SEO или Бранд?

До сега си мислих, че Сеото ми е най - важно за моя електронен магазин, но тези дни чета основно как се изгражда бранд. Като се замисля не е ли по важно да вложиш пари и усилия да изградиш на първо място бранд и хората сами ще напишат твоето име и ще те намерят. Според вас как със собствени усилия се започва да се изгражда бранд? Предполагам,че трябва да се водят ръка за ръка, но това се случва на големи фирми с голям бюджет. А при малките които се опитват от малко да направят нещо на кое трябва да наблегнат?
И според вас името detski-market може ли да бъде име на бранд?
 
Последно редактирано:
От: SEO или Бранд?

Преди малко време говорих с директора на едни от лидерите в бранша за изработка на сайтове - Стеник.
Според него вече СЕО - то няма чак такова значение, както преди години.
Аз лично мисля, че трябва да изградиш бранд.
Всеми си избери име, виж например BENETTON, не се казват Hubavi drehi.....тук и колегите ще изкажат своето мнение, но аз така с мисля.
 
От: SEO или Бранд?

По някога е доста объркващо, когато различни хора говорят за разни неща и споменават думата бранд. Когато се има предвид за пред гугъл бранд то се има предвид, от измежду няколко подобни думи кое точно е бранда. Когато се говори за маркетинг се има предвид точно бранд, както си го разбрала ти. В началото ми беше доста объркано докато разбера кой за какъв бранд говори. Ако ще изграждаш бранд за пред гугъл то той може да се казва детски магазин като домейн, но да се смята за бранд при мъжки тениски (примера нарочно е такъв, ясно е че никои няма да оптимизира за мъжки тениски на домейн детски магазин) и ще се показва на първо място, ако е изявен бранд разбира се.

Къде е уловката, ако ще изграждаш бранд за пред търсачките е хубаво брандовото име да е съдържа някаква ключова дума или да е нещо свързано с бизнеса или услугата и така ще бъде намиран по - лесно и ще получава по - качествен трафик.

Но когато говорим за изграждане на бранд в смисъла в който го разбираш ти, то тогава нещата са много различни. Правилно е че го разграничаваш от СЕО-то и аз го разграничавам, въпреки, че някои го смятат за част. Когато налагаш дадено име и му придаваш важност, както примерно е бранда nike, то той се свърза с много реклами, популярни спортисти и т.н. и самия бранд продава и всички свързано с него се продава по успешно, от колкото ако не е свързано с него, то в този смисъл на бранд е глупаво да използваш detski-market за такава цел, трябва да бъде нещо запомнящо се, някакво име нещо лесничко, което не да бъде асоциирано с това което продава, ами това което се продава да бъде асоциирано с бранда. В този смисъл за онлайн магазин няма нужда да се изгражда такъв бранд, за онлайн магазин трябва да се изгради компанийност, тоест компания, която стои зад определения онлайн магазин, която компания е бранда и тя да се развива, а магазина само да печели лаврите.

Развиването на бранд в смисъла в който го визираш става много трудно. Свързано е с големи инвестии, просто друг начин няма. Две основни неща са важни в изграждането на един бранд, те са да се запомни името и да се спечели доверието на потребителите, тоест, когато някои кажеш nike всички знаем, че са качествени, скъпи, но си струват парите. За тази цел основно се използва масирана реклама и вече познати лица и комапании, който да изкажат благодарност или да призоват своите почитатели и фенове да се доверят.

@Ivajlo Angelov
Аве пич що говориш глупости? Кажи с кой от стеник си говорил и го е казал това???? Все едно да си говорил със собственика на марцедес и той да ти каже, абе нашите коли не струват, купи си порше!!! Осъзнаваш ли въобще какви глупости пишеш, ама абсолютни! 25 милиарда долара годишно се губят от бюджета на гугъл, заради SEO-то. Бог знае още колко пари се дават за другите търсачки, това според теб замиращ бизнес ли е?

Кажи с кой директор си говорил, да се посмеем? Помни, че има голяма вероятност и той да се включи в темата, щото форума е популярен!

