Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

u`F`o

New Member
Привет, колеги,

Направихме нов онлайн магазин и се сблъскваме с един сериозен проблем - трудно ни е да следим наличностите. В момента ги следим в разни таблици. Търсим решение за WooComerce модула на WP, което да се интегрира. Как работите вие??

Поздрави,
Николай
 
Последно редактирано:
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Ако имате разнообразие от продукти е най-добре да ви интегрират една ERP платформа към магазина, за да може да следите наличностите автоматично. Още по-полезно е, ако имате и физически магазин с баркодове и така няма нужда да ръчкате ръчно нищо друго освен при зареждане и ревизия и то на едно място.

Спестява пари, време и най-вече нерви.

Ако имате 50 продукта може и скоро да не се изплати, но ако имате 200 продукта с по два цвята или размера и нещата стават страшни.
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Радо, благодаря ти за отговора.

Физически обект не сме планирали за момента. Магазинът е само на няколко седмици. В момента имаме налични 100 продукта и вече се заформя едно малко мазало. Това е и причината да търсим система, която да е интегрирана с WooCommerce-а и от която ще можем да си вадим отчети от типа - брой продажби, най-добри доставчици и т.н. Тъй като планираме разширяване на продуктовия каталог до около 400 продукта.

100$ fixed cost ни се сториха доста, обаче май нямаме друг избор.

Поздрави,
Николай
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

100 долара за интеграция с какво? Или нещо не съм разбрал...

И още един въпрос след който тук ще налазят всякакви разбирачи, правячи на сайтове и т.н. да ти предлагат какво ли не...

Защо магазин на уърдпрес?

Това е все едно да правиш тост сандвич на котлона като го натискаш отгоре с тенджерата... става, ама си е б...ло мамата...
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Аз ползвам микроинвест склад про, има връзка с опънкарт.
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

100 долара за интеграция с какво? Или нещо не съм разбрал...

И още един въпрос след който тук ще налазят всякакви разбирачи, правячи на сайтове и т.н. да ти предлагат какво ли не...

Защо магазин на уърдпрес?

Това е все едно да правиш тост сандвич на котлона като го натискаш отгоре с тенджерата... става, ама си е б...ло мамата...

Пробвали сме с Prestashop и определено е по-лош вариант.

WP ни се стори добра платформа в комбинация с WooCommerce. Определено работи много по-бързо и е по-user friendly. Това са причините. Ти каква платформа използваш.

Поздрави,
Николай
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

за бройки от артикул ли питаш или за комбинация примерно артикул-размер-цвят ?

За бройки от артикул питам. За цветовете, да кажем, че за момента не е болка.

Поздрави,
Николай
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Добре де нали става дума само за един единствен онлайн магазин?
В този магазин не сте ли въвели бройки? Може би проблема идва от това, че се ползва WP а не истински магазин :)
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Добре де нали става дума само за един единствен онлайн магазин?
В този магазин не сте ли въвели бройки? Може би проблема идва от това, че се ползва WP а не истински магазин :)

AMitrev - точно за това става въпрос, да. Просто сме няколко човека и като онлайн магазин, на едно място ни е склада, а на друго приемането на поръчки и т.н.

Реално ни трябва да знаем няколко неща:
1) Кои стоки са поръчани? Съответно - кога ще дойдат ?
2) Кои стоки са изпратени? Съответни - кога ще си ги получи получателят?
3) Кои стоки са в наличност - като ни се обадят, да знаем имаме ли го това или не. Кога може да пристигне?

Поздрави,
Николай
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

За какво ви е да следите наличност в магазин/склад :) тоест:

1 - вие така и така ще дадете заповед на някой - СЪБИРАЧА - да провери поръчката и да я потвърди............ и тоест този човек ви е "справка наличности".
2 - страх ли ви е от клиенти от сорта: "Ама защо продавате продукти, които не са ви налични" е Амазон защо продава продукти с 30 дни + срок на доставка. Продуктите на Амазон 1000% налични ли са..............
3 - не виждам смисъл да хабите пари за доказване на наличност, която така и така минава през процес на обработка от служители, които така и така вече са ви разход с около 700 лв месечно........
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

За какво ви е да следите наличност в магазин/склад тоест:

1 - вие така и така ще дадете заповед на някой - СЪБИРАЧА - да провери поръчката и да я потвърди............ и тоест този човек ви е "справка наличности".
2 - страх ли ви е от клиенти от сорта: "Ама защо продавате продукти, които не са ви налични" е Амазон защо продава продукти с 30 дни + срок на доставка. Продуктите на Амазон 1000% налични ли са..............
3 - не виждам смисъл да хабите пари за доказване на наличност, която така и така минава през процес на обработка от служители, които така и така вече са ви разход с около 700 лв месечно........

