирми в цялата страна. Задължително условие е наличието на опит в монтажа на таксиметрови апарати.
И да, всички препоръки, критики и похвали са добре дошли ;)
 
Това rip-off на Максим ли е? Ще обясниш ли с какво сте по-добри? Или просто го играете "легален" вариант на Максим?
 
4.1 Оборудване

- основно оборудване: GPS/GPRS модул се предоставя срещу депозит от 60лв. /шестдесет лева/. При прекратяване на ползването на услугата и връщане на оборудването в експлоатационна годност депозита се възстановява незабавно.

Това за тези, които нямат смартфон ли е? Защо е нужно това, ако може да се оперира през смартфон?
 
Това rip-off на Максим ли е? Ще обясниш ли с какво сте по-добри? Или просто го играете "легален" вариант на Максим?
По-добри да кажа че сме ще е доста нелепо. Сравнение с цитираното приложение не е подходящо. Нито като потребители нито като технология. Приеми, че е различен подход при решаване на задачка.
 
Това за тези, които нямат смартфон ли е? Защо е нужно това, ако може да се оперира през смартфон?
При всичките си предимства смартфоните си имат и известни недостатъци. Особено при позиционирането. Проблемна понякога е видимостта на екрана, неудобството при писане и ограниченията за комуникация между поръчител и изпълнител на поръчката.
 
По-добри да кажа че сме ще е доста нелепо. Сравнение с цитираното приложение не е подходящо. Нито като потребители нито като технология. Приеми, че е различен подход при решаване на задачка.
Ами като го разгледах го виждам така: свързвате таксита с клиенти чрез този APP. Мисля, че имаше такова преди години и Eleven го финансираха. Дали фалира или го продадоха не помня, ама потъна някъде. Предполагам си проверил защо се е стигнало до това? Възможно е и пазарът да не е бил достатъчно зрял към онзи момент, но не мисля, че е само това. А... открих го: https://www.11.me/companies/taxime/details/ Май още е живо. :)

Оттук идват следният въпрос: Таксиметровите компании ОК ли са с това шофьорите, работещи под техния бранд, да са част от това приложение?

И с какво сте по-добри от TaxiMe?
 
До колкото знам, такова решение не е създавано до момента. Относно таксиметровите компании за които питаш нямам никаква идея още. Нещото е факт от дни и вероятно много малко хора знаят. Моите предположения са, че ще има и такива които няма да проявят разбирането, че това е още един инструмент за оптимизиране на работата на водачите. И като коренно различен подход не би трябвало да се разглежда като конкурентно предложение.
 
Погледни TaxiMe и ми кажи с какво сте различни? Според мен - с нищо.
Ако все пак има някаква съществена разлика, поработете над презентацията в сайта, щото не се разбира и не изпъквате с нищо.
 
Погледни TaxiMe и ми кажи с какво сте различни? Според мен - с нищо.
Ако все пак има някаква съществена разлика, поработете над презентацията в сайта, щото не се разбира и не изпъквате с нищо.
Гледам, гледам и..... никаква прилика не виждам. Нито като технология, нито като принцип на работа. Но ще ми бъде много полезно като абсолютно непредубеден да споделиш кои са приликите. Относно презентацията..... е тук признавам, че всяка платена помощ ще ми е полезна. Никога не съм успявал в тази част да изпипам нещата
 
Уау! Това беше неочаквано.
Бих споделил опит с този тип услуги.
Преди, когато дойдоха Убер бях много щастлив, че вече никога повече в живота ми няма да ми се налага да се возя при гнусни бакшиши. След това обаче гадното лоби ги изгони и трябваше пак да се предвижвам с тях. Като цяло не ги използвам толкова често - имам кола, живея на центъра, има много градски около нас. Но така 2/3 пъти на месец ми се налага, когато се прибирам в 4-5 сутринта.
След като стартираха TaxiMe много се изкефих, използвах ги дори преди да имат плащане с карта. Естествено това беше най-големият минус на услугата - писнало ми е да споря за бакшиши. Тук просто се въвежда сумата и накрая му казваш чао и това е.

