lqllqlq
Well-Known Member
Казано честно не знам за къде е темата, тъй като въпросите са разнородни, за това я сложих тук, тъй като касае онлайн магазин.
Та чудя си се аз в последно време над темата за магазин с няколко езика. До сега не съм се занимавал с подобно нещо и ще ми е много полезно ако решите да споделите опит и мнения за:
1. Трябва да му изберем на магазина основен език. Ако това е БГ, а имаме наличен английски и немски, то как би се индексирал?
-еднакво на всички? С други думи чете се всичко, нищо че основен е БГ?
-индексира само по основен?
2. Как влияе мулти-езичност на класиране по основен и как влияе на останалите езици, ако приемем, че описания и тн са съпоставими, тоест еднакви?
3. По отношение таргетиране в уебмастерс как се действа? Тук въпросът е продиктуван, че там хваща по основен език и приема таргетиране към него. Как указваме, че не е само той?
4. Би ли могло наличие на повече от 1 език да изиграе лоша шега по класиране на основен?
5. Пак за продуктите: Може ли да е пречка за цялостно по-лошо представяне ако описанията на продуктите на един език са по-подробни от тези при останалите? А обратното - ако са сходни, тоест преведени? Не води ли до дублаж?
За повечето платформи има добавки за автоматично смяна на език и валута. Тук мнения? Полезно, безполезно, все тая?
Мисля, че това е достатъчно да стартираме дискусията, а със сигурност ще се натрупат още въпроси, стига да има и желаещи да отговарят.
Та чудя си се аз в последно време над темата за магазин с няколко езика. До сега не съм се занимавал с подобно нещо и ще ми е много полезно ако решите да споделите опит и мнения за:
1. Трябва да му изберем на магазина основен език. Ако това е БГ, а имаме наличен английски и немски, то как би се индексирал?
-еднакво на всички? С други думи чете се всичко, нищо че основен е БГ?
-индексира само по основен?
2. Как влияе мулти-езичност на класиране по основен и как влияе на останалите езици, ако приемем, че описания и тн са съпоставими, тоест еднакви?
3. По отношение таргетиране в уебмастерс как се действа? Тук въпросът е продиктуван, че там хваща по основен език и приема таргетиране към него. Как указваме, че не е само той?
4. Би ли могло наличие на повече от 1 език да изиграе лоша шега по класиране на основен?
5. Пак за продуктите: Може ли да е пречка за цялостно по-лошо представяне ако описанията на продуктите на един език са по-подробни от тези при останалите? А обратното - ако са сходни, тоест преведени? Не води ли до дублаж?
За повечето платформи има добавки за автоматично смяна на език и валута. Тук мнения? Полезно, безполезно, все тая?
Мисля, че това е достатъчно да стартираме дискусията, а със сигурност ще се натрупат още въпроси, стига да има и желаещи да отговарят.