Как да започна с нова Фирма?

CODEXGIGAS

Active Member
Здравейте. Имам няколко въпроса. Нов съм и скоро регистрирах ЕООД, взех документите и сега не съм наясно какво се случва. Бизнеса ми е онлайн и нямам никакъв физически допир до клиентите ми, което означава, че касов апарат не ми трябва. Бизнеса ми е свързан с Консултантски Услуги. Бизнеса ми първите няколко години ще се развива само в фейсбук с трупане на аудитория, докато фейсбук не умре и тази аудитория не се насочи някъде в сайт или блог. Фирмата не е регистрирана по ДДС, защото не смятам да правя над 50 000 лв за 12 месеца.

Искам да намекна, че нищо не разбирам от фирми и счетоводства. Счетоводителите така или иначе ще ми обяснят всичко, но искам да съм подготвен.

Като цяло се интересувам, след като получих документите за фирмата от къде да започна.
Както ви казах в момента разполагам с едни документи, че имам фирма и един печат.

Въпрос #1 : Първо ще търся счетоводител. Счетоводителя може ли да ми оправя осигуровките и да осчетоводява паричните преводи по еконт, изипей и банков път ? В случая като получавам преводи по тези 3 метода от мен какво се изисква да предоставям на счетоводителя всеки месец ? Имам идея да направя клиентски акаунти в Еконт и Изипей, така че, когато има преводи да ги екстрадирам към банковата ми сметка, та да е по-лесно осчетоводяването на документите. Тук какво ще ме посъветвате?

Въпрос #2 : В момента банковата ми сметка е набирателна, трябва да отида в банката и да им кажа да ми я направят разплащателна. Добра идея ли е да пусна всички разплащания с клиенти към тази сметка ?

Въпрос #3 : Сега като имам документите за фирмата, трябва ли да се регистрирам още някъде, че тази фирма да започне да действа по своята дейност. Регистрация към търговския регистър, НАП, Електронна търговия ? Как да активирам тази фирма, че да работи ? :D Малко е смешно, но това е.

Въпрос #4 : "Защита на личните данни". Аз ще работя сам, няма да имам работници. Ще работя само и единствено в фейсбук. Тук трябва ли ми някаква си "Защита на личните данни"? Единствените данни, които ще имам ще са от клиенти, които са ми заплатили.

Въпрос #5 : Сериозен разход ще ми е Рекламата в фейсбук, защото ще е много голяма за мен. Рекламата горе долу ще ми излиза от 2000 до 3500 лева на месец. Мога ли да използвам този разход, за да ми го приспадат от данък печалба ? Как става това ? И как се въвеждат настройките, че да взимам фактури от фейсбук за рекламите ми ?

За сега това са ми въпросите. Ако има нещо добавяйте и вие. Напълно неук съм в тази сфера и си го признавам. За това нека да няма хейт, а да свършим малко работа. Моля, високо образовани шибаняци с голямо самочувствие и надменност, които се изразяват в коментари със състав от две думи, да не пишат в темата.
 
Посъветвай се с добър счетоводител. На първо време - Всяка фирма в европейския съюз, коят опредлага услуга, трябва да е регистрирана по ДДС. Ти предлагаш Консултантски Услуги и ще трябва да се регистрираш по ДДС.
Въпрос #1 Счетоводителят може д аизвършва тези операции. Ако не искаш да имаш касов апарата, Еконт ще ти превеждат сумите по банка, а Изипей в акаунта и от тамм в банката (или може направо по банка, не съм го правил)
Въпрос #2 Ниакакъв проблем да си ползваш тази сметка. На първо време няма смисъл да правиш повече сметки.
Въпрос #3 Мисля, че не ти трябва друга регистрация, щом няма да регистрираш търговски обект. Имаше тук една тема за регистър на собствениците на електронни магазини, но ти не си и магазин.
Въпрос #4 Зависи какви данни ще обработваш.
Въпрос #5 Можеш да ги приспадаш като разход. Ако не се лъжа, ти пращат разхода и от там се вади фактура.

Надявм се да съм ти бил полезен.
 
Здравейте. Имам няколко въпроса. Нов съм и скоро регистрирах ЕООД, взех документите и сега не съм наясно какво се случва. Бизнеса ми е онлайн и нямам никакъв физически допир до клиентите ми, което означава, че касов апарат не ми трябва. Бизнеса ми е свързан с Консултантски Услуги. Бизнеса ми първите няколко години ще се развива само в фейсбук с трупане на аудитория, докато фейсбук не умре и тази аудитория не се насочи някъде в сайт или блог. Фирмата не е регистрирана по ДДС, защото не смятам да правя над 50 000 лв за 12 месеца.

Искам да намекна, че нищо не разбирам от фирми и счетоводства. Счетоводителите така или иначе ще ми обяснят всичко, но искам да съм подготвен.