Най-важното обаче за мен, като клиент, е че има страхотен филтър за добри шофьори. Щом се возя от приложението, то тогава много рядко съм има проблемни шофьори, повечето пъти са супер. Имал съм 1-2 случая, където ми предлагат бързи кредити, шанят с маршрута и т.н., но over all е в пъти по-добре от случайно спрените.
На второ място ми е картовото плащане.
На трето място - когато имам кратка дестинация, съм готов да платя повече, само да ме вземат. Както казах живея на центъра и често имам такива случаи.

Както виждаш никъде не споменах възможността да изпълня следното - пускам приложението, избирам крайна дестинация, някое такси отговаря и идва. Толкова е базова и задължителна тази функционалност, че дори не я споменавам от нужните ми критерии, за да използвам такава услуга. Това е абсолютно задължително. Никога няма да почна да кликам на таксита по картата и да ги набирам един по един, докато намеря някой да ме закара. Така че фокусирайте повече върху тази функционалност.

А отзиви има ли? Такава услуга не може да съществува без оставяне на отзив след всяко пътуване.
Бакшишите с които съм си говорил много се оплакват от 2 основни неща:
Картовите плащания на TaxiMe взимат абсурдно голям % от парите, които по принцип трябва да отидат към таксиджията. Поради тази причина такситата, ми отказват курсове, защото виждат, че съм избрал с карта. Поради тази причина почти не използвам taxiMe, защото рядко си намирам такси.
При taxiMe таксиджиите не виждат маршрута, преди да приемат поръчката. Това много ги дразни, защото така не разбират дали си струва този маршрут. От друга страна обаче е много проблемно, когато имаш къс маршрут - никой не те качва.

пс: Как върви другият продукт с пътната помощ?
пс2: Кои карти използвате? TaxiMe са с гугъл мапс, TaxiStars с open maps. Разбирам използването на безплатните, но не веднъж съм имал проблеми с тях. + това възможността да напиша името на клуба в taxiMe също е голямо удобство (заради Гугъл мапс). Помислете върху това.
 
Уау! Това беше неочаквано.
Бих споделил опит с този тип услуги.
Преди, когато дойдоха Убер бях много щастлив, че вече никога повече в живота ми няма да ми се налага да се возя при гнусни бакшиши. След това обаче гадното лоби ги изгони и трябваше пак да се предвижвам с тях. Като цяло не ги използвам толкова често - имам кола, живея на центъра, има много градски около нас. Но така 2/3 пъти на месец ми се налага, когато се прибирам в 4-5 сутринта.
След като стартираха TaxiMe много се изкефих, използвах ги дори преди да имат плащане с карта. Естествено това беше най-големият минус на услугата - писнало ми е да споря за бакшиши. Тук просто се въвежда сумата и накрая му казваш чао и това е.

Най-важното обаче за мен, като клиент, е че има страхотен филтър за добри шофьори. Щом се возя от приложението, то тогава много рядко съм има проблемни шофьори, повечето пъти са супер. Имал съм 1-2 случая, където ми предлагат бързи кредити, шанят с маршрута и т.н., но over all е в пъти по-добре от случайно спрените.
На второ място ми е картовото плащане.
На трето място - когато имам кратка дестинация, съм готов да платя повече, само да ме вземат. Както казах живея на центъра и често имам такива случаи.

Както виждаш никъде не споменах възможността да изпълня следното - пускам приложението, избирам крайна дестинация, някое такси отговаря и идва. Толкова е базова и задължителна тази функционалност, че дори не я споменавам от нужните ми критерии, за да използвам такава услуга. Това е абсолютно задължително. Никога няма да почна да кликам на таксита по картата и да ги набирам един по един, докато намеря някой да ме закара. Така че фокусирайте повече върху тази функционалност.

А отзиви има ли? Такава услуга не може да съществува без оставяне на отзив след всяко пътуване.
Бакшишите с които съм си говорил много се оплакват от 2 основни неща:
Картовите плащания на TaxiMe взимат абсурдно голям % от парите, които по принцип трябва да отидат към таксиджията. Поради тази причина такситата, ми отказват курсове, защото виждат, че съм избрал с карта. Поради тази причина почти не използвам taxiMe, защото рядко си намирам такси.
При taxiMe таксиджиите не виждат маршрута, преди да приемат поръчката. Това много ги дразни, защото така не разбират дали си струва този маршрут. От друга страна обаче е много проблемно, когато имаш къс маршрут - никой не те качва.

