Как се води счетоводство на ЕООД?

devilx

Well-Known Member
Здравейте,

пуснах фирмата , регистрирах касовия апарат. До тук добре. Искам сам да си водя счетоводството на фирмата ако е възможно , и накрая на годината да намеря счетоводител за приключване . Дали бих могъл да се справям сам? Някой ако има представа може ли да ми обясни какъв отчет трявба да водя и какво главно трябва да се прави?

Регистриран съм като СОЛ като собственик на ЕООД.. без управители без договори.. без работници.. всичко което трябва да направя е.. купувам стока чукам касови бележки и изпращам с еконт на крайни клиенти.. за стоката ще получа и фактура.. главно въпросите ми са трябвали да се описва някъде всичко това.. фактури няма да получавам много.. по 1-2 фактури на 1-2 месеца.. защото стоката я купувам наведнъж.. и така.. иначе знам че всеки месец трябва да пускам декларация към НАП за осигоровките образец 1 беше майче..
 
Това е мазохизъм, има разни онлайн счетоводители за 30-40 лв. Не се занимавай с глупости!

Здравейте,

пуснах фирмата , регистрирах касовия апарат. До тук добре. Искам сам да си водя счетоводството на фирмата ако е възможно , и накрая на годината да намеря счетоводител за приключване . Дали бих могъл да се справям сам? Някой ако има представа може ли да ми обясни какъв отчет трявба да водя и какво главно трябва да се прави?

Регистриран съм като СОЛ като собственик на ЕООД.. без управители без договори.. без работници.. всичко което трябва да направя е.. купувам стока чукам касови бележки и изпращам с еконт на крайни клиенти.. за стоката ще получа и фактура.. главно въпросите ми са трябвали да се описва някъде всичко това.. фактури няма да получавам много.. по 1-2 фактури на 1-2 месеца.. защото стоката я купувам наведнъж.. и така.. иначе знам че всеки месец трябва да пускам декларация към НАП за осигоровките образец 1 беше майче..
 
Имаш декларация обр. 1 и 6 и общо взето това ти е всеки месец, накрая ще ти трябва счетоводител за приключването, докато ти е такава ситуацията и не си по ДДС, нямаш договори за наеми, служители и т.н. може да го караш тъй, макар че пак си е занимавка, ако изникне нещо по-сериозно е по-добре да имаш счетоводител. За временен вариант, ако сега нямаш пари за счет. става, но после като се раздвижат нещата си вземи :)
 
За да спестиш дни 150-200 лв на месец рискуваш да отнесеш глоби за много повече. Спри с това тъпо мислене на дребно.
 
Абе и така е и не е така, едва ли ще рискува, ако ги има. В началото и аз карах първата година с позната счетоводителка, която не ми вземаше нищо на месец, взе ми чак накрая на годината на приключването, когато вече бях изкарал някой лев, даже първите два три месеца сам си подавах нещата в НАП, ама бях беден студент, нормално :D

П.П. Ясно е, че е по-добре да си имаш счетоводител и не само, най-добре е да си имаш специалист за всичко - адвокат, маркетинг, логистика, брокер, ако щеш, финансов консултант, пр специалист, и т.н. и т.н., но не всеки път става така в началото и не това е темата в случая.
 
- Изкарай си ПИК на твоето ЕГН - безплатно от НАП.
- Трябва да имаш и ел.подпис на фирмата ЕООД.
- Декларация за започване на дейността/самоосигуряването.
- Може да минеш и еднократно в годината с декларация обр. 1, а не да подаваш всеки месец декларация обр. 1.
- Касов апарат имаш ли? Как продаваш стоките по Интернет ли? Виж за регистрацията на ел.магазините в НАП.
 
