SEO нещица

Miss Klassnaya

Active Member
Ами, реших и аз да пусна някои неща, събирани оттук - оттам. Сигурно сте чели повечето от тях, но нали има една поговорка - "повторението е майка на знанието". И така:

1. Качествено уникално съдържание

Вярвате или не, качественото съдържание е най-важното нещо за SEO. Дори да правите всичко останало, необходимо за SEO, няма ли качествено съдържание няма да има и висок PR. За да избегнете дублирането на съдържание, фокусирайте се върху създаването на уникално такова, което да е от полза на Вашите потребители. Ако съдържанието е качествено и уникално(едното без другото не върви), то ще има естествено привличане на потребителите. Търсачките също ще оценят усилията Ви.


2. Обем на публикациите

Преди актуализациите на Panda и Penguin, писането на пет статии, всяка от които по 100 думи, беше много по-добре от писането на една статия от 500 думи. Сега положението е различно и вторият вариант(една статия от 500 думи) е за предпочитане и е с по-голяма стойност.
Всичките Ви статии трябва да са с над 300 думи, като най-добре би било да са в порядъка на 600 до 2000 думи. В случая не трябва забравяте, че най-важно е качеството, не количеството. Така че не пишете безполезни изречение, само за да увеличите обема на статията, съответно и броя на думите.



3. Social Media Marketing

Използването на стратегии за т.нар "Social Media Marketing" може да имa положителен ефект върху съществуващите SEO стратегии, тъй като Ви позволява да присъствате в различни социални мрежи, където може да представите Вашата марка или уебсайт.
Ако имате голям бюджет, трябва да ограничите броя на социалните мрежи и да се съсредоточите върху изграждането на взаимоотношенията Ви с потребителите и нишата, преди да преминете към следващата социална мрежа.



4. Обърнете внимание на другите търсачки

Без съмнение Google е най-добрата търсачка. Почти всеки блогър се опитва да оптимизира публикациите си само за Google, като забравя за Bing и Yahoo.
Важно е да се знае, че всяка търсачка има свой собствен алгоритъм за индексирането на уеб страници. Така че, преди да започнете, обърнете внимание и проучете как да оптимизирате публикациите си за Bing и Yahoo. Ако проучванията Ви са добри, лесно ще привлечете трафик чрез тези две търсачки, защото много блогъри дори не се занимават да оптимизират публикациите си за тях. Имате поле за изява. :)



5. Keyword researching

Това е нещо, което задължително трябва да направите. Ако сте начинаещи в това и не знаете как се работи с Google Adword keyword Tool, просто влезте в YouTube, напишете "Google Adword keyword Tool" и изгледайте уроците там.


6. Видео

Може да се каже, че много хора предпочитат да гледат видео, пред това да четат. Това е важно, защото създаването на едно интересно видео може да направи класирането в резултатите от търсенето още по-лесно. Ако видеото има много гледания и коментари, няма как да не донесе и трафик към Вашия сайт.


7. HTML тагове

Преди години мета описанието и мета таг ключовите думи са били от особено важно значение за SEO, но сега големите търсачки като Google просто не обръщат ванимание на тези мета ключови думи.
В момента важни са заглавният(title) таг, мета таг описанието, Image alt таговете, H1 и H2 таговете.
Ако блог платформата Ви е WordPress, използвайте плъгина Yoast, който ще помогне за SEO.



8. Изграждането на връзки

Това е основната оптимизационна техника. При създаването на връзки, трябва да се обърне внимание на следните неща:
- Създавайте качествени беклинкове. Винаги!
- Не използвайте скриптове или програми за създаване на беклинкове(един качествен беклинк е по-мощен от 100 лоши такива).
- Създавайте и do-follow, и no-follow беклинкове. Не създавайте само do-follow беклинкове, защото Google ще сметне това за неестествено.
- Не използвайте спам методи за създаване на беклинкове. Използвайте следната техника:
• гост публикации
• форум публикации
• блог коментари
• добавяне в уеб директории
• добавяне на статии
• не купувайте нищо от Fiverr, свързано със SEO

По принцип Fiverr е добро място за правене на пари онлайн, както и за купуването на услуги. Ако се занимавате с дизайни, това е мястото. Ако се занимавате със SEO обаче, ще трябва да Ви разочаровам, тъй като 95% от услугите, предлагани там, са фалшиви. Положителните отзиви за там се дължат на това, че хората, купуващи SEO услуги от там, нямат добри познания в тази област и не правят разлика между качествени беклинкове и лоши беклинкове.
Променете стратегиите си за изграждането на беклинкове. Вместо да се фокусирате в едно нещо, използвайте няколко различни стратегии за изграждането им. Например, ако се съсредоточите само върху гост публикациите в едни и същи сайтове, в крайна сметка те биха могли да се разглеждат като ниско качество от търсачките. Вместо това разпределяйте риска.