пс: Как върви другият продукт с пътната помощ?
пс2: Кои карти използвате? TaxiMe са с гугъл мапс, TaxiStars с open maps. Разбирам използването на безплатните, но не веднъж съм имал проблеми с тях. + това възможността да напиша името на клуба в taxiMe също е голямо удобство (заради Гугъл мапс). Помислете върху това.
Благодаря за препоръките. Оказва се, че няма към момента концепция която да покрива всички изисквания и предпочитания на страните. Това е просто единия прочит. В някои от приложенията поръчката на клиента се обявява пред кръг от заинтересовани да я изпълнят. Те решават на база на моментната преценка дали да я вземат, откажат или да поискат друга цена. Следват три възможни отговора. Единия е отказ, втория е ще я изпълня, и все по-често срещания трети е, че мога да я изпълня но на по-висока цена. И това не означава, че таксиметровия водач е алчен. Просто разстоянието до клиента е голямо а последващия платен курс е кратък. Като сложим и фиксираната такса за приложението то нещата отиват на загуба. Но пък и през приложението никак не става да обясниш, че закъсняваш за летище или имаш спешна нужда да стигнеш до медицинско заведение. Та избирането от картата на най-близък автомобил решава част от задачката. Надали има някой, който да не се е нагледал на минаващи покрай него автомобили от други компании, докато си чака този, който е поръчал. Възможността да споделиш нуждата и да договориш условия решава друга част. Избора на автомобил с POS дори не е такава драма. Просто условията които договаряме за водачите са много по-леки при тези плащания. По отношение на картите при нас няма толкова силна зависимост и освен това клиента вижда през цялото време автомобила и има директна връзка през телефона си. Като цяло предполагам, че ще се възприеме от доста водачи като удобен и евтин инструмент за решаване на логистичните им задачки.

Относно проекта с пътните помощи Закъсах.бг постигнахме национално покритие. В момента се обсъждат промени в нормативна база и не е съвсем ясно кои автомобили от сега регистрираните като Пътна помощ ще могат да продължат да работят. А и ние наложихме строги ограничения, които не позволиха на много от желаещите да се регистрират. Скоро и там ще има новини.
 
Благодаря за препоръките. Оказва се, че няма към момента концепция която да покрива всички изисквания и предпочитания на страните. Това е просто единия прочит. В някои от приложенията поръчката на клиента се обявява пред кръг от заинтересовани да я изпълнят. Те решават на база на моментната преценка дали да я вземат, откажат или да поискат друга цена. Следват три възможни отговора. Единия е отказ, втория е ще я изпълня, и все по-често срещания трети е, че мога да я изпълня но на по-висока цена. И това не означава, че таксиметровия водач е алчен. Просто разстоянието до клиента е голямо а последващия платен курс е кратък. Като сложим и фиксираната такса за приложението то нещата отиват на загуба. Но пък и през приложението никак не става да обясниш, че закъсняваш за летище или имаш спешна нужда да стигнеш до медицинско заведение. Та избирането от картата на най-близък автомобил решава част от задачката. Надали има някой, който да не се е нагледал на минаващи покрай него автомобили от други компании, докато си чака този, който е поръчал. Възможността да споделиш нуждата и да договориш условия решава друга част. Избора на автомобил с POS дори не е такава драма. Просто условията които договаряме за водачите са много по-леки при тези плащания. По отношение на картите при нас няма толкова силна зависимост и освен това клиента вижда през цялото време автомобила и има директна връзка през телефона си. Като цяло предполагам, че ще се възприеме от доста водачи като удобен и евтин инструмент за решаване на логистичните им задачки.