Абе и така е и не е така, едва ли ще рискува, ако ги има. В началото и аз карах първата година с позната счетоводителка, която не ми вземаше нищо на месец, взе ми чак накрая на годината на приключването, когато вече бях изкарал някой лев, даже първите два три месеца сам си подавах нещата в НАП, ама бях беден студент, нормално :D

П.П. Ясно е, че е по-добре да си имаш счетоводител и не само, най-добре е да си имаш специалист за всичко - адвокат, маркетинг, логистика, брокер, ако щеш, финансов консултант, пр специалист, и т.н. и т.н., но не всеки път става така в началото и не това е темата в случая.
Сигурно първата година не си бил регистриран по ЗДДС, нямало е внос от страни извън ЕС и т.н подробности, които биха отказали всеки ентусиаст. Счетоводителя не екзотика, а санитарен минимум, т.е. задължително трябва да го има като разход. Не е само декл.1 с КЕП или ПИН
 
Касов апарат си взех и чакам да я регистрират в НАП продавам чрез фейсбук без онлайн магазин като имам изкаран ПИК на мое име от там подадох деклярация за започване на дейност.. Само едно да не съч объркал писах че съм като собственик защото някъде твърдяха че трябва като управител..


Задължително ли е електронен подпис
 
Най-кратко:

- Осигуровки: ДЗПО, ДОО, ЗОВ
има си калкулатори НАП, лесно се смятат за управител, всичко ти е за СОЛ

- Осчетоводяване на фактури, касови бележки и т.н. http://balans.bg/практическо-счетов...осчетоводяване-на-стопански-операции/рубрики/

- Осчетоводяване на разходи, като за наем на имот е малко особенно тъйкато първите 3 тримесечия дължиш Авансов Данък Наем който се приспада от цената на наема. Последното тримесечие данъка се дължи от наемодателя.

- Данък дивидент който се плаюа на тримесечие, но когато прецениш.

- Годшини отчети: Данъчна декларация + Годишен финансов отчет

Това е в общи линии, но за да ги разбереш, запомниш и прилагаш ще ти отнеме време.
Гарантирам, че ще изтървеш нещо и ще те глобят такава сума, която би ти покрила счетоводител за 1 година.

Рискуваш глоби, задължително ще похарчиш време, нерви и ще продължиш да харчиш всеки месец за нещо което струва 100-200 лева на месец.
Даже за ЕООД което не е по ЗДДС може и 50-100 лева на месец да са ти достатъчни.

Съвет: Фокусирай се върху бизнеса да ти вади пари и не се опитвай да пестиш от счетоводство.
Да пестиш от счетоводство е като да пестиш от моторно масло.
Ще върви, ама като стане беля, белята е голяма.
 
Имам още един въпрос към касовия апарат че съвсем ме объркаха и там.. В касовия бон плащането как трябва да бъде отразено.. Защото там ми казаха че е по добре да е с наложен платеж а не в брой това има ли значение за пред нап
 
Само че аз забравих да спомена че говорих с човек в нап който ми каза да продэлжавам да се осигорявам като земеделски производител просто на 610 лв.. А не да променям от името на фирмата.. При този случай трябва ли да подам този образец номер 1

П.С. Сега ми стана ясно.. аз без това съм подавал въпросния образец номер 1 всеки месец чрез моя ПИК така че продължавам като земеделски производител същите декларации и плащам повече пари..

Сега остава да изясна и касовия апарат какво трябва да включва и това е горе долу за започване :)
 
Последно редактирано:
Имам още един въпрос към касовия апарат че съвсем ме объркаха и там.. В касовия бон плащането как трябва да бъде отразено.. Защото там ми казаха че е по добре да е с наложен платеж а не в брой това има ли значение за пред нап
НАП най много харесват в брой
 
Колега, ако не си от софия, попитай някой познат за счетоводител, обясняваш му какво ще ти е нужно, той ти дава цена, ако те устройва действаш. Чувал съм че на места почват от 50 лв на месец, което не мисля че би било проблем. Ако пък не искаш така обясни му, че искаш консултация, даваш му там 50тина лв, той ти казва какво да правиш с уговорката, че ще минете на абонамент като вдигнеш оборота.

Но недей да разчиташ на приказки от форума, тук не сме счетоводители, казвам ти го като човек плащал 4 цифрени глоби, защото не се бях обърнал към счетоводител навреме, а подпитвах приятели.

Казвам ти го и като човек, който в тоя случай плати 200 лв за час консултация, от която само празни приказки + глупав съвет да отложа с 30 дни наказателно постановление, та резултатът беше още глоби под формата на лихви.

Демек Внимавай и на кого се доверяваш. Аз тогава изпатих зсщото все уж някой ми препоръчва трети човек. И от тогава гледам сам да си търся ако ми трябва специалист.
 

Горе