Facebook започва борба с click-baiting-а

VMiloykov

Well-Known Member
Наскоро Facebook обяви плановете да премахва click-baiting постовете, което бе посрещнато с одобрение от мнозина, но как точно ще го прави?

Преди да ви въведем в начина, по който хората на Марк Зукърбърг ще премахват досадните постове от рода на "OMG LOOK AT THIS AMAZING KITTY!!!", е добре да разясним какво точно е click-baiting (от англ.: baiting - разг. подлъгвам някого да направи нещо, зарибявам). Това е практиката на някои потребители на Мрежата да накарат други да кликат върху заглавие, картинка или съдържание, експлоатирайки любопитството им чрез представянето на пиперлива снимка или провокативен текст. Практиката, разбира се използва от медиите също, където заглавия започващи с "ЕКСКЛУЗИВНО!" и "САМО ТУК!" незнайно защо привличат множество посещения.

Освен от хора, които искат да привлекат внимание, тази практика е широко използвана от спамери и онлайн мошеници, които разчитат на вроденото любопитство на хората и тяхното невнимание към възможна опасност. Дали ви предлагат да видите гола снимка на Риана, последните разкрития около полет MH370 на малайзийските авиолинии или неприлично видео с Кристиано Роналдо, престъпниците знаят, че все някой ще се "върже". В следствие на измамата може да попаднете на една от хилядите безсмислени анкети, но може и да попаднете на страница, на която е разположен вредоносен код. Предвид ред особености, социалните мрежи, и още повече Facebook е идеалното място за хвърляне на въдицата на click-baiting-а.

Подобни заглавия често биват автоматично качвани в горните позиции на новинарските фийдове на потребителите на Facebook - нещо, което е досадно за мнозина. Причината за това е, че те получават голям брой кликания - независимо реални или нереални са те. Как ще се справят от Facebook с преценката на кой пост е click-baiting и кой не е?

Социалната мрежа ще следи поведението на посетилия връзката след самото кликане - ако той се е задържал на външното за социалната мрежа съдържание, то тогава системата ще преценява, че не става дума за click-baiting. Този тип постове принципно не привличат към смислено съдържание, което може да ви отнеме време, за да го прочетете. Ако потребителят се върне бързо на страниците на социалната мрежа, то ще бъде счетено, че въпросния линк, на който е кликнато е click-baiting. Освен това иновативната система ще следи колко пъти е споделян, харесван и коментирано въпросния линк.

Освен това, мрежата прави сериозна промяна по отношение на споделяните връзки в снимки и тези представяни в линков формат.

"Открихме, че хората предпочитат да кликат на връзки, които са показани в линков формат (който се появява, когато поставяте линк докато създавате публикацията си), отколкото връзки скрити в изображения. Линковият формат обикновено представя допълнителна информация, свързана с връзката, която бива споделяна, като да речем началото на статия, което е улеснение за човек да реши иска ли или не да продължи нататък, кликайки върху линка. Това е и улеснение за потребителите на мобилни устройства, чиито екрани на устройствата са по-малки", обясняват Калид Ел-Арини и Джойс Танг на страниците на блога на Facebook.

Ако първата новина е важна за всички потребители на социалната мрежа и означава, че все по-малко хора ще стават жертва на click-baiting измама, то втората звучи добре и за потребителите на мобилни устройства и за хората занимаващи се с мрежов маркетинг и промотиране на съдържание на страниците на най-голямата социална мрежа в Интернет.


https://www.kaldata.com/IT-Новини/Facebook-започва-борба-с-click-baiting-а-92887.html
 
От: Facebook започва борба с click-baiting-а

Време беше.. Не знам защо им отне толкова дълго докато решат да ги ограничат. Хубаво е, че махнаха и задължителното харесване на страница, преди да прочетеш новина.
 

Горе