Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

lqllqlq

Well-Known Member
Казано честно не знам за къде е темата, тъй като въпросите са разнородни, за това я сложих тук, тъй като касае онлайн магазин.

Та чудя си се аз в последно време над темата за магазин с няколко езика. До сега не съм се занимавал с подобно нещо и ще ми е много полезно ако решите да споделите опит и мнения за:

1. Трябва да му изберем на магазина основен език. Ако това е БГ, а имаме наличен английски и немски, то как би се индексирал?
-еднакво на всички? С други думи чете се всичко, нищо че основен е БГ?
-индексира само по основен?
2. Как влияе мулти-езичност на класиране по основен и как влияе на останалите езици, ако приемем, че описания и тн са съпоставими, тоест еднакви?
3. По отношение таргетиране в уебмастерс как се действа? Тук въпросът е продиктуван, че там хваща по основен език и приема таргетиране към него. Как указваме, че не е само той?
4. Би ли могло наличие на повече от 1 език да изиграе лоша шега по класиране на основен?
5. Пак за продуктите: Може ли да е пречка за цялостно по-лошо представяне ако описанията на продуктите на един език са по-подробни от тези при останалите? А обратното - ако са сходни, тоест преведени? Не води ли до дублаж?

За повечето платформи има добавки за автоматично смяна на език и валута. Тук мнения? Полезно, безполезно, все тая?

Мисля, че това е достатъчно да стартираме дискусията, а със сигурност ще се натрупат още въпроси, стига да има и желаещи да отговарят.
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

Никой ли не работи магазин с повече от един език или на никой не му се споделя опит? Два дни пълна тишина...
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

Питаш какво? Ами например, че WMT хваща от основен език БГ и слага гео-таргет България. В същото време заради Гео-ИП системата при влизане бота вижда само английската версия и съответно индексира нея...
Ако горното не е достатъчно следва въпроса: Ако спра конкретно ИП-та от САЩ да виждат английски, то тогава ще започне да вижда БГ език, НО какво се случва с останалите 2 езика?
И пак в посока индексиране: всеки линк е в 4 версии в сайтмап-а (по 1 за всеки език от типа сайт/език/урл) Предвид по-горното и факта, че все пак остава надеждата тоя бот да разбере, че има няколко езика, то той по какво се води? По сайт мап или по това, което му сервира сайта?
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

Преди година и повече щях да правя нещо подобно и доста попрочетох. Препоръчвам ти първо да видиш какво е писал Шефа Гошо по въпроса - https://support.google.com/webmasters/answer/182192?hl=en Ако не можеш да се пребориш с езика - свирни на ЛС да опитам да преведа. Пак казвам има отговорите там на доста от въпросите ти. Това е - само теория мога да предложа аз.
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

Аз не съм забелязал новия език (конкретно при мен румънски) да влияе отрицателно на българския език
Не знам защо си решил така , смятам , че си внушаваш и се престараваш . Пиши си описанията,оптимизирай си , продавай си и толкова

и не всичко е гугъл . има още много богове , на които да се кланяме всяка сутрин
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

Мерси. Това ми се струва, че малко противоречи на обясненията от твоя линкhttps://support.google.com/webmasters/answer/6144055?hl=en
Въпреки това хвърля малко светлина... Мерси
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

И аз от една седмица съм пред същите главоболия с един магазин който ще стартирам сега и искам да го направя на 5 езика... и сега се чудя дали да правя 5 отделни сайта за всеки език, но това ще ми създаде бая повече работа и откъм копирани изображения и други такива глупости не смятам, че ще ми се отрази добре.....

И се чудя да разчитам ли на вградените преводачи в системите, понеже аз съм решил всеки продукт да се превежда от преводач на съответния език и всяка страница, но се чудя как се отразя това и на клиентите, примерно при главен домейн .com клиент от .de или .tr би закупил от мен нищо, че сайта ми е на неговия език или ще иде да си закупи от сайт със разширение .de или .tr.

lqllqlq извинявай, че ти разводних малко темата, но е в една тематика и ако нямаш нищо против да се насадя и аз с някое въпросче в тази насока :).
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

Аз имам ен и бг и понякога в .co.uk ми вади БГ резултати, но в повечето случаи вади конкретните продукти за конкретния език. Според мен гугъл не е прост и знае, че това е сайт с няколко езика и предлага на клиентите си това което ги вълнува на база това къде се намират и какви са им настройките. Ако тръгнеш да поддържаш 2 сайта това е двойна работа. Няма смисъл.