Стеник е един прекрасен пример за бранд и за това за което говоря. Те правят онлайн магазини основно, но техния бранд не е онлайн магазини, в случая сайта им е името на бранда, което е перфектната комбинация, но основната структура при изграждането на бранда стеник е:

1 - Лицата стоящи зад бранда. (Много е важно за потребителя кой реално е стеник или кои. Независимо, че реално програмиста пинко розовата наптера ще седне да прави сайта, всички поръчвайки сайт си мислят за популярните лица на който гласуват "доверие" в случая с кавички :D)
2 - Популярните брандове (Това са сайтовете, който са правили. Щом те са правили сайтовете, тези сайтове се развиват и вече знаем кой ги прави, въпреки че не той ги прави, защо и ние да не си направим там сайт, явно си струва)

Ето как те изграждат бранда си или поне това, което на мен ми е направило впечатление. Въпреки че са ми трън в задника и ми се ще да си намеря нещочко за което да ги оплюя уж "градивно", нямам друг избор в случая да кажа че са големи професионалисти и наситина има какво да се научи от тях, точно поради тази причина давам и тях за пример.
 
Последно редактирано:
От: SEO или Бранд?

И двете са важни... колкото и силен бранд да си не могат да те свържат с всичко което предлагаш. И когато някой е крайно неориентиран пише какво търси.
Когато си силен бранд доста са писали за теб и на практика излизаш добре и в google. Но то не излязло по-евтино. И определено едното е било в следствение на другото.
Ако имаш бюджет развивай и двете за да обхванеш и двата типа потребители... Ако нямаш парички както си споменала в началото наблягай на SEO защото бранд с малко пари не се прави. Докато за SEO мисля, че е по-постижимо в зависимост от нишата. Така понеже ще хванеш тези заблудените пък дори и да са по-малко. Но пръснеш ли 200 лв. месечен бюджет и за двете... ще си на земята.

Нека ме поправят гурутата във форума, ако смятат, че те заблуждавам.
 
От: От: SEO или Бранд?

По някога е доста объркващо, когато различни хора говорят за разни неща и споменават думата бранд. Когато се има предвид за пред гугъл бранд то се има предвид, от измежду няколко подобни думи кое точно е бранда. Когато се говори за маркетинг се има предвид точно бранд, както си го разбрала ти. В началото ми беше доста объркано докато разбера кой за какъв бранд говори. Ако ще изграждаш бранд за пред гугъл то той може да се казва детски магазин като домейн, но да се смята за бранд при мъжки тениски (примера нарочно е такъв, ясно е че никои няма да оптимизира за мъжки тениски на домейн детски магазин) и ще се показва на първо място, ако е изявен бранд разбира се.

Къде е уловката, ако ще изграждаш бранд за пред търсачките е хубаво брандовото име да е съдържа някаква ключова дума или да е нещо свързано с бизнеса или услугата и така ще бъде намиран по - лесно и ще получава по - качествен трафик.

Но когато говорим за изграждане на бранд в смисъла в който го разбираш ти, то тогава нещата са много различни. Правилно е че го разграничаваш от СЕО-то и аз го разграничавам, въпреки, че някои го смятат за част. Когато налагаш дадено име и му придаваш важност, както примерно е бранда nike, то той се свърза с много реклами, популярни спортисти и т.н. и самия бранд продава и всички свързано с него се продава по успешно, от колкото ако не е свързано с него, то в този смисъл на бранд е глупаво да използваш detski-market за такава цел, трябва да бъде нещо запомнящо се, някакво име нещо лесничко, което не да бъде асоциирано с това което продава, ами това което се продава да бъде асоциирано с бранда. В този смисъл за онлайн магазин няма нужда да се изгражда такъв бранд, за онлайн магазин трябва да се изгради компанийност, тоест компания, която стои зад определения онлайн магазин, която компания е бранда и тя да се развива, а магазина само да печели лаврите.

Развиването на бранд в смисъла в който го визираш става много трудно. Свързано е с големи инвестии, просто друг начин няма. Две основни неща са важни в изграждането на един бранд, те са да се запомни името и да се спечели доверието на потребителите, тоест, когато някои кажеш nike всички знаем, че са качествени, скъпи, но си струват парите. За тази цел основно се използва масирана реклама и вече познати лица и комапании, който да изкажат благодарност или да призоват своите почитатели и фенове да се доверят.

