Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Бихте ли купили нов продукт с необратимо нарушена опаковка?


  • Общо гласове
    26

happyslacker

New Member
Въпросът е в контекста на Закона за "защита" на потребителите и тази случка.

Според КЗП е незаконно да се отнема "правото" на потребителите да върнат закупения продукт в седем дневен срок, независимо дали потребителят е разкъсал необратимо опаковката или не.

Много продукти са опаковани по такъв начин, че веднъж като се извадят от опаковката не могат да се възстановят в същия вид, в който са били преди изваждането. Въпреки, че функционалността и качествата на продукта не се нарушават (доколкото външния вид не се счита за качество и функционалност), продуктът става на практика непродаваем като "нов".

Поради практиката клиентите да връщат стоки, които са с необратимо нарушена опаковка, търговците са принудени да начисляват по-високи надценки, за да компенсират загубите от тази практика. В резултат на това цените на стоките се повишават за всички клиенти (вкл. и тези, които никога не биха върнали стока).
 
Последно редактирано:
При определени обстоятелства бих купил такъв продукт, но все пак ще имам едно на ум. Много хора не биха купили, така че от гледна точка на търговците - изискването е много кофти. Накрая пак потребителя ще хапне дръвцето, защото за да се компенсират загуби от келеши, които връщат продукти за щяло и нещяло, ще се увеличат цените на въпросните продукти.
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:

1. получаване на стоката от потребителя, когато са изпълнени изискванията на чл. 54 - за стоки;

2. сключване на договора, а когато задълженията по чл. 54 са изпълнени след сключването на договора - от деня на тяхното изпълнение, но не по-късно от срока по ал. 3 - за услуги.

(2) Алинея 1 не се прилага по отношение на следните видове договори:

1. (изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) за предоставяне на услуги, чието изпълнение е започнало с изричното съгласие на потребителя преди изтичането на срока по ал. 1;

2. за доставка на стоки и предоставяне на услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовите пазари, които доставчикът не е в състояние да контролира;

3. за доставка на стоки, изработени съобразно изискванията на потребителя или по негова индивидуална поръчка;

4. за доставка на стоки, които поради своето естество не могат да бъдат върнати или подлежат на бързо разваляне, или има опасност от влошаване на качествените им характеристики;

5. за доставка на аудио- и видеозаписи или програмни продукти, разпечатани от потребителя;

6. за доставка на вестници, списания и други периодични издания;

7. за хазартни игри и лотарии.

Това за програмните продукти, които са "разпечатани от потребителя" изобщо не го разбрах. Когато са гласували закона май са спали...

Интересно дали необратимото разкъсване попада в точка 4 на алинея 2. Според КЗП не попада, но по въпроса може да се спори.
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

еми ако разпечата парфюма пръска се 3 дена и реши че не го кефи ?
може да го върне а без опаковка?

КАК СЕ ПРОДАВА ПОСЛЕ СКЪПА СТОКА С ПРЕЕБАНА ОПАКОВКА А?
МЪРШИ ГАДНИ!!!!!
ЩЕ СЕ МЕСТЯ В АЗИЯ АЗ... ЩЕ СИ ПУША НАВСЯКЪДЕ ЩЕ СИ КАРАМ БЕЗ КОЛАН И НЯМА ДА МИ ПУКА ЗА КЗП-ТА...
то адсенса и в тайгата да съм пак ще ми праща чекове :)
 
при мен зависи от продукта,
например взимал съм си неопаковани консумативи за колелото, инструменти в найлонови торбички и т.н., Взимал съм и препарати за нанопокритие с прецакана опаковка....

Но ако утре не ми дадат intel i7 с опаковка излъскана и блестяща - no way.
както AMOUN е писал - скъпата стока с перфектна опаковка!!
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

И аз бих купил, след като му метна и едно око зад опаковката. Все пак купуваш продукта, а това, че опаковката е наранена малко дразни и бих определено попитал за някаква компенсация и ествствено гаранция, вървяща към продукта, независмо, че опаковката е наранена. А е редно продукта да е читав независимо дали може или не може да се върне пак в опаковката. не случайно го слагат на сайтовете (повечето), клиента да огледа продукта, защото пшри доставката му е възможно да бъде повреден. И е коректно да търговеца да се съобрази с това, защото не знам някой да си е купил нещо, което му трябва, да го счупи нарочно и да тича към магазина да реве за справедливост. В повечето случаи, ако продукта е повреден то потребителя няма вина за това. А това, че някои търговци компенсират с високите цени тези "обрати за тях" няма да им помогне, хората ще тъсят винаги по-добрата оферта за тях. А вече имаме интернет.

Тази комисия е измислена и то много. Може ли Мтел да бъде глобяван по 5К при поможение, че нарошението им генерира 5 мил. печалба. Смехурковци. Както глобяват големите фирми, така глобяват и физическите лица. Или поне това видях последната година. Не трябва да се разчита на тях.