Относно проекта с пътните помощи Закъсах.бг постигнахме национално покритие. В момента се обсъждат промени в нормативна база и не е съвсем ясно кои автомобили от сега регистрираните като Пътна помощ ще могат да продължат да работят. А и ние наложихме строги ограничения, които не позволиха на много от желаещите да се регистрират. Скоро и там ще има новини.
Да, разбрах.
А не мислиш ли че така се фокусирате върху решаването на много малък проблем?
Разбирам че търсите собствена ниша и разграничение от другите, но просто не си представям ситуацията в която сме се събрали вкъщи и аз започвам да търся по картата таксита и да им звъня, за да ни закарат до някой клуб. По скоро си пускам крайната локация и цъкам Търси, при което продължавам да си говоря с другите на масата. След което някой ни взима поръчката, имаме 5 минути, започваме да се оправяме и като отидем долу таксито е вече там. Не си нарушавам спокойствието по никакъв начин.
Освен това пак имаш възможност да комуникираш със шофьора след като е приел поръчката ти - и в двете приложения можеш да му се обадиш или да му пишеш.
А в случай че имаш по-специални изисквания, това може да се направи, като при началото на търсенето ги опишеш в свободен текст. Така такситата ще виждат твоята поръчка и текста към нея.

И това не означава, че таксиметровия водач е алчен. Просто разстоянието до клиента е голямо а последващия платен курс е кратък
Това си е един вид естествен филтър. Ако искам да пътувам от центъра до Люлин, а има такси в Младост, няма смисъл да се мъчим и двамата с него. По-добре да си намеря някой, който е в района.
При нас имахме почти същия казус, макар и в друга ниша. Решението беше да дадем възможност на такситата (в този случай) да обявят цена, изпращайки своята оферта. След това търсещият преглежда офертите и си избира някоя. Естествено това не е приложимо тук, след като целта е да си намериш бързо превоз.
Но пък така или иначе когато някое такси приеме поръчката, клиента трябва да потвърди, че иска това такси. В този момент таксито може да обяви по-високата си цена. Така клиента ще разбере колко приблизително ще му струва курса и в случай, че е твърде много, просто ще откаже таксито и ще продължи търсенето на друго.

Като цяло предполагам, че ще се възприеме от доста водачи като удобен и евтин инструмент за решаване на логистичните им задачки.
А ще се приеме ли от клиенти, които си търсят превоз?

Всъщност дори да звънна в централата и да си поръчам такси е по-удобно, отколкото да звъня на такситата едно по едно.
Помислете повече върху тази част, защото е абсолютен deal breaker да говоря с такситата едно по едно, докато си намеря някой.
 
Определено приемам споделеното за адекватно в конкретно описаните ситуации. Това донякъде е продиктувано от навици, разбирания и предпочитания. Ще опитам накратко да прецизирам въпросите.
1. Двупосочната комуникация в цитираните приложения е възможна частично след приемането на поръчката. Предхожда я неприятния за някои процес на писане или уточняване на адрес през картата.
2. Изпращането на ценови оферти от такситата е меко казано...... не регламентирано към момента. Дори и технологично е невъзможно да се заложи в таксиметровия апарат. Надявам се, и в тази част законодателството ни да претърпи промени по примера на други европейски страни.
3. "Така клиента ще разбере колко приблизително ще му струва курса и в случай, че е твърде много, просто ще откаже таксито и ще продължи търсенето на друго. "- И тук клиентите на са на едно мнение. На някои им е забавен този процес и често дори се гъбаркат с такситата.
4. Разликите с позвъняването в централата и директно на най-близкото такси са в следното:
- Централата разполага само с нейните си автомобили.
- Повечето централи не виждат в реално време къде са техните автомобили.
- Централата обявява адреса на клиента и разчита, че някой водач ще пожелае да изпълни тази поръчка и то при положение, че водача дори не знае за къде е поръчката и в много от случаите предпочита да не се загуби реда на стоянката.
- Често в предполагаемото време за намирането на такси следват отговори от рода на: "В момента нямаме свободни автомобили".
- Много от водачите се дразнят от несъвършенствата и шума на радиостанциите. Често са "изпреварени" не от колега който е най-близо а от колега който най-бързо се е обадил.
- В много от водачите има съмнения относно това дали всички поръчки се подават коректно от диспечерите или някои "по-апетитни" отиват към избрани автомобили.
Просто липсата на съвършено решение предизвиква нуждата от комбинации от такива според мен.
 
Разгледай си дайта
Днес явно не ми е ден!
Със сигурност имаш предвид нещо важно и полезно за мен ама аз пак не мога да се усетя. Не искам да досаждам, но ако отделиш минутка за да ме ориентираш, ще съм много благодарен
 
:hankey:
 
Последно редактирано:
:hankey:
 
Последно редактирано:

Горе