nikem-bg.net скам и нелегални практики? - търся съвет

ExTended

Active Member
Здравейте,

Имам си проблеми с въпросния онлайн магазин от около седмица. Закупих през фирма стоки за малко над 2 100лв. - нова компютърна конфигурация. Един от компоненти - хард диск, го получих в неработещо и окаяно състояние. Под неработещо имам предвид, че още същия ден при сглобяването на другите части стана ясно, че хард диска не работи, в новата или която и да е стара машина. Самият хард-диск не го получих в кашонче, добре опакован и защитен от елементите/удари/търкаляне и т.н. а в една найлонова кесийка за бонбончета, в която мен лично би ме било срам да опаковам чифт чорапи, а какво остава за продукт струващ близо 250лв.

Свързах се с прехваления онлайн магазин още същия ден да им кажа какво е положението и че ще им връщам хард диска и ще си искам парите, за да мога да си взема такъв от друг търговец, който няма да ми прати неработещ хард-диск опакован в пликче за бонбони. И се почна едно въртене и сукане - ксерокопие от бележка за плащане, ксерокопие от гаранционна карта, писмено обяснение защо го връщам и тем подобни небивалици, и бях приятелски предупреден, че най-вероятно нямали да ми върнат цялата сума, защото политиката на магазина била да удържат 20% ако продукта не е в търговски вид. Това още преди да са си получили неработещия хард-диск и да са видели дали е в търговски вид. Казах им, че ще им го опаковам точно както съм го получил - в пликчето от бонбони, което и направих, и тъй като съм добър човек го сложиш в кашонче с предпазни материали за обратния път, защото аз за разлика от тях имам уважение към парите и продуктите, които се купуват с тях.

Продукта пристигна благополучно при тях вчера - петък, точно седмица след като го получих. Обаждам им се по телефона вечерта да попитам защо не са ми звъннали да ми кажат кога ще си получа парите - хората от сервиза трябвало да огледат продукта и щели да ми върнат отговор някога си, евентуално понеделник. А съм им пратил изрично и писмено искане да си прибират неработещата стока, в търговския вид в който са ми я пратили, и да си ми връщат парите.

И аз продавам неща, не само в България, с паричките от тях съм взел това нещо струващо 2 100лв. така че горе-долу си имам идея какви права имат купувачите от онлайн магазини - горе-долу всякакви и всички, особено в първите 14 дни и особено ако си им пратил продукт, който не работи. Аз в такива случаи имам практика винаги да връщам 100% от сумата no questions asked. Също връщам 100% от сумата на някой като не му стане тениска, като не му хареса продукт, като нещо е леко одраскано и тем подобни небивалици, които се случват понякога. Не карам хората да чакат да минават нещата през сервиз, през частен детектив и т.н.

Аз ли съм най-големия балама да си мисля, че са длъжни да ми изплатят 100% от платената сума без ситно написани шрифтове, удръжки, забавяния, нахално поведение по телефона тип "Нали ни даде парите вече, сега си го на*укай"?

С две думи - къде свършват моите права и почват техните? Знам че някои политики зависят от типа продукти, които се продават/купуват, други от TOS на сайта, но доколкото съм наясно до един определен момент законите на страната и ЕС определят нещата и определени ситуации не са отворени за интерпретации от фирми, които пращат калпава стока и след това се държат все едно са ти направили услуга.

Понеделник ще се свържа с тях и най-вероятно ще запиша разговора. Какви са ми неприкосновените права и какви са техните права да извъртят нещата в тяхна полза?

Всичко написано горе е 100% както съм го описал, не съм извъртал нещата за да направя ситуацията да изглежда по-зле за тях, така че мога в рамките на разумното да докажа истинността на горните събития пред каквито органи/организации ми се наложи да мина, за да си получа парите обратно. Аз 250лв. за подаряване определено нямам.
 
Последно редактирано:
  • Haha
Реакции: Sky
Това, че продаваш гащи и тениски за по 5 лева не те прави търговец, къде се сравняваш с тях?
Преди да изпишеш тоя роман не се ли сети да прочетеш малко по темата. че да не се излагаш? Особенно, че това не е потребителски форум, във калдата и бг мама може да мине темата. Пробвай.
 
Не знам на кой си баджанак там, но ти предлагам да си вземеш нулевото възпитание и да си го носиш на село, където му е мястото.

С тях не бих и искал да се сравнявам, защото от мой магазин няма да намериш един човек, на който да не му е отговорено учтиво и да му е разрешен проблема своевременно - ние нормалните търговци, които не печелим от измами, така правим.
 
Темата ще си стои, докато проблема не се разреши, а дори и след това.

Хората имат право да знаят от кого какво купуват, особено когато говорим за харчене на четири-цифрени суми към измамници.