Като цяло се интересувам, след като получих документите за фирмата от къде да започна.
Както ви казах в момента разполагам с едни документи, че имам фирма и един печат.

Въпрос #1 : Първо ще търся счетоводител. Счетоводителя може ли да ми оправя осигуровките и да осчетоводява паричните преводи по еконт, изипей и банков път ? В случая като получавам преводи по тези 3 метода от мен какво се изисква да предоставям на счетоводителя всеки месец ? Имам идея да направя клиентски акаунти в Еконт и Изипей, така че, когато има преводи да ги екстрадирам към банковата ми сметка, та да е по-лесно осчетоводяването на документите. Тук какво ще ме посъветвате?

Въпрос #2 : В момента банковата ми сметка е набирателна, трябва да отида в банката и да им кажа да ми я направят разплащателна. Добра идея ли е да пусна всички разплащания с клиенти към тази сметка ?

Въпрос #3 : Сега като имам документите за фирмата, трябва ли да се регистрирам още някъде, че тази фирма да започне да действа по своята дейност. Регистрация към търговския регистър, НАП, Електронна търговия ? Как да активирам тази фирма, че да работи ? :D Малко е смешно, но това е.

Въпрос #4 : "Защита на личните данни". Аз ще работя сам, няма да имам работници. Ще работя само и единствено в фейсбук. Тук трябва ли ми някаква си "Защита на личните данни"? Единствените данни, които ще имам ще са от клиенти, които са ми заплатили.

Въпрос #5 : Сериозен разход ще ми е Рекламата в фейсбук, защото ще е много голяма за мен. Рекламата горе долу ще ми излиза от 2000 до 3500 лева на месец. Мога ли да използвам този разход, за да ми го приспадат от данък печалба ? Как става това ? И как се въвеждат настройките, че да взимам фактури от фейсбук за рекламите ми ?

За сега това са ми въпросите. Ако има нещо добавяйте и вие. Напълно неук съм в тази сфера и си го признавам. За това нека да няма хейт, а да свършим малко работа. Моля, високо образовани шибаняци с голямо самочувствие и надменност, които се изразяват в коментари със състав от две думи, да не пишат в темата.

Отговярям набързо:

1. Да. Ти трябва да си вземаш фактури и да ги изпращаш на счетоводителя. Аз ги пазя и ги пращам в края на годината.
2. Не виждам проблем.
3. Не.
4. Трябва да се редистрираш като администратор на лични данни. След влизането на GDPR това трябва да отпадне, но все още се изисква.
5. Да, може. Но,.... щом ще работиш с Facebook ads трябва да се регистрираш по ЗДДС.
 
Мога да ти отговоря на №5: Трябва да си по ДДС и разходите можеш да ги приспадаш само ако има приходи. Ако нямаш в началото приходи, като дойде проверката ще те пита откъде са ти парите. Гледай да си пазиш документите, ако парите са лични.
 
Мога да ти отговоря на №5: Трябва да си по ДДС и разходите можеш да ги приспадаш само ако има приходи. Ако нямаш в началото приходи, като дойде проверката ще те пита откъде са ти парите. Гледай да си пазиш документите, ако парите са лични.

@thexy регистрацията като администратор на лични данни отпадна и дори и да искаш, мисля че вече не можеш да се регистрираш.
 
@thexy регистрацията като администратор на лични данни отпадна и дори и да искаш, мисля че вече не можеш да се регистрираш.
Това е малко българска работа. В сайта на КЗЛД пише, че отпада задължението за регистрация на АЛД, обаче действщият закон все още не е изменен и това се изисква :D
 
Да, ама когато ги попиташ ти казват да не се занимаваш и, че няма какво да регистрираш (личен опит).
Факт, че е Българска работа.
 
1. Да, счетоводителят може да ти оправя осигуровките - дори е негово задължение.
Може да осчетоводява всичкитети приходи, без значение по какъв методи си ги получил.
Ако клиентите са физически лица се прави една справка, която играе ролята на отчет за извършени продажби. Тази справка може да я прави и счетоводителя, но за целта трябва да му предоставиш информация за получените плащания.
2. Да - трябва да преобразуваш набирателната сметка в разплащателна такава и спокойно може да си използваш нея.
3. Да, трябва да се регистрираш в НАП като самоосигуряващо се лице, освен, ако не мислиш да се осигуряваш по договор за управление и контрол.
Регистрацията като СОЛ може да я направи и счетоводителя ти.
4. Тук не съм много сигурна, но мисля че е редно да имаш регистрация като администратор на лични данни - зависи от това до какви данни на клиентите ти имаш достъп.
5. Не зная как точно става получаването на фактура за реклама във фейсбук, но със сигурност трябва да има начин, и да - тези средства са разход на фирмата.
И накрая - необходима ти е регистрация по ЗДДС.
 