@Ivajlo Angelov
Аве пич що говориш глупости? Кажи с кой от стеник си говорил и го е казал това???? Все едно да си говорил със собственика на марцедес и той да ти каже, абе нашите коли не струват, купи си порше!!! Осъзнаваш ли въобще какви глупости пишеш, ама абсолютни! 25 милиарда долара годишно се губят от бюджета на гугъл, заради SEO-то. Бог знае още колко пари се дават за другите търсачки, това според теб замиращ бизнес ли е?

Кажи с кой директор си говорил, да се посмеем? Помни, че има голяма вероятност и той да се включи в темата, щото форума е популярен!

Стеник е един прекрасен пример за бранд и за това за което говоря. Те правят онлайн магазини основно, но техния бранд не е онлайн магазини, в случая сайта им е името на бранда, което е перфектната комбинация, но основната структура при изграждането на бранда стеник е:

1 - Лицата стоящи зад бранда. (Много е важно за потребителя кой реално е стеник или кои. Независимо, че реално програмиста пинко розовата наптера ще седне да прави сайта, всички поръчвайки сайт си мислят за популярните лица на който гласуват "доверие" в случая с кавички :D)
2 - Популярните брандове (Това са сайтовете, който са правили. Щом те са правили сайтовете, тези сайтове се развиват и вече знаем кой ги прави, въпреки че не той ги прави, защо и ние да не си направим там сайт, явно си струва)

Ето как те изграждат бранда си или поне това, което на мен ми е направило впечатление. Въпреки че са ми трън в задника и ми се ще да си намеря нещочко за което да ги оплюя уж "градивно", нямам друг избор в случая да кажа че са големи професионалисти и наситина има какво да се научи от тях, точно поради тази причина давам и тях за пример.

Хаховец,
Това нещо съм го казал, точно защото са бранд. Че защо да лъжа? Това го казах, за да помогна, а не да става една клюкарска тема със спорове до безкрай, както една друга...
Това не са мои думи или измишльотини, човека си каза, че СЕО - то изобщо няма същата клюкова роля, както преди години! И сега дайте тук, защото някой е казал нещо да го оплюем, защото си има собствено мнение! Ама айде престанете да си мислите, че знаете повече от брандовете, защо просто не е така.
Ти от колко години се занимаваш със СЕО, че да изказваш мнение? Ти колко сайта направи? Ти колко сайтове на първа страница изкара и как?
Отговори си на тези въпроси и тогава реши на кого трябва да се смееш.

А иначе към създателя: Принципно бранда е много важен за мен ( СЕО- то вече няма да коментирам), просто защото не съм видял сайт, който без бранд да става толкова известен....по каквито и класации да го гледаш.
 
От: SEO или Бранд?

Следите ли Кобилкина? Можем само да се учим от нея.. Доста бързо стана бранд!

преди да участва всеки четвъртък в шоуто на слави преди 2-3 години ..... ако кажеше на някои за нея , той ще те пита - коя беше тя?
 
От: SEO или Бранд?

С участията си при Слави е започнала... но сега вече всеки в България й познава името. Следя я от известно време и определено може да полусжи за пример отностно маркетинга, който прави в Интернет. Сама постигна 100К фена, а доста малко хора могат да се похвалят с това.
 
От: От: SEO или Бранд?

Хаховец,
Това нещо съм го казал, точно защото са бранд. Че защо да лъжа? Това го казах, за да помогна, а не да става една клюкарска тема със спорове до безкрай, както една друга...
Това не са мои думи или измишльотини, човека си каза, че СЕО - то изобщо няма същата клюкова роля, както преди години! И сега дайте тук, защото някой е казал нещо да го оплюем, защото си има собствено мнение! Ама айде престанете да си мислите, че знаете повече от брандовете, защо просто не е така.
Ти от колко години се занимаваш със СЕО, че да изказваш мнение? Ти колко сайта направи? Ти колко сайтове на първа страница изкара и как?
Отговори си на тези въпроси и тогава реши на кого трябва да се смееш.

