ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Хаха :) По принцип неща, като бельо и хигиенни материали примерно не могат да се връщат. Предполагам, че и за вибраторите ще важи :)
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Днес си купувам някакви боклуци от техномаркет. И на касата Охраната ми говори нещо.. За това иматв 2 години И за.това.две.години. За тази клавиатура обаче.е.шест месеца.

Защо е.шест месеца клавиатурите към гащите ли.Спадат? Прецених че.няма смисъл да и се.репча.предпразнично. Мо и обясих че не е тя човека който ще ми.Каже колко е гаранцията.

От един онлайн магазин също: - ами да разбираме уред в гаранция ами кога ви е удобно да но го донесет в офиса
- НИКОГА!
Ами добре ще.ви.дам телефон на сервиза да го Занесете там.
? Оо моля, аз на сервиза ли платих?

След месец ми заменят продукта с нов.

И го изпращат за моя сметка оО
Звъня им.защо?
Станала е грешка ще.ви върнем.парите.
А куриера каза:
Ооо те.от тозИ магазин винаги така изпращат...

Ами да.ви пикая на онлайн келешлъка...
 
От: От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Принципно би следвало да се прави разлика между големи олигополи и монополи и малки онлайн магазинчета с няколко поръчки дневно/седмично/месечно. Ако при първите човек може да си търси правата всякак, то при малките… е долу-горе безсмислено, тъй като не се знае дали и той няма да е от „нея страна“ някой ден (с малък онлайн магазин), и да го/Я видим тогава.

За тази клавиатура обаче.е.шест месеца.

Относно гаранциите, ползвайте RMA услугите на реномираните компании като Razer, Logitech, Microsoft, Corsair. RMA = Return to Manufacturer. Пуска се билет през тяхната система за целта, издирва се откъде става това, описва се проблемът, слагат се снимки и/или видео, чака се отговор, отговарят, дават резолюция и уникален номер, както и начинът, по който да бъде опакован продуктът с адресът, където да бъде изпратен (било в Холандия или там нейде) и след 3-4 седмици връщат чистак нов същият продукт (или ако е извън производство, по-нов модел), често маркиран със стикер „Refurbished“ в опаковка. Който може да се продаде (не и у Шмекералника) или да се използва. Често това минава всякакъв следгаранционен срок, когато може да бъде върнат при производителите, т.е. никакви 14 дни/1 месец, може и 6 месеца, и 12 месеца, и 2г. да са изминали, нищо не пречи да се опита.


Моята Corsair USB 3.0 Flash-ка от US купена лятото я върнах чрез RMA в Холандия, тъй като спря да работи от нищото, и си я получих. Сега наред са Logitech чаркалаците (където дори базирано на какво се напише в билета, заедно с прикрепена касова бележка, дори няма да има нужда от връщане, а директно ship-ване от чужбина и просто чакаш пол'вин месец :)).
 
От: От: От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Принципно би следвало да се прави разлика между големи олигополи и монополи и малки онлайн магазинчета с няколко поръчки дневно/седмично/месечно. Ако при първите човек може да си търси правата всякак, то при малките… е долу-горе безсмислено, тъй като не се знае дали и той няма да е от „нея страна“ някой ден (с малък онлайн магазин), и да го/Я видим тогава.

Имам малък онлайн магазин и съм запознат с правилата, винаги ги спазвам.
Затова ги разбирам и им влизам в положението. Но при положение че изрично е посочено че гаранционна стока се връща за сметка на търговеца, защо трябва да ми излизат с идиотско-селски маневри?

онлайн магазина е mallbg.com и покупката ми беше за над 500 лева а куриерските разходи са 5 лева в една посока. Мисля че е цигания.