Истината е, че глупавата агенция трябва да работи за потребителя, нали естествено допирайки се на неговите неупровержими факти и доказателства. Ако е обратното, вече си говорим за корупция.

Например колата експонат във всеки атвомобилен салон върви по евтино, поради факта, че са сядали в нея, ръчкали са я и т.н., което дава нагледен пример как трябва да е както с експонатните стоки, така и с наранените, поради една или друга причина, продуктови опаковки. И говоря само за тях, продукта да не бъде покътнат или най-много с някой друг дефект или нараняване, но тук вече и самия клиент всима това под внимание. При такива ситуации е редно да се огледа и да се спарзаряд за нещо, което да е в интерес на двете страни.

Един път отидох в Техномаркет и там си харесах дигитална рамка за снимки, бяла. Казах, че искам да я взема и те ми казаха, че само експонатната е останала. Аз им казах, ще я взема, ако ми направите намаление. Те отказаха и аз им казах успех с продажбата й. Като ме попитаха защо настоявям за намаление, при положение, че има фиксирана цена, аз им показах сивата рамка, която имаше бял цвят оригинално. Само Гуньо Простия не беше я пипал. Пича дойде с парцалче и пак не успя да махне петната на 100%. Може да се сетите, че купих от друго място.

Не мога да давам цитати от закона, но мога да давам примери, на които съм бил свидетел или участник. Така, че клиента има право на опредлени изисквания, а като търговеца не е в състояние да ги задоволи, то както и да го погледнете става неконкурентноспособен и въпрос на време е да излети от бизнеса.
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Такъв е закона и е еднакъв за всички, а реално погледнато той даже подпомага онлайн търговията, защото създава поне малко усещане за защитеност на потребителите от некоректни търговци.
В БГ още масово се шири манталитета че онлайн магазините са от мошеник нагоре и само гледат как да излъжат хората - основна вина за това имат медиите които масово набиват на хората фобии.
Реално погледнато и подобни случаи не са всекидневие, колко пъти ви се е случило това за миналата година??? и това удави ли ви бизнеса ???
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

В офлайн магазин някои потребители биха си купили стока с нарушена опаковка, да. Но ако магазинът оперира само и единствено онлайн? Май е доста по-трудно да се убеди потребителя да закупи подобна стока без отстъпка. В такъв случай ми е много интересно как се процедира?!

Подкрепям блинки за изказването му и давам пример:

Един единствен път са ми правили отстъпка за скъпа мострена стока, но фирмата не беше българска. Трябваха ми N бройки, но бяха останали N-1. Абсолютно неприемливо. Преровиха всички дилъри и намериха още една бройка изложена в шоурум. Обясниха ми подробно какво е модифицирано по стоката за да бъде изложена на показ, макар че това по никакъв начин не се отразяваше на функционалността й и ми направиха отстъпка без да питам или искам (а аз бях толкова на зор за точно тази бройка, че едва не ги разцелувах, че въобще ми я намират)
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Едно от решенията на проблема е на мейлите на редовните ви клиенти да пуснеш промоция за ограничено количество стоки с нарушена опаковка.
Това са хора които вече са убедени че вашият магазин е коректен и му имат доверие и стига да не е за подарък, ако им трябва въпросната стока с удоволствие ще си я купят на по ниски цени.
Аз това го направих за една партида с повредени опаковки от транспорт намалих им 20% от цената и още питат има ли още.
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Според КЗП е незаконно да се отнема "правото" на потребителите да върнат закупения продукт в седем дневен срок, независимо дали потребителят е разкъсал необратимо опаковката или не.

Много продукти са опаковани по такъв начин, че веднъж като се извадят от опаковката не могат да се възстановят в същия вид, в който са били преди изваждането. Въпреки, че функционалността и качествата на продукта не се нарушават (доколкото външния вид не се счита за качество и функционалност), продуктът става на практика непродаваем като "нов".

Поради практиката клиентите да връщат стоки, които са с необратимо нарушена опаковка, търговците са принудени да начисляват по-високи надценки, за да компенсират загубите от тази практика. В резултат на това цените на стоките се повишават за всички клиенти (вкл. и тези, които никога не биха върнали стока).