А иначе към създателя: Принципно бранда е много важен за мен ( СЕО- то вече няма да коментирам), просто защото не съм видял сайт, който без бранд да става толкова известен....по каквито и класации да го гледаш.

Пич ти до преди няколко дена пускаше тема след тема с измислено задание за сайт и не правеше разлика между основни неща, изписаха 100 страници да ти обясняват колко невеж си и ти самия каза че си хал хабер (мога да те цитирам)! Сега стоиш и ми обясняваш за брандове и SEO, че даже цитираш директори от стеник, че даже заставаш зад думите им, който повтарям си си измислил сам и такъв разговор никога не се е състоял ГАРАНТИРАМ!

В този форум пишат различни хора с разлини умения, доста потребители тук въпреки, че имам не повече от 30 силни мнения ми се довериха и така да се кажа им стана ясно какви са моите умения и на какво ниво са. Има много теми тук, който ги чета и нищо не разбирам и затова не пиша, дори и не питам, щото ме срам че ще задам глупав въпрос. Последната тема на за подобрението на хостинга на coolicehost я гледах като писаха на чужд език и ми е супер любопитно да разбера повече за това, но не пиша, първо щото мнението ми няма да има никаква тежест, второ рискувам да се изложа, ти @Ivajlo Angelov, барабар с още няколко потребителя, пишеш изцяло некомпетентни постове, без да имаш грам знания и това си личи от всякъде! После като ви кажа истината в очите, започвате да пишете отрицателни репутации с обидни думи в тях, обидни съобщения ми пращате, някои по умни от вас са си направили труда да ме изнамерят и в социалните мрежи и там продължавате да ми пишете разни глупости, трети пък ме спрягате за разни измислени герои както примерно е @uphero си мисли че съм си някакъв Стоян, що не се стегнете и не започнете да пишете стойностно, все ще има къде да пишете и все ще има с какво да помогнете, иначе само пречите!

@3des
Относно Кобилкина :) Това е адски неуместен пример в този случай. Тука не говорим как да придобиеш популярност и да станеш известен. Кобилкина минава за популярна личност да, но никои не я свързва с нещо сериозно и с някакъв ефект. С какво се занимава тя? Прави интимния живот на двойките по - добър и разнообразен, но никои не я свързва с това и ако имаш семеен проблем, то последно към нея ще се обърнеш. Има си причина това. Аз имах чества да бъда част от ПР екипа на Людмила Емилова и бях деен участник в изграждането и на имиджа преди доооооооооооооооста години. Тогава бях един никои и нищо не разбирах, но така да се каже бях сред хора и станах човек, там видях доста интересни трикове и похвати. Въпреки че д-р Емилова не е такъв фурор в социалните мрежи и по телевизията вече, то всеки който има нужда да отслабне или да се прочисти или всички свързано със здравословното хранене то той се сеща за нея. Знае че тя може да помогне, което не е напълно така, но това е друга тема... та тя е спечелила вече доверието и се знае какво може и какво прави. Ето това е бранд, хората да знаят за какво да се обърнат към теб и кой си ти! Никои не свързва центровете, курсовете и програмите който тя води с нея, самите тези центрове и програми са свързани с нея, ако утре някои по - добър в занаята от нея почне да ги ръководи, то няма да има нейния успех, докато не стане бранд. Слави от друга страна е бранд и може би след мултигруп и вис е третия супер успешен и популярен бранд в България, който се използва много умело до ден днешен. Надявам се успях да обясня разликата между Кобилкина и д-р Емилова.
 
Последно редактирано:
От: SEO или Бранд?

СЕО-то в стария му вид го няма отдавна. СЕО в стария му вид в момента се нарича уеб спам. Модерното СЕО е в контекста на интернет маркетинга като микс, така че, да, може да го гледаш като изграждане на бранд. Вече всичко е въпрос на съдържание, авторитет и начини на разпространение.
 
От: SEO или Бранд?

Не трябва да се фокусираш въобще към СЕО. Голяма загуба не време и ресурси.
 