така и така такава хубава схема мога да ти врътна че все ще си на загуба.
Например:
1. Аз работя при теб
2. Поръчвам си нещо и си го пращам (ти го купуваш) плащаш и за доставка до теб и за доставка до клиента
3. Маркирам поръчката като върната ама стоката не ти я връщам ей така просто сменям статуса (нали този дето звъни проверява, представи си че той е 1)
Айде хвани ме като не знаеш каква ти е наличността в склада

и така такива схеми могат да си врътнат че ще ти се завие свят
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Хехе :) Дигитал Боби хехе - чакай сега. Ти продажба не можеш да направиш без да минеш през баркодчетец :)
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Хехе Дигитал Боби хехе - чакай сега. Ти продажба не можеш да направиш без да минеш през баркодчетец
И тоя баркод четец къде ще ти я извади наличността? Като нямаш складова система?
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Винаги трябва да имате складова система. Може да не съм се изразил качествено в бързането..... но тая система си е за склада - не за сайта. Предполагам много от вас знаят, че ако искате да е профи лигата и складовата система трябва да е от профи ниво и тогава се връзва със сайта - ама ако сайта го позволява де.

И поради това, че малко сайтове позволяват да се върже към тях професионална складова система от тип:

- Човека събирач на стоки чекира - тоест прави продажба в реално време на неговото устройство. Всички устройства са вързани чрез интернет с централен сървър в склада или в дейта център. Сайта, тоест има крон, който следи на 15 мин да рефрешва БД и да променя наличностите. Индикаторите в сайта се променят:

- Висока наличност
- Средна наличност
- Слаба наличност
- Пред изчерпване / единична бройка

Но това може да се реши и още по много десетки начини, но сайта трябва да се измисли така, че да е предвидено с каква складова система ще се свързва... въобще скъп лукс е да връзвате сайт със складова наличност/система в реално време.

Дори и при 100 поръчки на ден пак не бих инвестирал над 10 000 лв за устройства и система, която примерно има сервиз в Чехия - лицензиран. И изисква наемането на 1 човек персонал да отговаря за нея и за ъпдейта на устройствата и софтуера към системата.

Иначе има опростени стратегии с намесата на по прости четци и човешки фактор и работа с админ панела. Ама да се харчи такъв ресурс заради не се знае какви стойности/приходи е според мен безсмислено.
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Винаги трябва да имате складова система. Може да не съм се изразил качествено в бързането..... но тая система си е за склада - не за сайта. Предполагам много от вас знаят, че ако искате да е профи лигата и складовата система трябва да е от профи ниво и тогава се връзва със сайта - ама ако сайта го позволява де.

И поради това, че малко сайтове позволяват да се върже към тях професионална складова система от тип:

- Човека събирач на стоки чекира - тоест прави продажба в реално време на неговото устройство. Всички устройства са вързани чрез интернет с централен сървър в склада или в дейта център. Сайта, тоест има крон, който следи на 15 мин да рефрешва БД и да променя наличностите. Индикаторите в сайта се променят:

- Висока наличност
- Средна наличност
- Слаба наличност
- Пред изчерпване / единична бройка

Но това може да се реши и още по много десетки начини, но сайта трябва да се измисли така, че да е предвидено с каква складова система ще се свързва... въобще скъп лукс е да връзвате сайт със складова наличност/система в реално време.

Дори и при 100 поръчки на ден пак не бих инвестирал над 10 000 лв за устройства и система, която примерно има сервиз в Чехия - лицензиран. И изисква наемането на 1 човек персонал да отговаря за нея и за ъпдейта на устройствата и софтуера към системата.

Иначе има опростени стратегии с намесата на по прости четци и човешки фактор и работа с админ панела. Ама да се харчи такъв ресурс заради не се знае какви стойности/приходи е според мен безсмислено.

