От: От: Препоръчайте счетоводител за онлайн магазин
Научете се да уважавате труда на другите. Не може да искате да сте конкуретно способни в тежки нисши на електронната търговия като скатавате от основните разходи. Счетоводителя и адвоката в електронната търговия са хората, които едно че не трябва да позволяват да се оакаш и второ като нагазиш в тинята да ти извадят задника от там с възможно най-малко щети за теб и бизнеса ти. Тук във форума имаше тема за банковите такси. Не мога да си представя що за бизнес развиват мрънкалниците там, след като 20 лв на месец ще ги фалират?!? Друга тема на 16 годишен хлапак, който ще търгува с бързооборотни стоки, които има във всеки МОЛ но със забавена доставка от 6 до 7 дни. Искренно се надявам, че твоят магазин ще потръгне, но запомни едно нещо от самото начало - печалбата не се вдига само ако намаляш до санитарния минимум разходите, трябва да мислиш как да увеличиш приходите.
Уви, нямам какво да добавя.
screampays, аз съм собственик на счетоводна кантора в София, която обслужва предимно и с приоритет стартиращи онлайн бизнеси, като разбирайки трудностите, с които се сблъсква всеки стартиращ предприемач, предлагаме преференциални условия, каквито надали могат да се срещнат на друго място (има линк в подписа ми). И въпреки всичко, цена от 50 - 60лв месечно за фирма, занимаваща се с търговия, на практика няма как да предложим. Сумата дори не покрива разходите ни по основни пера, като наем, консумативи, софтуерни лицензи, работни заплати, данъци и осигуровки. А и това, че клиентът ни оставя 10 листа хартия, например, не означава, че ние просто описваме тези 10 документа в една екселска таблица и толкова. Всъщност работата е значително повече, по-сложна и най-вече отговорна. А цена от 50 - 60лв можем да предложим евентуално на някое ЕООД, например, без персонал, извършващо само услуги (а не търговия или производство), които услуги предлага само в България; има максимум една банкова сметка в лева (без ePay, PayPal, Skrill и т. н.) или един касов апарат и месечно има 1 - 2 фактури за покупка и продажба, както и, не на последно място - да ни е симпатичен.
Не е никак зле да се вслушате в съвета на s1yf0x - не пестете от важните неща! Направете си добре сметката. Отделете едни пари за 6 или 12 месеца напред, например, за които трябва още в началото да сте психически подготвени, че ще ги изгубите. Вижте резултата след този период, който сте си дали, и преценете има ли смисъл да се напъвате още или тотално да зарежете всичко и да започнете да събирате пари за следващия проект. Две мисли ми идват след това изречение: "С трици маймуни не се ловят" и "Истински успешният предприемач е този, който има много провалени бизнеси зад гърба си". Всичко това го казвам от позицията си на предприемач, стартирал преди време от самата нула и като собственик на счетоводна кантора, през която са минали много стартиращи бизнеси, провалили се още в първите месеци, поради липса на средства за основни неща, каквото е и счетоводството.