9. Мястото на ключовата дума


Да предположим, че сте избрали ключовите думи за следващата Ви публикация. След това трябва да ги поставите и на правилните места в тази публикация, за да получите висок ранг в Google. Ето някои насоки:
- Включете основните ключови думи в заглавния таг
- Включете основните ключови думи в мета таг "описание"
- Включете основните ключови думи в самия URL адрес
- Включете основните ключови думи в първото и последното изречение от публикацията
- Включете основните ключови думи в H1 и H2 таговете
- Включете основните ключови думи в Image alt тага



10. Добавете Sitemap в блога си

Когато говорим за SEO, няма как да забравим за sitemap. Добавете sitemap в блога си. Ако платформата Ви е WordPress, използвайте Google XML Sitemaps за генерирането.



11. Използвайте различен анкор текст

За да избегнете потенциалното отбелязване от търсачките на Вашия сайт като спам, трябва да разнообразите външния и вътрешния анкор текст. Уебсайт, който използва един и същ анкор текст отново и отново, е възможно да бъде маркиран от търсачките. Затова трябва да избегнете повтарянето ан едни и същи ключови думи. Вместо това използвайте различните варианти на думите, името на компанията или описателния текст за анкор текст във Вашите линкове.


12. Оптимизирайте сайта и за мобилните потребители

Проучвания сочат, че към 2014г. мобилните търсения ще надминат desktop търсенията и все повече хора ще имат достъп до информация от своите смартфони или таблети. Така че е важно да оптимизирате сайта си и за мобилните потребители.
Има различни начини за постигането на това, като създаване на втори дизайн специално за тях, или създаване на отделен сайт за мобилните потребители.
Ако не успеете да оптимизирате сайта си за тях, означава че губите мобилния трафик, който идва към Вашия уебсайт.


P.S. Моля да ме извините за правописните грешки, ако има такива.
 
От: SEO нещица

tooclosetoloveyou => прочетох какво си написал, мисля, че просто си събрал информация от тук-от там, без да си вкарал собствен опит.
Ето какво бих казал аз:
1 - Не си прав за качественото и уникално съдържание. Всичко е според зависи!
2 - Не даваш отговор на основния въпрос - защо е важен обемът на публикациите. Когато успееш да разбереш този въпрос, то ти гарантирам, че ще можеш да имаш и статии от по 100-200-300 думи, които Гугъл да ги смята за качествени и да ги класира далеч напред над цели "романи" от по 600 до 2 000 думи, както препоръчваш.
По точка 7 също не съм съгласен.
По точка 9 също има неща с които не съм съгласен.
Същото е и с точка 10 - макар и да е хубаво, полезно, и според някой хора даже и задължително да има Sitemap, то и без него може да се постигат отлични резултати в класирането.
 
От: SEO нещица

Ами, реших и аз да пусна някои неща, събирани оттук - оттам. Сигурно сте чели повечето от тях, но нали има една поговорка - "повторението е майка на знанието". И така:...

Повторението е майка на заекването.

Особено, ако се повтарят лозунги от пакистански форуми.
 
От: SEO нещица

Похвално е, че новият потребител не си губи времето със спамарски коментари. Знаем какви ги има.