еми така де, да си дойдем на думата, хората търсят решение за следене на наличности :)
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Добре де, аз ли съм толкова прост, че не разбирам?
Намерете някой да ви напише елементарен скрипт към базата ви данни - select от всички стоки , при които наличността е по-малко или равно на 3.
Колкото и да имате стока, като ти се обадят по телефона изпълнението е за две -три секунди макс...
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Да, определено кактоbobbydigital каза, ние трябва да си знаем наличносите. Примерно, за да можем да поръчваме и т.н. За интеграция на складова система за 10к+ е рано да се говори. Реално, ние търсим супер евтино решение, за да можем да сме на около 0 приходи/разходи в първите месеци.

TradeGecko е вариант, обаче за повече от 25 поръчки искат 100$/месечно, което са 180лв на месец или 2160лв/годишно (ако долърът е 1.80).
Понеже скоро ще трябва да намем човек, който да ни помага, предпочитаме да ги спестим тези 180лв и да му ги дадем на него/нея.

Това е и причината да се интересувам от възможните решения.

@road_runner - готин никнейм. Един от любимите ми герои.
База данни нямаме. Имаме едни документи в google drive, които обработваме едновременно. Тези таблици стават всеки ден все по-големи и по-неудобни за употреба. Нямат четимост. Все още се справяме с тях, обаче като стане по-бърз стокообменът... се притеснявам, че ще стане едно голямо мазало. Ти какво решение предлагаш? Да вкараме всичко в база данни?

Поздрави,
Николай
 
От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

За вас е стратегията да станете клиенти на фирма, която предлага онлайн фактуриране. Ако сте запознати със стоковата програма и политика - има много действия, които са:

- Заявка
- Ревизия
- Отчетност на приходи и разходи
- Стокови разписки и т н

Принципно тези фирми действат така:

1 - дават ви възможност да имате всичко това, което ви дава всяка стокова програма, но в семпъл вариант. Тоест засяга само най-важните функции - но на вас това ви трябва. Всеки документ си има номер - има архиви - има селекция по дати да си видите днес колко заявки сте пуснали и към кой склад. Има продажби като процес - има сметни ми печалбата и всичко останало. Има принтиране - основните неща са на фул макс.

2 - знаят ви целият бизнес - аз поради това не ползвам такива фирми. Могат да продават данни и всичко останало.... лицензирани са и ако правите глупости - самият ви акаунт там и подписаният хартиен договор ви законно потвърждава всичко.

Но пък разхода е минимален.
 
Re: От: Stock management - Как следите за наличности в магазина си?

Да, определено кактоbobbydigital каза, ние трябва да си знаем наличносите. Примерно, за да можем да поръчваме и т.н. За интеграция на складова система за 10к+ е рано да се говори. Реално, ние търсим супер евтино решение, за да можем да сме на около 0 приходи/разходи в първите месеци.

TradeGecko е вариант, обаче за повече от 25 поръчки искат 100$/месечно, което са 180лв на месец или 2160лв/годишно (ако долърът е 1.80).
Понеже скоро ще трябва да намем човек, който да ни помага, предпочитаме да ги спестим тези 180лв и да му ги дадем на него/нея.

Това е и причината да се интересувам от възможните решения.

@road_runner - готин никнейм. Един от любимите ми герои.
База данни нямаме. Имаме едни документи в google drive, които обработваме едновременно. Тези таблици стават всеки ден все по-големи и по-неудобни за употреба. Нямат четимост. Все още се справяме с тях, обаче като стане по-бърз стокообменът... се притеснявам, че ще стане едно голямо мазало. Ти какво решение предлагаш? Да вкараме всичко в база данни?

Поздрави,
Николай

Със сигурност трябва да имате база данни. Това с г драив е неудобно. Проблема е как и какво да сложите в тази база данни.
Всичко почва с това: трябва да има едно място (БД/таблица) което е единствения източник на истина колко от кое имате.
От там нататък е лесно (относително).
Не съм сигурен какъв точно ви е модела на работа: кой, от къде, и как продава, дропшип ли сте и тн. Ако искаш пиши ми на ЛС да видим какво може да се направи.
Това геко за 25 поръчки на ден ли е? Ако да, вие колко мислите да имате на ден отначало?
180 лв на месец е нищо ако върши работа.
Иначе за специфично решение едва ли ще е по-малко от тия 2000 лв, но се прави веднъж.
Ако наличността е важна ще трябва да инвестираш сега, колкото по-късно толкова по-скъпо/трудно.
 

Горе