Другите онлайн търговци паравите ли такива номера на клиентите си ?да ги баламосвате, ако мине номера:)

И на мен мие кофти да плащам куриерските разходи, но го правя. Затова и се опитвам да продавам качествени продукти, които не се чупят лесно. Ако от даден продукт имам няколко оплаквания не го зареждам повече.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Връщат ми за тяхна сметка, ако наистина е имало проблем - аз връщам за моя. Това за каква сума е стоката е малко субективно, тъй като едно е да продаваш сувенири на цени до 20 и някой да поръча за 200лв, друго е продукти със средна цена на брой 200лв и той да е поръчал 1....
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Връщат ми за тяхна сметка, ако наистина е имало проблем - аз връщам за моя. Това за каква сума е стоката е малко субективно, тъй като едно е да продаваш сувенири на цени до 20 и някой да поръча за 200лв, друго е продукти със средна цена на брой 200лв и той да е поръчал 1....

По закон си длъжен да поемеш куриерските разходи. Това че ти не го спазваш си е на твоя отговорност. Аз лично предпочитам да съм коректен с клиентите си, мисля че това е.по-ползотворно за бизнеса, отколкото да се направя на циганка за 20 лева и защото и аз искам продавачите да са коректни с мен.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Че се циганят, циганят се много хора за малко пари.

Само недоумявам защо трябва да се връщат парите за доставка. Тях ги взела съвсем друга фирма доставчик на услуги. Как търговеца да върне пари, които не е взел?!?!?

Разбирам да се върнат парите за върната стока, но за доставката. Ако някоя групичка реши да те нарочи, може да те фалира за минимум време. Чак такъв край е съмнителен, и все пак решил и си поръчва, после хайде да върне.

Куриерите да черпят.
 
Последно редактирано:
От: От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Че се циганят, циганят се много хора за малко пари.

Само недоумявам защо трябва да се връщат парите за доставка. Тях ги взела съвсем друга фирма доставчик на услуги. Как търговеца да върне пари, които не е взел?!?!?

Разбирам да се върнат парите за върната стока, но за доставката. Ако някоя групичка реши да те нарочи, може да те фалира за минимум време. Чак такъв край е съмнителен, и все пак решил и си поръчва, после хайде да върне.

Куриерите да черпят.


така е,нокакто казах това за мен е направено за да може да има по високи разходи за онлайн търговия от там и да съживят малко офлайн магазините.

Само искам да знам, тези правила важат ли и за междуфирмената търговия?
Ако продам с г фактура на друга фирма стоката важат ли тези правила или не?
 
Би трябвало да не важат. Това са правила за защита на потребителите, фирмите не са потребители. Напримерно КЗП не се занимава с отношения между фирми.
 
От: От: От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

така е,нокакто казах това за мен е направено за да може да има по високи разходи за онлайн търговия от там и да съживят малко офлайн магазините.

Хм, то тия разходи са... не знам, знанията ми не знаят подобен термин. Осъзнавам, че както говорят колегите по-горе, няма някой да се засили да си купува и после да връща само и само да трови магазини наред. Но тук няма защита никаква за търговците. А и да се връщат 5-те лева, които Еконт или Спийди са взели?!?!?!?! Има нещо много сбъркано тук.

Според мен офлайн търговията, поне в БГ, не го е закъсала толкова. При това големите офлайн магазини отдавна са си направили и онлайн. Част от малките също правят нещо по въпроса. Надали така ще живне - те хората така още повече ще пазаруват онлайн.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Ако се предлагат продуктите с безплатна доставка за крайния потребител, то логично в цената влиза и цената за доставка до него. Ако струва 50 кинта нещото, оня си поиска refund-а, връщат му се 50 кинта, и му се поемат отделните 5 кинта или колкото там за обратна доставка от него до магазина и/или сервиза.

Ако е била платена отделна доставката, то се следва процедурата от 7. точка.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Според тази точка трябва да се върнат пари за доставка и това е. Макар и в нея да се казва, че трябва да се върнат пари, които са взети от потребителя. А не от куриера... Пфф, няма смисъл да се разисква. Те са го приели закона вече.
 
