Авторски права на снимки за онлайн магазин

Здравей,

Аз работя с доста дропшипинг магазини в чужбина и при всеки един е различно.

Обикновено продаваме стока от Алиекспрес, а в Китай културата е такава, че считат че всеки има право да ти изкопира идеята или интелектуалната собственост, стига да смята, че може да направи пари от нея. Така че те не следят за спазването на авторските си права върху стоката.

По принцип познавам собственика на склада, който зарежда повечето Алиекспрес дилъри със стока и мога да те уверя, че му пука точно 0% дали някой ще му свали снимките и ще ги ползва в сайта си, тъй като в крайна сметка всяка продажба значи повече пари за бизнеса им. Собственика дори не е китаец, а човек с американско гражданство, но прилага авторските си права по начин, който ще донесат най-много пари на бизнеса му, а това значи да дава право на всеки да ги използва както сметне за добре.

Ако се отнася за други дилъри - обикновено и те са на същия принцип. Единственият проблем, който можеш да изпиташ от дилъри и големи брандове като CASIO Например, е ако им изкопираш видео материал, който е специално заснет за Амазон-ските им листинги, тъй като там вече не ги представляваш, а дефакто се опитваш да се конкурираш с тях използвайки нещо, създадено с точно определена и важна за тях цел, т.е. да доминират Амазон с продажбите си.

Иначе всяка снимка има 70 години авторско право поне, така че безопасни снимки за ползване няма, но са много малко дилърите, които ще ти направят проблем по въпроса.

А клипчетата, които виждаш по нета на дропшипинг продукти се заснемат от специални компании или от UpWork фрийлансъри за индивидуални дропшипинг магазини, като после това клипче бива изкопирано от 50-100 други магазина, които се опитват да си вземат и те парченце от пая, когато някой продукт стане вайръл за първия магазин, който се е сетил да го рекламира.

Дропшипинга общовзето има три фази. Фаза 1 е някой намира уникални интересни продукти, 2. заснема се видео реклама 3. пускаме по 5-10 продукта на ден да ги тестваме, 4. ако някой от продуктите вземе че счупи кефометъра, почваме да наливаме по 1-2-5к на ден за реклама, рекламираме 15-30 дни докато другите дропшипъри се усетят и ни изкопират видеото, и след това минаваме на следващия продукт, защото просто няма как да хванеш всички копикетъри.

Друг път пък ние копираме чужди видеоклипчета и рекламираме с тях, за да се намесим в техните пазари, или когато смятаме, че не ги монетизират като хората.

Досега не сме имали проблеми от конкурентни магазини, просто защото в този бизнес на никой не му пука за авторски права, тъй като всички са мидъл-мен и самият бизнес се върти около това постоянно да обновяваш инвентара ти. Докато имаш време да се разсърдиш на някой, че ти е откраднал клипчето или снимките, и хората вече са се изморили да купуват точно този продукт и е време за NEXT. :)

Обикновено следим колко човека продават продуктите, които ние продаваме, докато сме единствени или само с два-три други конкурента, нещата вървят добре за всички, като станат над 10 знаем, че е време да мислим за следващия продукт, защото на този клон гаргите са му дошли в повече. И те така.

ЕДИТ: Другото ми голямо занимание е да съм писател на книги и не приемам авторското право като нещо излишно или проблемно, дори напротив, за неговото спазване съм. Но дропшипинга е съвсем друго животно и правилата са "правиш пари и бЕгаш". В смисъл такъв никой не преследва никой, тъй като всички нарушаваме правилата и конвенциите on daily basis, и не е умно да заплашваш с атомна бомба някой, който също може да хвърли атомна бомба срещу теб, така че всички са колегиални с оснаталите най-малкото от дълбоко чувство за самосъхранение. :D Но идеята е, че всички собственици или фрийлансъри, които сме в този тип бизнес, в един момент отделяме необходимото време да се запознаем както трябва със законите за авторското право, така че да можем да преценим къде ще ни мине номера и къде не. Това също е много важно.
 
Последно редактирано:
Ами в такива случаи правилото е, че ако не могат да проследят доколко имаш право да ползваш дадени снимки, можеш да ги ползваш.

Примерно при марковите часовници - всеки ползва едни и същи 5 снимки на часовник, независимо дали става въпрос за производителя, официалните дистрибутори или магазините, които просто поддържат някакви наличности и едва ли някой ще тръгне да търси всеки един онлайн магазин дали има право да има снимките по договор. Така че просто трябва да си разучиш нишата.
 
Ами в такива случаи правилото е, че ако не могат да проследят доколко имаш право да ползваш дадени снимки, можеш да ги ползваш.

Ами, няма такова правило !
Кражбата си е кражба и всеки си носи кръста. Дистрибуторите или представителството дават снимки ( така наречените “пак шот” ), или снимаш сам.
 
@brazer работиш с това с което разполагаш. Ако дистрибутура с който работиш не ти дава материали искай си. Копирането от интернето може да ти изиграе лоша шега - вместо да вземеш рекламните материали за даденият продукт да вземеш такива правени от някой специално за неговият магазин.

Всички имат претенции дори и китайците, но те споделят яко материалите за продуктите си защото това си е рекалма.


Не гледай какво правят другите. Прави нещата според закона.
 

Горе