Регистрацията по ЗДДС е доброволна. Реално като не правя оборот над 50 000 лева за 12 месеца, за какво ми е да се регистрирам по ЗДДС ? Друго за което се чудя е, че когато говорихме с адвоката и му споменах, че няма да правя големи обороти в близките 2-3 години, той ми каза "Е, нема смисъл да се регистрираш по ДДС тогава". Целта ми е като взема пари, да си ги осчетоводявам да си плащам данъка от печалбите ми и да си плащам осигуровките, които май са 3 пъти по минималната работна заплата. Тия са го направили ебахти омотаното.
 
Чл. 97б. (Нов - ДВ, бр. 105 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г.) (1) На регистрация по този закон подлежи всяко данъчно задължено лице, което не е установено на територията на страната и извършва доставки на далекосъобщителни услуги, услуги за радио- и телевизионно излъчване или услуги, извършвани по електронен път, с получатели - данъчно незадължени лица, които са установени или имат постоянен адрес, или обичайно пребивават в страната ...
Няма смисъл да поствам цялото съдържание на чл. 97б от ЗДДС - това мисля е достатъчно.
Осигуровките зависят от това дали ще се осигуряваш като СОЛ или по ДУК.
Първият вариант - 32.3 % от минималната заплата.
Вторият вариант зависи от основната икономическа дейност - процентите са същите, но осигурителния доход е различен, обикновено по-висок от МРЗ.
И един личен въпрос - колко те обръсна адвоката за фирмата, ако не е тайна? ;)
 
Чл. 97б. (Нов - ДВ, бр. 105 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г.) (1) На регистрация по този закон подлежи всяко данъчно задължено лице, което не е установено на територията на страната и извършва доставки на далекосъобщителни услуги, услуги за радио- и телевизионно излъчване или услуги, извършвани по електронен път, с получатели - данъчно незадължени лица, които са установени или имат постоянен адрес, или обичайно пребивават в страната ...
Няма смисъл да поствам цялото съдържание на чл. 97б от ЗДДС - това мисля е достатъчно.
Осигуровките зависят от това дали ще се осигуряваш като СОЛ или по ДУК.
Първият вариант - 32.3 % от минималната заплата.
Вторият вариант зависи от основната икономическа дейност - процентите са същите, но осигурителния доход е различен, обикновено по-висок от МРЗ.
И един личен въпрос - колко те обръсна адвоката за фирмата, ако не е тайна? ;)
144 лева.
 
Всичко общо
 
Попитах от любопитство - много са смъкнали тарифата.

Толкова са от доста време вече, после идват таксите :) както сам знаеш
 
Колеги. Благодаря ви на всички! В тази тема директно намерих моя човек за бизнеса ми в лицето на @djidja83 ! Форума е супер полезен, когато кажеш на хейтърите да не спамят точно там където не трябва. @Blinky ако темата е полезна за другите можеш да я оставиш. Ако не полезна, аз приключих с питанията си и съм окей. Благодаря.
 
Тук е обяснено що годе разбираемо за ДДС за фирми, рекламиращи в Гугъл или Фейсбук https://goldenvision.bg/97a/. На мен също ми предстои регистрация на ЕООД и тези теми ме вълнуват, не съм никак наясно със законите, тълкуването им и правилното водене на счетоводство. Темата е полезна иначе, тук поне се чете и намира лесно това, което ми трябва, не е каша като във фб групите.
 
Пич, нещо не е наред в целата схема според мен. Виж сега! Пропусна факта за ДДС регистрацията, ще ти го болдна и аз, за да му обърнеш внимание и да си спестиш няколко хиляди главоболия в бъдеще! Регистрацията ти по ДДС, ако ще представяш фактури от фейсбук е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА! В момента в който подадеш такава фактура, вече си извикал ела Кумчо Вълчо изяж ме, а Кумчо Вълчо това и чака!

Преразгледай схемата, защото ДДС регистрацията променя нещата значително. За всяка сума от консултация ще дължиш 20% на държавата, вдигат се и счетоводните услуги и тн. Въобще правилата на играта стават доста различни, от това, което си мислил в началото. Фейсбук фактурата е само разходна, без да се приспада ДДС, така че за теб остава пълните 20%.

Помисли още върху нещата, ако питаш мен!


Колеги. Благодаря ви на всички! В тази тема директно намерих моя човек за бизнеса ми в лицето на @djidja83 ! Форума е супер полезен, когато кажеш на хейтърите да не спамят точно там където не трябва. @Blinky ако темата е полезна за другите можеш да я оставиш. Ако не полезна, аз приключих с питанията си и съм окей. Благодаря.
 

Горе