Не знам какъв е закона в БГ но в някой страни можеш да върнеш стоката от 7 до 30 дена (в зависимост какво е естествено) или ИЗОБЩО не можеш да я върнеш.Има различни условия,на пример стоката може да е отворена но да НЕ Е ползвана (миксер например) и т.нт. Много компютърни части като рам не се сменят(на скоро се опитах да върна за това давам този пример) лекарства също.Закона трябва да се направи така че да не прецакват много фирмите и същевременно да защитават потребителите.Има фирми на които им връщат стоката за преопаковане и излиза по евтино от колкото да я намалиш,все пак това е картон :).Сега по въпроса:
Според разпоребдата на закона „потребителят е длъжен да съхранява получените от доставчика стоки, тяхното качество и безопасност" в тези 7 дни, в които има право да ги върне. Не съществува, обаче, определение, че опаковката е част от елементите за безопасност и качество на стоката.
То добре ама нали се сещате че да речем на един телевизор точно опаковката е елемент за качество и безопасностпонеже вътре освен телевизор има и стиропор.Не искам да говоря за държави но в някои от тях има клаузи за определени стоки да не са с разкъсана опаковка или ако са връщат на клиента по малко пари за да се продаде с отстъпка после и разликата я поема клиента който я е върнал така.... може много да се говори по тази тема.
А по анкетата аз съм си купувал такива неща с развалена опаковка(зависи какво е) и ако ми попадне нещо пак ще си купя.
 
От: От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

То добре ама нали се сещате че да речем на един телевизор точно опаковката е елемент за качество и безопасностпонеже вътре освен телевизор има и стиропор.

Телевизорът може да се разопакова без опаковката да се наруши необратимо (не съм виждал телевизор, при който това не е така). Ако след разопаковането клиентът реши, че иска да върне този телевизор (напр. не му се събира с един милиметър в секцията - не измерил точно размера) може да го върне в опаковката и изобщо няма да си личи, че е отваряна.

Обаче някои стоки са с такава опаковка, че разопаковането им води до необратимо увреждане на опаковката. В много случаи тези продукти е било възможно да бъдат опаковани с друга опаковка, която позволява обратимо разопаковане. Но въпреки това производителят е решил да ползва опаковка, която не може да се възстанови след разопаковане.
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Хепи разбрах презумпцията ти но аз пак питам тук има доста хора с онлайн магазини - колко пъти това нещо им се е случило през миналата година
В крайна сметка това не е най големият проблем пред онлайн магазините в БГ защото хората обикновено имат сериозно основание да върнат продукта при положение че вече са дали пари за доставка, а трябва и да дадат още толкова за да го върнат. Мисля че много по реален е проблема с клиенти които поръчват и не отиват да си получат пратката и тогава плащаш и в двете посоки транспорта.
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Естествено,че да.Оппаковката ще я изхварлиш на боклука или си ги колекционираш
Естествено, че не. Или перфектно качество, или нищо. Не може да има дефекти.
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

при положение че вече са дали пари за доставка, а трябва и да дадат още толкова за да го върнат

Сигурен ли си, че ще искат да платят за доставката в обратната посока?

без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Да виждаш някъде да пише без да заплати обратна доставка ???
Стоки може да върнеш и в обикновен магазин някъде да пише че магазинерите са длъжни да дойдат до вас да си вземат стоката ???
 
От: От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

ако е за мен опаковката ми е на последно място, вече ако е за подарък...
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Да виждаш някъде да пише без да заплати обратна доставка ???

без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина

Клиентът може да откаже стоката, докато стоката все още пътува с куриера и когато стоката пристигне може просто да откаже да я вземе от куриера. В този случай няма как да накараш клиента да даде пари на куриера за връщане на стоката обратно - тези пари ги дължи търговеца, а клиентът не дължи обезщетение или неустойка за това, че стоката се връща поради отказ.

В този случай клиентът нито плаща стоката, нито плаща транспорта в едната посока, нито плаща транспорта в другата посока. И не дължи обезщетение или неустойка за това.
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Това за което пишеш вече е друга презумпция темата която си пуснал е за отворени стоки ,а по принцип в повечето случаи за да я отвори трябва да я е получил, освен това сега не ми се рови в закона, но съм сигурен че това - без да дължи обезщетение или неустойка - всъщност се отнася до евентуални претенции за пропуснати ползи от страна на продавача.
Ако стоката не е обявена с безплатна доставка и ти се занимава да се разправяш дори и да върнат стоката ще може да си получиш парите за доставката. Защото в закона може и да е предвидена опция да върнеш стока но нямам спомен да има опция да откажеш поръчана от теб и извършена услуга защото всъщност клиента си поръчва стока и отделно от това си поръчва услугата доставка на стоката.
 
От: Бихте ли купили продукт с необратимо нарушена опаковка?

Офлайн магазин за домашни потреби : 90-95% от клиентите нямат проблем с нарушена опаковка (смачкана кутия, мокра и т.н.)
Проблемът идва ако е за подарък, тогава пък 90% не го искат, а 10% го взимат и отиват да им го опаковат в книжарницата.
Не са с точност тези проценти, просто от наблюдение. Но тук говорим за евтини домашни потреби, тостери на китайски марки от по 20 лева и т.н.
При тостер за 100 лева на тефал, бош и т.н. е нормално процента на клиентите които нямат проблем с опаковката а падне.
 

Горе