1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Внос от и извън пределите на ЕС.

Дискусията в 'Юридически и Счетоводни Въпроси' стартирана от TheEntrepreneur, Дек 6, 2017.

  1. TheEntrepreneur

    TheEntrepreneur Member

    Рег.:
    Дек 2, 2012
    Съобщения:
    277
    Харесвания:
    23
    Точки:
    18
    Здравейте колеги,

    Като начинаещ в правната сфера му е нужен Вашия съвет. Стартирам онлайн магазин, като целта е крайния клиент.

    Въпросите ми са следните:

    1) Нужно ли е да регистрирам фирмата си по ДДС при извършване на бизнес със страни от ЕС и извън него?

    2) Ако стоката е минала границата и не е наложено мито и ДДС, могат ли в даден момент по-късно да го направят?

    Поздрави и весело посрещане на празника!
     
    Последно редактирано: Дек 6, 2017
  2. nsevimov

    nsevimov Active Member

    Рег.:
    Ян 7, 2012
    Съобщения:
    183
    Харесвания:
    33
    Точки:
    28
    Място:
    Русе, България
    1) Ако работиш с ЕС можеш да търгуваш без ДДС единствено ако оборота ти не надвишава 50 000лв.
    2) Това просто клони към невъзможно защото в повечето случаи след като си тръгнеш фактурата се къса и парите се разделят помежду им поне така е в Русе.

    Иначе казано можеш предспокойно да търгуваш с фирма която не е регистрирана по ДДС до момента в който се вместваш в тези 50 000 оборот на година и да всеки път ще си плащаш мито и ддс.
     
    TheEntrepreneur харесва това.
  3. ¦•••SHERIFA•••¦

    ¦•••SHERIFA•••¦ Well-Known Member

    Рег.:
    Окт 1, 2010
    Съобщения:
    1,689
    Харесвания:
    381
    Точки:
    83
    Коректният отговор е:

    1. Ако си с BG Company, изпращаща стоки от BG home/warehouse/garage към страни в ЕС, важат „Distance Selling Thresholds“, които са различните за различните държави. Никакви 50K (важащи само и единствено за ЛОКАЛНО търгувани стоки, не и за cross-border). Важно уточнение: 2021г. от ЕК премахват „Дистанционните прагове за продажби“, съответно той става: €10K за cross-border. Повече информация: 1 / 2 / 3;
    2. Cross-Border в ЕС мeжду B2B Companies, трябват и 2-те задължително да имат VAT IDs. Ако „пренасяш“ към себе си стока, т.е. warehousing във СВОЙ склад в др. европейска държава или в НАЕТ такъв под наем: гараж, склад, мазе, таван, къща – имаш нужда ТВОЯТА фирма да регистрира local-based VAT ID в същата държава още от ПРЕДИ денят да бъде „складирана“ стоката.

    Търгуване с фирма НЕ по VAT регистрирана, това важи за всичките 28 държави-членки, може да се осъществява САМО:

    • Към domestic/local buyers (в държавата, в която Е регистрирана Company);
    • Към remote/distance buyers от някоя от другите 27 x държави-членки, чрез Distance Selling Thresholds. Прегледай 3-те links по-горе.
     
    TheEntrepreneur харесва това.
  4. Nightgale

    Nightgale Member

    Рег.:
    Май 5, 2016
    Съобщения:
    57
    Харесвания:
    1
    Точки:
    8
    При Покупки (ВОП) от ЕС на стойност над 20к лева също си длъжен да се регистрираш по ДДС (ЗДДС, чл. 99, ал. 1 и 2)
     
    hap23 харесва това.

Сподели страницата