@tooclosetoloveyou, ето тук ти пускам една полезна тема с изпробвани съвети описани точка по точка. Предполагам ще ти бъде полезно, така и ще разбереш какво имат предвид Странникът и Страна.
http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=36404
 
От: SEO нещица

Има доста различни начини и места, от които могат да се вземат добри линкове, без да се робува на разни оспамени шит социалки (без 10-на големи) и дирове, които по-скоро носят минуси в повечето случаи. Специално за линкбилдинга от форумни постове, аз съм голям фен на този билдинг, защото линкове от там се взимат сравнително нетрудоемко, имат добра стойност и от към трафик и от към сео. Примерно ако сравним с коментар линковете от неоспамени (това ще рече, че има модерация) блогове, където влагаш усилия да напишеш нещо стойностно за да се хареса на админа без гаранция за това.
За бързо набиране на линкове от релевантни форумни постове е удачно да се ползват командите на гооглето. Да речем че сте написали статия за БМВ-та 5-та серия и искате да ранкнете страницата по bmw 5 series (40k exact not bad) Правим следното:
1. В търсачката пишем: inurl:"showthread"(или "forum") intitle:"bmw 5 series" (за по-точни резултати може да се добави и intext:някаква дума/фраза)
2. Задаваме в search tools да показва резултати от последните няколко месеца, за да не бъмпваме стари теми
3. Сортираме с seoquake PR на върнатите резултати и постваме във форумните страницис PR от 0 до+~:)(може и в тези с n/a, но аз ги прескачам, защото има голям избор от 0+)

Обикновено търсачката връща от 0 до 100+ резултата, според зададените критерии вече, като форумните страници с хубав PR са между 0 и 10:). Ако не намира нищо (или сте постнали вече) просто променяте леко кийвордите и пак ще изплюе хубави линкове:wink:
В 90% от случаите (поне в началото) ще трябва си направите регистрация и да набиете още в първото си мнение линк. Моите наблюдения показват, че успеваемостта при този сценарий е между 50 и 80%, в зависимост от правилата на съответния форум и качеството на вашия пост, но при всички случаи ROI е в пъти по-голям, отколкото ако се опитвате това да го направите в блогове с модерация.
И така повтаряте цялта врътка за всяка страница от сайта, която си се бори за съответните кейворди.
w
Същата работа става (с висока успеваемост ) и с линковете от коментари в Blogger (nofollow), понеже там по подразбиране са аутоапрув. Само че сега ще е нещо такова: inurl:"bmw 5 series" intitle:"bmw 5 series" intext:"powered by blogger". Праскате си с <a href.... анкора в самия коментар и напускате:) Упеваемост около 70%

ПП: кавичките които ограждат кейвордите имат същата роля, както са broad i exact match филтрите на adwords тула, тоест ако са в кавички търсачката ще ви връща точни съвпадения в title i url на форумните страници.
 
Последно редактирано:
От: SEO нещица

@Странникът, не мисля, че си прав за това със статиите от по 100-200-300 думи. Относно въпроса за обема, или по-точно - дължината на статията - важно е, защото ако статията е кратка, Google няма да я индексира правилно. Една дълга статия, съдържаща търсената от потребителите информация, е хиляда пъти по-добра от много малки статиики със същата информация. Не трябва и да се прекалява с дължината. Например, статия от 1200 думи е добре да се раздели на две такива от по 600. Или, ако е нещо от порядъка на 800-900 думи, най-добре е да се използват title секции и title тагове h1, h2 и т.н.. За да откриват по-лесно потребителите това, което им е нужно.

@pisara, благодаря ти за темата, веднага започвам да чета.

@waldes, и на теб благодаря за обяснението. Не го знаех това.
 
От: SEO нещица

Странникът, не мисля, че си прав за ...

Бе щом казваш, нямам намерение да споря с теб. Само дето аз ги правя нещата, и говоря от моята си практика, докато ти копипействаш.
 
От: SEO нещица

С точка 2 не съм съгласен...
600 - 2000 думи?!? Статия с над 500-700 думи е нещо което в повечето случай ще накара посетителя да натисне X горе в дясно. Това с обема го чета на доста места, но според опита ми, това са глупости, ама глупости та чак бият на тъпотия. Аз лично деля статиите на два типа:

1. Писани за гугле
2. Писани за хора

Аз пиша от доста време насам само за втория тип, и мога да ви кажа че имаме статии с обем 150-300 думи с огромен трафик от реални хора. Дори имаме статия от точно 124 думи на първа позиция в Г и ни кара по 180-220 посещения на ден от гугле. Това за обема го забравете, качеството му е майката и бащата на писането. ;)
Качествени статии писани за хора, ей това ще ви носи истински трафик.... но трябва търпение и време ;)
 
От: SEO нещица

vandv => напълно съм съгласен, това се опитах да му обясня: качествени статии писани за хората се отплащат, докато статиите писани за Гугъл провалят. Обаче човека чел много "seo майстори", назубрил нещата и сега ги повтаря, копира от другите.
 