ЕС за това е създал тези правила - да пазят купувачите от хора на които им липсва и най-базисния морален компас. Кажи там на братовчед ти или с който си свързан в магазина, че темата ще се ъпдейтва редовно с развръзките по случая. :)

Преди съм се свързвал успешно и с Комисията за защита на конкуренцията, мисля че ще се заинтересоват как Никем поддържат по-ниски цени от другите онлайн магазини за компоненти като пробутват развалени части и не връщат парите на хората след това.
 
  • Sad
Реакции: Sky
Ти не си наред бе човек, това не е тема за тоя форум.
Тва не е ПОТРЕБИТЕЛСКИ ФОРУМ, още по-малко раздела в който е темата. В Калдата, мамите може да ти обърнат внимание.

Подобна тема мястото и е в коша, там пиши колкото си искаш.
 
Жалко че от Никем не са осъзнали, че законите не ги определят те, нито пък тяхната поглога във форума определя какво е форума и какво не. :)
 
Sky, много злоба, човече. Постовете ти набъбват всеки ден, а ползи от тях - не се виждат. По едно време се чудех защо така те нападат, ама явно има причина.

По темата. Цитати от сайта на КЗП:
Без проява на несъответствие потребителите могат да се откажат от сделката в срок от 14 дни само ако са я сключили от разстояние. Това са възможностите за отказ от покупка, предвидени в Закона за защита на потребителите, който е хармонизиран с европейското законодателство в тази област.

Връщане на стока с аргумент, че не допада на потребителя, не е правилен размер или подходящ цвят и пр. не е предвидено в закона, освен в случаите, когато сделката е сключена от разстояние или извън търговски обект.

..., обаче:

Връщането на закупена от традиционен магазин стока без дефект или след изтичане на 14-дневния срок при сделките от разстояние и извън търговски обект е въпрос единствено на добра търговска практика от страна на конкретния икономически оператор и не е нормативно уредено.
 
Ти па си намерил кой да слушаш.

Като отворих сайта на тия убавци и прочетох: "Добър ден, добре дошли в обновената страница на Никем Нет" получих световъртеж.

Само като прочетеш Общите условия и Условия на гаранцията... пиленцето в главата крещи "ХИКСАААА"

ВНИМАНИЕ! Внимателно прочетете Общите условия, преди да използвате този уеб сайт. Ако използвате уеб сайтa се счита, че приемате и сте съгласни с посочените Общи условия. Ако НЕ ПРИЕМАТЕ тези условия, моля НЕ ползвайте уеб сайта!
(някъв наглярски тон)

КЗП и да го духат.
 
Е как намери точно от тоя фалшив сайт д поръчаш!???? На фона на толкова доказани онлайн магазини .... от тук може да пазарува само онази "шваба" новпс
 
При положение, че покупката е направена през юридическо лице КЗП не работи.
 
Това, че продаваш гащи и тениски за по 5 лева не те прави търговец, къде се сравняваш с тях?
Преди да изпишеш тоя роман не се ли сети да прочетеш малко по темата. че да не се излагаш? Особенно, че това не е потребителски форум, във калдата и бг мама може да мине темата. Пробвай.

Здравейте, @Sky, @ReminD , има вариант да са един и същи човек, но и двамата са малки, като цяло никой не работи с тях от форума, и двамата имат психически проблеми, не им забелязвай, просто игнор.

За темата: Направи запитване, след това КЗП, не се притеснявай, сигурно не си само ти. Другото което е че, не знам как си поръчал от такъв магазин :)

Поздрави,
Станимир И
 
userca тука видя, че не минава номера и почна във фейсбук да ги лъже
Screenshot from 2019-12-22 09-23-16.png
Здравейте, @Sky, @ReminD , има вариант да са един и същи човек, но и двамата са малки, като цяло никой не работи с тях от форума, и двамата имат психически проблеми, не им забелязвай, просто игнор.

За темата: Направи запитване, след това КЗП, не се притеснявай, сигурно не си само ти. Другото което е че, не знам как си поръчал от такъв магазин :)

Поздрави,
Станимир И
Стоене, язък ти за приказките, че много ги разбираш.
За какво да се хванат от КЗП? Че е получил добре опакован продукт, че го е мъчил на холната маса някой самоук инженер или?
 
Хах как му се връзват на тоя шизофреник o_O

... правил магазини с 3 милиона продукти, ... ахахаха... почти нави човека да си сложи ERP вместо уеб магазин :D

Досега ме дразнеше ама почвам да му се възхищавам и да му бия лайкове :love:
 
userca тука видя, че не минава номера и почна във фейсбук да ги лъже
Виж файлът 18337

Стоене, язък ти за приказките, че много ги разбираш.
За какво да се хванат от КЗП? Че е получил добре опакован продукт, че го е мъчил на холната маса някой самоук инженер или?

Здравей, нещо си се объркал, много здраво :D

Поздрави,
Станимир
 
Здравей, нещо си се объркал, много здраво :D

Поздрави,
Станимир
Сигурно се е объркал и има двама станимировци дето пишат по един и същи темплейт...
 

Горе