От: SEO или Бранд?

Според мен за една стартираща компания по-важно е да се започне със SEO. И причината е, че за да изградиш вдъхваща доверие марка (бранд), първо трябва да имаш един базисен набор от клиенти, пред които да се докажеш, а за да "стигнеш" до тези клиенти, бизнеса ти се нуждае именно от SEO... :)
А това, че оптимизацията за търсачки се промени и променя е друга тема, но за мен първо се почва със SEO-то (и да -необходимост е), а в последствие ще се гради бранд, едва когато съответният поток от клиенти ви даде шанс да се докажете или - не! :)
 
От: SEO или Бранд?

С 5 лева бранд никъде не можеш да изградиш. В нета не можеш, оффлайн да не говорим.

По-скоро въпроса ти е - SEO or Adwords, ако говорим за търговия - за мен решението в началото е Adwords именно докато не получиш кеша, за да почнеш да изграждаш бранда си (т.е. да рекламираш, за да те търсят и шерват хората). До тогава само адуърдс. Ако говорим за сайт, който ще се монетизира по друг начин - по-скоро натурално SEO, защото ще ти дойде нанагорно в началото да рекламираш в Adwords без никакви приходи от Adsense или директна реклама да речем.

Бранда е чак като станеш популярен, като си на майната си и нямаш пари за реклама бранд не се изгражда както в нета, така и ако си на село никой няма да ти знае името.
 
От: SEO или Бранд?

С 5 лева бранд никъде не можеш да изградиш. В нета не можеш, оффлайн да не говорим.

По-скоро въпроса ти е - SEO or Adwords, ако говорим за търговия - за мен решението в началото е Adwords именно докато не получиш кеша, за да почнеш да изграждаш бранда си (т.е. да рекламираш, за да те търсят и шерват хората). До тогава само адуърдс. Ако говорим за сайт, който ще се монетизира по друг начин - по-скоро натурално SEO, защото ще ти дойде нанагорно в началото да рекламираш в Adwords без никакви приходи от Adsense или директна реклама да речем.

Бранда е чак като станеш популярен, като си на майната си и нямаш пари за реклама бранд не се изгражда както в нета, така и ако си на село никой няма да ти знае името.

Точно казано, но е хубаво да започнеш да си изграждаш име още в началото. Тоест още в началото да държиш на коректността, да звучиш като супер сериозна компания на която може да се има доверие и да вдъхваш уважение у хората и клиентите. Едно от абсолютно първите неща е да имаш супер сериозните и луксозни визитки. Не ги даваш на сульо и пульо, но когато дойде момента да дадеш на някои визитка от която човека сам да си прави асоциации. Другото е рекламата, това е втората стъпка, не е нужно да е платена, можеш да рекламираш бизнеса си по много варианти, колеги почнаха с благотворителност, почнаха да предлагат уменията си безплатно само срещу реклама или контакт и така се почва. След като вече има бюджет спрямо него започваш да разпределяш кампаниите си. Ако тръгнеш с голям бюджет, можеш да започнеш от където си пожелаеш, но ако имаш голям бюджет е хубаво да наемеш някои, който има опит с големите бюджети да ти помага и да носи отговорност с теб.
 
От: От: SEO или Бранд?

Едно от абсолютно първите неща е да имаш супер сериозните и луксозни визитки. Не ги даваш на сульо и пульо, но когато дойде момента да дадеш на някои визитка от която човека сам да си прави асоциации.

what-year-is-it-its-2012.jpg


Иначе за коректността - смятам че се подразбира, независимо дали правиш информационен сайт или магазин или форум - трябва да си коректен и ДА ДАВАШ на клиентите си. Какво ще даваш, знание, услуга, сигурност, увереност или вибратори си е вече твое решение и част от бизнес модела ти, но трябва да си изграждаш името като положително място, където хората да се почустват готино (не у тях си, защото почват да се глезят), а да им е готино...

Визитки за онлайн присъствие...
 
От: SEO или Бранд?