Пускай и бутай линкове в езика в който ти трябва и това е.
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

И аз имма вина за общите отговори, сега като се позамисих, за това ето конкретно, а и наблюдения какво става на практика:
Магазина е готов, платформата е опенкарт. Домейна е ком. Доста време го мислех преди да го започна как точно да го разнообразя, тъй като е техника. А техниката дали е на хинду или български все си е с параметри за описания, при това в повечето случай с английски термини. Та магазина е с доста подробни, обемни описания на БГ, много помощни материали за клиента, клипове и тн. Всеки продукт или поне 98% има собствено заглавие на съответния език. Уви, тъй като е много като обем работа на езиците различни от БГ описанията не са толкова подробни (за сега).
Инсталирана е добавка за Гео-ИП, която да сменя език и валута. Основен език е БГ (по-долу ще кажа защо).
Бях пуснал УК и САЩ да им зарежда на ЕН със съответната валута, но бота влиза от САЩ, съответно вижда език ЕН...малко тъпо, нали?
Сега, така или иначе е прочел ЕН версията, спрях Гео-ИП да не пренасочва САЩ към ЕН, а към език по подразбиране - БГ. Така ще го принудя по-бързо да види и това съдържание.
Интересно е, че в линка от УМТ по-горе е описано, че не чете hreflang или там каквото е, което на практика не е така. Слагам го в УМТ и то ми дава гео-насочване България заради засечен таг на езика БГ. А засича БГ защото е основен...
Моята теория (поправяйте ако бъркам) е, че сега мога да очаквам прочитане на БГ версията, а на по-късен етап със сигурност ще разбере, че има и други езици, които да си вади в съответните държави.
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

е добре де, като влезе потребител от САЩ в сайта ти какво ще види - сайт на български или сайт на англииски

Ррррррр

Дълбоко се съмнявам бота да влиза от САЩ и да вижда сайта само на английски ...........

Аз лично не съм бъзикал нищо по румънската си версия на сайта , има в кода на сайта пренасочване по местоположение , предполагам че и твоя плъгин прави същото . Сайта се класира в румънския SEPR колкото може, има някакви посещения и чат пак поръчки. За една година румънска версия - колкото толкова. Като събера пари ще плащам на преводачи и ще оптимизирам . Както ти казаха по горе - Подценяваш ГОШО о отдаваш голямо значение на Инструменти за уеб администратори

Идея си нямам как може да класираш магазин в САЩ при такава конкуренция но ти желая успех !
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

Сега, така или иначе е прочел ЕН версията, спрях Гео-ИП да не пренасочва САЩ към ЕН, а към език по подразбиране - БГ. Така ще го принудя по-бързо да види и това съдържание.
За тази цел си има sitemaps.
Избъзикай SEO friendly url-та да са shop.com/123/456 (BG), shop.com/en/123/456, shop.com/fr/123/456 и ги пусни на гошо да си ги джурка.
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

@Беджев аз не гоня американски, а европейски пазар. В този ред на мисли не ми дреме много дали от Америка ще види БГ или АНГЛ. Аз насочване за УК съм си пуснал към английски.

@Torbalan sitemap-а има френдлу урл точно както казваш: домейн/en/product-name-1, домейн/bg/ime-na-produkt-1 и тн...И тук ми стана интересно дали съдържанието, на което попада ли индексира по-бързо или се води по сайтмап и рови по него.
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

lqllqlq , възприемаш нещата много буквално , вместо да изследваш как работи Гугъл
Това те обуркава и кара да правиш неща, от които няма много смисъл :)
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

Сайтмапа е патерица за бота да не скрейпва по целия сайт линкове и по-бързо да намира новото и ъпдейтнатото съдържание.
Щом имаш сайтмап със смислено структурирани неща, мисля, че като цяло терзанията ти са напразни.

PS: Ако можеш провери дали ти пингва търсачките модула за генериране. Че аз вградения хич не го харесвам и съм си писал мой, който събмитва и картинките.
 
От: Как работим с магазин на няколко езика? (въпроси от различни апсекти)

Истината е, че не съм направил нищо повече от стандартното. Просто с това не съм се занимавал до сега и ме гложди любопитство :)
 

Горе