закона е от преди две години и се споменава за първи път срока от амон като нов закон в неговата тема от 2011 за правата на търговците (знам чее много старо и сме го дискутрирали преди)

Цялата идея че ЕУ изостава драстично от САЩ в онлайн търговията а тази на междудържавно ниво почти я няма затова се търсят начини да се уверят потребителите че са защитени да пазаруват онлайн колкото и офлайн...

Значи връщанията трябва да са някакъв малък процент (на хербал продуктите имаме 60 дни мънибек за една отворена бутилка (дори и напълно празна) и останалите не отворени и да не кажа голяма дума няма и 0,1% върнати тотал за 8 години сигурен съм че числото е по малко даже)

предложете и Български пощи като вид доставка има си наложен платеж има си и цени (малък пакет) от 501 гр от 1кг 1.30 лв. и за 1,001 кг до 2 кг 1.50лв и срок за доставка 5-10 дни ( не трябва да му връщате повече от тази такса ако я предлагате така че който се притеснява за таксите за връщане да предложи това )

Само за големите доставки ще е сложно... ама пък там печалбите трябва да компенсират доволно
 
А представете си, че клиентът не е от България, а от някоя друга ЕУ страна? Той се ползва със същите права, като българските клиенти.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

На международния пазар, например eBay, си е дългогодишен стандарт full refund = item price + P&P charges – минимум 14 дни за Premium и Top-rated Plus Sellers, минимум 1 месец за Guarantee (Garantie) Sellers. Без да има нужда от подобни директиви.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Всичко е много хубаво дето си го бистрим тука, но все си мисля, че у нас като начало ще е хубаво повече от 10-15% от онлайн магазините да си посочат данните. Сега масово нито се знае фирма има ли, няма ли, от къде са, какви са, а да говорим за други неща като права за връщане става смешно....
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Кофти, но ето ти ниша за нов бизнес, пощенски пратки до 2 седмици:)

Тези правила важат само за потребители или и за фирми? ако купува фирма с фактура не важат ли ?

В момента закона не е ли връщане на стоката до 7 дни без обяснения, но куриера е за сметка на клиента?

Прочетох въпросната директива и нещата не изглеждат толкова страшни.

1. Прави се разлика между транспортни разходи за доставка и за връщане. Първите може да се редуцират като при продажбата се предложи и друг евтин транспорт. Възстановявате най-евтиния вариант, а ако Потребителя е избрал друг - разликата е за негова сметка.

2. Разходите за връщане на стоката са за сметка на Потребителя според чл.14 освен ако магазина не се е съгласил да ги заплати или ако Потребителя не е предупреден. Така че слагайте в общите условия, че не поемате връщането и сте ОК.

3. Много важно е да сте предупредили Потребителя, че може да върне стоката в 14 дневен срок. Ако не е предупреден срока се удължава на 12 месеца :)


Amoun, не съм юрист, но споровете между фирми се решават от съда. КЗП се намесва само в спорове между фирми (по презумпция лоши и некоректни) и потребители физически лица (както знаем те пък винаги за високи, умни, красиви и невинни).

My 2 cents!
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Всичко е много хубаво дето си го бистрим тука, но все си мисля, че у нас като начало ще е хубаво повече от 10-15% от онлайн магазините да си посочат данните. Сега масово нито се знае фирма има ли, няма ли, от къде са, какви са, а да говорим за други неща като права за връщане става смешно....

именно за това ми бе и мисълта
скоро намерих сайт с име подобно на продукта регнат с бг разширение и никъде нямаше ни телефон ни адрес за контакти,
поразтършувах из нета и същия продукт го намерих ж друг сайт с доста по ниска цена.
значи ко праим
регвам си аз име на домейн подобно на даден артикул и си слагам голяма надценка
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Повече по тия теми с връщането няма да коментирам! Баси каръка! За 12 месеца нямам нито една върната, вчера и днес писах и за 24ч - 2 отказани пратки. Айде да ме прощавате ама без мен...:cry: :(
 

Горе