От: SEO нещица

9. Мястото на ключовата дума - ако искам да си навлича неприятности да.
Но стига хейт хайде с въпросите: Има ли значение дали ще сложа 100 теми за 5 дена или 100 теми за 100 дена и защо? Отговора че трябва да има постоянство не е отговор, по добре предложение?
 
От: SEO нещица

Има ли значение дали ще сложа 100 теми за 5 дена или 100 теми за 100 дена и защо?

Да, има значение, отговорът е един - Постоянство!

Това, че на теб този отговор не ти харесва, си е твой проблем.
 
От: SEO нещица

Мерси за безплатния урок, въпреки че всичките неща са ми ясни.Все пак не спомена че беклинковете трябва да се изграждат по-бавно
(по 2-3 на ден) иначе ако изградиш 200-300 за един ден, колкото и натурални да изглеждат(gofollow,nofollow и т.н) Гугъл пак ще го сметне за спам ,освен ако не е линк байтинг.
 
От: SEO нещица

Ако нямаше значение дължината на статията. Въпроса ми е следния.
Защо една статия от 300 думи бива изместена от подобна статия с 300 думи но с 20 коментара по 100 думи. и не бива изместена от подобна без коментари?

Защо в Уикипедия статиите са над 1000 думи?
Защо в уикипедия когато статията е с 400 думи изписва "Тази статия е още мъниче"

Защо тогава новинарските сайтове описват дадена новина, а не оставят заглавието й само, при условие че е качествено.
"Края на света 2014 - ще падне астероид"
и
"Края на света 2014 - ще падне астероид. Според НАСА има не толкова голяма но тревожна възможност да падне умопомрачителен, страховит и ужасяващ с размерите си червен серен с огромна плътност и размери и много опасен идват щт майната си камък или накратко казано Астероид, който може да погуби нашата любима, родна планета Зема и да настъпи края на света за всички специалисти, философи и гении на СЕО. "

Първата статия с 1 изречение е по качествена от 2-рата.
Защо по дългата некачествена статия ще излезе по напред.
Защото, гугъл ще вземе заглавието Края на света ще го свърже с анкорите от Уики например в статията за Вселена, астероид. От там ще върже НАСА ще намери НАСА за анкор свързващ с другите. После ще хване и другите, планета, камък, земя и така.


Аз предпочитам да прочета, първото изречение да се информирам че ще падне астероид през 2014, но докато го намеря в гугъл.. може и да дойде края на света.

Повече текст с повече ключови думи винаги е било по добре.
 
От: SEO нещица

Едно е да сравниш 300 с 600 думи, съвсем друго е да сравниш 5 със 50-100 думи. Сравнението е неуместно. В 300 би трябвало да имаш достатъчно качествени думи за да нямаш нужда от 600 . Едва ли обаче можеш с 5 да заместиш 100 или 300?!?
 
От: SEO нещица

Пропуснал съм темата, ама на колегата само да му дам един пример, у да ми каже кога ще смогне на толкова контент, ако всяка публикация я прави по 6 - 6к. думи.

Ето виж, а за статистика се огледай в долния десен ъгъл ;) topigri.bg

Не 100 ами с 30 думи, пак може да те класира в топа тези лайт техники разпространявани от мат гъц са пълен фъш.

Още виж, свежо, виж вбокс7, виж ютубата и още купища големи.

Ако имаш за да пишеш по 10 статии на месец с по 6к. думи, не знам как ще минеш сайт който вкарва на ден на 6к. страници в индекса, все-пак seo се прави за печалба не за това да си кажа аз излизам по някоя дума. ;)

@Странникът, не мисля, че си прав за това със статиите от по 100-200-300 думи. Относно въпроса за обема, или по-точно - дължината на статията - важно е, защото ако статията е кратка, Google няма да я индексира правилно. Една дълга статия, съдържаща търсената от потребителите информация, е хиляда пъти по-добра от много малки статиики със същата информация. Не трябва и да се прекалява с дължината. Например, статия от 1200 думи е добре да се раздели на две такива от по 600. Или, ако е нещо от порядъка на 800-900 думи, най-добре е да се използват title секции и title тагове h1, h2 и т.н.. За да откриват по-лесно потребителите това, което им е нужно.
 

Горе