Търся: Копирайтър за писане на статии за потребителска електроника

paradoxkc

Member
Рейтинг - 0%
0   0   0
Здравейте,

търся копирайтър за дългосрочно писане на статии(не превод) за потребителска електроника.

Брой статии - 20/месечно.
Обем - 1500-2000 думи/статия.
Уникалност на текста - над 95%
Език - български

Цена - по договаряне.
Срок за плащане - на всеки 10 предадени статии.
Начин на плащане - банков път, paypal

На одобрените ще бъде изпратено задание за подготвяне на тестова статия, която се заплаща.

Моля заинтересованите да изпратят своето портфолио + оферта на:
Лично съобщение или e-mail [email protected]
 
То добре, ама за статии представящи потребителска електроника си трябва ти самият да си я тествал тази електроника, за да има как да я коментираш. А 20 статии на месец няма да са подходящи да са само на тема от вида притежавания от теб смартфон.
 
Здравейте, paradoxkc,

От задачата Ви се подразбира, че ще има продукти (потребителска електроника) за описване. Така ли е?

Ако - да, продуктите налични ли са за лично изпробване? Иначе - как си представяте да са описани и представени? Преразкази на събрана онлайн (или даже предоставена от Вас) информация не е сериозен вариант за мен. А за Вас?

Какви текстове очаквате, paradoxkc? Благодаря предварително за отговора.
 
То добре, ама за статии представящи потребителска електроника си трябва ти самият да си я тествал тази електроника, за да има как да я коментираш. А 20 статии на месец няма да са подходящи да са само на тема от вида притежавания от теб смартфон.
И е така, и не е така. Първо нека правим разлика между информативни статии и ревюта. Второ, имам една копирайтърка, което пише от диети, до хостинг, та чак до автомобили. Веднъж я питам, как го прави. Защото наистина изглеждаха писани от човек, които е имал допир. Тя ми каза просто, че проучва, чете, образова се малко и после пише. Наскоро един приятел ми разказа много ценна информация за слънчевите панели, а беше чел в нета и гледал клипове.....според мен с пълно самочувствие може да напише статия и той.
 
Blinky прави разлика от продукти от вида ясни като цяло и такива от които може да ти се промени начина на живот буквално из корен. Когато купиш автомобил, то в 99% от случаите сядаш и караш по познатия начин. Когато купиш соларен панел - инсталираш и получаваш ток. Тук няма какво да се коментира от обикновен потребител, защото нещата се ползват стандартно, а за евентуалните неприятните ефекти можеш да научиш не като го ползваш за кратко, а като проучиш нещата в интернет.

При потребителската електроника (забележи, не казвам потребителските стоки като цяло) ти си в непрекъснат контакт с устройството и така то ти влияе на начина на живот. Примерно един бойлер може да има функция за отдалечено включване, но дали има функция, която да ти сигнализира, че водата е загряла? Или да те предупреди, че се намираш твърде далеч от дома (примерно на 200 километра), когато включваш бойлера? Тези неща само с директен досег до устройството можеш да ги видиш дали са налични, защото в интернет едва ли някой ще коментира такава уникално странна функционалност (но тя може да е много полезна за хората, които пътуват често). Давам пример с бойлер, а не със смартфон, защото при последния нещата са още по-така в направление трябва да се пробва.

Проблемът е, че понякога от желанието да ти върви стоката добре се стига до изродените случаи в които се наема човек, който си няма представа от продукта, но почва някак да го хвали и тъй като умее да разказва сладкодумно, то има много хора, които му се вързват. Да, обаче, това си е чиста проба измама или по-точно манипулация, както и да го гледаме.
 
Не знам точно за какво говорим, но всеки с желание да научи нещо и да го превърне в материал, не е нещо много велико нещо. И реално е достатъчно да пренесе информация по нормален и лесно за възприемане начин. Вече, ако ще се влиза в детайли и подробности, е друго. Аз като наемам контент райтър гледам да създаде нещо на повърхността, а за детайлите си оставам сам или някой, който се занимава, за да си го опише по-професионално. Ще бъдеш доста изненадан, но много контент райтъри пишат на база прочетено и разбрано, а не на пробвано и проучено от първо лице. Примери много, като за един се сещам конкретно - това е за сферата с отслабване. Не ги пишат хора, пробвали всяка диета, но такива които са чели, проучили до някъде и пишат, взимайки базата и от други места разбира се. Да яко е да си специалист и да си пишеш сам всичко. Това е в случаите, в които е някой голям световен блогър с много почитатели. За обикновените хора, които искат да се сдобият със статия, с цел да я плеснат на блога си за съдържание просто или някъде другаде, за да извлекат няколко линка е друго.

Ако ще пробваш нещо, за което ще пишеш, говорим вече за ревю на продукт, за сериозно проучване и определено за доста по-стойностно съдържание от това, някой да прочете 2-3 статии, 1-2 ревюта и да синтезира най-важното, макар, че съм виждал и случаи да се получава и по-добре. Защо ли. Защото потребителя го мързи, и колко по смляна и точна информация получи, толкова по-добре. 90 процента от маркетинг идеята е хвалене на продукта и представянето му като най-великото откритие след пелецилина. Останалото е стигане до потребителя, за да го прочете и вземе 'умното' решение. Измама е много силно казано, аз го наричам 'напомпване'. Което е някъде на границата. Измамата е да получиш нещо, което тотално не е това, което си искал. Съмнявам се такива търговци да оцеляват дълго време.

И за бойлера...ако производителя не е написал сам на инструкциите, които ги има сигурно в интернет, на какво разстояние хваща устройството, то кофти работа. Мисля, че контент райтъра е най-малкия проблем вече. Ако някой в интернет не се е похвалил, че си е взел бойлер, до който еди какъв си обхват с мобилния си телефон, значи света не отива на добре. А ако не го пише и сайта на производителя, или някой от официалните му търговци, значи и тия толкова могат да продават, като това им е водеща характеристика.
 
Вичков пак си търси човек за писане. Толкова ли не можа да се намери такъв? Колко народ вече се пробва, че даже аз в това число. Но Вичков търси някой, дето не съществува сигурно...
 

Горе