SEO хитрост или... [Как да задържим посетителя на сайта още малко]

veda

Active Member
Попаднах днес случайно на едно промо видео с характерна особеност и ми хрумна, че съм я срещал нерядко и преди... И започвам да си мисля, че това може би не е случайно и вероятно се превръща в тенденция*.

Изгледайте цялото клипче:

[video=youtube;0Yq9idnT1OM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0Yq9idnT1OM[/video]

Изгледахте го докрай, нали? Видеото реално приключи на 50-тата секунда, след което последваха 7 секунди "черен екран" и "остатъчна музика", които, предполагам, повечето от Вас, търпеливо изчакаха да изтекат в очакване да видите дали няма да се случи още нещо. Е, не се случи абсолютно нищо, освен, че се задържахте на страницата поне още 7 секунди, което, както всички знаем, е още един "benefit" за SEO-то. А какво са 7 секунди в случая? С 14% по-дълъг видеоклип.

* Ясно ми е, че това е похват в аудио-визуалните изкуства, но ето, че може да намери място и при извличането на SEO ползи. :)
 
От: SEO хитрост или... [Как да задържим посетителя на сайта още малко]

А сметай и ако се сложат няколко прекъсвания от по 7 секунди :wink:
 
От: SEO хитрост или... [Как да задържим посетителя на сайта още малко]

Е да де, ама как да го задържим не казваш, освен с клипчета с няколко секунди повече :)
 
От: SEO хитрост или... [Как да задържим посетителя на сайта още малко]

Това не е нищо. Аз оставам по 1 минута като през нея тече остатъчна музика, а на екрана има надпис и стрелки, които приканват зрителя да посети сайта в описанието. В края има и десетина секунди черен екран без никаква музика.

Ако няма сайт в описанието може да приканват да се абонира, да хареса клипа, да има анотации към други твои клипове и т.н. Идеята е да се задържи вниманието на зрителя, а не да се отклони към клиповете на конкуренцията, които се появяват в прозореца веднага щом клипа ти е свършил.

Това по-скоро е маркетингов похват, отколкото SEO трик.
 
От: SEO хитрост или... [Как да задържим посетителя на сайта още малко]

Колкото по-дълъг е един клип, толкова по-малко се котира и привлича по-малко хора.
 
От: SEO хитрост или... [Как да задържим посетителя на сайта още малко]

Колкото по-дълъг е един клип, толкова по-малко се котира и привлича по-малко хора.

Това е така, но няма нищо общо с темата. Има разлика между дължина на действието в един клип и дължина на самия клип. Ако действието в един клип е прекалено дълго има опасност да отегчи зрителя, но ако действието е кратко с дълъг "фалшив" финал, за зрителя клипа е кратък.
 
От: SEO хитрост или... [Как да задържим посетителя на сайта още малко]

Това е така, но няма нищо общо с темата. Има разлика между дължина на действието в един клип и дължина на самия клип. Ако действието в един клип е прекалено дълго има опасност да отегчи зрителя, но ако действието е кратко с дълъг "фалшив" финал, за зрителя клипа е кратък.

Зрителят няма как да е сигурен какво ще види. Иначе се обезсмисля идеята с изненадата и "качествения" финал. На практика, много от юзърите виждат колко е продължителността на клипа и решават дали имат нерви. Когато е рекламен шанса да го отворят при дължина над 1 минута става все по-малък.
 
От: SEO хитрост или... [Как да задържим посетителя на сайта още малко]

Аз пък си мисля, че от SEO гледна точка десетина секунди повече не са от такава важност... По-скоро трябва да се работи върху това, след като потребителя изгледа за 30 секунди видеото, да му се предложат други интересни видеа/материали, за да не излиза от сайта.
 

Горе