@hahovec май не ме разбра...
Кобилкина сама направи ФБ страница със 100 К реални фена! Колко човека могат да се похвалят с това?
Кобилкина дава безплатни книги.. и те се четат.. Кобилкина прави безплатни уебинари и те се посещават...
Кобилкина допуска грешки, предизвиква коментари, защитават я и още повече и стават фенове...
Кобилкина се рекламира успешно във ФБ..
Може само да се учим от нея по маркетинг.. А колко и струва продукта е съвсем друг въпрос...
А иначе Кобилкина продава обучения, консултации, лайфкоучинг, грим, медитации, книги, има академия... и да и здравословно хранене продава! :)
 
От: SEO или Бранд?

@hahovec май не ме разбра...
Кобилкина сама направи ФБ страница със 100 К реални фена! Колко човека могат да се похвалят с това?
Кобилкина дава безплатни книги.. и те се четат.. Кобилкина прави безплатни уебинари и те се посещават...
Кобилкина допуска грешки, предизвиква коментари, защитават я и още повече и стават фенове...
Кобилкина се рекламира успешно във ФБ..
Може само да се учим от нея по маркетинг.. А колко и струва продукта е съвсем друг въпрос...
А иначе Кобилкина продава обучения, консултации, лайфкоучинг, грим, медитации, книги, има академия... и да и здравословно хранене продава! :)

Значи нищо не си разбрал от това което написах по - горе. Ти ако искаш се учи от Кобилкина, аз лично смятам, че тя има още мнооооооооооооооого да учи докато стигне едно първоначално ниво на интернет маркетинг. Това което се опитах да обясня е че това което тя прави и имиджа, който тя има не продава. Сам споменаваш колко безплатни неща прави и искам да ти кажа, че всичките не струват и прилива на хора е над 90% от нови и заблудени, постоянната и аудитория е много малка и общо взето тази аудитория не е там от интерес към Кобилкина, ами е там от личен интерес в търсене на лични облаги. А това до колко сама е постигнала нещата, ще ти кажа, че си в огромна заблуда. Лично аз съм създавал страници с много над 100k фена (рекорда ми е 3 милиона фена), тука в този форум има хора дето седмично създават страници с 100k фенове!

Ти да не си се влюбил в тази Кобилкина, изкара я жената чудо, продава всичко, направо някаква богиня :shock::lol:

Вземи се стегни и взимай пример от хората, който са успяли. Един Слави Трифонов, на предаване прави повече пари, от колкото тя сигурно годишно! Споменавам него, щото тя покрай него за кратко време събра популярност на която разчита до ден днешен и разни сляпи и заблудени личности като теб я боготворят без причина.
 
От: SEO или Бранд?

Ей, не мога да свикна как си говорите в този форум и това е :)... Не съм се влюбилА, даже не я харесвам, но я наблюдавам... Слави си е Слави, ама на такива като мен дето от 5 години не гледат телевизия не го хвали :) Всичко, което съм казалА го знам, от първа ръка.
Ще ми интересно да споделиш как сте градили имиджа на д-р Емилова :)
Както и тия 100К фена таргетирани ли са?
Питам с чисто любопитство, не се заяждам, искам да науча нещо.
 
От: SEO или Бранд?

Кобилкина стана популярна, защото не говори добре български, говори за секс, и е забавна. Зад нея няма нищо, няма как да е бранд, защото не плучаваш нищо.
Бранда го създава времето, тежестта и качеството на продукта или услугата. С колкото и голям бюджет да скочиш, най много да постигнеш известност, ако много бързаш.
 
От: От: SEO или Бранд?

Ей, не мога да свикна как си говорите в този форум и това е ... Не съм се влюбилА, даже не я харесвам, но я наблюдавам... Слави си е Слави, ама на такива като мен дето от 5 години не гледат телевизия не го хвали Всичко, което съм казалА го знам, от първа ръка.
Ще ми интересно да споделиш как сте градили имиджа на д-р Емилова
Както и тия 100К фена таргетирани ли са?
Питам с чисто любопитство, не се заяждам, искам да науча нещо.

не е от форума, а от теб, щото храниш трол. видно е, че човека няма и най-малка идея за какво говори.
 

Горе